The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

تپش قلب در بارداری، از علت تا درمان آن چیست؟

اکنون بدن شما تحت تاثیر تغییرات فراوانی مانند افزایش وزن قرار دارد و خود را برای زایمان و تولد نوزاد آماده می کند، بنابراین فشار فوق العاده زیادی را تحمل می کند. ممکن است با افزایش اشتها روبرو شوید و یا به خوردن مواد غذایی عجیب و غیرمعمول تمایل پیدا کنید. مادرانی که برای اولین بار بارداری را تجربه می کنند، تپش قلب در بارداری برای آنها عجیب و غیرعادی است. بطور کلی در دوران بارداری تمام فعالیت های بدن از جمله میزان ضربان قلب دچار تغییر می شوند.

تپش قلب در بارداری نشانه چیست؟

قلب در دوران بارداری 25 درصد سریع‌تر از حد طبیعی کار می کند. افزایش ضربان قلب در بارداری امری طبیعی است، هیچ گونه عوارض جانبی برای شما یا جنین ندارد و نیاز به درمان نیز وجود ندارد. علائم افزایش تعداد ضربان قلب در بارداری عبارتند از:

- تپش قلب

- افزایش بیش از حد ضربان قلب

- ضربان نامنظم یا لرزش قفسه سینه  

 

مادر باردار با داشتن اطلاعات کافی درباره باردرای و اتفاقات پیش رو باید با تقویت بدن خود، مواد مغذی مورد نیاز جنین را فراهم کند و نیاز بدن برای تولید خون بیشتر را برآورده سازد.

پمپاژ سریع تر یا ضربان تندتر قلب تنها راه افزایش خون است. در دوران بارداری قلب سریع تر کار می کند و این امر باعث می شود سرعت ضربان قلب افزایش پیدا کند. مطالعات نشان می دهد، قلب مادر باردار خون را با سرعت بیشتری پمپاژ می کند که موجب افزایش 25 درصدی ضربان قلب می شود.

آمارها به طور متوسط نشان می‌دهند که تعداد ضربان قلب پیش از بارداری 70 بار در دقیقه و در دوران بارداری به 80 تا 90 بار در دقیقه می‌رسد.

برون ده قلب به دلیل پمپاژ خون اضافه، 30 تا 50 درصد افزایش می یابد، این بدان معناست که قلب شما بسیار سریع تر کار می کند تا بتواند خون بیشتری به ناحیه رحم و جنین برساند.

 تپش قلب در بارداری یا "تاکی کاردی" در اوایل بارداری

تاکی کاردی نام پزشکی افزایش ضربان قلب است، این حالت در بارداری کاملاً شایع و معمول است. اما در مواقع خارج از بارداری غیرطبیعی بشمار می رود و بیش از حد مجاز شناخته می شود. ممکن است ضربان قلب شما در طول بارداری از 70 به 90 ضربه در دقیقه برسد. به همین دلیل نمی توان هیچ حالت عادی برای ضربان قلب در بارداری در نظر گرفت.

تاکی کاردی یا تپش قلب در بارداری به معنای ضربان بالای 100 بار در دقیقه است.  

 سایر علائم تپش قلب در بارداری عبارتند از:

- تنگی نفس

- درد قفسه سینه

- خستگی و بی حالی

- سرگیجه

گاهی اوقات اگر تعداد ضربان قلب مادر بیش از حد بالا باشد، موجب غش کردن می شود. این مسئله طبیعی نیست اما در شرایط خاص و ضربان بالای قلب ممکن است رخ دهد. یکی دیگر از علائم افزایش ضربان قلب در بارداری سرشدن برخی از اندام هاست.

 علل تپش قلب در بارداری

می دانیم بالا بودن ضربان قلب در دوران بارداری نگران کننده نیست، اما عامل بروز تاکی کاردی چیست؟ بدن مادر باردار، جنین را در خود جای داده و از آن نگهداری می کند و بطور شبانه روز حتی درمواقع خواب به سختی کار می کند تا وظیفه خود را در مقابل جنین به خوبی انجام دهد.

بدن مادر در بارداری فشار بسیار زیادی را تحمل می کند اما افزایش ضربان قلب در ماه های پایانی بارداری شایع تر است. زیرا سیستم ایمنی بدن او بدلیل تغییرات اساسی در اواخر بارداری مانند رشد یک موجود زنده، وزن اضافی، مایع اضافی و نیاز به فعالیت بیشتر، تحت فشار قرار دارد.

