The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

انواع داروهای باروری زنان برای درمان ناباروری

برای میلیون ها زنی که تلاش می کنند باردار شوند، داروهای باروری نخستین قدم در پروسه درمان است. داروهای خوراکی و تزریقی که تخمک گذاری را تشدید می کنند چه هستند؟

 

متداول ترین داروهای باروری زنان

پزشک متخصص زنان و زایمان یکی از داروهای باروری استاندارد زیر که باعث باردار شدن می شود را تجویز می کند:

  • کلومیفن (Clomiphene) هورمون های مغزی که باعث تولید و رها سازی تخمک می شوند را تحریک می کند.
  • گونادوتروپین ها (Gonadotropins) تخمدان ها را با هدف تولید تخمک تحریک می کنند.

برخی از بانوان باید همراه با تلقیح داخل رحمی  با روش IUI، لقاح مصنوعی با روش IVF و ... ترکیبی از داروهای فوق را مصرف کنند.

بانوان که در حال گذراندن پروسه IVF هستند نیز باید سایر داروهای باروری را با هدف آماده سازی پوشش رحم برای بارداری و پیشگیری از تخمک گذاری زود هنگام مصرف کنند.

تفاوت داروهای باروری زنان

پزشکان با توجه به نوع مشکل باروری داروهای گوناگون تجویز می کنند. به عنوان مثال، کلومیفن بر بانوان که از سندرم تخمدان پلی کیستیک رنج می برند بسیار تاثیر گذار است. مصرف ترکیب کلومیفن و متفورمین در برخی از بانوان که از این سندرم رنج می برند تاثیر گذار است. بانوان که در عملکرد تخمدان های شان به دلیل ابتلا به هیپرپرولاکتینمی (افزایش هورمون پرولاکتین) اخلال ایجاد شده اما قصد دارند باردار شوند باید بروموکریپتین یا کابرگولین مصرف کنند.

خطرات مصرف داروهای باروری زنان

بسیاری از داروهای فوق بیش از 40 سال است که موثر و ایمن هستند. اما مثل سایر روش های درمان باروری، این داروها می توانند احتمال بارداری چندقلو را افزایش دهند که از جمله عوامل خطرزای سقط جنین و زایمان پیش از موعد است.

گزارش سال 2016 سازمان غذا و داروی آمریکا نشان می دهد در حدود 10 درصد بانوان که داروی کلومیفن مصرف کرده اند دو قلو باردار و 30 درصد بانوانی که گونادوتروپین ها مصرف کرده اند بیش از سه و چهار قلو باردار شده اند.

 

مطالب بیشتر:

1- توصیه های برای تقویت قدرت باروری

2- علت و درمان های ناباروری زوجین

3- تاثیر انواع روش های جلوگیری از بارداری بر باروری

4- تاثیر داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی بر تخمک‌ گذاری و باروری

5- داروهای باروری ایمن هستند؟

 

منبع: babycenter