The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

درمان گلو درد در بارداری با شلغم و عسل

آیا احساس کسالت می کنید؟ مریض شده اید؟ یا گلو درد دارید؟ در دوران بارداری درمان بسیاری از بیماری های شایع و معمول، به شدت سخت و دشوار می شود. زیرا درمان باید با در نظر گرفتن سلامت جنین صورت گیرد. در دوران بارداری نباید از برخی درمان ها و داروها، حتی روش های گیاهی استفاده کنید. احتمالا درمورد مصرف شلغم و عسل برای گلو درد در بارداری از اطرافیانتان توصیه هایی دریافت کرده اید اما آیا واقعا این روش ایمن است؟

به احساس درد و سوزش در قسمت پشت گلو (لوزه ها)، گلو درد می گویند. گلو درد می تواند خفیف یا بسیار شدید باشد. همچنین این امکان وجود دارد که شما مشکلات زیر را تجربه کنید:

  • احساس کمی خارش
  • احساس سوزش
  • تورم و قرمزی
  • درد شدید مانند قورت دادن خرده شیشه

 گلو درد به علل گوناگونی مانند محرک های زیست محیطی، ویروس ها یا هورمون های بارداری به سراغ مادر باردار می آید.

در این بخش به برخی از علل شایع گلو درد در دوران بارداری اشاره می کنیم:

  • ویروس ها

علت اصلی و عمده بسیاری از گلودردها ویروس ها هستند. همچنین می توان ویروس ها را علت بسیاری از سرماخوردگی های شایع و آنفولانزای فصلی دانست. آنتی بیوتیک ها تاثیری در درمان عفونت های ویروسی ندارند و باید دوره بیماری که حدود 5 تا 7 روز است طی شود.

  •  باکتری ها

یکی دیگر از علل گلو درد عفونت های باکتریایی است که با تجویز آنتی بیوتیک درمان می شود. گلودرد استرپتوکوکی از انواع شایع گلودرد است که به دلیل عفونت باکتریایی (استرپتوکوکوس)، فرد به آن مبتلا می شود. از علائم  گلودرد استرپتوکوکی می توان به وجود نقطه هایی در قسمت پشت گلو (لوزه ها) و تب بالا اشاره کرد.

  •  محرک های زیست محیطی

عوامل محیطی مختلفی مانند خشکی هوا، گرد و غبار، گرده افشانی گل ها یا هر عامل محرک آلرژیک، دود سیگار و مواد شیمیایی می توانند باعث گلودرد، تحریک مجاری بینی و احساس ناراحتی و بیماری شوند. بهترین درمان برای گلودرد با منشا محرک های زیست محیطی دوری از منبع و عامل گلودرد است. اگر فضای داخل منزل شما خشک است بهتر است از بخور برای مرطوب نگه داشتن فضای داخلی منزل استفاده کنید.

  •  ترشحات پشت بینی

با تخلیه سینوس ها، مخاط سینوسی به پشت گلو رفته که ممکن است باعث درد و سوزش شدید گلو شود. گلودرد ناشی از مخاط سینوسی از علائم ثانویه عفونت ویروسی یا باکتریایی سینوس ها است.

  • هورمون های بارداری

به دلیل نوسان در ترشح هورمون ها در دوران بارداری شما علائم زیادی از قبیل خشکی دهان، تشنگی بیش از حد یا گلو درد را تجربه می کنید. اگر نوسان در ترشح هورمون علت اصلی گلو درد شما است، می توانید از برخی راهکارهای پزشکی برای درمان آن استفاده کنید یا چند روش برای احساس آرامش بیشتر را امتحان کنید.

  •  رفلاکس اسید معده (سوزش سر دل)

زمانی که محتویات معده مانند اسید معده به مری برمی گردد رفلاکس معده رخ می دهد. رفلاکس معده باعث بروز علائم گوناگونی می شود که گلو درد از علائم ثانویه آن است. این یک مشکل شایع در دوران بارداری است زیرا سرعت هضم غذا کم شده و فشار زیادی روی دستگاه گوارش وارد می شود.

آیا شلغم و عسل برای گلو درد در بارداری مجاز است؟

اجازه بدهید که مبحث مصرف شلغم و عسل برای گلو درد در بارداری را در دو قسمت بررسی کنیم:

مصرف شلغم در بارداری: هرقدر درمورد فواید مصرف شلغم در بارداری با شما صحبت کنیم کم است. شلغم حاوی مقداری زیادی ویتامین C است، سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند، بدنتان را سم زدایی می کند و بدون شک در بهبود گلو درد بارداری موثر خواهد بود. اگر نفخ و دل درد شلغم خام شما را آزار نمی دهد، شلغم را خوب شسته، خرد کرده و میل کنید در غیر این صورت مصرف شلغم آب پز و یا بخارپز شده را برای درمان گلو درد خود از دست ندهید.

مصرف عسل در بارداری: درمورد مصرف عسل در بارداری باید احتیاط کنید. به علت سم بوتولیسم موجود در آن پزشکان مصرف عسل در سه ماهه اول بارداری را توصیه نمی کنند. لازم به ذکر است در حالی که عسل می تواند یکی از بهترین درمان ها برای گلو درد باشد اما از مصرف عسل خام و عسل پاستوریزه نشده خودداری کنید زیرا ممکن است حاوی میکروب بوتولیسم باشد.

بنابراین می توان اینگونه نتیجه گرفت که خوردن شلغم و عسل برای گلو درد در بارداری ضرری ندارد به شرطی که از سه ماهه اول بارداری عبور کرده و از عسل پاستوریزه استفاده کنید.

 

بیشتر بدانید:

1- 13 درمان خانگی موثر برای سرماخوردگی در دوران بارداری

2- تفاوت سرماخوردگی با آنفولانزا در چیست و راه درمان آن چیست؟

3- چگونگی درمان فوری سرماخوردگی در بارداری؟

4- آیا سرماخوردگی یا آنفولانزا در اوایل بارداری برای جنین خطرناک است؟