The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

روغن کرچک برای زایمان وبایدها ونبایدهای استفاده از روغن کرچک

بعد از ۴۰ هفته طولانی بارداری ممکن است فکر کنید که دیگر باردار ماندن کافی است. در این زمان دوستان و افراد خانواده احتمالاً نکات و ترفندهای لازم برای القاء زایمان را به شما توصیه می‌کنند. اما اگر جنین شما هنوز هیچ نشانه‌ای دال بر تمایل به ترک رحم را نشان نمی‌دهد، احتمالاً شما می‌خواهید که روغن کرچک را امتحان کنید. استفاده از روغن کرچک برای زایمان یک روش کمکی است که به وسیله روغن کرچک، که از لوبیای گیاه کرچک به دست می‌آید، انجام می شود. تصور می‌شود که خوردن روغن کرچک برای القای زایمان به مصریان باستان برمی‌گردد. حتی امروز نیز، به عنوان یک روش قدیمی برای شروع زایمان کاربرد دارد. در این مقاله درباره بایدها و نبایدهای استفاده از روغن کرچک برای القای زایمان صحبت می‌کنیم.

  روغن کرچک چیست؟

روغن کرچک از دانه‌های گیاهی به نام "ریسینوس کامونیز" گرفته می‌شود. این گیاه بومی هند است. ترکیب شیمیایی روغن کرچک غیرمعمول است، زیرا به طور عمده از اسید چرب ریسینولئیک اسید تشکیل شده است. این یک ماده غلیظ است که احتمالاً روغن کرچک به دلیل خواص درمانی مختلف آن، شهرت دارد.

هزاران سال است که این روغن به عنوان دارو در سراسر جهان برای بیماری‌های مختلف، از جمله موارد زیر به کار می‌رود:

  • درمان مشکلات دستگاه گوارش مانند یبوست
  • درمان انواع عفونت‌ها و مشکلات پوستی
  • درمان درد و التهاب
  • تحریک سیستم ایمنی بدن

اگرچه شواهد علمی اندکی برای تایید این ادعا وجود دارد، اما شواهد عینی و حکایات و روایات در این مورد فراوان است. امروزه روغن کرچک در بسیاری از درمان‌های غیردارویی یافت می‌شود:

  • روغن کرچک به عنوان یک جلوگیری کننده از قارچ، افزودنی غذایی و طعم دهنده استفاده می‌شود.
  • اغلب به محصولات مراقبت از پوست و مواد آرایشی مانند شامپو و صابون و رژ لب اضافه می‌گردد.
  • روغن کرچک در ساخت کالاهایی مانند پلاستیک، الیاف، رنگ و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این روغن غلیظ، همچنین به دلیل طعم  ناخوشایندش مشهور است.

عوارض جانبی مصرف آن می‌تواند ناخوشایند و حتی خطرناک باشد. این عوارض می‌تواند از تهوع و اسهال گرفته، تا کم آبی شدید بدن باشد.

روغن کرچک برای زایمان

روغن کرچک ممکن است بیشتر به عنوان ملین شناخته شود. تصور می‌شود که ارتباطی بین این خاصیت و شهرت آن برای جهش بخشیدن به زایمان وجود داشته باشد. مصرف مقادیر کمی روغن کرچک می‌تواند باعث ایجاد اسپاسم در روده شود که می‌تواند روده و عصب معده را تحریک کند. این اسپاسم و تحریک عصبی معده ممکن است رحم را تحریک کند، که در نتیجه انقباضات به وجود بیایند. همچنین تصور می‌شود که روغن کرچک ممکن است باعث کاهش جذب مایعات و الکترولیت‌ها در روده کوچک شود. این می‌تواند باعث اسهال و احتمالا انقباضات شود. روغن‌ کرچک همچنین ممکن است باعث آزاد شدن گیرنده‌های پروستاگلاندین شود و منجر به اتساع دهانه رحم شود.

