The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بارداری بعد از عکس رنگی رحم آیا امکان پذیر است؟

بچه دار شدن یکی از بزرگترین شادی‌های زندگی است. اگر از والدین جدید بپرسید آنها این احساس را تایید می‌کنند. احساس نگه داشتن یک نوزاد برای اولین بار در آغوش شما شگفت انگیز است. متاسفانه برخی از زوج‌ها هستند که این شادی را تجربه نمی‌کنند. آنها حتی پس از تلاش‌های مکرر قادر به باردار شدن نیستند. دلایل ناباروری بسیار است، اما درمان نازایی نیز وجود دارد. یکی از این گزینه‌های درمان ناباروری GSH یا عکس رنگی رحم است. در این مطلب پیرامون موضوع بارداری بعد از عکس رنگی رحم با شما گفت و گو خواهیم کرد.

عکس رنگی رحم چیست؟

عکس رنگی رحم روشی است که با استفاده از اشعه ایکس رحم زن بررسی می‌شود تا ببینند آیا لوله‌های فالوپ او باز هستند. این روش اشعه ایکس، شامل عبور از رنگ ید به داخل دهانه رحم برای عکس گرفتن است که کل روش کمتر از ۱۰ دقیقه طول می‌کشد و نگرانی وجود ندارد.

آیا بارداری بعد از عکس رنگی رحم ممکن است؟

در آزمایش عکس رنگی رحم یک رنگ، معمولاً ید از طریق دهانه رحم به رحم زن تزریق می‌شود و سپس تصاویر اشعه ایکس گرفته می‌شود. رنگ به لوله‌های فالوپ می‌رسد و تصاویر واضح‌تری را به پزشک ارائه می‌دهد. این امر آنها را قادر می‌سازد تا علت ناباروری و نیز امکان بارداری بعد از عکس رنگی رحم را با دقت بیشتری مشخص کنند. اگر لوله‌ها آسیب دیده باشند یا در آنها انسداد ایجاد شود در تصاویر گرفته شده ظاهر می‌شود. این امر باعث می‌شود تا علت ناباروری به ‌راحتی مشخص شود و براساس آن درمان صورت می‌گیرد.

احتمال حاملگی بعد از عکس رنگی رحم

اگرچه آزمایش عکس رنگی رحم در درجه اول برای اهداف تشخیصی است، مشاهده شده است که احتمال بارداری به طور طبیعی را در بانوان با مشکل ناباروری افزایش می‌دهد. اعتقاد بر این است که میزان بارداری بعد از عکس رنگی رحم حدود ۲ تا ۳ برابر بیشتر از بانوانی است که این آزمایش را انجام نداده‌اند. این آزمایش به خودی خود درمانی برای ناباروری نیست و تنها برای درک دلایل ناباروری انجام می‌شود. اما بسیاری از بانوان پس از انجام این آزمایش باردار می‌شوند. دلیل این امر هنوز مشخص نیست. باردار شدن پس از انجام این آزمایش ممکن است تصادفی باشد. همچنین ممکن است به دلایل ناشناخته در روند انجام آزمایش اتفاق بیفتد. در حالی که آزمایشات عکس رنگی رحم به هیچ وجه درمانی برای ناباروری نیست، اما بانوان با مشکل ناباروری بعد از انجام این تست احتمال بارداری بیشتری دارند. بنابراین، قطعاً ارزش انجام آن را دارد.

آزمایش عکس رنگی رحم با کنتراست مبتنی بر آب یا روغن

بخشی از آزمایش شامل تزریق رنگ به رحم زن از طریق دهانه رحم وی است. این امر به آن دلیل صورت می‌گیرد که اشعه ایکس واضح‌تر می‌شود و پزشک می‌تواند هرگونه آسیب یا مشکلات احتمالی که در دهانه رحم رخ داده است را تشخیص دهد. تکنیسین تصویربرداری پس از تزریق رنگ به داخل رحم می‌تواند شکل رحم را بسیار واضح‌تر ببیند. با این حال، عملکرد دیگری برای ایجاد این کنتراست وجود دارد، این روش شستشوی لوله است. شستشوی لوله به این معنی است که رنگ وارد شده به لوله فالوپ قادر به رفع هرگونه انسداد لوله فالوپ است که به باروری آن کمک می‌کند. اگر شستشوی لوله به عنوان یک اقدام درمانی انجام شود، دیگر نیازی به گرفتن عکس با اشعه ایکس نیست. شستشوی لوله فالوپی می‌تواند با کنتراست‌های محلول در آب، محلول در روغن و یا ترکیبی انجام شود.

