The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا بعد از عمل تخریب آندومتر امکان بارداری هست؟

عمل تخریب آندومتر روشی است که برای از بین بردن پوشش داخلی رحم (اندومتر) طراحی شده است. اگر دوره های قاعدگی شما بسیار سنگین باشد و با دارو قابل کنترل نباشد، ممکن است پزشک این روش را توصیه کند. به گفته متخصصان، اگر تامپون یا نوار بهداشتی شما به طور معمول در عرض 2 ساعت خیس شود، مراکز بهداشتی جریان قاعدگی را بسیار سنگین می دانند. در ادامه این متن همه چیز را در مورد عمل تخریب آندومتر برای شما شرح خواهیم داد.

آیا بعد از عمل تخریب آندومتر، پوشش رحم مجددا بازسازی می شود؟

در حالی که در بیشتر موارد پوشش آندومتر تخریب می شود، رشد مجدد پوشش می تواند به روش های طبیعی و غیرطبیعی رخ دهد. در زنان جوان تر، رشد مجدد بافت ممکن است ماه ها یا سال ها بعد رخ دهد. این روش برای بسیاری از زنان مفید است، اما برای همه توصیه نمی شود. با مرکز بهداشتی خود در مورد اینکه آیا این بهترین گزینه برای شما است یا خیر صحبت کنید.

آمادگی برای عمل تخریب آندومتر

قبل از برنامه‌ریزی، مرکز بهداشتی شما سوابق پزشکی و هر گونه آلرژی را که دارید، سوال می‌کند. اگر شما و مرکز بهداشتی‌تان تصمیم به انجام این روش دارید، آن‌ها تمام جنبه‌های این روش را از قبل با شما در میان خواهند گذاشت. این شامل کارهایی است که باید و نباید در روزها و هفته های منتهی به آن انجام دهید.

پروتکل های استاندارد پیش از عمل عبارتند از:

ممکن است لازم باشد که دیواره رحم شما از قبل نازک شود تا این روش موثرتر باشد. این کار را می توان با دارو یا با روش اتساع و کورتاژ انجام داد. همه روش های برداشتن اندومتر نیاز به بیهوشی ندارند. در صورت نیاز به بیهوشی عمومی، طبق گفته بیمارستان جان هاپکینز، به شما دستور داده می شود که 8 ساعت قبل از عمل، از خوردن و آشامیدن خودداری کنید. همچنین ممکن است آزمایش‌های اولیه دیگری مانند الکتروکاردیوگرام نیز انجام شود.

بعد از عمل تخریب آندومتر امکان بارداری هست؟

عمل تخریب آندومتر به معنای یک روش عقیم سازی نیست، اما معمولاً اینطور است. اگرچه اندام های تناسلی شما دست نخورده باقی می مانند، بارداری و بارداری موفق پس از آن بعید است. اگر قصد دارید بچه دار شوید، باید صبر کنید تا این روش را انجام دهید. قبل از انجام این روش باید گزینه های باروری خود را با یک متخصص ناباروری در میان بگذارید.

پزشکتان می تواند کیفیت و کمیت تخمک شما را از طریق آزمایش خون هورمون ضد مولر (HMA) یا هورمون محرک فولیکول (HSF) آزمایش کند. اگر تخمک های شما از کیفیت خوبی برخوردار هستند، می توانید تخمک ها یا نطفه های بارور شده خود را قبل از عمل منجمد کنید.

اگرچه تضمینی وجود ندارد که تخمک‌ها یا نطفه های منجمد منجر به بارداری شوند، داشتن آنها ممکن است بعداً این گزینه را فراهم کند. یک رحم جایگزین ممکن است مشکل بارداری را برای شما حمل کند.

اگر فریز کردن تخمک یا جنین شما امکان پذیر نیست، ممکن است تصمیم بگیرید که از یک اهداکننده تخمک و یک جایگزین برای باردار شدن استفاده کنید. اگر می توانید این روش را تا زمانی که بچه دار شوید به تعویق بیندازید، ممکن است بخواهید این کار را انجام دهید. فرزندخواندگی نیز یکی دیگر از گزینه ها است.

سختی انتخاب این گزینه ها و همچنین نیاز به این روش ممکن است طاقت فرسا باشد. صحبت کردن با مرکز بهداشتی در مورد احساسات شما ممکن است مفید باشد. آنها می توانند یک مشاور یا درمانگر را برای کمک به شما و ارائه پشتیبانی توصیه کنند.