آیا روغن کرچک برای زایمان خوبه؟ عوارض استفاده از روغن کرچک برای زایمان

نتایج حاصل از زایمان ناشی از روغن کرچک مختلف است. یک مطالعه کوچک منتشر شده در روش‌های درمانی جایگزین از بهداشت و پزشکی به نقل از منبع معتبر نشان داد که نیمی از افرادی که با روغن کرچک القا شده‌اند در عرض ۲۴ ساعت وارد زایمان فعال شده‌اند. این در مقایسه با تنها ۴ درصد شروع زایمان در همان بازه زمانی بدون هیچگونه درمانی است. اما مطالعه بزرگ دیگری که تقریباً ۱۰ سال بعد در منبع معتبر مجله زنان و زایمان در استرالیا و نیوزیلند منتشر شد، دوباره به استفاده از روغن کرچک برای زایمان پرداخت. این مطالعه مشخص کرد که اگرچه هیچ گونه اثر مضر مربوط به روغن کرچک روی مادر و یا نوزاد یافت نشد، اما در القاء زایمان نیز اثر مفیدی ندارد و ممکن است هنگام استفاده از آن برای شروع زایمان، باعث انقباضات نامنظم و دردناک شود که می‌تواند به طور یکسان برای مادر و جنین استرس‌زا باشد. همچنین می‌تواند منجر به احساس خستگی شدید مادر شود. بعلاوه، ممکن است باعث شود جنین شما قبل از زایمان، مکونیوم یا اولین مدفوع خود را دفع کند. این می‌تواند بعد از تولد مشکل ساز باشد.

آیا باید القاء زایمان انجام شود؟

طبق نتیجه کنگره زنان و زایمان، یک دوره بارداری کامل بین ۳۹ تا ۴۰ هفته و ۶ روز است. بین ۴۱ هفته و ۴۱ هفته و ۶ روز، بارداری طولانی به حساب می‌آید و بیشتر از ۴۲ هفته، پس از دوره نامیده می‌شود.

در بیشتر موارد القاء زایمان یک تصمیم پزشکی است که برای امنیت شما و نوزاد اتخاذ می‌شود. به احتمال زیاد در شرایط زیر القای زایمان انجام می‌شود:

  • تقریباً دو هفته از تاریخ مقرر زایمان گذشته و هنوز زایمان آغاز نشده باشد.
  • انقباضات شروع نشده، ولی کیسه آب پاره شده باشد.
  • در رحم شما عفونت وجود دارد.
  • جنین شما به اندازه مورد انتظار رشد نمی‌کند.
  • مایع آمنیوتیک کافی در اطراف جنین وجود ندارد.
  • جفت شما جدا شده است.
  • شما مبتلا به فشار خون بالا، دیابت یا بیماری دیگری هستید که می‌تواند شما و جنین را در معرض خطر قرار دهد.

اگر هیچ یک از شرایط فوق را ندارید، بارداری شما کامل است و شما آماده هستید تا وارد روند زایمان شوید. ممکن است روش‌های دیگری برای تحریک زایمان برای شما اعمال شود. این روش‌ها شامل موارد زیر است:

  • خوردن غذاهای تند
  • داشتن رابطه جنسی
  • تحریک پستان
  • طب سوزنی

هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد روش‌های فوق موثر هستند. ممکن است ناامید کننده باشد، اما معمولاً کاری جز صبر کردن وجود ندارد.

قبل از تصمیم گیری درمورد استفاده از روغن کرچک برای زایمان، باید با پزشک خود مشورت کنید. هر بارداری با دیگری متفاوت است. در صورت داشتن عوارض و مشکلات سلامتی، ممکن است روغن کرچک خطرناک باشد. اگر از آن استفاده می‌کنید، حتما توصیه‌های پزشک خود را دنبال کنید. به طور معمول به مادران توصیه می‌شود روغن کرچک را صبح مصرف کنند. به این ترتیب، راحت‌تر می‌توان علائم را رصد کرد و بدن را آبرسانی کرد.

هر اتفاقی بیفتد، سعی کنید زیاد نگران نشوید. نوزاد شما سرانجام اینجا خواهد بود!

منبع: healthline