The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

طریقه مصرف کلومیفن به چه صورت است و عوارض جانبی این قرص چیست

یکی از راهکارهای درمانی برای بانوان مبتلا به اختلالات تخمک گذاری استفاده از قرص کلومیفن است. طریقه مصرف کلومیفن به این صورت است که باید آن را به مدت 5 روز از روز پنجم تخمک گذاری خود آغاز کنید. با مطالعه متن زیر و اطلاع از عوارض جانبی قرص کلومیفن درصورتی که هریک از نشانه های خطر را مشاهده کردید با پزشک خود مشورت کنید.

کلومیفن چیست؟

اختلالات مربوط به تخمک گذاری یکی از شایع ترین علل ناباروری بانوان بوده که در مواردی همانند بانوان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک بسیار شایع است. یکی از راهکارهای درمانی برای این افراد استفاده از قرص کلومیفن است که با مهار گیرنده استروژن در هیپوتالاموس و تحریک تولید هورمون FSH سبب تخمک گذاری می شوند.

طریقه مصرف کلومیفن؟

از کلومیفن دقیقا مطابق دستور پزشک خود استفاده کنید. تمامی دستورالعمل های موجود در نسخه را دنبال کنید. پزشک ممکن است گاهی اوقات مقدار مصرفی شما را تغییر دهد تا مطمئن شود بهترین نتیجه را کسب می کنید. این دارو‌ را در مقادیر بیشتر یا کمتر از مقدار توصیه شده مصرف نکنید. پزشک شما آزمایشات پزشکی را انجام می دهد تا مطمئن شود منعی برای مصرف کلومیفن ندارید.

طریقه مصرف کلومیفن در زنان به این صورت است که داروی کلومیفن معمولا به مدت ۵ روز باید استفاده شود و از روز پنجم قاعدگی مصرف آن شروع می شود. همواره به یاد داشته باشید که به دستورات پزشک خود عمل کنید.

قبل از هر دوره درمان نیاز به معاینه لگن دارید. در حین مصرف این دارو، باید تحت نظر پزشک باشید. به احتمال زیاد پس از مصرف کلومیفن در طی ۵ تا ۱۰ روز تخمک گذاری اتفاق خواهد افتاد. برای بالا بردن شانس باردار شدن هنگام تخمک گذاری باید رابطه جنسی برقرار کنید. دستورالعمل پزشک خود را در مورد مقاربت به موقع، دنبال کنید. پزشک ممکن است به شما توصیه کند از تست های تخمک گذاری استفاده کنید یا هر صبح دمای بدن خود را اندازه گیری کرده  و درجه آن را در یک نمودار ثبت کنید. این کار به شما کمک می کند تا بتوانید زمان تخمک گذاری را پیش بینی کنید.

در اکثر موارد، کلومیفن نباید بیش از ۳ تا ۶ چرخه درمانی (۳ چرخه تخمک گذاری) مصرف شود. اگر تخمک گذاری رخ دهد اما بعد از ۳ دوره درمان هنوز باردار نشدید، ممکن است پزشک تان درمان را متوقف کرده و دلایل ناباروری شما را ارزیابی کند.

اگر یک دوز مصرفی را فراموش کنم چه اتفاقی می افتد؟

در صورت فراموش کردن یک وعده دارو، با پزشک تان تماس بگیرید و دستورالعمل را از وی سؤال کنید.

 اگر دارو را بیش از حد مصرف کنیم جه اتفاقی می افتد؟

بلافاصله به اورژانس مراجعه کنید. مصرف بیش از حد دارو ممکن است منجر به حالت تهوع، استفراغ، درد شکم، گر گرفتگی و همچنین تاری دید یا لکه در بینایی شود.

این دارو ممکن است باعث تاری دید شود. بنابراین اگر رانندگی می کنید و یا کاری انجام می دهید که نیاز به هوشیاری ودید کافی دارید، مراقب باشید.

 عوارض جانبی کلومیفن

در صورت بروز علائم واکنش آلرژیک به کلومیفن، مانند: کهیر، تنفس دشوار، تورم صورت، لب ها، زبان یا گلو، فورا کمک های پزشکی دریافت کنید.

برخی از بانوان هنگام مصرف این دارو بخصوص پس از اولین دوره درمان، دچار شرایطی به نام سندرم هایپراستیمولاسیون تخمدان (تحریک بیش از حد) می شوند، این وضعیت بسیار خطرناک است. اگر هر کدام ازعلائم زیر را تجربه کردید، با پزشک تان تماس بگیرید:

- درد معده، نفخ

- حالت تهوع، استفراغ، اسهال

- افزایش سریع وزن بخصوص در بخش میانی بدن

- کاهش و یا قطع ادرار

- درد هنگام نفس کشیدن، ضربان سریع قلب، احساس تنگی نفس (بخصوص هنگام خوابیدن)

در صورت مشاهده علائم زیر مصرف دارو را متوقف کرده و با پزشک تماس بگیرید:

- درد یا فشار در لگن، بزرگ شدن ناحیه لگن

- مشکلات بینایی

- احساس برق زدگی در چشم ها

- افزایش حساسیت چشم ها به نور

- خونریزی شدید واژن

عوارض جانبی کلومیفن ممکن است شامل موارد زیر باشد:

- گر گرفتگی ( گرما، قرمزی، احساس خارش)

- درد پستان یا حساس شدن سینه

- سردرد

- خونریزی رو به افزایش یا لکه بینی

گرچه که اکنون طریقه مصرف کلومیفن و عوارض جانبی آن را می دانید اما مصرف خودسرانه این دارو به هیچ وچه توصیه نشده و باشد حتما تحت نظر پزشک انجام شود.

 https://www.drugs.com/clomiphene.html