The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

خونریزی بعد از زایمان سزارین چقدر طول میکشد؟

احتمالا می دانید که خونریزی بعد از زایمان سزارین طبیعی و غیرقابل اجتناب است. اما نکاتی درمورد مقدار طبیعی این خونریزی، علائم و نشانه های خطر، انتظار می رود که چه زمانی خونریزی تبدیل به لکه بینی شود؟ چه زمانی باید خونریزی بعد از زایمان سزارین قطع شود و ... وجود دارد که در این مقاله در رابطه با‌‌ میزان خونریزی طبیعی و زمانی که باید به خاطر آن به پزشک مراجعه کنید‌ با شما گفت و گو خواهیم کرد.

 خونریزی بعد از زایمان سزارین چقدر طول میکشد؟

خونریزی بعد از زایمان سزارین و زایمان واژینال طبیعی است. پس از انجام سزارین، برای چند روز خونریزی سنگین تر از دوره‌های پریودی و همراه با لخته را تجربه خواهید کرد. این خونریزی درواقع به نوعی ترشحات واژینال است که به آن لوشیا‌ می‌ گویند و به رنگ قرمز روشن است .این ترشحات حدود 6 هفته ادامه خواهند داشت و به مرور ترشحات رقیق تر و به رنگ  زرد-سفید روشن‌ می‌‌شود.

بدن برای تغذیه جنین باید از شر بافت‌های اضافی و خون ذخیره شده خلاص شود. به همین دلیل صرف نظر از نوع زایمان خونریزی اتفاق‌ می‌افتد. در صورتی که بعد از چند هفته اول خونریزی کاهش نیافت باید با پزشک مشورت کنید.

دلایل خونریزی بعد از زایمان سزارین چیست؟

1- بریدگی رگ‌های خونی

در طول سزارین برای بیرون کشیدن جنین باید بافت‌هایی برش داده شوند. در بعضی موارد، برش اولیه به اندازه کافی بزرگ نیست تا نوزاد از آن خارج شود، و این باعث می‌شود در هنگام بیرون کشیدن نوزاد، بافت‌ها و رگ‌های خونی اطراف این منطقه پاره شوند. بعضی اوقات نیز شریان‌ها و رگ‌های اطراف رحم به طور تصادفی در طول عمل بریده می‌شوند و خونریزی رخ می‌دهد.

2- آتونی رحم

آتونی رحم یکی دیگر از دلایل خونریزی بعد از زایمان سزارین است. در این شرایط به دنبال تولد نوزاد و پس از بیرون کشیدن جفت رحم منقبض نمی‌شود. در حالت طبیعی رگ‌های خونی به دنبال انقباضات رحمی بسته می‌شوند و به این ترتیب به محض بیرون کشیدن جفت از طریق مهبل از خونریزی نواحی اطراف جفت جلوگیری می‌شود. هنگامی که رحم پس از زایمان منقبض نشود، رگ‌ها باز مانده و در نتیجه خونریزی شدید می‌شود.

3- باقی ماندن جفت

گاه بخشی از جفت در داخل رحم باقی می‌ماند و زمینه ساز خونریزی سنگین می‌شود. این موضوع در زنانی که چندین بار سزارین کرده‌اند طبیعی است.

4- چسبندگی جفت

این موضوع دلیل شایع خونریزی است. زمانی که جفت به طور طبیعی از رحم جدا نشود و به سختی و عمیق به آن چسبیده باشد پزشک باید دستی جفت را جدا کند و این موضوع سبب خونریزی می‌ شود.

 خونریزی بعد از زایمان سزارین چه مدت طول‌ می‌کشد؟

پس از زایمان سزارین، خونریزی حدود 6 هفته ادامه خواهد داشت.خونریزی بعد از زایمان سزارین دلایل مختلفی دارد که البته طبیعی است و جای نگرانی ندارد. با این حال برخی خانم‌ها طی سزارین خون زیادی از دست می‌‌دهند و خونریزی شدید می‌‌تواند تهدید کننده زندگی باشد. همیشه باید مراقب علائم خونریزی داخلی باشید. از علایم خونریزی داخلی‌ می‌‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ضربان سریع قلب و تنفس دشوار

ضربان سریع قلب و تنگی نفس نشانه خونریزی داخلی است.

  • رحم متورم

اگر بعد از سزارین رحم فرم خود را از دست داده و به نظر متورم و پرآب است احتمال خونریزی داخلی وجود دارد.

  • ضعف و اضطراب شدید

بسیاری از زنانی که خونریزی داخلی را تجربه می‌کنند دچار ضعف و اضطراب شدید می‌ شوند.

  • رنگ پریدگی و سردی بدن

خونریزی داخلی سبب رنگ پریدگی و سردی بدن می‌‌شود.