در هنگام استفاده از کنتراست محلول در آب یا کنتراست ترکیبی، میزان بارداری بعد از عکس رنگی رحم بهبود چشمگیری ندارد. با این حال استفاده از کنتراست محلول در روغن می‌تواند منجر به بارداری شود. زوجینی که تحت این عمل قرار گرفته‌اند، شانس بهبودیشان در حدود ۲۵ درصد افزایش یافته است. اگر برای انجام این روش به سلامت رحم خود شک دارید، در ادامه مطالبی در پاسخ به سوالات رایج زوجین بیان می‌شود:

۱- آیا اشعه ایکس می‌تواند بر روی تخمک‌ها تأثیر بگذارد؟

اشعه ایکس به هیچ وجه روی تخمک‌ها تأثیر نمی‌گذارد. زیرا تخمک‌ها همیشه در حال بلوغ و قبل از بارور شدن محبوس هستند. وقتی آزمایش اشعه ایکس انجام می‌شود، میزان آن اشعه‌ای که از بدن عبور می‌کند بسیار اندک است و به هیچ وجه به تخمک آسیبی نمی‌رساند. 

۲- آیا رنگ می‌تواند به تخمک یا جنین آسیب برساند؟

در صورتی که رنگ در دوران بارداری تزریق شود، ممکن است به جنین آسیب برساند، اما به هیچ وجه به تخمک یا نطفه صدمه‌ای وارد نمی‌کند. همچنین رنگ به سرعت از رحم خارج می‌شود تا اگر جنین در زمان آزمایش در رحم باشد، آسیبی به آن وارد نشود.

چرا آزمایش عکس رنگی رحم شانس بارداری را افزایش می‌دهد؟

منظور از تزریق یک رنگ به داخل رحم یک زن برای گرفتن تصاویر واضح‌تر به وسیله اشعه ایکس از رحم و لوله‌های فالوپ است، اما این فرایند می‌تواند حتی به باروری کمک کند. هنگامی که رنگ وارد لوله‌های فالوپ می‌شود، هرگونه انسداد موجود در مسیر را از بین می‌برد و راه آن را باز می‌کند. به این عمل شستشوی لوله فالوپ نیز گفته می‌شود و می‌تواند به افزایش احتمال باردار شدن کمک کند.

چه مدت طول می‌کشد تا بعد از آزمایش عکس رنگی رحم باردار شوید؟

تا ۳ ماه پس از انجام آزمایش احتمال باردار شدن حدود ۲۵ درصد افزایش می‌یابد. بنابراین زوج‌ها باید ۳ ماه پس از انجام آزمایش، برای بچه دار شدن تلاش کنند. اگرچه این آزمایش به بیشتر بانوان در باردار شدن کمک می‌کند، اما درمانی برای ناباروری نیست. اگر حتی بعد از روزها و ماه‌ها تلاش، موفق به بارداری نشوید، باید به پزشک مراجعه کنید.

از آنجا که رنگ تزریق شده به رحم به پاک کردن انسداد داخل رحم کمک می‌کند، می‌تواند این مسیر را باز کند، که در نتیجه شانس بارداری بعد از عکس رنگی رحم افزایش می‌یابد. بنابراین شستشوی لوله فالوپ قطعاً برای زوجینی که قصد بچه دار شدن دارند ارزش امتحان کردن را دارد. شما می‌توانید این آزمایش را در نظر بگیرید، اما گزینه‌های دیگر را نیز امتحان کنید. تست عکس رنگی رحم به عنوان ابزار تشخیصی برای کمک به پزشکان در درک مشکل بانوان به کار می‌رود و ممکن است بتواند یا نتواند منجر به بارداری شود. اگر بارداری بعد از عکس رنگی رحم رخ نداد نیز امید خود را از دست ندهید. برای درمان ناباروری تلاش کنید و به زودی یک نوزاد کوچک در آغوش خود خواهید داشت.

 

بیشتر بدانید:

1- چگونگی گرفتن عکس رنگی از رحم و لوله های فالوپ

2- عوارض بعد از عکس رنگی رحم چیست و به چه علت بروز می کند؟

3- آیا عکس‌ برداری رنگی رحم (هیستروسالپنگوگرافی) درد دارد؟

4- عکس رنگی از رحم بر کیفیت تخمک ها و یا جنین تاثیر میگذارد؟

منبع: parenting.firstcry 

دیگر مطالب اقدام به بارداری و نکات مهم برای اقدام بارداری صحیح

مطالب دیگر این دسته بندی را می توانید در این بخش مشاهده کنید