The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا فیبروم باعث درد می شود؟ درد فیبروم چگونه است؟

 فیبروم ها تومورهای غیرسرطانی هستند که روی دیواره یا پوشش داخلی رحم رشد می کنند. بسیاری از زنان در برخی مواقع فیبروم های رحمی خواهند داشت، اما اکثر زنان نمی دانند که آنها را دارند زیرا معمولاً علائمی ندارند. برای برخی از زنان، درد فیبروم می تواند شدید باشد. در ادامه برای شما شرح می دهیم که درد فیبروم چگونه است و برای درمان درد فیبروم چه کاری می توان کرد.

فیبروم چه علائمی دارد؟

به غیر از خونریزی شدید قاعدگی و دوره های طولانی مدت، فیبروم ها می توانند باعث ایجاد موارد زیر شوند:

• فشار و درد مزمن لگنی کسل کننده

• درد پایین کمر

• تورم و نفخ شکم

• درد با پریود یا رابطه جنسی

درد فیبروم چگونه است؟

وجود فیبروم حتی می تواند به شما این احساس را بدهد که نیاز به دفع مکرر ادرار دارید. درد فیبروم ممکن است بیاید و برود یا فقط در طول رابطه جنسی یا قاعدگی رخ دهد. درد فیبروم ممکن است تیز یا گنگ باشد. علائم همچنین می تواند بسته به محل، اندازه و تعداد فیبروم های شما متفاوت باشد. علائم فیبروم ممکن است مشابه سایر اختلالات لگنی مانند موارد زیر باشد:

آندومتریوز

آدنومیوز

عفونت لگن

اگر درد لگنی دارید که از بین نمی‌رود، پریودهای سنگین و طولانی مدت و مشکلات ادراری دارید، مهم است که برای تشخیص صحیح به پزشک مراجعه کنید.

چه چیزی باعث درد فیبروم می شود؟

علائم درد و فشار مرتبط با فیبروم رحم معمولاً ناشی از فشار یا قرار دادن وزن فیبروم بر روی اندام های لگنی است، نه اینکه خود فیبروم آسیب بزند. معاینه سونوگرافی برای ارزیابی اندازه و محل فیبروم مفید است. این معاینات می توانند به پزشک شما کمک کنند تا بداند آیا فیبروم مسئول دردی است که ممکن است داشته باشید.

چگونه درد فیبروم را در خانه درمان کنیم؟

ممکن است بتوانید علائم را با داروهای بدون نسخه و درمان های خانگی مدیریت کنید. این امر مخصوصاً زمانی صادق است که فقط علائم جزئی داشته باشید که بر زندگی روزمره شما تأثیر نمی گذارد. درمان های خانگی عبارتند از:

• داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی، مانند ایبوپروفن، به ویژه در دوران قاعدگی

• پدهای گرم کننده یا کمپرس گرم

• ماساژ

همچنین برخی از درمان های خانگی وجود دارد که ممکن است به کاهش سایر علائم فیبروم کمک کند:

• از یک رژیم غذایی سالم غنی از میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و گوشت بدون چربی استفاده کنید و از گوشت قرمز، کربوهیدرات های تصفیه شده و غذاهای شیرین پرهیز کنید زیرا ممکن است فیبروم ها را بدتر کنند.

• محصولات لبنی مانند شیر، ماست و پنیر را حداقل یک بار در روز مصرف کنید.

• الکل را محدود کنید.

• مکمل های ویتامین و مواد معدنی، از جمله آهن و ویتامین ب، برای کمک به جلوگیری از کم خونی ناشی از خونریزی شدید مصرف کنید.

• به طور منظم ورزش کنید و وزن خود را حفظ کنید.

• برای کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا، مصرف سدیم خود را محدود کنید.

• راه هایی برای کاهش استرس پیدا کنید، مانند یوگا یا مدیتیشن.

آیا طب سوزنی می تواند به درمان درد فیبروم کمک کند؟

طب سوزنی ممکن است به درد فیبروم کمک کند. طب سوزنی روشی مبتنی بر طب باستانی چینی است. این متد شامل برانگیختن نقاط خاصی روی پوست با سوزن برای تأثیرگذاری بر قسمت های مختلف بدن است. تحقیقات کنونی شواهد متفاوتی را در مورد اینکه آیا طب سوزنی یک درمان موثر برای خونریزی های نامنظم و دردهای قاعدگی دردناک است، نشان می دهد. یک بررسی حمایت امیدوارکننده ای را در استفاده از طب سوزنی در درمان درد قاعدگی نشان داد. با این حال، نویسندگان دریافتند که نتایج توسط نقص های روش شناختی، محدود شده است. تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا این فواید بالقوه به زنان مبتلا به درد فیبروم نیز تعمیم می‌یابد، مورد نیاز است.

چه درمان های پزشکی برای درد فیبروم وجود دارد؟

بسیاری از موارد فیبروم های علامت دار را می توان با داروهای تجویزی که هورمون های دخیل در تنظیم چرخه قاعدگی شما را هدف قرار می دهند، درمان کرد. این داروها عبارتند از:

• داروهای ضد بارداری خوراکی

• دستگاه های داخل رحمی آزاد کننده پروژسترون (IUD)

• آگونیست های هورمون آزاد کننده گنادوتروپین

• آنتاگونیست های هورمون آزاد کننده گنادوتروپین

این داروها می توانند به طور موقت علائم را بهبود بخشند. اما آنها باعث از بین رفتن فیبروم نمی شوند.

