The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

مخاط در مدفوع نوزاد و دلایل ایجاد مدفوع خلطی چیست؟

از آنجا که غذای نوزادان در ماه های اول زندگی تنها مایعات است، مدفوع آنها شبیه به یک کودک بزرگتر یا افراد بزرگسال نیست. گاهی اوقات تشخیص اینکه مدفوع نوزاد شما در ظاهر طبیعی است یا خیر، دشوار است. یکی ار نگرانی های اغلب والدین، وجود مخاط در مدفوع نوزاد است. گاهی اوقات وجود مخاط در مدفوع نوزاد بخشی از یک روند طبیعی است. در موارد دیگر، می تواند نشانه عفونت زمینه ای یا بیماری باشد. ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید که آیا والدین باید نگران وجود مخاط در مدفوع نوزاد خود باشند یا خیر.

دلایل ایجاد مخاط در مدفوع نوزاد چیست؟

مخاط در مدفوع نوزاد همیشه نگران کننده نیست. روده ها به طور طبیعی مخاط ترشح می کنند تا مدفوع راحت تر از روده گذر کند. گاهی اوقات، نوزاد ممکن است بدون هیچ بیماری زمینه ای مقداری از این مخاط را با مدفوع خود دفع کند. مخاط می تواند شبیه رگه ها یا ریسمان های لزج باشد. گاهی مخاط از نظر ظاهری ژله مانند است. نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند ممکن است بیشتر در مدفوع خود مخاط داشته باشند زیرا مدفوع آنها نسبتاً سریع از روده آنها عبور می کند. با این حال، گاهی اوقات شرایط پزشکی وجود دارد که می تواند باعث ایجاد مخاط در مدفوع شود، از جمله عفونت، آلرژی و موارد دیگر.

عفونت:

عفونت باکتریایی یا ویروسی (آنفولانزای معده) می تواند روده ها را تحریک کرده و منجر به التهاب شود. نتیجه آن افزایش مخاط در مدفوع نوزاد است.علائم دیگر که می تواند نشان دهنده عفونت باشد شامل تب و تحریک پذیری است. نوزادان مبتلا به عفونت ممکن است مدفوع سبز نیز داشته باشند. حتی ممکن است مقداری خون در موارد تحریک شدید وجود داشته باشد. در عفونت باکتریایی، اغلب خون همراه با مخاط در مدفوع وجود دارد.

آلرژی غذایی:

آلرژی غذایی می تواند باعث التهاب شود. التهاب باعث افزایش ترشح مخاط می شود که منجر به ترشح مخاط در مدفوع نوزاد می شود. این علائم معمولاً در دو ماه اول زندگی نوزاد ظاهر می شوند. علائم احتمالی حساسیت کودک به غذا عبارتند از:

• سر و صدا و گریه که آرام نمی شود

• استفراغ

• مدفوع خونی

دندان در آوردن:

دندان درآوردن علاوه بر عصبی و نا آرام شدن نوزادان علائم دیگری نیز دارد که ممکن است شامل وجود مخاط در مدفوع آنها باشد. وجود بزاق اضافی و درد ناشی از دندان درآوردن می تواند روده ها را تحریک کند و در نتیجه باعث ایجاد مخاط اضافی در مدفوع شود.

فیبروز سیستیک:

این امکان وجود دارد که افزایش مقدار مخاط، یکی از عوارض جانبی در نوزادان مبتلا به فیبروز کیستیک باشد. مخاط از نظر ظاهری بوی بد و چرب دارد. همچنین ممکن است کودک دچار افت افزایش وزن و تاخیر در رشد ناشی از فیبروز کیستیک شود. این بیماری همچنین باعث ایجاد مخاط اضافی در اندام ها، به ویژه ریه ها، لوزالمعده، کبد و روده می شود.

از آنجا که فیبروز کیستیک می تواند در گوارش کودک اختلال ایجاد کند، پزشک ممکن است آنزیم های خاصی را برای درمان توصیه کند. اگر افزایش وزن نوزاد بسیار ضعیف باشد، گاهی از لوله تغذیه برای تأمین مواد مغذی و جبران کمبود تغذیه استفاده می شود.

اختلال اینتوساسپشن (لغزش بخشی از روده به داخل بخش دیگر):

این یک بیماری جدی پزشکی است که می تواند زمانی رخ دهد که روده های نوزادان به درون یکدیگر بلغزند، فرآیندی که تحت عنوان "تلسکوپینگ" شناخته می شود. این یک فوریت پزشکی است زیرا جریان خون در روده از بین می رود و مدفوع مسدود می شود. در نتیجه، نوزاد ممکن است فقط بتواند مخاطی را که در زیر ناحیه مسدود شده دفع شده است، دفع کند. مدفوع اغلب شبیه ژله قرمز تیره است. علائم دیگر اینتوساسپشن عبارتند از:

• درد شکمی که می آید و می رود

• استفراغ

• خون در مدفوع

• بی حالی یا خواب آلودگی شدید

چه زمانی باید در مورد وجود مخاط در مدفوع نوزاد به پزشک مراجعه کرد؟

تا زمانی که کودک شما عادی رفتار می کند و هیچ یک از علایم عفونت یا بیماری مانند موارد زیر را ندارد، این وضعیت معمولاً نگران کننده نیست:

• ناراحتی غیرقابل تسکین

• تب

خون در مدفوع

اگر علائم عفونت یا بیماری همراه با مخاط در مدفوع نوزاد وجود دارد، باید با پزشک کودک خود تماس بگیرید. همچنین اگر کودک شما از نوشیدن مایعات خودداری می کند یا کم مایعات می نوشد و دچار کم آبی شده است، با پزشک کودک خود تماس بگیرید. از جمله علائم کم آبی می توان به گریه بدون اشک یا نداشتن پوشک مرطوب اشاره کرد.

