The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

علت تپش قلب در بارداری و آیا تپش قلب در بارداری خطرناک است؟

به طور متوسط قلب هر انسان بین 60 تا 100 بار در دقیقه می زند. افزایش ضربان قلب (بیش از 100 بار در دقیقه) را تپش قلب در بارداری می گویند. با افزایش ضربان قلب ممکن است احساس تپش، سنگینی یا لرزش در قفسه سینه خود کنید مانند زمانی که در مسابقه ای شرکت کرده اید. با مطالعه مطالب زیر اطلاعاتی درباره علت تپش قلب در بارداری و خطرات مرتبط با آن کسب می کنید.

آیا تپش قلب در بارداری خطرناک است؟

در دوران بارداری افزایش ضربان قلب (100 بار در دقیقه یا بیش از آن) طبیعی است، که مربوط به تاکی کاردی قلب است و در دوران بارداری امری شایع و طبیعی بشمار می آید. بدن شما موجود زنده دیگری را در خود تغذیه می کند بنابراین به اکسیژن و مواد مغذی بیشتری نیاز دارد، در این شرایط قلب شما باید بیشتر کارکند تا خون بیشتری برای جنین پمپاژ کند. ممکن است در دوران بارداری عوامل دیگری نیز در افزایش ضربان قلب نقش داشته باشند که به آنها نیز اشاره خواهیم کرد.

 علت تپش قلب در بارداری چیست؟

علاوه بر عوامل فیزیولوژی، علت تپش قلب در بارداری می تواند به علت موارد زیر نیز باشد:

  • تغییراتی که در قلب و جریان خون مادر رخ می دهد.

در دوران  بارداری رحم به خون بیشتری نیاز دارد تا بتواند ذخیره مناسبی از اکسیژن و مواد مغذی برای رشد و نمو جنین فراهم کند. بنابراین قلب شما باید حدود 30 تا 50 درصد خون بیشتری نسبت به حالت معمول فراهم کند. پس اگر قلب در حالت معمول بین 60 تا 80 بار در دقیقه می زند باید در دوران بارداری 15 تا 20 بار بیشتر بزند همچنین تعداد ضربان قلب مادر حدود سه ماهه سوم بارداری به حداکثر خود می رسد درنتیجه شما افزایش ضربان قلب در حاملگی را تجربه خواهید کرد.

  • اضطراب

نگرانی شما در دوران بارداری برای سلامت جنین و پشت سر گذاشتن زایمانی بدون خطر امری طبیعی است. علاوه بر این مسئولیت همه جانبه ایی که برای حفظ سلامت فرزند خود در این دوران احساس می کنید، می تواند باعث اضطراب شما شده که همین امر ضربان قلب را افزایش می دهد.

  • تغییر اندازه رحم

علت تپش قلب در بارداری ممکن است به تغییرات رحم مربوط باشد. اندازه رحم برای حفظ جنین در حال رشد تغییر کرده و بزرگتر می شود پس به ذخیره خون بیشتری نیاز دارد. بنابراین قلب برای پمپاژ خون بیشتر به رحم باید بیشتر کار کند و تعداد ضربان قلب نسبت به قبل از بارداری افزایش می یابد و ممکن است تپش قلب در بارداری شما را آزار دهد.

  • تغییر در پستان ها

عملکرد غدد پستانی در دوران بارداری آغاز می شود و بدن را برای شیردهی به نوزاد آماده می کنند. به همین دلیل اندازه پستان ها و بافت آنها بزرگتر شده و جریان خون در پستان ها افزایش می یابد و این به این معنی است که قلب باید خون بیشتری پمپاژ کند.

  • وجود برخی مشکلات و بیماری ها

اختلال در عملکرد تیروئید، کم خونی، پره اکلامپسی، مشکلات قلبی مانند بیماری عروق کرونری قلب یا فشار خون ریوی مادر عواملی هستند که ممکن است ضربان قلب او را در دوران بارداری افزایش دهند.

  • سایر عوارض جانبی بارداری

افزایش وزن، تغییرات هورمونی و عوارض جانبی برخی از داروهای دوران بارداری بر سیستم گردش خون فشار وارد می کنند و باعث افزایش ضربان قلب در این دوران می شوند.

  • عوامل مرتبط با سبک زندگی

سیگار کشیدن، نوشیدن مشروبات الکلی و مصرف بیش از حد کافئین نیز باعث افزایش ضربان قلب مادر در دوران بارداری می شوند.

 علائم افزایش ضربان قلب مادر در دوران باردار

افزایش ضربان قلب در دوران بارداری می تواند علائم فراوانی داشته باشد که برخی از آنها عبارتند از:

  • تنگی نفس
  • تپش قلب
  • سرفه مداوم
  • سرگیجه
  • بیهوشی

اگر علائم فوق را درمورد تپش قلب در دوران بارداری به دفعات تجربه کرده اید برای حل مشکل به پزشک مراجعه کنید. پزشک برای بررسی طبیعی بودن این تغییرات و علائم در دوران بارداری، شما را به طور کامل مورد بررسی و آزمایش قرار می دهد.

آیا افزایش ضربان قلب مادر به سلامت بارداری یا جنین آسیب می رساند؟

تپش قلب در بارداری از علائم سلامت بارداری است و نشان دهنده عملکرد خوب بدن برای رساندن اکسیژن و مواد مغذی مورد نیاز به جنین در حال رشد است. تا زمانی که علت تپش قلب در بارداری مرتبط با عوامل خطرناک نباشد، جای نگرانی وجود ندارد.

 

بیشتر بدانید:

1- تاثیر استرس در دوران بارداری بر روی جنین

2- تاثیر مخرب استرس بر زندگی جنسی مادر !

3- چگونگی تغییرات تعداد ضربان قلب جنین در بارداری

4- شنیده نشدن صدای ضربان قلب جنین در سونوگرافی