The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا استرس باعث سقط جنین می شود وراه­های مقابله بااسترس چیست؟

 با وجود اینکه برخی محققان اعتقاد دارند استرس در دوران بارداری می­تواند یکی از عوامل مهم دخیل در سقط جنین و مرده زایی باشد، عدۀ دیگر استرس و سقط را مرتبط به یکدیگر نمی­دانند. احتمالاً باورهای قدیمی که در مورد بارداری در جامعه بازگو می شوند به گوشتان خورده است! شاید نگران این باشید که مبادا سبک زندگی یا عادات کاری شما جنین را در معرض خطر قرار دهد. احتمالا دربارۀ بسیاری از باید­ها یا نبایدهای دوران حاملگی چیزهایی شنیده­اید و یا به شما گفته ­اند که استرس به قدری قدرت دارد که بتواند موجب سقط جنین شود. 

اما واقعاً آیا استرس باعث سقط جنین می شود؟ آیا این باورها شما را هم تحت تأثیر قرار داده است؟ این تفکر خود موجب استرس بیشتر شده و این چرخه هرگز پایانی ندارد! لطفاً آرام باشید، در اینجا به شما خواهیم گفت که چگونه استرس می­ تواند به سقط جنین منجر شود یا نمی­تواند به آنجا بیانجامد و نیز راهکارهای ساده و سریع برای کنترل وضعیت استرس ذکر می­کنیم.

آیا استرس باعث سقط جنین می شود؟

خوب، بگذارید در وهلۀ اول اصول را کنار هم بچینیم و به این سوال کلیدی پاسخ دهیم که: آیا استرس سبب سقط جنین است؟ پاسخ کوتاه به این سؤال منفی است، اما اگر بخواهیم پاسخ مفصلی بدهیم باید بگوئیم که اگر استرس برای مدت زمان طولانی کنترل نشود، می­تواند عوارضی به همراه داشته باشد که بارداری را مختل می­کند. اگرچه اجتناب از تنش­های روزمره مانند ضرب الاجل­ ها و فوریت هایی که پیش می­ آید، کار ساده­ ای نیست اما به مادران باردار توصیه می­شود که در دوران بارداری همواره شاد و مثبت باشند. خوب، اعتقاد بر این است که نگرش مثبت نه تنها که بر سلامتی شما مؤثر است بلکه بر رشد و سلامتی جنین نیز اثرگذار خواهد بود.

اگر شما از آن دسته هستید که فکر می­کنید بعید است استرس باعث عوارض بارداری شود، به این نکته توجه کنید که امروزه استرس عامل اصلی بسیاری از بیماری­ها از فشار خون بالا و دیابت گرفته تا بیماری های مهلک مانند سرطان به شمار می­رود.

 آیا استرس باعث سقط جنین می شود؟ اهمیت سلامت جسمی و روانی

آخرین تحقیقات پزشکی حاکی از آن است که سلامت جسمی و روانی افراد در ارتباط تنگاتنگ با یکدیگر هستند. یک وضعیت روانی یا نگرش بد در نهایت بر سلامت جسمی فرد اثر می­گذارد. بنابراین به خوبی می­توانید نتیجه بگیرید که استرس (به خصوص از نوع مزمن) می­تواند بر رشد و تندرستی جنین­تان اثرگذار باشد. در واقع، برخی مطالعات تایید کرده ­اند که استرس مزمن در دوران بارداری منجر به بروز مشکلات یادگیری در کودکان خواهد شد. 

آیا استرس شدید باعث سقط جنین می شود؟ مهم است که بدانید امروزه استرس بخش غیرقابل انکار زندگی همه به شمار می آید و در بسیاری موارد استرس جزئی ربطی به سقط یا سایر مشکلات رشدی جنین ندارد، اما اگر شرایط استرس برای شما همیشگی و دائمی است، در واقع ممکن است جنین خود را در معرض خطر قرار ­دهید. گروهی از محققان دانشگاه تافتس، مطالعه ­ای انجام داده ­اند، این مطالعه که در مجله اندوکرونولوژی منتشر شده است، نشان می­دهد که استرس مزمن ممکن است هورمون­های خاصی ترشح کنند که سقط جنین را تحریک می­کند. 

راه­های آسان برای مقابله با استرس:

هیچ کسی دوست ندارد در استرس دائمی به سر ببرد. به لطف خدا، راه­های ساده ­ای برای مقابله با استرس وجود دارد که بتوانید خودتان و جنین را ایمن نگه دارید. در اینجا بهترین شیوه­ ها و ترفندها را به شما نشان می دهیم تا در بارداری خود را دور از استرس نگه داشته و دوران خوشی را تجربه کنید:

  1. برای آرام کردن اعصاب خسته تکنیک های تن آرامی مانند یوگا، نفس عمیق و مدیتیشن را انجام داده و به و ذهن و بدن خود استراحت بدهید.

تن آرامی یا ریلکسیشن (Relaxation) ، تکنیکی است برای آرام سازی عضلات بدن و از روش های رفتاری برای آرامش جسم و روح محسوب می­شود که برای بسیاری از مسائل و مشکلات روانشناختی از جمله خشم و اضطراب کاربرد دارد و به دو صورت تجسمی و عملی به کار می رود. قسمت عمده و مهم آرام سازی مربوط به بخش عملی آن می باشد،  و فرد در طی آن فرا می گیرد که چگونه عضلات خود را در هنگام اضطراب و استرس ها آرام سازد. فرد با تمرکز روی تک تک عضلات مثل سر و پیشانی و گردن ،دست ها و ....کم کم به آرامش مورد نیاز می رسد.  

  1. پس از پایان یک روز کاری چه چیزی به شما آرامش می­دهد؟ سعی کنید یک دوش دلچسب طولانی بگیرید.
  2. با یک سرگرمی یا انجام کارهای مورد علاقه­ مثل کتاب خواندن، تماشای فیلم، بافتن ژاکت و یا درست کردن کارت پستال و غیره آرامش را به خود برگردانید.
  3. آلبوم عکس های قدیمی را تماشا کنید، ببینید که زمان چقدر زود گذشته و شما چند وقت پیش پا به این دنیا گذاشته ­اید ... به این ترتیب در دل احساس سبکی و امید می کنید!
  4. هنوز هم حرف زدن با یک دوست قدیمی، استرس را در هم می­کوبد. به دوستان و آشنایانی که مدتهاست از آنها بی­ خبرید تلفن کنید یا ایمیل بزنید و رابطه دوستی خود را مجدداً با آنها برقرار سازید.
  5. حال که می دانید آیا استرس باعث سقط جنین می شود، یا نه، لازم به ذکر است که مهم ترین چیز این است که در روزهای بارداری از سلامت کامل جسمانی و روانی برخوردار بوده و در بهترین وضعیت و حالت ممکن باشید. هر کاری که در این ماه های طلایی بارداری انجام می­دهید بر جنین اثرگذار است. پس دور از استرس باشید، راحت نفس بکشید و بدانید این نیز بگذرد!

 

بیشتر بدانید:

1- کنترل استرس در بارداری با 10 راهکار ساده

2- تاثیر استرس در دوران بارداری بر روی جنین

3- نگرانی و استرس در دوران بارداری برای مردان

4- تاثیر مخرب استرس بر زندگی جنسی مادر !