شما باید مدفوع فرزند خود را زیر نظر داشته باشید. اگر کودک شما مدام مدفوع حاوی مخاط دارد و شما نگران هستید، با پزشک متخصص اطفال تماس بگیرید. اگر در مدفوع نوزاد قرمزی، خون و لکه های خون مانند مشاهده کردید یا کودک شما بدون هیچ دلیل شناخته شده ای بیمار است، با پزشک کودک خود تماس بگیرید. در صورت لزوم، پزشک شما را به اورژانس می فرستد.

درمان مخاط در مدفوع نوزاد چیست؟

درمان مخاط در مدفوع نوزاد بستگی به علت زمینه ای آن دارد. به عنوان مثال، پزشک درمان حمایتی را برای نوزاد مبتلا به عفونت ویروسی معده توصیه می کند. این درمان می تواند شامل مایعات برای جلوگیری از کم آبی بدن و داروهایی برای کاهش تب باشد.

اگر آلرژی عامل اصلی ایجاد مخاط در مدفوع نوزاد باشد، پزشک ممکن است تغییر رژیم غذایی مادر را در صورت شیردهی توصیه کند. به عنوان مثال می توان شیر گاو را از رژیم غذایی مادر شیرده حذف کرد.

اگر نوزاد از شیر خشک تغذیه می کند، پزشک ممکن است توصیه کند که شیر خشک ها را به گزینه بدون شیر (که به آن "رژیم ساده" نیز می گویند) تغییر دهید.

اگر علت اصلی ایجاد مخاط در مدفوع نوزاد، اینتوساسپشن باشد، پزشک احتمالاً جراحی را برای اصلاح همپوشانی روده توصیه می کند. در برخی موارد، آنها ممکن است بتوانند از یک باریم یا تنقیه هوا برای "صاف شدن" روده ها استفاده کنند. هر گونه رویکردی برای رفع اینتوساسپشن انتخاب شود، اولویت آن باید درمان سریع برای جلوگیری از قطع جریان خون در روده ها باشد. در غیر این صورت، نوزاد در معرض خطر بیشتر سوراخ شدن روده (سوراخ در روده) است.

چشم انداز وجود مخاط در مدفوع نوزاد چیست؟

در بیشتر موارد، مخاط در مدفوع نوزاد باعث نگرانی نمی شود. این می تواند یک محصول فرعی گوارش باشد، به ویژه با توجه به هضم سریع نوزادان. به احتمال زیاد والدین متوجه می شوند که نوزاد گاهی در مدفوع مخاط دارد و گاهی هم ندارد. با بزرگ شدن نوزاد و مصرف غذاهای جامد، علائم احتمالاً از بین می روند. در این زمان، مدفوع شروع به شکل گیری می کند. با این حال، اگر نوزاد بیمار باشد، خون در مدفوع او دیده شود یا بی اشتهایی و نداشتن رغبت به خوردن در او طولانی شود، والدین باید برای کودک خود به دنبال مراقبت های پزشکی باشند.

مطالعه بیشتر:

خون در مدفوع نوزادان

انواع مدفوع نوزاد و مدفوع طبیعی نوزاد چگونه است؟

مدفوع آبکی نوزاد و آیا مدفوع آبکی نوزادان طبیعی است؟

مدفوع نوزاد تازه متولد شده، رنگ و شکل مدفوع نوزاد چگونه است؟

?پرسش و پاسخ های مخاط در مدفوع نوزاد

چگونه از مدفوع نوزاد بفهمیم بدنش عفونت کرده؟

عفونت باکتریایی یا ویروسی (آنفولانزای معده) می تواند روده ها را تحریک کرده و منجر به التهاب شود. نتیجه آن افزایش مخاط در مدفوع نوزاد است. علائم دیگر که می تواند نشان دهنده عفونت باشد شامل تب و تحریک پذیری است. نوزادان مبتلا به عفونت ممکن است مدفوع سبز نیز داشته باشند. حتی ممکن است مقداری خون در موارد تحریک شدید وجود داشته باشد. در عفونت باکتریایی، اغلب خون همراه با مخاط در مدفوع وجود دارد.

آیا آلرژی غذایی می تواند باعث مخاطی شدن مدفوع نوزاد شود؟

بله. آلرژی غذایی می تواند باعث التهاب شود. التهاب باعث افزایش ترشح مخاط می شود که منجر به ترشح مخاط در مدفوع نوزاد می شود. این علائم معمولاً در دو ماه اول زندگی نوزاد ظاهر می شوند

آیا دندان درآوردن می تواند سبب وجود مخاط در مدفوع نوزاد شود؟

دندان درآوردن علاوه بر عصبی و نا آرام شدن نوزادان - علائم دیگری نیز دارد که ممکن است شامل وجود مخاط در مدفوع آنها باشد. وجود بزاق اضافی و درد ناشی از دندان درآوردن می تواند روده ها را تحریک کند و در نتیجه باعث ایجاد مخاط اضافی در مدفوع شود.

چه زمانی باید در مورد وجود مخاط در مدفوع نوزاد به پزشک مراجعه کرد؟

اگر علائم عفونت یا بیماری همراه با مخاط در مدفوع نوزاد وجود دارد، باید با پزشک کودک خود تماس بگیرید. همچنین اگر کودک شما از نوشیدن مایعات خودداری می کند یا کم مایعات می نوشد و دچار کم آبی شده است، با پزشک کودک خود تماس بگیرید. از جمله علائم کم آبی می توان به گریه بدون اشک یا نداشتن پوشک مرطوب اشاره کرد.

منبع: healthline