The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

عکس عفونت جای بخیه سزارین و عفونت محل بخیه سزارین چگونه است؟

عفونت محل بخیه های سزارین عارضه ای است که بعد از عمل در کمین شما خواهد بود. هرقدر هم که سزارین را به خوبی پشت سر گذاشته باشید. لازم است که به نکات لازم در مورد مراقبت از بخیه ها توجه کنید. در این متن ضمن مشاهده عکس عفونت جای بخیه سزارین، به شما خواهیم گفت که چگونه بعد از سزارین مراقب بخیه های خود باشید و علائم خطر کدامند؟!

بعد از مرخصی از بیمارستان به شما می گویند که می تواند پس از رسیدن به منزل دوش سرپایی بگیرید، اگر پانسمان محل بخیه سزارین جدا شد آن را دور بیندازید. بعد از حمام محل بخیه را خشک و تمیز نگه دارید. برای خشک کردن محل بخیه ها می توانید از سشوار با درجه ملایم استفاده کنید.

عفونت محل بخیه سزارین

با نگاهی به عکس عفونت جای بخیه سزارین درمی یابید که محل برش سزارین نیز همانند هر زخم دیگری درصورت جدی نگرفتن مراقبت های لازم می تواند دچار عفونت شود. از جمله نشانه های عفونت بخیه های سزارین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • احساس درد بسیار شدید و غیرقابل تحمل
  • متورم و دردناک شدن لبه حای زخم
  • خروج چرک و خون آبه از زخم
  • استشمام بوی عفونت از محل بخیه ها
  • تب (در صورت ادامه پیدا کردن عارضه)
  • باز شدن محل بخیه ها

 نی نی + : این تصاویر صرفا جهت انتقال مطالب علمی در سایت درج شده و دیدن آن برای تمامی افراد توصیه نمی شود.

 

با نگاهی به عکس عفونت جای بخیه سزارین درمی یابید که اگر محل بخیه سزارین دچار عفونت گردد، لازم است که هرچه سریع تر پزشک متخصص را در جریان گذاشته و اقدامات لازم را انجام دهید.

مراقبت از زخم سزارین

در هفته‌های اول بعد از عمل سزارین ممکن است زخم خونریزی کند، دردناک و بی‌حس شود و در محل زخم احساس درد کنید. ممکن است همچنین احساس خارش کنید، اما از خاراندن زخمی در حال بهبودی پرهیز کنید. اگر متوجه خونریزی شدید یا زخم ترشح شدید داشت و لبه‌های بخیه قرمز رنگ شد و درد شدت یافت یا تب بالاتر از ۳۸ درجه داشتید، سریع با پزشک تماس بگیرید زیرا این موارد نشانه‌های عفونت است.

هنگامی‌که زخم تازه است؛ معمولا در دو هفته اول توصیه می‌شود از برداشتن اجسامی سنگین‌تر از نوزاد خودداری کنید تا در روند بهبود زخم اختلال ایجاد نشود. در طول این مدت می‌توانید با صابونی ملایم بدون اینکه محل زخم را  شستشو دهید حمام کنید. اشکالی ندارد محل زخم (و نوارهای استری-استریپ) خیس شود، ولی در روزهای اول از فرو بردن زخم در وان حمام یا استخر پرهیز کنید. در این مرحله جای زخم ورم کرده و اطراف آن صورتی خواهد شد.

آیا می‌توانید برای بهبود سریع‌تر زخم سزارین کاری انجام دهید؟

تغذیه مناسب داشته باشید. زیرا بدن با تغذیه مناسب می‌تواند زخم را بهبود بخشد و بافت سالم بسازد. در دوران نقاهت، زخم را تمیز نگه دارید تا از بروز عفونت جلوگیری شود. در ۶ هفته اول، از برداشتن وسایل سنگین،‌ کار منزل و هرکاری که باعث کشیده شدن زخم یا تحریک آن می‌شود خودداری کنید.

چه زمانی زخم سزارین کاملا بهبود می‌یابد؟

پس از گذشت ۶ هفته،‌ زخم سزارین کاملا بهبود یافته است. به این معنا که همه فعالیت‌های عادی روزانه را می‌توانید بدون بروز مشکلی از جانب زخم‌ انجام دهید. حداقل ۶ هفته را به عنوان زمان بهبودی در نظر بگیرید. دکتر گالا می‌کوید: «اجازه دهید محل برش کاملا بهبود یابد تا وقتی فعالیت شدیدی انجام می‌دهید سلامتی شما به خطر نیفتد».

هرچند پس از بهبودی، ممکن است جای بخیه به رنگ قرمز-بنفش باشد. نگران نباشید این کاملا طبیعی است. به گفته دکتر تاسون: «ممکن است ۶ ماه طول بکشد تا جای بخیه به خطی سفید که کمتر به چشم می‌آید تبدیل شود».

آیا نیازی به استفاده از کرم‌های زخم سزارین هست؟

ممکن است برای کاهش جای زخم،‌ بخواهید از کرم‌های حاوی ویتامین E یا دیگر کرم‌های بدون نسخه استفاده کنید. این کار را انجام دهید ولی انتظارات خود را مدیریت کنید. دکتر راجیو بی گالا، پزشک جوان دانشکده زنان و زایمان آمریکا می‌گوید: «مطالعات درستی در مورد این‌که کرم‌های بدون نسخه تاثیر بهتری از کرم‌های معمولی مراقبت از زخم دارند، انجام نشده است. اغلب تبلیغات تلویزیونی و آنلاین، تاثیر را در بهترین حالت نشان می‌دهند و ممکن است این کارایی را نداشته باشد».

همچنین باید حواستان باشد در هنگام شیردهی از چه نوع کرمی استفاده می‌کنید. دکتر شاون تیسون؛ پزشک زنان اهل تگزاس آستین و نویسنده کتاب‌های «دست از شکم من بردار!» و «بارداری معنوی»، می‌گوید: «کرم‌های بسیاری مانند رتین-آ هستند که روی زخم‌ها و ترک‌های پوستی نتیجه عالی دارند اما این کرم‌ها باید بعد از بارداری و شیردهی مورد استفاده قرار گیرند».

حال که عکس عفونت جای بخیه سزارین را مشاهده کردید و عوارض جدی نگرفتن اقدامات مراقبتی را می دانید، توصیه می کنیم که در روز های بعد از زایمان بیشتر مراقب خودتان باشید.

 

بیشتر بدانید:

1- همه چیز درباره زایمان سزارین!

2- زمان بندی بهبود مادر پس از عمل جراحی سزارین!

3- عمل سزارین چگونه انجام میشود و مراحل سزارین چگونه است؟

4- انواع برش سزارین، هرکدام در چه شرایطی استفاده می شود؟