The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آشنایی با خواص شیر مادر

شیردهی پستانی مبحثی احساسی است. پس از تولد فرزندتان بیشتر اطرافیانتان انتظار دارند که شما به یک مادر توانا تبدیل شوید و در کمال آرامش نوزاد خود را شیردهی کنید. اما در حقیقت آن چیزی که پیش روی شما ست با تصویری که در ذهن اطرافیانتان نقش بسته کمی فاصله دارد. زیرا شیردهی پستانی نیز مثل هر تجربه جدیدی، تقریباً کلافه کننده است و نیاز به مهارت و یادگیری دارد. علاوه بر این فرزند تازه وارد شما نیز باید یاد بگیرد که چگونه از این منبع تغذیه بهره برد. در همین حین طی چند هفته اول شیردهی، استرس اینکه آیا فرزندتان به اندازه کافی شیر می‌نوشد نیز می‌تواند آرامش و آسایش شما را مختل کند. 

شیردهی پستانی یکی از طبیعی‌ترین و محبت آمیزترین نوع رابطه میان تمامی انسان‌هاست. اما، طبیعی بودن آن به معنای ساده بودن آن نیست، به ویژه در چند هفته آغازین. شیردهی پستانی به دانش، تمرین و اعتماد به نفس نیاز دارد.

بهترین زمان برای بدست آوردن چنین دانشی دوران بارداری است. درک تمامی ضروریات و نیازهای شیردهی پستانی، پیش از تولد نوزاد، تجربه مثبتی برای شما فرزند و همسرتان به همراه خواهد داشت. این مطلب منبعی است برای هر آن چیزی است که باید درباره شیردهی پستانی بدانید.

دلیل اهمیت شیر مادر و شیردهی پستانی

شیر شما کاملاً برای تامین نیازهای فرزندتان طراحی شده است. این ماده به مانند اکسیر نیرومندی است که علاوه بر تامین تمامی مواد مغذی ضروری برای رشد و نمو صحیح فرزندتان، فواید سلامتی بسیاری را نیز به او هدیه می دهد و از طریق آفرینش پیوند عمیقی بین شما و فرزندتان به رشد احساسی فرزندتان کمک می‌کند.

 

1- شیر مادر غذایی کامل برای نوزاد است

شیر مادر میزان متناسبی از آب، پروتئین، قند و چربی های ضروری و مواد مغذی مورد نیاز  لحظه به لحظه نوزاد را فرآهم می آورد. شیر مادر مایعی است که حیات در آن جریان دارد که بر اساس تغییرات نیازهای شیرخوار، تغییر کرده و تصحیح می‌شود.

اولین شیر تولید شده را کلستروم یا آغوز می‌خوانند. این شیر سرشار از مواد مغذی و پادتن هایی برای حمایت از فرزندتان است و سیستم گوارشی نابالغ شیرخوار را برای دفع مکونیوم (اولین مدفوع) از روده‌هایش فعال می‌سازد.

بین سه یا چهار روز پس از زایمان شیر شما تغییر کرده و به شیر بالغ تبدیل می شود. شیر مادر برای شیر خوار سهل الهضم است و تمام مواد غذایی آن ارزشمند و مورد نیاز فرزندتان خواهد بود.  

 

2- شیر مادر از سیستم ایمنی نابالغ نوزاد حمایت می کند

شیر شما این ویژگی را دارد که برای حمایت از سیستم ایمنی نابالغ فرزندتان طراحی شده است. پژوهشگران نزدیک به 200 ماده تشکیل دهند شیر مادر را کشف کرده‌اند که با عفونت مبارزه می‌کند، به بلوغ سیستم ایمنی نابالغ او کمک می کند، مددرسان سیستم گوارشی است و از رشد مغز حمایت می‌کند. و در هر زمانی، نیازهای فرزندتان را تامین می نماید. و براساس هر نوع میکروب یا ویروسی که شما و فرزندتان در معرض آنان قرار داشته باشید، حمایتی متناسب با آنرا را برای فرزندتان به ارمغان می آورد. این حمایت در برابر بیماری ها محدوده به دوران شیرخواری نیست و پس از این دوران نیز همچنان ادامه خواهد داشت.

پژوهش‌ها نشان داده که شیردهی پستانی می‌تواند خطر ابتلاء به سرطان های دروان کودکی، چاقی، دیابت ها، چربی زیاد و بیماری های التهابی روده را کاهش دهد. دانشمندان دقیقاً نمی‌دانند که شیر مادر چگونه این خطرات را کاهش می‌دهد، اما تصور می شود که پادتن های موجود در شیر مادر سیستم ایمنی نوزاد را کارآتر می‌کند.

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، نوزادانی که برای بیش از سه ماه کاملاً از شیر مادر تغذیه شده اند، از ضریب هوشی بالاتری برخوردارند. متخصصین می‌گویند: پیوند احساسی که هنگام شیردهی پستانی برقرار می‌گردد، توانایی مغز کودک را افزایش می دهد. در حقیقت اسیدهای چرب موجود در شیر مادر بزرگ‌ترین نقش را در افزایش قدرت مغز فرزندتان بازی می‌کند.

 

خواص شیردهی پستانی برای مادر

شیردهی پستانی می‌تواند زندگی شما را بسیار آسان‌تر سازد، زیرا دیگر برای تهیه شیر خشک نیازی به اندازه‌گیری آب و شیر، مخلوط کردن آنها، استریل سازی و گرم کردن شبانه روزی شیر نخواهید داشت. همچنین شیردهی پستانی انتخابی ارزان‌تر نسبت به تغذیه با شیر خشک است.

هورمون‌هایی که طی شیردهی پستانی جاری می‌گردد، به کاهش خونریزی پس از زایمان کمک می‌کند و به کوچک شدن رحم به اندازه سابق یاری‌ می‌رساند. افزون بر این، برخی از مادران شیرده می‌گویند که آنان کالری‌ها را سریع تر می سوزانند و به بازگشت سریع‌تر تناسب اندام آنان کمک می‌کند.

مادران شیرده در طولانی مدت نیز با خطر کمتری برای ابتلا به سرطان پستانی پیش از یائسگی روبرویند، یعنی نوعی از سرطان پستان که پیش از سن 50 سالگی بروز می کند. همچنین بانوانی که فرزندشان را شیردهی پستانی می کنند در برابر خطر ابتلا به سرطان تخمدان و تیروئید، دیابت نوع دو و افسردگی پس از زایمان نیز ایمنی بیشتری خواهند داشت.

شیردهی پستانی برای هر طول زمانی برای شما و فرزندتان مفید است

سازمان جهانی بهداشت WHO پیشنهاد می‌کند: برای شش ماه شیردهی پستانی کامل کنید (بدون شیر خشک، آب یا غذاهای سفت)، سپس او را با خوراکی های مغذی آشنا کنید و آنرا برای دو سال بعد ادامه دهید یا برای هر مدتی که می‌خواهید.

در حالی‌که برای شما و فرزندتان بی‌تردید  "شیر مادر بهترین است"، شیر دهی پستانی تجربه‌ای شخصی است که مستلزم تصمیم‌گیری، راهنمایی و پشتیبانی از جانب اطرافیانتان است. 

 

مطالعه بیشتر:

1- آموزش نحوه صحیح شیردهی پستانی به نوزاد

2- فواید شیردهی پستانی برای مادر و نوزاد

3- آموزش پوزیشن های صحیح شیردهی به نوزاد

4- روش و زمان مناسب شیردهی به نوزاد پس از زایمان