The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

خستگی بعد از زایمان چیست؟ درمان ضعف و بی حالی بعد زایمان

روزهای بعد از زایمان تنها برای افرادی واقعا قابل درک است که این مرحله را پشت سر گذاشته باشند. بی خوابی های پی در پی، نگه داری از نوزادی که به دلایل نامشخص ساعت ها گریه می کند، شیر دادن های مکرر و ... همه و همه سبب می شوند که خستگی بعد از زایمان بر شما غلبه کرده هیچ توانی برای برخواستن از رختخواب نداشته باشید. در این مطلب به شما خواهیم گفت که علی رغم تمامی این دلایل، خستگی بعد از زایمان ممکن است به علل دیگری نیز در بدن شما بروز کند که برخی از انها نیازمند پیگیری و انجام اقدامات درمانی است.

دلایل خستگی پس از زایمان چیست؟

زایمان و بدنیا آوردن نوزاد می‌تواند طاقت‌فرسا باشد. پس از بارداری، خستگی بر شما چیره می‌شود و بطور ناگهانی انرژی خود را از دست می‌دهید. خستگی بعد از زایمان چیزی است که تازه مادران باید در هفته‌های ابتدایی بعد از بدنیا آمدن نوزاد آمادگی روبه‌رو شدن با آن را داشته باشند.

اما چه چیزی باعث خستگی بعد از زایمان می‌شود و چطور می‌توانید دوباره انرژی مورد نیاز برای مراقبت از نوزاد را بدست آورید؟ در این مقاله درباره خستگی پس از زایمان می‌گوییم. استراحت کنید و به خواندن ادامه بدهید.

آیا احساس خستگی هفته‌ها پس از بدنیا آمدن نوزاد طبیعی است؟

بله، حس خستگی و بی‌رمقی معمول است و ممکن است هفته‌ها تا ماه‌ها پس از بدنیا آمدن نوزاد طول بکشد. میزان خستگی از ۲۰ درصد در دوره نزدیک به زایمان تا ۶۴-۵۰ درصد در دوره پس از زایمان افزایش می‌یابد.

البته میزان خستگی مادر به تنظیم ساعت خواب مادر با خواب نوزاد و مقدار کمکی که در خانه دریافت می‌کنید بستگی دارد.

 دلایل خستگی پس از زایمان چیست؟

عوامل زیادی بر خستگی دوران پس از زایمان تاثیر دارد.

  • روند زایمان: فشار و زور زدن برای نوزاد از مجرای زایمان می‌تواند ساعت‌ها طول بکشد و انرژی زیادی از شما بگیرد. علاوه بر خستگی طبیعی، داروهای کاهش درد که در زمان زایمان استفاده می‌شود می‌تواند شما را تا مدت‌ها پس از بدنیا آمدن نوزاد خواب‌آلود و خسته نگه دارد. سزارین هم که عمل شکمی بزرگی محسوب می‌شود می تواند بسیار خسته کننده باشد.
  • کمبود خواب: وقتی یک نوزاد در خانه است، خصوصا وقتی مادر باشید، خواب شبانه بسیار سخت است. ممکن است سعی کنید وقتی که او خواب است مقداری چرت بزنید. اما روزها باید به کارهای خودتان هم برسید که معنایش این است کمبود خواب پیدا می‌کنید و مدت طولانی احساس خستگی خواهید کرد.
  • کمبود خواب: خستگی می‌تواند نشانه‌ای از افسردگی پس از زایمان باشد. مطالعات نشان می‌دهد بانوانی که یک یا دو هفته پس از زایمان خستگی زیادی حس می‌کنند، چهار هفته پس از بدنیا آمدن نوزاد نشانه‌های افسردگی پس از زایمان را از خود نشان می‌دهند.
  • شیردهی: شیردهی نیازمند آن است که برای حفظ سلامت خود و همچنین نوزادتان کالری بیشتری مصرف کنید و این می‌تواند به شما از لحاظ فیزیکی فشار بیاورد. اگر می‌خواهید به وزن پیش از بارداری خود بازگردید، پرخوری در دوران شیردهی می‌تواند شما را نگران‌ کند. شیردادن به نوزاد می‌تواند طاقت‌فرسا باشد و همچنین خوردن کالری بیشتر می‌تواند شما را بی حال کند و منجر به خستگی مزمن شود.
  • کم‌خونی: دلیل مهم دیگر خستگی پس از زایمان کم‌خونی است که در نتیجه از دست دادن خون در زمان زایمان رخ می دهد. می‌توانید میزان هموگلوبین خود را با مصرف مکمل‌های آهن یا غذاهای سرشار از آهن بازسازی کنید. اما اگر باز هم احساس خستگی کردید از پزشک کمک بگیرید.
  • کم‌کاری تیروئید: بعضی از بانوان یک تا چهار ماه پس از زایمان دچار کم‌کاری غده تیروئید می‌شوند. خستگی پس از بارداری می‌تواند نشانه این عارضه باشد که در این صورت نیازمند دخالت پزشکی، رژیم غذایی و شیوه زندگی سالم هستید.

علاوه بر این‌ها، اولین بارداری، کاهش سطح هورمون، پاکسازی رحم، کولیک نوزاد و رژیم غذایی بد و ورزش نکردن می‌تواند به موجب تشدید خستگی بعد از زایمان شود. از آن‌جا که خستگی بیشتر یک نشانه است تا عارضه، تنها می‌توان آن‌را مدیریت کرد نه درمان.

 

بیشتر بدانید:

1- علت بی حالی و خستگی شدید در دوران بارداری

2- احساس بی حالی و خستگی شدید در اوایل بارداری، آیا طبیعیست؟

3- تاثیر ورزش در دوران بارداری بر خستگی و افسردگی پس از زایمان

4- راههای از بین بردن افسردگی پس از زایمان چیست؟