The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

تعیین جنسیت از روی عدد بتاو ارتباط عددبتا و جنسیت جنین چیست؟

اکنون که باردار شده اید احتمالا یکی از مهمترین دغدغه های شما آن است که بدانید فرشته کوچکتان دختر است یا پسر؟ احتمالا مطالبی تحت عنوان تعیین جنسیت از روی عدد بتا به گوش شما خورده است. اما آیا امکان تشخیص جنسیت از روی عدد بتا وجود دارد؟ ارتباط عدد بتا و جنسیت جنین چیست؟ تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا همه چیز را درمورد عدد بتا و جنسیت جنین برای شما روشن کنیم.

دختر یا پسر بودن جنین چه تفاوتی در هورمونهای مادر ایجاد می کند؟

امروزه با پیشرفت روش های آزمایش در دوران بارداری تقریبا در هشت هفته اول بارداری می توان جنسیت جنین را تعیین نمود.نگاه اجمالی به تالارهای گفتگو در وب سایت های مربوط به بارداری نشان می دهد بسیاری از والدین نمی توانند تا تولد فرزندشان صبر کنند و می خواهند با تفسیر نشانه های بارداری که به دختر یا پسر بودن جنین مربوط می شود، هر چه زودتر به جنسیت او پی ببرند که یکی از روش های مرسوم در دنیای مجازی استفاده از روش تعیین جنسیت از روی عدد بتا است.

افراد با تجربه و پا به سن نیز داستان های زیادی در این خصوص نقل می کنند؛ مثلاً معتقدند اگر جنین دختر باشد از زیبایی مادر کم می شود، رشد سریع موها نشانه پسر بودن جنین است، دخترها مادر را احساساتی و پسرها او را پرخاشگر می کنند و ...

شما چه فکر می کنید؟ به نظر شما کدامیک از این نقل قولها و داستانها درست هستند؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا درمورد تعیین جنسیت از روی عدد بتا به شما اطلاعاتی بدهیم.

تعیین جنسیت از روی عدد بتا چگونه است؟

شواهد نشان می دهند از هفته سوم بعد از لقاح غلظت هورمون بارداری بسته به جنسیت تغییر می کند. بررسی ها نشان داده اند گنادوتروپین کوریونی انسانی در جنین دختر در مقایسه با جنین پسر بیشتر است و تا پایان بارداری به همین منوال باقی می ماند. بنابراین اگر در تست بارداری خانگی خط دوم خیلی پررنگ بود باید منتظر نوزاد دختر و اگر کم رنگ بود باید چشم انتظار یک پسر باشید. برخی مطالعات نیز صحت این یافته ها را در روزهای پایانی بارداری تائید می کنند.

افزایش hCG (هورمون بارداری) در اوایل بارداری باعث ویار صبحگاهی می شود. محققان دریافته اند تهوع شدید صبحگاهی در بارداری هایی که جنین دختر است کمی متفاوت بوده و این نشان دهنده تفاوت سطح hCG است.

صرف نظر از جنسیت جنین، هورمون های زیادی در در دوران بارداری فعال هستند. برخی معتقدند اگر جنین دختر باشد، سطح استروژن مادر بیشتر خواهد اما بیشتر پژوهش های علمی این نظر را نمی پذیرند. سطح استروژن خون مادر در هر بارداری بدون توجه به جنسیت جنین پیوسته افزایش می یابد، اما غلظت آن در مایع آمنیوتیک، چنانچه جنین دختر باشد، در سه ماهه دوم بیشتر خواهد بود. تستوسترون نیز به همین منوال بدون توجه به جنسیت جنین روند افزایشی دارد. اما غلظت آن در مایع آمنیوتیک در جنین پسر بیشتر است.