  • خونریزی واژینال سنگین

خونریزی شدید حتی با گذشت چند هفته از زایمان می‌تواند ناشی از خونریزی داخلی باشد.

  • کاهش‌ میزان ادرار

زمانی که جریان خون به سمت کلیه‌ها کم باشد خروجی ادرار هم کم می‌ شود. بنابراین، کاهش میزان ادرار ممکن است نشانه خونریزی داخلی باشد.

 چه موقع باید به پزشک مراجعه کرد؟

اگر خونریزی بعد از قطع یا کم شدن مجددا شدید و سنگین شد و تغییر رنگ داد ممکن است فشار بیش از حد به رحم آمده باشد اما اگر بعد از چند روز استراحت خونریزی همچنان ادامه یافت این موضوع نشانه عوارض زایمان است و برای درمان باید به متخصص مراجعه کرد.

در صورت مشاهده هر یک از علایم زیر بهتر است با پزشک تماس بگیرید:

  • خونریزی پس از زایمان بوی ناخوشایندی دارد و بعد از گذشت چند روز همچنان قرمز روشن است

  • تب

  • استفاده بیش از یک پد در هر ساعت

  • لخته شدن خون

چگونه می‌توان خونریزی را مدیریت کرد؟

برای کم کردن میزان خونریزی و به پایان رساندن سریع تر آن راه حل‌های ساده‌ای وجود دارد:

1- بجای تامپون از نوار استفاده کنید:

در هفته‌های اول که‌‌ میزان خونریزی شدید است از نوارهای بهداشتی ضخیم استفاده کنید. استفاده از تامپون می‌توانند باعث عفونت باکتریایی شود.

2- لباس‌های قدیمی را استفاده کنید:

از لباس‌های زیر قدیمی استفاده کنید تا بعداً راحت آنها را دور بیاندازید. ممکن است طی مدتی که خونریزی دارید لکه‌هایی از خون روی لباس بیافتد که پاک کردنشان دشوار است.

3- مرتباً پدها را عوض کنید:

از نوار بهداشتی ضخیم و باکیفیت استفاده کنید و تا جای ممکن از پارچه‌های قابل شستشو بجای نوار استفاده نکنید. هر 3-4 ساعت یکبار نوار را عوض کنید و با هر بار تعویض پد، دست‌ها راشسته و ضد عفونی کنید.

4- استراحت کنید:

در هفته‌های نخست استراحت کامل در تختخواب ضروری است. در این مدت از هرگونه فعالیت جسمی شدید خودداری کنید زیرا این امر می‌تواند بر روند بهبودی تأثیر منفی بگذارد و خونریزی را افزایش دهد.

5- از اطرافیان کمک بخواهید:

از اعضای خانواده خود درخواست کمک و حمایت کنید یا متخصصین حرفه‌ای استخدام کنید.

 گزینه‌های درمانی

اگر خونریزی شما بعد از گذشت چند هفته از سزارین قطع نشد با پزشک خود مشورت کنید. لازم است تاریخچه پزشکی کاملی به پزشک خود ارائه دهید.

اگر رحم بعد از زایمان منقبض نشود پزشک برای تحریک انقباضات دارو تجویز می‌ کند. اگر خونریزی متوقف نشود، ممکن است پزشک جراحی دیگری به عنوان مثال هیسترکتومی را پیشنهاد دهد.

این نکات را به یاد داشته باشید:

1- شیر دادن به کاهش خونریزی کمک‌ می‌ کند

تغذیه با شیر مادر می‌تواند به انقباض عضلات رحم و رگ‌های خونی کمک کرده و سبب کاهش خونریزی شود.

2- مراقب شدت فعالیت بدنی باشید

استرس جسمی و فعالیت شدید می‌تواند خونریزی بعد از زایمان سزارین را افزایش دهد. در ماه‌های نخست هرگونه فعالیت بدنی مانند ورزش با شدت زیاد، بلند کردن اجسام سنگین و غیره را محدود کنید و استراحت کنید تا سریع بهبود یابید.

3- قبل از مصرف مسکن با پزشک مشورت کنید

بعد از زایمان انقباضات دردناکی را تجربه می‌‌کنید. با این حال، بدون تأیید پزشک از مصرف هرگونه دارو خودداری کنید. برای تسکین درد، یک کمپرس گرم روی شکم بگذارید و اگر همچنان درد شدید دارید با پزشک مشورت کنید.

 

بیشتر بدانید:

1- علت خونریزی بعد از 40 روز زایمان سزارین چیست؟

2- علت خونریزی بعد از چهل روز زایمان یا خونریزی بعد از چله

3- خونریزی بعد از زایمان (خونریزی لوشیا) چند روز طول می کشد؟

4- خونریزی بعد از سزارین تا چند روز عادیست؟

منبع: parenting.firstcry