The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

نارگیل در بارداری چه فوایدی دارد و آیا برای جنین مفید است؟

نارگیل میوه ای است که در مناطق گرمسیری رشد کرده و خواص بسیار زیادی دارد. آب نارگیل، گوشت آن، روغن نارگیل و ... همه و همه می توانند در دوران بارداری برای شما و فرزندتان بسیار مفید باشند. در این مقاله ضمن معرفی ارزش غذایی نارگیل در بارداری به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید یک نارگیل خوب تهیه کنید.

نارگیل در بارداری چه فوایدی دارد؟

نارگیل در مناطق گرمسیری به عمل می‌آید و هدف اصلی از برداشت این میوه مغز سفید رنگ مغذی و آب داخل آن است. با اینکه چربی اشباع‌شده این میوه بالاست، همچنان نارگیل به عنوان منبع غنی مواد معدنی و فیبر به حساب می‌آید.

این روزها نارگیل‌های قهوه‌ای را در هر مغازه می‌توانید پیدا کنید. هرکس به نوعی از نارگیل استفاده می‌کند. یکی به صورت نارگیل خشک دیگری شیر نارگیل و بعضی آب نارگیل را می‌نوشند.

در مورد روغن نارگیل و قرار دادن آن در رژیم غذایی، توصیه‌های زیادی شده و اینکه برای سلامتی مفید است. ولی دلیل و مدرکی برای این بحث وجود ندارد.

ارزش غذایی نارگیل

ارزش غذایی نارگیل در یک سوم پیمانه

 

کالری ۱۴۰

کالری از چربی ۱۲۳

چربی کل ۱۴ گرم

چربی اشباع شده ۱۲ گرم ۶۰%

کلسترول ۰ میلی‌گرم   ۰%

سدیم ۷.۹ میلی‌گرم    ۰%

کربوهیدرات ۵ گرم          ۲%

فیبر غذایی ۳.۵ گرم ۱۴%

قند ۱.۶ گرم

پروتئین ۱.۵ گرم

ویتامین A ۰%  ویتامین C ۰.۵ %

کلسیم ۰.۴ %   آهن ۳.۹ %

 

نارگیل سرشار از فیبر و مواد معدنی؛ مخصوصا پتاسیم است. هر یک‌سوم پیمانه از نارگیل شیرین؛ ۱۳۰ کالری دارد، ۱ گرم پروتئین، ۸ گرم چربی و بیش از ۳ گرم فیبر. همچنین ۳ میلی‌گرم کلسیم، ۱۴ میلی‌گرم منیزیم، ۱۰۳ میلی‌گرم پتاسیم و ۸۱ میلی‌گرم سدیم.

همانطور که از محتویات نارگیل پیداست، در دوران بارداری می تواند عضلات شما را آرام کرده، کالری زیادی در اختیار بدن شما قرار دهد، کلسیم لازم برای تکامل بافت استخوانی و دندان های جنین را تامین کند و نیز فیبر موجود در آن مانع از بروز یبوست در شما گردد.

نصف پیمانه شیر نارگیل؛ ۲۷۶ کالری، ۳ گرم پروتئین، ۷ گرم کربوهیدرات، ۳ گرم فیبر، ۴ گرم قند و ۲۹ گرم چربی که ۲۵ گرم آن چربی اشباع‌شده است. همچنین ۳۱۶ میلی‌گرم پتاسیم، ۱۸ میلی‌گرم سدیم، ۴۴ میلی‌گرم منیزیم و ۲ میلی‌گرم آهن دارد.

یک پیمانه آب نارگیل؛ ۴۶ کالری دارد. تنها ۲ گرم پروتئین، کمتر از نصف گرم چربی، ۹ گرم کربوهیدرات و در حدود ۲.۵ گرم فیبر. همچنین ۵۸ میلی‌گرم کلسیم، ۶۰ میلی‌گرم منیزیم، ۶۰۰ میلی‌گرم پتاسیم و ۲۵۲ گرم سدیم دارد.

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل؛ ۱۱۷ کالری دارد و در حدود نصف چربی اشباع شده مجاز روزانه و مقدار کمی از اسید لینولئیک و چربی تک‌اشباع‌شده را شامل می‌شود. بنابراین لازم است که برای جلوگیری از اضافه وزن مصرف نارگیل در بارداری را به مقدار مناسبی محدود کرده و زیاده روی نکنید.

 انتخاب نارگیل خوب، چگونه یک نارگیل سالم و خوب را انتخاب کنیم

از جمله مشخصات نارگیل خوب این است که باید قهوه‌ای تیره و خیلی سفت باشد.برای خوردن نارگیل ابتدا با یک سیخ فلزی سوراخی در انتهای آن ایجاد کنید و آب نارگیل را خارج کنید. آن را مزه کنید اگر شیرین بود و بوی ترشیدگی نمی‌داد یعنی نارگیل تازه است.

سپس از یک چکش استفاده کنید تا پوست ضخیم نارگیل را بشکنید و با یک چاقوی تیز نارگیل را از پوست ضخیم جدا کنید. با پوست‌کن سبزیجات پوسته نارگیل را تمیز کنید. نارگیل بیش از یک هفته در داخل یخچال و بیش از سه ماه داخل فریزر قابل نگهداری است.

اگر به دنبال شیر نارگیل هستید می‌توانید در آبمیوه فروشی‌ها یا در قوطی‌های کنسروی یا در بطری‌های آشامیدنی تهیه کنید. شیر نارگیل را نمی‌توان برای مدت طولانی نگهداری کرد به همین منظور حتما به تاریخ آن دقت کنید و بعد از مصرف حتما اضافی آن را داخل یخچال بگذارید و ظرف چند روز استفاده کنید.

به سختی می‌توان نارگیل‌های تازه که هنوز پوسته سبز رنگ دارند، پیدا کرد؛ مگر در بازارهای محلی در مناطق گرمسیر. بنابراین توصیه می کنیم که برای بهره بردن از نارگیل در بارداری، به همین نوع موجود در بازار بسنده کنید.

 

بیشتر بدانید:

1- چگونه اضافه وزن دوران بارداری را کنترل کنیم؟

2- اضافه وزن در بارداری چه خطراتی برای مادر و جنین دارد؟

3- رژیم غذایی و مکمل های مناسب دوران بارداری

4- رژیم غذایی سالم در بارداری