The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آزمایش خون از کف پای نوزاد چگونه انجام می شود؟

بعد از این که زایمان کرده و فرشته کوچکتان را در آغوش گرفتید، در هنگام ترخیص به شما می گویند که ما بین روزهای 3 تا 5 بعد از تولد به نزدیک ترین مرکز بهداشت محل سکونت خود برای گرفتن خون کف پای نوزاد مراجعه کنید. آیا می دانید که علت گرفتن خون کف پای نوزاد، نحوه گرفتن خون از کف پای نوزاد و حتی اهمیت ازمایش خون کف پا نوزاد در چیست؟ بنابراین با ما همراه باشید تا پاسخ تمامی این سوالات را برایتان توضیح دهیم.

آزمایش خون از کف پای نوزاد چگونه انجام می شود؟

قبل از ترخیص نوزاد از بیمارستان یا یکی دو روز بعد از تولد، در مرکز بهداشت یک نمونه خون کوچک با زدن سوزن به پاشنه کودک گرفته می شود. اگر نوزاد شما در بیمارستان متولد نشده است، در این باره با پزشک گفتگو کنید.

نمونه خون باید در 24 ساعت اول بعد از تولد گرفته شود. از آنجا که گاهی اوقات مادر و نوزاد، همان روز اول از بیمارستان مرخص می شوند، نمونه گیری در 24 ساعت اول انجام می شود. در این صورت، بنا به توصیه متخصصان باید کمتر از 1 الی 2 هفته بعد، مجددا آزمایش را تکرار کرد. در برخی کشورها (ایالت های آمریکا) تکرار آزمایش بعد از دو هفته برای همه الزامی است.

 نتیجه آزمایش خون کف پای نوزاد چه زمانی آماده خواهد شد؟

نتایج غربالگری شنوایی و بیماری قلبی به محض انجام آزمایش در اختیار والدین یا درمانگر قرار می گیرد. اما نتایج آزمایش خون معمولاً تا 5 الی 7 روزگی نوزاد، آماده می شود. نتیجه طبیعی به والدین گزارش نمی شود اما در صورت مثبت بودن برای پیگیری های بعدی با والدین تماس می گیرند. آزمایش غربالگری مثبت در نوزادان به این معنا نیست که نوزاد قطعاً بیمار است بلکه برای تأیید یا رد تشخیص باید بررسی های بیشتر تحت نظر پزشک متخصص انجام شود.

در صورت تأیید تشخیص، پزشک نوزاد را به پزشک متخصص ارجاع خواهد داد، در این صورت بهتر است درمان در اسرع وقت انجام شود. درمان در مواردی تجویز شیرخشک ویژه، محدودیت غذایی، استفاده از مکمل، دارو  و نظارت دقیق را در بر می گیرد.

دلیل گرفتن خون کف پای نوزاد چیست؟

هدف از گرفتن خون کف پای نوزاد بررسی او در بدو تولد نسبت به بیماری هایی که ممکن است در بدن فرزندتان وجود داشته باشد اما هنوز هیچ علامت و نشانه ای از آنها ظاهر نشده است. گرچه این بیماری ها و اختلالات بسیار نادر هستند اما باتوجه به خطر جدی سلامتی که می توانند برای نوزاد به همراه داشته باشند، گرفتن نمونه خون از کف پای نوزاد و بررسی آن تحت عنوان غربالگری نوزاد ضرورت دارد. از جمله بیماری هایی که وجود آنها در بدن نوزاد با کمک نمونه خون کف پای نوزاد بررسی می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

https://kidshealth.org/fa/pothers/newborn-screening-tests.html