The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

چای زنجبیل در دوران بارداری ، فواید و اثرات جانبی آن چیست؟

در دوران بارداری تغییرات زیادی رخ می‌دهد. سیستم ایمنی بدن شما به‌خاطر تغییرات هورمونی ناگهان ضعیف‌ می‌شود. معنایش این است کوچک‌ترین مسئله بیمار می‌شوید و می‌بایست در مورد چیزهایی که قبلا سالم محسوب می‌شد تجدیدنظر کنید. یکی از مسائل کلیدی که در دوران بارداری باید به آن توجه کنید رژیم غذایی است. آن‌چه می‌خورید و می‌آشامید بسیار مهم است. برای همین می‌خواهیم در این مقاله فواید و اثرات جانبی چای زنجبیل در دوران بارداری را مورد بررسی قرار دهیم.

نوشیدن چای زنجبیل در دوران بارداری بی‌خطر است؟

برای درک فواید چای زنجبیل در دوران بارداری، ابتدا باید بی‌خطر بودن آن‌را بررسی کنیم و اگر بی‌خطر است تحت چه شرایطی؟ مصرف متعادل چای زنجبیل برای سلامتی بسیار مفید است و در دوران بارداری، خصوصا در سه‌ماهه اول فواید زیادی دارد و به عنوان درمان طبیعی تهوع صبحگاهی استفاده می‌شود. توصیه می‌شود در دوران بارداری روزانه بیش از یک گرم زنجبیل مصرف نکنید و در مواقع عادی نباید مصرف روزانه شما از 1 گرم تجاوز کند. در موارد بسیار نادر، بعضی از بانوان باردار ممکن است به زنجبیل حساسیت نشان دهند که در این صورت مصرف چای زنجبیل خطرناک است.

فواید خوردن چای زنجبیل در دوران بارداری

زنجبیل و خوردن چای زنجبیل در دوران بارداری فواید بسیاری دارد. در زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • کمک به رفع تهوع صبحگاهی

زنجبیل تقویت‌کننده طبیعی مجرای گوارشی و تنفسی است. علاوه بر آن گلو را آرام می‌کند و از استفراغ جلوگیری بعمل می‌آورد. به‌طور کلی، پزشکان بسیاری چای زنجبیل را برای کاهش تهوع بارداری توصیه می‌کنند. نوشیدن چای هنگام شب و درست پس از بیدار شدن از خواب می‌تواند به کنترل تهوع صبحگاهی کمک کند.

  • کمک به گوارش

همچنین پزشکان بسیاری زنجبیل را به خاطر تاثیر مثبت آن بر گوارش به بانوان باردار توصیه می‌کنند. تضعیف سیستم ایمنی گوارش را بسیار سخت‌تر می‌کند و مصرف یک لیوان چای زنجبیل می‌تواند به بهبود و تقویت عملکرد گوارش بدن یاری برساند.

  • بهبود ایمنی

زنجبیل سرشار از موادی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. در دوران بارداری که بدن مدام با بیماری‌های مختلف مبارزه می‌کند، افزودن زنجبیل به غذا یا چای می‌تواند از بیماری جلوگیری کند.

  • آرام کردن گلو

مشهور است که زنجبیل گلودرد را از بین می‌برد و به کاهش عفونت آن کمک می‌کند که به خاطر خاصیت آرام‌بخش زنجبیل است.

  • کمک به رفع استرس

زنجبیل خاصیتی دارد که ذهن را آرام می‌کند و گفته می‌شود استرس را کاهش می‌دهد. مصرف متعادل چای زنجبیل می‌تواند آرام‌بخش باشد.

  • کنترل قند خون

زنجبیل یک گیاه ریشه‌ای سرشار از مواد معدنی است که مصرف متعادل آن به کنترل قند خون کمک می‌کند.

  • کنترل کلسترول

این مواد معدنی، میزان کلسترول را نیز مانند قند خون کنترل می‌کند. توصیه می‌شود مقدار کمی زنجبیل را همراه با رژیم غذایی مناسب برای قلب پیش بگیرید تا کلسترول خون شما در حد طبیعی باشد.

