The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

چرا در بارداری ورم می کنیم و علت ورم پا در حاملگی چیست؟

احتمالا قبل از بارداری تصور می کردید که تمامی روزهای آن زیبا و لذت بخش سپری خواهد شد اما اکنون که پاهایتان همانند بادکنک ورم کرده و کفش هایتان را به سختی می پوشید، احتمالا میبیند که متاسفانه شرایط گاهی بر خلاف میل شما پیش می رود، ممکن است این سوال برایتان پیش آید که چرا در بارداری ورم می کنیم، علت ورم پا در حاملگی چیست؟ و ... 

در روزهای معجزه آسای بارداری با همه دشواری هایش، مشتاقانه آمدن عزیزترین موجود زندگی تان را به انتظار می نشینید. به واقع چه نام دیگری جز معجزه بر آن می توان نهاد. بدن به سرعت تغییر می کند، بدیهی است برخی از این تغییرات مانند تورم پا خوشایند نیستند. در این مقاله پیرامون علت ورم پا در بارداری، زمان مراجعه به پزشک و... شما گفتگو خواهیم کرد.

چرا در دوران بارداری ورم می کنیم؟

در چه برهه ای از بارداری انتظار می رود پاها دچار تورم شوند؟ خبر خوب اینکه در اواخر بارداری این اتفاق می افتد. بنابراین هر مادر باردار، در نیمه بارداری و بعد از آن ممکن است متوجه تورم در پاهایش شود.

چرا در بارداری ورم می کنیم؟ سه ماهه اول

در این مرحله، افزایش سریع هورمون پروژسترون، هضم را کند می کند. کندی هضم غذا موجب نفخ شکم و تاحدودی تورم در دست ها، پاها یا صورت خواهد شد. در صورت بروز تورم زیاد در پاها به خصوص وجود علائم دیگر مانند سرگیجه، سردرد یا خونریزی بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید.

چرا در بارداری ورم می کنیم؟ سه ماهه دوم

سه ماهه دوم تقریبا شروع ماه چهارم بارداری است و با هفته سوم آغاز می شود. تورم پاها در حدود ماه پنجم بارداری به خصوص در شرایطی که ناگزیر باشید ساعتها روی پا بایستید و یا در هوای گرم طبیعی است. در دوران بارداری، حجم خون مادر حدود 50 درصد افزایش می یابد، این حجم خون در کنار احتباس مایعات ناشی از هورمون، تورم ایجاد می کند. اگرچه به دلیل تجمع این مقدار مایع ممکن است انگشتر یا کفشتان کمی تنگ شود اما مایعات اضافی به ایمنی جنین کمک کرده و او را برای تولد آماده می سازند. از این بابت خیالتان کاملاً راحت باشد، ظرف چند روز یا چند ماه بعد از زایمان، این مایعات به طور کامل از بین می روند.

چرا در بارداری ورم می کنیم؟ سه ماهه سوم

ابتدای هفته 28 بارداری یعنی سه ماهه سوم، بیشتر از هر زمان دیگری پاها متورم می شوند. به خصوص با گذشت چند هفته و نزدیک شدن به هفته 40 انگشتان پا به اندازه ای ورم می کنند که شبیه سوسیس های کوچک به نظر می رسند، نگران نباشید این هم از دردسرهای مادرشدن است!

در این مدت نیز ذخیره خون و مایعات در بدن افزایش می یابد و این خود دلیلی برای تورم است. با بزرگ تر شدن جنین، رحم سنگین تر و لذا بازگشت خون از پاها به سمت قلب کندتر می شود. این مشکل نیز در عین بی خطری ناراحتی هایی برای مادر به همراه دارد.

چه هنگام باید به پزشک مراجعه کرد:

تورم پاها یکی از طبیعی ترین رویدادهای بارداری است و بسیاری از مادران باردار این شرایط را تجربه می کنند. بیشتر اوقات، تورم پاها نشان دهنده فشاری است که بدن مادر برای پرورش و نگهداری جنین متحمل می شود. اما در مواری نیز حکایت از شرایط جدی تر از جمله پره اکلامپسی دارد. پره اکلامپسی یکی از مشکلات دوران بارداری است که در نتیجه بالارفتن بیش از حد فشار خون ایجاد می گردد.

در صورت مشاهده موارد زیر به پزشک مراجعه کنید:

  • تورم ناگهانی دست، پا ، صورت و یا اطراف چشم؛
  • تورمی که روز به روز بدتر می شود؛
  • سرگیجه یا تاری دید
  • سردرد شدید
  • گیجی
  • مشکلات تنفسی

اگر تورم فقط در یک پا همراه با درد، قرمزی یا گرما مشاهده شود به معنی ترومبوز ورید (سیاهرگی) عمقی است. در ترومبوز سیاهرگی، خون در یک یا چند سیاهرگ عمقی بدن عمدتا پاها لخته می شود. از آنجا که به دلیل تغییرات هورمونی بدن مادر باردار بیش از سایر افراد مستعد تشکیل لخته خون است، در صورت مشاهده این علائم حتما به پزشک مراجعه کنید.

حال که می دانید چرا در بارداری ورم می کنیم، اگر احساس می کنید تورم پاها یا بدنتان با حالت عادی تفاوت دارد و یا در صورت بروز هر گونه نگرانی، موضوع را با پزشک در میان بگذارید. مسلماً برای پزشک سلامتی شما و فرزندتان از هر چیز دیگری مهم تر است.

منبع: healthline

 

بیشتر بدانید:

1- 10 روش درمان و جلوگیری از درمان ورم دست و پا در دوران بارداری

2- برای جلوگیری از ورم در دوران بارداری چه باید کرد؟

3- علت ورم بارداری چیست و چه زمانی مشکل ساز می شود؟

4- ورم کلیه مادر در بارداری چیست و چرا کلیه ورم میکند؟