The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

ماساژ پرینه در بارداری توسط همسر ، آموزش

پرینه یا میان دوراه به محل بین دهانه واژن و مدخل مقعد گفته می شود. این محل با عضلات کف لگن در هم آمیخته و در حین زایمان و خروج سر و شانه های جنین، فشار بسیار زیادی را متحمل می شود. ماساژ پرینه پیش از روز موعود، کمک می کند تا کمتر دچار پارگی و کبودی حین زایمان شده و بخیه های کمتری بعد از زایمان متحمل شوید درنتیجه دوره نقاهت شما بعد از زایمان کوتاه تر بوده و درد های کمری را تجربه خواهید کرد. در این مطلب همه چیز را درمورد آموزش ماساژ پرینه در بارداری توسط همسر و یا خود مادر به صورت گام به گام شرح داده ایم.

 چه زمانی از بارداری باید ماساژ پرینه در بارداری توسط همسر را شروع کنیم؟

فرقی نمی کند چه کسی کار ماساژ را برایتان انجام می دهد، متخصصان توصیه می‌کنند از هفته ۳۴ و ۳۶ بارداری هفته‌ای دو بار ماساژ میان‌دوراه را انجام دهند. برخی از منابع می‌گویند ماساژ را هر روز یا یک روز در میان تکرار کنید. مانند بسیاری از موارد بارداری، ممکن است توصیه‌ها متفاوت و منحصر به فرد باشد.

فارغ از این‌که چند وقت یک بار این ماساژ را انجام می‌دهید، برای بیشترین فایده لازم است در هر بار ۵ دقیقه ماساژ را ادامه دهید.

در مورد شروع ماساژ و تکرار آن با پزشک یا مامای خود مشورت کنید.

 ماساژ پرینه در بارداری توسط همسر، روغن‌هایی که در ماساژ میان‌دوراه استفاده می‌شود

می‌توانید از روغن‌های زیادی برای ماساژ میان‌دوراه استفاده کنید. هدف اصلی استفاده از روغن‌ها، چرب کردن محل و کم کردن اصطکاک است. انتخاب روغن، به ترجیح شخصی خود یا همسرتان، در دسترس بودن و بودجه شما بستگی دارد.

 آموزش ماساژ پرینه برای زایمان، انواع روغن‌هایی که می‌توانید استفاده کنید:

  • روغن‌های طبیعی مانند روغن ارگانیک آفتاب‌گردان، هسته انگور،‌ نارگیل،‌ بادام یا زیتون.
  • کرم‌های روان کننده شخصی مانند کرم K-Y نیز انتخاب خوبی است زیرا حلال این کرم‌ها آب است.

  از مصرف روغن‌ها و پمادهای مصنوعی مانند روغن بچه،‌ روغن معدنی یا وازلین پرهیز کنید.

 روش گام به گام آموزش ماساژ پرینه در بارداری توسط همسر یا خود فرد:

گام اول: دستان خود را بشویید

شروع انجام ماساژ را با شستن دست‌ها آغاز کنید. از صابونی ملایم استفاده کنید تا باعث ایجاد حساسیت در این قسمت حساس نشود. هنگام انجام ماساژ بهتر است ناخن‌هایتان کوتاه باشد تا خراش یا فشاری بر محل ایجاد نکند.

گام دوم: وضعیت راحتی برای خود پیدا کنید

محل راحت و خصوصی برای خود پیدا کنید. ممکن است در حالت خوابیده روی تخت یا روی مبل، در حالیکه پاهایتان باز و زانوها خم است احساس راحتی کنید. اگر می‌خواهید به حالت نشسته باشید، می‌توانید از یک بالش یا بالش مخصوص بارداری استفاده کنید.

همچنین می‌توانید ماساژ را داخل حمام انجام دهید. بایستید و یک پایتان را روی صندلی حمام قرار دهید. پاها را به نوبت عوض کنید. مطمئن باشید هر کجا را انتخاب می‌کنید،‌ امن و تمیز باشد و خطر افتادن شما را تهدید نکند.

گام سوم: ماساژ را آغاز کنید

مقداری روغن طبیعی یا لیزکننده را روی دست‌های تمیز خود بمالید و یک یا دو شست خود را به اندازه ۳، ۴ سانتیمتر داخل واژن فرو کنید. برای بارهای اول از یک آینه استفاده کنید تا مطمئن شوید محل درست را ماساژ می‌دهید.

سپس دیواره پشتی واژن را به طور کامل تا قسمت مقعد ماساژ دهید. در حالی‌که به این قسمت فشار زیادی نمی‌آورید اما فشار می‌بایست در حدی باشید که احساس کشش و سوزش ملایمی کنید.

گام چهارم: کشش

انگشتان خود را در این حالت کشیده به مدت ۱ تا ۲ دقیقه نگه دارید.سپس انگشتان خود را به سمت داخل و بیرون به آرامی و به حال U ماساژ دهید. به یاد داشته باشید که هدف اصلی شما روی بافت داخل واژن است ولی باید این احساس را در خارج و داخل حس کنید.

 گام پنجم: آرام باشید

تا حد امکان در زمان ماساژ آرام باشید. به آن معنا که هم از لحاظ فیزیکی و هم از لحاظ ذهنی آرام باشید.ممکن است به مرور زمان با کشیدگی بافت‌ها آرامش بیشتری احساس کنید. با این وجود نگاهتان به ساعت باشد. کل ماساژ در هر نوبت نباید بیشتر از ۵ دقیقه طول بکشد.

ماساژ پرینه در بارداری توسط همسر

اگر خودتان تمایل نداشته باشد این کار را انجام دهید یا احساس می‌کنید جای مناسب پیدا نمی‌کنید، می‌توانید از همسرتان بخواهید این کار را انجام دهد. موقعیت قرار گرفتن او را همانطور که یاد گرفته‌اید به او بگویید ولی به جای استفاده از انگشت شست،‌ باید از انگشت سبابه استفاده کند.

در هنگام ماساژ اگر احساس فشار و ناراحتی یا سوزش می‌کنید حتما به همسر خود بگویید.

با پزشک یا مامای خود در مورد تجربه درد و یا ناراحتی هنگام کشیدگی بافت صحبت کنید. همچنین اگر سابقه هرپس واژن، عفونت قارچی یا هر نوع عفونت واژن دارید، می‌توانید قبلا از شروع ماساژ، با پزشک خود مشورت کنید.

 درمورد ماساژ پرینه در بارداری توسط همسر و یا خودتان، لازم به ذکر است که ماساژ منظم میان‌دوراه،‌ روش مناسبی برای آمادگی‌های پیش از زایمان است. اما به یاد داشته باشید که هیچ ضمانتی ندارد با این روش دچار پارگی نشوید یا نیاز به بخیه یا اپیزیوتومی نداشته باشید. این روش کمک می‌کند تا با برخی احساساتی که هنگام ورود فرزند شما به این دنیا تجربه می‌کنید آشنا شوید.

منبع: healthline

 

 

بیشتر بدانید: 

1- پارگی پرینه یا میان دوراه در زایمان طبیعی و روش های جلوگیری از آن

2- مراقبت از ناحیه پرینه و واژن پس از زایمان

3- پارگی دهانه واژن در زایمان طبیعی چگونه ترمیم می شود؟

4- همه چیز در مورد اپیزیوتومی یا برش در ناحیه واژن در زایمان طبیعی