نحوه انجام عمل تخریب آندومتر

در برداشتن آندومتر، پزشک یا مرکز بهداشتی شما ابتدا یک ابزار باریک را از طریق دهانه رحم به داخل رحم شما وارد می کند. این امر دهانه رحم شما را گشاد می کند و به آنها اجازه می دهد تا این روش را انجام دهند.

این روش را می توان به چندین روش انجام داد. آموزش و اولویت‌های مرکز بهداشتی شما تعیین می‌کند که از کدام یک از روش‌های زیر استفاده کنند:

1. انجماد (کرایوآبلیشن): یک پروب نازک برای اعمال سرمای شدید به بافت رحم شما استفاده می شود. مرکز بهداشتی شما یک مانیتور اولتراسوند را روی شکم شما قرار می دهد تا به آنها کمک کند تا پروب را هدایت کنند. اندازه و شکل رحم تعیین می کند که این عمل چقدر طول می کشد.

2. بالون گرم شده: یک بالون در رحم شما قرار می گیرد، باد می شود و با مایع داغ پر می شود. گرما پوشش داخلی رحم را از بین می برد. این روش معمولا بین 2 تا 12 دقیقه طول می کشد.

3. مایع با جریان آزاد گرم شده: مایع شور گرم شده به مدت 10 دقیقه آزادانه در سراسر رحم شما جریان می یابد و بافت رحم را از بین می برد. این روش در زنانی که حفره های رحمی نامنظم دارند استفاده می شود.

4. فرکانس رادیویی: یک دستگاه انعطاف پذیر با نوک توری در رحم شما قرار می گیرد. انرژی فرکانس رادیویی را برای از بین بردن بافت رحم در 1 تا 2 دقیقه ساطع می کند.

5. مایکروویو: یک پروب وارد رحم شده و انرژی مایکروویو برای از بین بردن پوشش رحم شما استفاده می شود. این روش 3 تا 5 دقیقه طول می کشد.

6. جراحی الکتریکی: این روش نیاز به بیهوشی عمومی دارد. یک دستگاه تلسکوپی به نام رزکتوسکوپ و یک ابزار گرم شده برای دیدن و برداشتن بافت رحم استفاده می شود.

بعد از عمل تخریب آندومتر چه انتظاری باید داشت؟

نوع روشی که انجام می دهید تا حدی طول دوره بهبودی را تعیین می کند. اگر به بیهوشی عمومی نیاز دارید، مرکز بهداشتی از شما می‌خواهد تا چند ساعت بعد در بیمارستان بمانید.

مهم نیست که از چه نوع روشی برای شما استفاده شده، به کسی نیاز دارید که شما را به خانه ببرد.

همچنین باید یک نوار بهداشتی به همراه داشته باشید تا بعد از اتمام عمل از آن استفاده کنید. با مرکز بهداشتی خود در مورد تجویز داروهای بدون نسخه برای درمان گرفتگی عضلات یا حالت تهوع و اینکه از کدام یک از آنها اجتناب کنید صحبت کنید.

پس از عمل تخریب آندومتر، ممکن است حالت های زیر را تجربه کنید:

  •  افزایش ادرار برای حدود یک روز
  •  گرفتگی از نوع قاعدگی برای چند روز
  •  ترشحات آبکی و خونی واژن به مدت چند هفته
  •  حالت تهوع

چه زمانی بعد از عمل تخریب آندومتر باید به متخصص مراجعه کنیم؟

اگر تغییرات زیر را تجربه کردید باید به دنبال مراقبت های پزشکی اورژانسی باشید:

  • ترشحات بدبو
  •  تب
  •  لرز
  •  مشکل در ادرار کردن
  •  خونریزی شدید
  •  گرفتگی شدید شکم

خطرات و عوارض عمل تخریب آندومتر

به زنان توصیه می شود که پس از انجام عمل برداشت آندومتر به استفاده از متدهای کنترل بارداری ادامه دهند. اگر بارداری اتفاق بیفتد، به احتمال زیاد منجر به سقط جنین می شود. به طور معمول، پوشش آندومتر در پاسخ به بارداری ضخیم می شود. بدون پوشش ضخیم آندومتر، جنین نمی تواند لانه گزینی کند و با موفقیت رشد کند. به همین دلیل، مرکز بهداشتی یا پزشک شما ممکن است عقیم سازی را به عنوان یک روش اضافی توصیه کند. به گفته کلینیک مایو، جدا از خطر بسیار واقعی برای باروری شما، عوارض این روش نادر است.

