The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

مصرف داروی ضد تهوع در بارداری مجاز است؟ چه عوارضی دارد؟

آیا مصرف داروی ضد تهوع در بارداری همانند پرومتازین ایمن است؟ متخصصان جوانب مثبت و منفی درمان تهوع صبحگاهی با داروهای تجویزی را ارزیابی می‌کنند. هر کسی که تهوع صبحگاهی را تجربه کرده باشد، به شما خواهد گفت که این شوخی نیست. اکنون متخصصین پزشکی اهمیت بیشتری برای درمان تهوع ناشی از بارداری قائل هستند. براساس اعلام کالج سلطنتی زنان و زایمان بریتانیا از هر پنج مادر باردار چهار نفر در دوران بارداری بیماری صبحگاهی را تجربه می‌کنند و با وجود نام آن، این عذاب می‌تواند تمام روز ادامه داشته باشد. به همین دلیل، این گروه دستورالعمل‌های جدید را با تاکید بر اهمیت درمان مناسب برای بیماری صبحگاهی ارائه کرده است.

آیا مصرف داروی ضد تهوع در بارداری مجاز است؟

به گزارش بی‌بی‌سی، مادران بارداری که دائم حالت تهوع دارند غالبا احساس کنند که کسی شرایط آنان را درک نمی‌کند. علاوه بر این احساس نگرانی و اضطراب برای داشتن یک بارداری سالم نیز همواره همراه مادران باردار است. از این رو بسیار مهم است که به این دسته از مادران باردار اطلاعات و حمایت‌های مناسب داده شود و آنها را از روش‌های درمانی و درمان‌های جایگزین موجود برای مقابله با این مشکل آگاه کرد. در حالی که درمان‌های غیردارویی مانند زنجبیل و طب سوزنی می‌توانند تسکین دهنده باشند، متخصصان معتقدند در موارد شدید تهوع ممکن است مصرف قرص ضد تهوع در بارداری و یا حتی معالجه در بیمارستان نیز ضرورت داشته باشند.

دکتر جاناتان شافیر، استادیار گروه زنان و زایمان در دانشکده پزشکی دانشگاه اوهایو می‌گوید: تهوع صبحگاهی طیف متنوعی دارد و می‌تواند از یک ناراحتی کوچک تا یک تجربه دردناک همراه با کاهش وزن، کم آبی بدن و عدم توانایی تحمل مواد غذایی متغیر باشد.  "اگرچه سطوح خفیف‌تر این مشکل می‌تواند با تصحیح رژیم غذایی و مصرف غذاهای ساده و زنجبیل رفع شود، اما علائم شدیدتر معمولاً نیاز به کمک گرفتن از داروهای خاص دارند". کنگره زنان و زایمان آمریکا اعتقاد دارد که درمان این عارضه بستگی به شدت بیماری دارد. "اگر تغییر رژیم غذایی و شیوه زندگی به تسکین علائم شما کمک نمی‌کندو در تمام دوره بارداری خود حالت تهوع و استفراغ شدید دارید، احتمالا نیاز به درمان پزشکی دارید". اگر شرایط پزشکی خاصی نداشته باشید، می‌توان داروهای خاصی برای درمان تهوع و استفراغ تجویز کرد. شما و متخصص زنان و زایمان یا سایر اعضای تیم مراقبت‌های بهداشتی می‌توانید در مورد همه این عوامل بحث کنید تا بهترین درمان برای وضعیت شخصی شما تعیین شود".

۳ داروی ضد تهوع رایج برای رفع تهوع در بارداری

دکتر شافیر می‌گوید چندین داروی ضد تهوع وجود دارد که در دوران بارداری استفاده می‌شوند. در اینجا اطلاعات بیشتری در مورد رایج‌ترین گزینه‌ها وجود دارد.

پیریدوکسین و دوکسی‌لامین

گسترده‌ترین داروی مورد مطالعه که ایمنی آن اثبات شده است، ترکیبی از ویتامین 6B (پیریدوکسین) و دوکسی‌لامین است که به عنوان یک خواب آور بدون نسخه در دسترس است. پزشک دستورالعمل مصرف دارو را به شما می‌دهد، اما احتمالاً شما هر روز دو سه بار آن را مصرف خواهید کرد. عوارض جانبی احتمالی مصرف داروی ضد تهوع در بارداری شامل خواب‌آلودگی، خشکی دهان، سردرد، سرگیجه، مشکلات دستگاه گوارش، درد عضلانی و بثورات پوستی می‌باشد.

پرومتازین

سایر آنتی هیستامین‌ها، مانند پرومتازین نیز در دوران بارداری بی خطر هستند. داروی پرومتازین که معمولا برای آلرژی، تهوع بر اثر حرکت کشتی، هواپیما... و تنظیم خواب تجویز می‌شود نیز گاهی برای تهوع و استفراغ بارداری تجویز می‌شود. عوارض جانبی شایع شامل خواب آلودگی، دوبینی، عصبی بودن، یبوست و بیش فعالی است.

پرومتازین به عنوان داروی بارداری دسته C طبقه بندی می‌شود. این بدان معنی است که عوارض جانبی در آزمایشات بر روی حیوانات ظاهر شده است، اما مطالعات انسانی به اندازه کافی برای تایید عوارض آن در دوران بارداری انجام نشده است. بنابراین در بارداری فقط زمانی از پرومتازین استفاده کنید که مزایای آن از خطراتش بیشتر باشد. همچنین باید از مصرف دارو در طی دو هفته منتهی به زایمان خودداری کنید زیرا این دارو با تجمع پلاکت در نوزاد مرتبط است. برای کسب اطلاعات بیشتر با پزشک خود صحبت کنید.

اوندانسِترون

بسیاری از خانم ها اثرات آرام بخشی داروهای ضد تهوع را نمی‌پسندند، زیرا آنها برای کار کردن یا مراقبت از سایر کودکان خود بیش از حد خواب آلوده می‌شوند. یک داروی غیرآرامبخش که برای تهوع در دوران بارداری مفید است، اوندانسِترون است. عوارض جانبی آن شامل سردرد، سرگیجه، یبوست و خستگی است.

بنا به گفته دکتر شافیر، "اگرچه این دارو به طور گسترده و بدون عوارض منفی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اخیراً به دلیل گزارش‌های متناقض، استفاده از اوندانسترون در مراحل اولیه بارداری به دلیل مشکوک بودن به افزایش اندک نقایص مادرزادی، مورد بررسی دقیق قرار گرفته است. البته این ارتباط به هیچ وجه اثبات نشده است، اما به دلیل عدم قطعیت، بسیاری از پزشکان و مراکز بهداشتی در دو ماه اولیه بارداری از تجویز این دارو خودداری می‌کنند.

صرف نظر از این که مصرف داروی ضد تهوع در بارداری ایمن است یا نه؟ اگر مادر باردار به دلیل تهوع نتواند هیچ ماده غذایی یا نوشیدنی را تحمل کند، احتمالاً خطر عوارض کم آبی و تغذیه ناکافی از خطر استفاده از این دارو بیشتر خواهد بود.

بیشتر بدانید:

1- ويتامين b6 در بارداري ضرر دارد؟

2- تا چه زمانی حالت تهوع در بارداری ادامه دارد؟

3- مصرف دمیترون برای رفع نفخ ، ویار و تهوع تا چه زمان مناسبست؟

4- درمان تهوع و استفراغ در هفته 12 بارداری با کدام دارو سریعتر است؟

منبع: parents