  • جلوگیری از سرطان

زنجبیل دارای مواد معدنی است که از استرس اکسیداتیو جلوگیری می‌کند و به این ترتیب با سرطان تخمدان مبارزه و از آن پیشگیری می‌کند.

  • بازیابی توان عضلانی

ماهیت آرام‌بخش زنجبیل به رفع خستگی عضلانی نیز کمک می‌کند. نوشیدن یک فنجان چای زنجبیل در دوران بارداری می‌تواند به آرام کردن مفاصل، استخوان‌ها و بدن شما یاری برساند و خستگی مفرط را از بین ببرد.

  • بهبود جذب مواد مغذی

زنجبیل سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای بدن است. تعادل این ویتامین‌ها به جذب بهتر مواد مغذی کمک می‌کند. چای زنجبیل می‌تواند به حفظ توازن ویتامین‌ها یاری برساند و به این ترتیب جذب مواد مغذی را بهبود بخشد.

چه مقدار چای زنجبیل در دوران بارداری می توانید مصرف کنید؟

زنجبیل به مقدار متعادل یک ابرغذا محسوب می‌شود، اما اگر زیاد مصرف شود، بیشتر از فایده ضرر خواهد داشت. بیشتر پزشکان به بانوان باردار توصیه می‌کنند زنجبیل را در هر شکل آن روزانه بیش از یک گرم مصرف نکنند. این یعنی، افزودن زنجبیل به چای خود را به یک گرم در روز محدود کنید و برای بیشتر کردن ارزش غذایی چای زنجبیل از افزودنی‌های دیگر استفاده کنید.

اثرات جانبی مصرف زیاد از حد چای زنجبیل در دوران بارداری

اگر چای زنجبیل را بیش از حد مجاز مصرف کنید می‌تواند اثرات سوء داشته باشد. در این‌جا به چند مورد آن اشاره می‌کنیم:

  • کاهش وزن بارداری

اگر زنجبیل به مقدار زیاد مصرف شود، می‌تواند در مدیریت وزن بارداری نقش منفی ایفاء کند و باعث کاهش وزن زیاد شود. این امر باعث می‌شود توازن غذایی بین شما و جنین از بین برود.

  • برهم‌کنش با بیهوشی و خونریزی شدید

زنجبیل خون را رقیق می‌کند. این امر می‌تواند بر لخته‌شدن خون تاثیر بگذارد و موجب خونریزی شدید شود. بعلاوه اگر زنجبیل به مقدار زیاد مصرف شود می‌تواند بر بیهوشی تاثیر بگذارد که این امر مصرف آن‌را پیش از جراحی خطرناک می‌سازد.

  • خطر نقص عضو جنین

همان‌طور که در بالا اشاره شد، زنجبیل به جذب مواد مغذی کمک می‌کند، اما مقدار زیاد آن می‌تواند مضر باشد. اگر بدن شما مواد مغذی موجود در خون را بیش از حد مصرف کند، می‌تواند موجب کمبود این مواد برای جنین شود.

  • سقط جنین

در موارد بسیار نادر، مصرف بیش از حد زنجبیل می‌تواند منجر به سقط جنین یا مرده‌زایی شود.

  • زایمان زودرس

به خاطر خاصیت رقیق‌کنندگی خون و شل کردن عضلات، مصرف بیش از حد آن می‌تواند منجر به زایمان زودرس شود.

  • کم‌وزنی نوزاد

مصرف بیش از حد چای زنجبیل در دوران بارداری می‌تواند باعث شود متابولیسم بدن شما افزایش پیدا کند و این باعث اختلال در تغذیه جنین می‌شود. این امر موجب کم‌وزنی نوزاد در هنگام تولد خواهد شد.

بیشتر بدانید: 

1- برای کاهش حالت تهوع در بارداری چه باید کرد؟

2- دلیل حالت تهوع در بارداری و علت تهوع در ماه اخر بارداری چیست

3- حالت تهوع در بارداری تا چه زمانی ادامه دارد

4- علت تهوع صبحگاهی در بارداری چیست و چه روش های درمانی دارد؟

منبع: parenting.firstcry