این خطرات نادر می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • سوراخ شدن دیواره رحم یا روده شما
  •  عفونت یا خونریزی بعد از عمل
  •  آسیب به واژن، فرج یا روده شما در اثر ابزارهای سرد یا گرم مورد استفاده در طی عمل
  •  جذب مایع مورد استفاده در طول عمل به جریان خون شما
  •  ناموفق بودن برداشت دیرهنگام آندومتر، وضعیتی که در آن اندومتر پس از عمل به طور غیرطبیعی رشد می کند.

چشم انداز

بهبودی بعد از عمل تخریب آندومتر ممکن است از چند روز تا چند هفته طول بکشد. در این مدت، مطمئن شوید که با احتیاط رفتار کنید. با مرکز بهداشتی خود در مورد اینکه چه زمانی می توانید فعالیت های روزانه و همچنین ورزش شدیدتر و مقاربت جنسی را از سر بگیرید صحبت کنید.

پس از انجام این روش، قاعدگی شما باید در عرض چند ماه کم شود یا به طور کامل متوقف شود. اگر تحت عقیم سازی قرار نگرفته اید و انتخاب کرده اید که رابطه جنسی را با کنترل بارداری انجام دهید، باید به استفاده از روش ترجیحی خود ادامه دهید. کنترل بارداری می تواند به جلوگیری از بارداری و عوارض احتمالی آن کمک کند. در حالی که بعید است که بعد از عمل تخریب آندومتر بتوانید باردار شوید و یک فرزند ترم کامل داشته باشید، اما بارداری هنوز هم ممکن است اتفاق بیفتد. همچنین تمرین رابطه جنسی با کاندوم یا سایر روش های مانع برای جلوگیری از انتقال عفونت های مقاربتی مهم است.

مطالعه بیشتر:

علت ضخیم شدن اندومتر چیست و چه درمانی دارد؟

سرطان آندومتر و علائم و مراحل سرطان آندومتر چیست؟

ابلیشن رحم چیست و ابلیشن رحم برای چه کسانی مناسب است؟

اندومتریوز و ای وی اف،آندومتریوز چگونه بر باروری تأثیر می گذارد؟

?پرسش و پاسخ های عمل تخریب آندومتر

آیا بعد از عمل تخریب آندومتر، پوشش رحم مجددا بازسازی می شود؟

در حالی که در بیشتر موارد پوشش آندومتر تخریب می شود، رشد مجدد پوشش می تواند به روش های طبیعی و غیر طبیعی رخ دهد.

بعد از عمل تخریب آندومتر امکان بارداری هست؟

عمل تخریب آندومتر به معنای یک روش عقیم سازی نیست، اما معمولاً اینطور است. اگرچه اندام های تناسلی شما دست نخورده باقی می مانند، بارداری و بارداری موفق پس از آن بعید است. اگر قصد دارید بچه دار شوید، باید صبر کنید تا این روش را انجام دهید. قبل از انجام این روش باید گزینه های باروری خود را با یک متخصص ناباروری در میان بگذارید.

چه زمانی بعد از عمل تخریب آندومتر باید به متخصص مراجعه کنیم؟

اگر تغییرات زیر را تجربه کردید باید به دنبال مراقبت های پزشکی اورژانسی باشید: • ترشحات بدبو • تب • لرز • مشکل در ادرار کردن • خونریزی شدید • گرفتگی شدید شکم

خطرات عمل تخریب آندومتر چیست؟

این خطرات نادر می تواند شامل موارد زیر باشد: • سوراخ شدن دیواره رحم یا روده شما • عفونت یا خونریزی بعد از عمل • آسیب به واژن، فرج یا روده شما در اثر ابزارهای سرد یا گرم مورد استفاده در طی عمل • جذب مایع مورد استفاده در طول عمل به جریان خون شما • ناموفق بودن برداشت دیر هنگام آندومتر، وضعیتی که در آن اندومتر پس از عمل به طور غیر طبیعی رشد می کند.

منبع: healthline