در برخی موارد، تنها راه برای تسکین ممکن است جراحی برای برداشتن فیبروم ها (میومکتومی) یا یک رویکرد غیرجراحی به نام آمبولیزاسیون شریان رحمی باشد. آمبولیزاسیون شامل قطع اکسیژن رسانی به فیبروم ها است، به طوری که آنها کوچک شوند.

سایر روش های غیرجراحی شامل میولیز و کرایومیولیز است. در روش‌های میولیز مانند آستا، از منبع گرمایی مانند جریان الکتریکی یا لیزر برای کوچک کردن فیبروم‌ها استفاده می‌شود. در کرایومیولیز، فیبروم ها منجمد می شوند.

راه قطعی درمان درد فیبروم چیست؟

برداشتن کامل رحم با جراحی که به هیسترکتومی معروف است، قطعی ترین راه برای درمان درد فیبروم است. هیسترکتومی به عنوان یک جراحی بزرگ در نظر گرفته می شود، بنابراین معمولاً به عنوان آخرین راه حل در نظر گرفته می شود. همچنین پس از هیسترکتومی نمی توانید بچه دار شوید.

چه زمانی باید به متخصص مراجعه کرد؟

هر درد لگنی، هر چقدر هم که خفیف باشد، دلیلی برای مراجعه به پزشک یا متخصص زنان است. اگر درد دارید باید به یک پزشک مراجعه کنید:

• دوره های بیش از حد سنگین و طولانی مدت

لکه بینی بین پریودها

• درد یا فشار لگنی که از بین نمی‌رود یا درد شدید لگنی که به طور ناگهانی ایجاد می‌شود

• مشکل در ادرار کردن

• احساس می کنید که همیشه نیاز به ادرار دارید، یا مدام در طول شب از خواب بیدار می شوید تا مثانه خود را خالی کنید

بهبودی درد فیبروم چقدر طول می کشد؟

درد فیبروم ممکن است پس از یائسگی کاهش یابد، اما ممکن است به طور کامل از بین نرود. اگر برای برداشتن فیبروم جراحی را انتخاب کنید، احتمالاً درد شما مدت کوتاهی پس از جراحی تسکین می یابد، در غیر این صورت ممکن است بسته به سن شما، فیبروم ها بعداً عود کنند. اگر نزدیک به یائسگی هستید، ممکن است کمتر دچار مشکلات مکرر شوید. برخی از روش‌های برداشتن فیبروم نیز می‌تواند باعث ایجاد اسکار رحم شود که می‌تواند بر باروری تأثیر بگذارد. هیسترکتومی یک راه حل دائمی برای فیبروم است زیرا کل رحم را از بین می برد. با این حال، این یک عمل جراحی بزرگ در نظر گرفته می شود و بهبودی می تواند زمان ببرد.

چشم انداز

اگر فکر می کنید فیبروم های رحمی دارید یا هر نوع درد لگنی دارید که از بین نمی رود، برای تشخیص دقیق به پزشک مراجعه کنید. علائم فیبروم در زنان متفاوت است و به عوامل زیادی مانند اندازه، محل و تعداد فیبروم ها بستگی دارد. گزینه های درمانی مختلفی برای فیبروم رحمی وجود دارد. درمان مورد نیاز شما بستگی به مورد خاص شما دارد. تغییر رژیم غذایی و شیوه زندگی اولین برنامه عملی برای درمان درد فیبروم است. در برخی موارد، هیسترکتومی بهترین و گاهی تنها انتخاب برای متوقف کردن درد فیبروم است. فیبروم ها می توانند برای برخی از زنان بسیار دردناک باشند، اما سرطانی نیستند، به ندرت در بارداری تداخل دارند و معمولاً پس از یائسگی کوچک می شوند.

مطالعه بیشتر:

فیبروم در بارداری برای مادر و جنین آیا خطرناک است؟

درمان فیبروم در بارداری و راه درمان فیبروم قبل از بارداری

فرق فیبروم با کیست تخمدان و هر کدام چه علائمی ایجاد می کنند؟

نشانه ها و علائم فیبروم رحم چیست و با چه روش های قابل درمان است؟

?پرسش و پاسخ های درد فیبروم

چگونه درد فیبروم را در خانه درمان کنیم؟

• داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی، مانند ایبوپروفن، به ویژه در دوران قاعدگی • پدهای گرم کننده یا کمپرس گرم • ماساژ

راه قطعی درمان درد فیبروم چیست؟

برداشتن کامل رحم با جراحی که به هیسترکتومی معروف است، قطعی ترین راه برای درمان درد فیبروم است. هیسترکتومی به عنوان یک جراحی بزرگ در نظر گرفته می شود، بنابراین معمولاً به عنوان آخرین راه حل در نظر گرفته می شود. همچنین پس از هیسترکتومی نمی توانید بچه دار شوید.

چه چیزی باعث درد فیبروم می شود؟

علائم درد و فشار مرتبط با فیبروم رحم معمولاً ناشی از فشار یا قرار دادن وزن فیبروم بر روی اندام های لگنی است، نه اینکه خود فیبروم آسیب بزند. معاینه سونوگرافی برای ارزیابی اندازه و محل فیبروم مفید است. این معاینات می توانند به پزشک شما کمک کنند تا بداند آیا فیبروم مسئول دردی است که ممکن است داشته باشید.

بهبودی درد فیبروم چقدر طول می کشد؟

درد فیبروم ممکن است پس از یائسگی کاهش یابد، اما ممکن است به طور کامل از بین نرود. اگر برای برداشتن فیبروم جراحی را انتخاب کنید، احتمالاً درد شما مدت کوتاهی پس از جراحی تسکین می یابد، در غیر این صورت ممکن است بسته به سن شما، فیبروم ها بعداً عود کنند.

منبع: healthline