خوشبختانه افزایش ضربان قلب مادر تا 100 بار در دقیقه برای بسیاری از مادران باردار نرمال و طبیعی تلقی می شود.

 عوامل دیگری که منجر به تپش قلب در بارداری می شوند عبارتند از:

  •  استرس

فشار روحی و استرس زیادی در طول دوران بارداری مادر را تحت فشار قرار می دهد. اما این تنها دلیل بالا رفتن ضربان قلب مادر نیست. استرس به همراه افزایش فشار بیش از حد به قلب می تواند تاثیر مخربی بر تاکی کاردی داشته باشد. گاهی در مواجهه با استرس، ضربان قلب مادر باردار به بیش از 100 بار در دقیقه می رسد. 

  •  اضطراب

بارداری تاثیرات گوناگونی روی افراد مختلف دارد. ممکن است فردی تمام دوران 9 ماه خود را براحتی پشت سر بگذارد اما دیگری با مشکلات و عوارض بسیاری دست در گریبان باشد، علائم و عوارض آزاردهنده بارداری می توانند موجب اضطراب مادر باردار شوند و نتیجه آن افرایش ضربان قلب است.   

  •  ترس

همزمان با باردار شدن احساسات گوناگونی به سمت شما هجوم می آورند و ممکن است به یکباره مغلوب و وحشت زده شوید و احساس سردرگمی همراه با ترس را تجربه کنید. آیا من می توانم مادر خوبی باشم؟ آیا همه چیز به خوبی پیش می‌رود؟ آیا فرآیند زایمان سخت است؟ آیا می توانم آن را به خوبی به پایان برسانم؟ آیا از پس آن برمی آیم؟ رابطه با همسرم را چه کنم؟ ذهن شما پر از سوالات گوناگون می شود و احساس ترس به سراغتان می آید. این احساس می تواند ضربان قلب شما را افزایش دهد.

  •  بیماری های گوناگون

احتمال وجود برخی از بیماری ها در دوران بارداری مانند تیروئید می تواند باعث افزایش فعالیت قلب شود. پزشک می تواند با کمک آزمایش های لازم، دلایل اصلی بروز تاکی کاردی را تشخیص داده و در جهت درمان بدرستی اقدام کند.

خوشبختانه در بیشتر موارد نیازی به درمان افزایش ضربان قلب وجود ندارد و بخشی از روند طبیعی بارداری بشمار می رود. اما می توان برای کاهش ضربان قلب و آرامش از برخی روش های زیر کمک گرفت:

- مدیتیشن

- نوشیدن چای بابونه

- گوش دادن به آهنگ آرام بخش

- انجام تمرینات یوگا

در نهایت اگر بالا بودن ضربان قلب شما را آزار می دهد، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید، تا از سلامت خود و جنین اطمینان حاصل کنید.

 اما چه زمانی باید فوراً به پزشک مراجعه کرد؟

پزشکان به برخی از مادران باردار توصیه می کنند تا با مشاهده علائم زیر به آنها مراجعه کنند:

- درد قفسه سینه

- سرفه همراه با خون

- تنگی نفس

- غش

در این شرایط پزشک از آزمایش های مهم استفاده می کند تا از عدم وجود مشکلات خطرناک اطمینان حاصل کند.  

خوشبختانه افزایش ضربان قلب در اکثر مادران باردار خطرناک نیست و جای نگرانی ندارد. زیرا قلب مادر حتی در روزها و هفته های اوایل بارداری فعالیت سنگین خود را آغاز می کند و این نشانه سلامتی شماست.

اما در سه ماهه دوم ماهیچه های قلب آرام تر می شوند، در نتیجه خون راحت تر در بدن جریان پیدا می کند. این اتفاق تا قبل از ماه چهارم بارداری رخ نمی دهد زیرا تا قبل از آن برون ده قلب افزایش چشمگیری دارد. سه ماهه سوم بین هفته 28 تا 35 بارداری، 40 تا 90 درصد حجم جریان خون افزایش می یابد.

نگران نباشید، تپش قلب در بارداری به زودی پایان پیدا می کند زیرا زمان زیادی تا روز زایمان باقی نمانده است!

 

بیشتر بدانید:

1- علت تپش قلب در بارداری و آیا تپش قلب در بارداری خطرناک است؟

2- ضربان قلب مادر در بارداری چه تغییراتی می کند؟

3- آیا تپش قلب در دوران حاملگی، طبیعی است؟

4- تپش قلب و تنگی نفس در بارداری خطرناک است؟