اگرچه برای اثبات این مدعا که جنین دختر یا پسر بر میزان ترشحات هورمونی مادر تاثیر دارد، مدرکی در دست نیست اما در یک مطالعه (در بررسی انجام شده در کشورهای اسکاندیناوی)، تفاوت سطح استروژن در خون مادر گزارش شد. بر این اساس میزان استروژن در نیمه اول بارداری هایی با جنین دختر، تقریباً 9٪ بیشتر و سطح پروژسترون در سه ماهه دوم پایین تر بوده است. با این وجود، نمی توان ارتباط بین سطح هورمونهای مادر و هورمونهای جنین را به سادگی پیش بینی کرد. زیرا جنین علاوه بر هورمونهای مادر، تحت تأثیر هورمونهای داخلی خود نیز قرار دارد. گرفتن نمونه خون از جنین امری پیچیده و خطرناک است و همین امر موجب می شود که نتوان به درستی و با قطعیت در این باره اظهارنظر کرد.

به دلیل علاقه والدین به تعیین جنسیت فرزند و تهیه سیسمونی متناسب با جنسیت، پژوهش های زیادی در این خصوص انجام شده است. در برخی رشته های علمی حوزه سلامت به این نکته تاکید شده است که (رشته ریشه های سلامت و بیماری رشد)  چگونه محیط داخلی رحم  از جمله محیط هورمونی آن می تواند بر سلامت، رفتار و تندرستی جنین در آینده تأثیر بگذارد. عدم تعادل هورمونی در رحم با بیماری های قلبی، سرطان، سندرم تخمدان پلی کیستیک و رفتارهای اوتیسم مرتبط است.

آیا بارداری جنین دختر با پسر متفاوت است؟

اگر جنین دختر باشد و سطح استروژن مادر افزایش یابد، می توان گفت اعتقاد قدیمی ها مبنی بر اینکه مادر افسرده می شود و دائم گریه می کند، صحت دارد؟

میزان آسیب پذیری مادران در برابر نوسانات هورمونی تا حد زیادی به تفاوت های فردی بستگی دارد. گاهی اوقات بالا رفتن استروژن "حامی روانی" محسوب می شود و خلق و خوی فرد را تعدیل می کند، در برخی موارد نیز استروژن عامل اختلالات خلقی و حتی افسردگی در مادران به شمار می آید.

تهوع و ویار بارداری در جنین دختر و پسر چه تفاوتی با هم دارد؟

یک مطالعه جالب در سال 2015 به بررسی حالات ناخوشایند در بارداری و تفاوت آن در مادران باردار پرداخت. در این پژوهش مشخص شد این حالات، مکانیسم دفاعی مادر برای دوری از خطرات و آسیب های دوران بارداری هستند مثلا به او کمک می کنند تا از غذاها یا موقعیت های خاص اجتناب ورزد.

آنها دریافتند، حالات ناخوشایند در سه ماهه اول در همه بارداری ها، چه پسر و چه دختر زیاد رخ می دهد، اما پس از سه ماهه اول در بارداری های دختر کاهش یافته و در بارداری های پسر تا سه ماهه دوم همچنان بالا باقی می ماند. زیرا جنین پسر در برابر محیط آسیب پذیرتر بوده و این وضعیت نشان دهنده یک تمایل طبیعی برای حفظ رفتارهای دفاعی به مدت طولانی تر است.

با این همه شواهد کافی برای اظهارنظر قطعی درمورد تعیین جنسیت از روی عدد بتا وجود ندارد و نمی توان به طور دقیق بالا بودن عدد بتا در آزمایش بارداری را دلیلی بر دختر بودن جنین دانست. از همین رو بعید است که اخلاق و روحیات، زشتی و زیبایی مادر و غیره ربطی به جنسیت جنین داشته باشد.

منبع: theconversation

 

بیشتر بدانید:

1- بتای پایین بارداری نشانه چیست؟

2- مقدار عدد بتا در بارداری دوقلو چقدر است؟

3- مقدار عدد بتا در حاملگی خارج رحمی چقدر است؟

4- تفسیر آزمایش خون بارداری بتا beta hcg چگونه است؟