The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

حرکت جنین در سه ماهه اول بارداری چگونه است؟

در دوران بارداری لحظات جالب و خوشایندی وجود دارد که با آنها می‌توانید بر استرس این دوران غلبه کنید و به مادری که انتظارش را دارید تبدیل شوید. یکی از این تجربه‌های شیرین، اولین حرکات جنین داخل رحم شماست. ولی چه زمانی جنین شروع به حرکت می‌کند؟ دقیقا حرکات او در داخل کیسه بارداری به چه صورت است؟ این مقاله را بخوانید تا به شما بگوییم چه زمانی اولین حرکات جنین را حس خواهید کرد، حرکت جنین در سه ماهه اول بارداری چگونه است؟ آیا اصلا می توانید حرکات جنین در سه ماه اول بارداری را حس کنید؟ 

چه زمانی اولین حرکات جنین را حس می‌کنید؟

ممکن است بین هفته 19 تا 22 اولین حرکات جنین را حس کنید. این حرکات و ضربه‌های جنین،‌ نشان‌دهنده سلامت بارداری است و اینکه جنین به اندازه کافی رشد کرده و قدرت دارد تا دست و پایش را تکان دهد.

در ابتدا فقط مادر متوجه حرکات جنین می‌شود. با گذشت زمان اطرافیان نیز با دست گذاشتن بر روی شکم مادر متوجه این حرکات خواهند شد. فرقی ندارد که بارداری اول شماست یا دوم، حرکات جنین داخل رحم شما ممکن است گاهی بسیار شدید باشد.

لگدهای جنین مانند چیست؟

لگدهای اولیه جنین مانند این است که گویا پروانه‌ای داخل شکم شماست، یا مثل بال زدن یک پرنده. این حسی است که شما برای بار اول جنین را داخل رحم احساس می‌کنید. بعد از گذشت مدتی، مادر می‌توانید بین حرکات جنین و نفخ معده  و حرکات روده تفاوت قائل شود. حرکات اولیه جنین مانند لگد زدن،‌ فشار دادن و پیچیدن است. این حرکات با رشد جنین قوی‌تر و واضح تر می‌شوند.

 حرکات جنین در سه ماهه اول بارداری

در اواخر سه ماهه اول بارداری، بیشتر ارگان‌های بدن جنین شکل گرفته است. بنابراین در این دوره حرکات جنین مانند سه ماهه دوم و سوم بارداری خواهد بود. هرچند بسیاری از مادران حرکات جنین را در سه ماهه اول بارداری احساس نمی‌کنند. پس اگر در این دوره متوجه حرکات جنین نشدید،‌ چند هفته دیگر صبر کنید.

بنابر مطالعاتی که انجام شده،‌ برخی از حرکات جنین مثل لرز‌های ملایم، تکان‌های ناگهانی، دست و پا زدن و شناور بودن بین هفته 8 و 9 بارداری اتفاق می‌افتد. این حرکات در ابتدا ملایم بوده و هفته به هفته قوی‌تر می‌شوند.

درنظر داشته باشید این موضوع که شما نمی توانید حرکت جنین در سه ماهه اول بارداری را حس کنید به معنای عدم تحرک جنین نیست. مطالعات نشان می دهید که در حوالی هفته های 8 تا 9 بارداری، باندل های عضلانی در اندام ها و بدن جنین تشکیل شده و به سبب ارتباطی که با دستگاه عصبی برقرار می کند، جنین تکان می خورد. اما هنوز کوچک بوده و در درون مایع آمنیوتیک شناور است به همین سبب شما نمی توانید حرکت جنین در سه ماه اول بارداری را حس کنید.

 

بیشتر بدانید:

1- اولین حرکات جنین از چه هفته ای احساس می شود

2- آنچه درباره حرکات جنین در شکم مادر باید بدانید

3- حرکت های زیاد جنین، خطرناک است؟

4- تکان خوردن جنین در زمان خواب جنین است یا بیداری؟