The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

اولین پریود بعد از سزارین چه زمانی آغاز می شود؟

بعد از انجام زایمان برای مدتی لایه داخلی اندومتر ریزش کرده تا آثار حاملگی را به طور کامل از رحم خارج کند، این خونریزی تا چند روز حتی دو هفته ادامه یافته و از آن به بعد به صورت لکه بینی ممکن است تا حدود 5 تا 6 هفته ادامه پیدا کند. به هر حال با بالانس شدن مجدد سطح هورمون ها و کاهش قابل توجه هورمون اچ سی جی، به زودی قاعدگی شما آغاز خواهد شد. اگر زایمان شما به روش سزارین انجام شده است و می خواهید اطلاعاتی را درمورد اولین پریود بعد از سزارین کسب کنید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

بارداری دورانی است که خانم ها در طی آن لذت خوشایند 9 ماه دوری از سیکل قاعدگی را تجربه می کنند. ولی مسلما این چرخه قاعدگی مدتی پس از زایمان مجدداً آغاز خواهد شد. نوع زایمان چه به روش طبیعی و چه سزارین در زمان بازگشت سیکل قاعدگی تاثیری ندارد.

در واقع این امر پیش از هر چیز از فاکتورهای مهمی نظیر شیردهی و تغییرات هورمونی بدن تاثیر می پذیرد. مطالب این متن به شما کمک می کند که در مورد اولین قاعدگی بعد از سزارین اطلاعات مفیدی را کسب کنید.

 اولین پریود بعد از سزارین چه زمانی آغاز می شود؟

شروع مجدد سیکل قاعدگی در دوران پس از زایمان به عوامل مهمی نظیر شیردهی و بازگشت هورمون های بدن به حالت طبیعی بستگی دارد. به نقل از کتاب بهداشت و سلامتی نوشته گوردون ادلین و اریک گولانتی سطح هورمون های استروژن، پروژسترون و HCG یا گنادوتروپین جفتی انسان که در دوران بارداری افزایش یافته بود با اتمام این دوران در بدن کاهش می یابد.

ولی با این وجود در صورت شیردهی پستانی سطح هورمون پرولاکتین در بدن همچنان بالا می ماند. مقادیر زیاد پرولاکتین در خون با مهار هورمون های تولید مثل، مانع از فرایند تخمک گذاری و به تبع آن آزاد شدن تخمک از تخمدان که لازمه لقاح است می شود. و به این ترتیب سیکل قاعدگی در طی این دوران رخ نمی دهد.

تاثیر شیردهی پستانی بر زمان اولین پریود بعد از سزارین:

  • در صورت شیردهی پستانی به نوزاد: به نقل از کتاب مراقبت های پرستاری مادر و کودک سطح هورمون پرولاکتین در بدن مادر افزایش یافته و حداقل به مدت شش ماه مانع از فرآیند تخمک گذاری خواهد شد.
  • در صورت عدم شیردهی به نوزاد: اولین سیکل قاعدگی شما در حدود 6 تا 8 هفته پس از زایمان آغاز خواهد شد.

چند نکته مهم جهت یادآوری:

  • ممکن است تا هنگامی که به تغذیه انحصاری نوزاد با شیر خود ادامه می دهید سیکل قاعدگی رخ ندهد. ولی با این حال در برخی دیگر از خانم ها علی رغم شیردهی پستانی ممکن است اولین سیکل قاعدگی یکی دو ماه پس از زایمان مجددا آغاز شود.
  • هر چه تعداد وعده های شیردهی شما به نوزاد کمتر باشد سیکل قاعدگی شما نیز زودتر آغاز خواهد شد. به عنوان مثال چنانچه نوزاد در طی 6 ماه اول زندگی در طول شب تقاضای شیر نکرده و یا برای تغذیه او علاوه بر شیر خود از شیر خشک نیز استفاده کنید سیکل قاعدگی شما زودتر از 6 ماه پس از زایمان آغاز خواهد شد.
  • اگر به دلیل شیردهی، اولین پریود بعد از سزارین را هنوز مشاهده نکرده اید، به معنای باردار نشدنتان نخواهد بود. در حقیقت شیردهی راهی برای پیشگیری از بارداری نیست. بنابراین هیچ گونه تضمینی برای عدم تخمک گذاری شما در این دوران وجود ندارد. در نتیجه در صورت عدم استفاده از قرص های ضد بارداری در این دوران ممکن است حتی پیش از آغاز اولین سیکل قاعدگی خود دچار بارداری ناخواسته شوید. در واقع این دیدگاه که در دوران شیردهی امکان باردار شدن وجود ندارد تصوری کاملا نادرست است.

 

مطالعه بیشتر:

1- نشانه ها و علائم پریود شدن در بانوان چیست؟

2- آزمون برای تشخیص طبیعی بودن قاعدگی یا عادت ماهانه

3- علت قطع نشدن خونریزی قاعدگی و داروهای گیاهی برای درمان آن

4- چگونه زودتر پریود شویم (باز کننده سریع قاعدگی)