The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

فواید ماساژ پرینه برای زایمان چیست و چه کمکی به شما میکند؟

شاید به زبان نیاورید اما احتمالا به این موضوع فکر کرده اید که چگونه از دهانه واژن شما با این اندازه، یه نوزاد سه کیلویی بیرون خواهد آمد؟؟!! یکی از شگفتی های بدن بانوان ویژگی های دستگاه تولید مثلی آنها است که برای پرورش و خروج نوزاد تکامل پیدا کرده است. این شگفتی با تطابق پیدا کردن بدن با تغییرات هورمونی ناشی از بارداری دوچندان خواهد شد. گرچه بدن شما برای زایمان طراحی شده است اما با کمک ماساژ پرینه می توانید خود را برای زایمان آماده کنید. در این مطلب پیرامون فواید ماساژ پرینه برای زایمان با شما گفت و گو خواهیم کرد.

نزدیک زایمان شماست؟ حتما هیجان زیادی دارید و برای دیدن فرزند خود و شمردن انگشتان کوچک دست و پای او لحظه شماری می‌کنید!

اما قبل از این شادمانی، مسئله کوچکی به اسم زایمان وجود دارد. شاید با خود فکر کنید جدا از آماده کردن کیف بیمارستان خود یا شرکت در کلاس‌های بارداری، چگونه می‌توانید برای این روز بزرگ آماده شوید. اگر می‌خواهید برای آمادگی بدن خود کاری انجام دهید،‌ ماساژ میان‌ دوراه را در برنامه خود بگذارید. ماساژ باعث نرم شدن بافت واژن شده و تولد نوزاد راحت‌تر انجام می‌شود.

توجه بیشتر به این قسمت از بدن در هفته‌های آخر بارداری،‌ کمک می‌کند تا در هنگام زایمان دچار کبودی، پارگی یا اپیزیوتومی (برش محل میان‌دوراه) نشوید و دوران نقاهت شما بسیار راحت‌تر خواهد بود.

ماساژ میان‌دوراه (پرینه) چیست؟

 میان‌دوراه‌ یا پرینه محلی است بین دهانه واژن و مقعد. این بخش به ماهیچه‌هایی که دستگاه تولید مثل،‌ روده و مثانه (کف لگن) شما را در برمی‌گیرد،‌ متصل است.

ماساژ میان‌دوراه، کشیدن و ماساژ بافت این محل با یک یا دو انگشت است. هدف از این کار آمادگی بافت‌های این ناحیه برای کشیدگی توسط سر و بدن جنین حین زایمان طبیعی است. می‌توانید این کار را خودتان یا با کمک همسر انجام دهید.

 فواید ماساژ پرینه برای زایمان

حدود ۴۰ تا ۸۰  درصد از بانوان باردار تجربه مقداری پارگی در قسمتی از واژن خود در هنگام زایمان را دارند. تقریبا دو سوم پارگی‌ها نیاز به بخیه دارد. آسیب به بخش میان‌دوراه ممکن است منجر به مشکلات کف لگن مانند بی‌اختیاری ادرار یا مدفوع، افتادگی رحم یا ناراحتی‌های جنسی شود.

برخی از فواید ماساژ پرینه برای زایمان عبارت اند از:

  • آمادگی بافت‌ها: ماساژ باعث افزایش جریان خون شده و به قابلیت ارتجاعی پوست کمک می‌کند و کشش پوست را راحت‌تر و هنگام زایمان با درد کمتری مواجه می‌کند.
  • خطر پارگی را کم می‌کند: در حدود ۱ نفر از ۱۵ نفری که ماساژ میان‌دوراه را انجام می‌دهند،‌ معمولا نیازی به اپیزیوتومی (پاره کردن عمدی محل میان‌دوراه) ندارند یا پارگی نیازمند به بخیه را تجربه نخواهند کرد.
  • نیاز کمتر به بخیه: حتی اگر ماساژ از پارگی جلوگیری نکند،‌ مطالعات نشان داده است که تا حدود ۱۰ درصد از نیاز به بخیه کم خواهد کرد. این اتفاق اساسا به این معناست که ماساژ باعث می‌شود پارگی خیلی شدید نباشد.
  • به کسانی که دارای زخم‌بافت هستند کمک می‌کند: بانوانی که دارای زخم‌های قبلی بوده یا مانند رقاصان یا اسب سواران دارای بافت سخت هستند، ماساژ میان‌دوراه کمک شایانی می‌کند.
  • شما را برای زایمان آماده می‌کند: توجه به قسمتی از بدن که بیشترین کشیدگی را در هنگام زایمان دارد، به شما اجازه می‌دهد تا روی آرامش و احساس‌هایی که قرار است تجربه کنید تمرکز داشته باشید. این می‌تواند شما را هم از لحاظ جسمی و هم روحی آماده کند.

همچنین می‌توانید از پزشک خود در مورد فواید ماساژ پرینه برای زایمان و نیز روش های ماساژ میان‌دوراه سوال کنید. در آخرین مطالعاتی که انجام شده است،‌ محققان به این نتیجه رسیده‌اند بانوانی که ماساژ میان‌دوراه دریافت کرده‌اند،‌ در مرحله دوم زایمان خود (هنگام و بین زور زدن‌ها) کمتر دچار پارگی درجه ۳ و ۴ شده‌اند.

منبع: healthline

 

بیشتر بدانید:

1- پارگی پرینه یا میان دوراه در زایمان طبیعی و روش های جلوگیری از آن

2- مراقبت از ناحیه پرینه و واژن پس از زایمان

3- پارگی دهانه واژن در زایمان طبیعی چگونه ترمیم می شود؟

4- همه چیز در مورد اپیزیوتومی یا برش در ناحیه واژن در زایمان طبیعی