The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

علت فشار خون پایین در بارداری و علائم فشار خون پائین چیست؟

 فشار خون پایین در دوران بارداری یک اتفاق طبیعی است. نوسان هورمون‌ها و تغییر در گردش خون اغلب می‌تواند فشار خون را به خصوص در سه ماهه اول و دوم بارداری کاهش دهد. فشار خون پایین (افت فشار خون) در دوران بارداری معمولا باعث ایجاد مشکلات سلامتی قابل توجهی نمی‌شود و اکثر بانوان می‌توانند آن را در خانه درمان کنند. با این حال فشار خون بسیار پایین می‌تواند دلیلی برای نگرانی باشد و برخی از بانوان علائم آزار دهنده‌ای را تجربه می‌کنند. در این مقاله به علت فشار خون پایین در بارداری می‌پردازیم.

 چه عواملی باعث فشار خون پایین در دوران بارداری می‌شوند؟

بارداری باعث ایجاد تغییرات بسیاری در هنگام سازگاری بدن مادر با تلاش برای به وجود آمدن جنین می‌شود. به همین دلیل است که برای بانوان باردار بسیار مهم است که در تمام مراحل بارداری مراجعه منظم به پزشک داشته باشند. در طی این معاینات، پزشکان به احتمال زیاد در مورد زندگی مادر پرسش هایی می‌پرسند. پزشک همچنین در طول هر ویزیت فشار خون مادر را بررسی می‌کند. فشار خون بسته به سطح انرژی مادر، عصبی بودن، سبک زندگی و استرس تغییر می‌کند. فشار خون در طول ساعات روز می‌تواند بالاتر یا پایین‌تر بیاید. فشار خون یک مادر ممکن است در ۲۴ هفته اول بارداری پایین‌تر باشد. این امر احتمالاً توسط سیستم گردش خون ایجاد می‌شود، زیرا رگ‌های خونی منبسط می‌شوند تا خون در رحم جریان یابد. ممکن است علت فشار خون پایین در بارداری مواردی مانند ایستادن ناگهانی یا دراز کشیدن بیش از حد در یک حمام گرم باشد.

علاوه بر این دلایل، برخی عوامل دیگر نیز می‌توانند در این مسئله نقش داشته باشند و باعث شوند فشار خون حتی بیشتر از حد معمول کاهش یابد. از جمله علل فشار خون پایین در بارداری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • واکنش‌های آلرژیک
  • عفونت
  • استراحت طولانی مدت در تختخواب
  • کمبود آب بدن
  • سوء تغذیه
  • خونریزی داخلی
  • کم خونی
  • مشکلات قلبی
  • اختلالات غدد درون‌ ریز

همچنین ممکن است دلیل فشار خون پایین در بارداری مصرف برخی داروها باشد زیرا برخی از داروها می توانند به شدت فشار خون را کاهش دهند، بنابراین بسیار مهم است که مادران باردار به پزشک خود اطلاع دهند که چه داروهایی مصرف می‌کنند.

فشار خون بسیار پایین نیز ممکن است نشانه‌ای از یک عارضه در اوایل بارداری باشد، مانند بارداری خارج رحمی، یعنی زمانی که یک تخمک لقاح یافته در جایی غیر از رحم کاشته می‌شود. به همین سبب اگر علائم این عارضه به شدت شما را آزار می دهد، لازم است به متخصص مراجعه کنید تا علت فشار خون پایین در بارداری مشخص گردد.

فشار خون طبیعی در مراحل مختلف بارداری

در دوران بارداری، طبیعی بودن فشار خون نشانه سلامتی مادر و جنین است. پزشکان از این اعداد برای کمک به تشخیص مشکلات اساسی و عوارض احتمالی استفاده می‌کنند. طبق گزارش انجمن قلب آمریکا، فشار خون طبیعی ۱۲۰ روی ۸۰ میلی متر جیوه است. ۱۲۰ میلی متر جیوه، عدد سیستولیک (در هنگام انقباض قلب) است و همیشه شماره بالای دستگاه فشارسنج است. ۸۰ میلی متر جیوه عدد دیاستولیک است (هنگامی که قلب بین ضربان‌ها استراحت می‌کند) و عدد کمتر در دستگاه فشارخون سنج است. هر چیزی پایین‌تر از این عدد، پایین بودن فشار خون به حساب می‌آید، اما ممکن است برای بسیاری از افراد عادی باشد.

اگر عدد روی دستگاه ۹۰ روی ۶۰ میلی متر جیوه باشد، پزشک تشخیص پایین بودن فشار خون را می‌دهد. در طی ۱۲ هفته اول بارداری، یک مادر ممکن است متوجه افت فشار خون شود. این فشار خون پایین اغلب در طول سه ماهه اول و دوم روی می دهد و دوباره در طول سه ماهه سوم افزایش می‌یابد. پزشکان در روزهای بعد از تولد، فشار خون مادر را بررسی خواهند کرد تا از عوارض پس از بارداری جلوگیری کنند.

علائم فشار خون پایین در بارداری

سبکی سر، گیجی و حالت تهوع از علائم فشار خون پایین است. در حالی که فشار خون پایین معمولاً موردی برای نگرانی نیست، ممکن است این علائم برای برخی از بانوان نگران کننده باشد یا کیفیت زندگی را کاهش دهد، به خصوص اگر قبلا آنها را تجربه نکرده باشید.

علائم فشار خون پایین شامل موارد زیر است:

  • سرگیجه یا گیجی
  • حالت تهوع
  • سبکی سر که ممکن است منجر به ضعف شود، خصوصاً پس از ایستادن ناگهانی
  • خستگی عمومی که ممکن است در طول روز بدتر شود
  • عدم توانایی تنفس یا تنفس تند و سطحی
  • احساس تشنگی، حتی پس از نوشیدن آب
  • پوست سرد، نمناک و رنگ پریده
  • مشکلات بینایی، مانند تاری دید یا دوبینی
  • افسردگی

در صورت مشاهده این علائم مشکل‌ ساز، باید آنها را به یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی گزارش دهید تا علت فشار خون پایین در بارداری درخصوص شما مشخص گردد. پزشک ممکن است آزمایشاتی را انجام دهد تا اطمینان حاصل کند علت پایین بودن فشار خون در بارداری مساله نگران کننده ای نیست و مشکلات اساسی دیگری وجود ندارد.

منبع: medicalnewstoday

 

بیشتر بدانید:

1- علل و راه های پیشگیری از افت فشار خون در بارداری

2- علائم افت فشار خون در بارداری و چگونه میتوان از آن پیشگیری کرد؟

3- افت فشار خون در بارداری و فشارخون پایین در بارداری چقدر است؟

4- فشار خون پایین و ضعف در بارداری، آیا مشکل ساز است؟