The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

علت افسردگی در بارداری چیست وآیا این افسردگی قابل درمان است؟

ممکن است باردار شوید و ببینید که نه تنها خبری از آن همه لذت و شیرینی که قبل از حاملگی در مقالات می خوانید نیست، بلکه مدام احساس غم و اندوه کرده و فقط می خواهید در گوشه ای نشسته و گریه کنید. لازم است بدانید که اینها علائم افسردگی در بارداری است. شاید بخواهید بدانید که علت افسردگی در بارداری چیست، بنابراین تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

علت افسردگی در بارداری

افسردگی دوران بارداری به طرز شگفت‌انگیزی شایع است. خوشبختانه کمک‌هایی در دسترس است که می‌تواند تاثیر مثبتی بر زندگی مادر و کودک بگذارد.احساس اندوه کار راحتی نخواهد بود؛ مخصوصا هنگامی‌که اطرافیان فکر می‌کنند حالتان خیلی خوب است.

آیا افسردگی در بارداری در میان مادران شایع است؟

بله. واقعیت این است که افسردگی در دوران بارداری شایع است و حدود ۱۴ تا ۲۳ درصد از مادران به آن دچار می‌شوند. جای تعجب نیست که یک بانوی باردار به افسردگی دچار شود؛ زیرا همواره موجی از تغییرات هورمونی در ترکیب با استرس و فشارهای اجتماعی،‌ می‌تواند احساسات بانوان باردار را تحت تاثیر قرار دهد. برخی عوامل، خطر افسردگی را در شما بالا می‌برد. اما این یک بیماری است که می‌تواند بانوان را در هر دوره از زندگی تهدید کند و نباید هیچگونه شرمساری برای درخواست کمک وجود داشته باشد.

آیا افسردگی در بارداری قابل درمان است؟

گرچه افسردگی می‌تواند بسیار شدید باشد و آن‌قدر موجب ناراحتی و ناامیدی بانوان شود که حس کنند حتی قادر به مراقبت از خود و نوزاد نیستند، اما خبر خوش این است که با کمک درست و به موقع،‌ می‌توان افسردگی را با موفقیت درمان کرد. روش‌‌هایی مانند گفتار درمانی که به مصرف دارو نیازی ندارد‌ می‌تواند موثر باشد. تحقیقات اخیر نشان داده است برخی از داروهای ضد افسردگی برخلاف باور قدیم، می‌توانند در دوران بارداری مصرف شوند و بسیار موثر و بی‌ضرر هستند.

اینکه چه روش درمانی برای خود انتخاب کنید، تصمیمی کاملا شخصی است. پزشک در مورد جزئیات و گزینه‌هایی که برای درمان وجود دارد، با شما صحبت خواهد کرد. برای اطلاعات بیشتر در مورد دلایل افسردگی و نشانه‌های آن در دوران بارداری بیشتر بدانید و یاد بگیرید که چگونه با آن مقابله کنید.

علت افسردگی در بارداری چیست؟

کسی به طور قطع نمی‌داند چه عواملی باعث ایجاد افسردگی در بارداری می‌شود؛ اما قطعا تغییرات هورمونی این دوران نقش موثری در این عارضه دارند. در اینجا به برخی از عواملی که مادران باردار را تهدید می‌کند نگاهی دقیق‌‌تر می‌اندازیم:

• هورمون‌ها: هورمون‌ها بر ساختار مغز که مسئول کنترل احساسات و روحیه ماست به طور مستقیم تاثیر می‌گذارند. همان نوساناتی که خلق و خوی ما را قبل از قاعدگی بهم می‌ریزد،‌ مسئول افسردگی دوران بارداری است. در حقیقت تحقیقات نشان داده است، بانوانی که از سندرم پیش از قاعدگی (PMS) رنج می‌برند،‌ ریسک بالاتری در ابتلا به افسردگی در دوران بارداری دارند.

• سابقه افسردگی: اگر در گذشته به افسردگی مبتلا بوده‌اید، حتما با پزشک خود در این مورد صحبت کنید، زیرا احتمال ابتلا به افسردگی شما در دوران بارداری بالاست.

• ژنتیک: حتی ممکن است دلیل افسردگی در بارداری مربوط به ژنتیک باشد. به نظر می‌رسد افسردگی در خانواده موروثی است. اگر کسی در خانواده‌تان سابقه افسردگی یا اختلالات خلقی دارد، احتمال اینکه شما نیز به این مشکلات مبتلا شوید بالاست.

• اتفاقات استرس‌زا در زندگی: مراقبت از پدر و مادر پیر، اندوه از دست دادن عزیز، اختلاف با همسر و نگرانی از شرایط مالی،‌ مثال‌هایی برای عوامل استرس‌زا در زندگی است که می‌توانند بر احساسات شما تاثیر منفی بگذارند و باعث افسردگی شود.

• بارداری دشوار: اگر به سختی باردار شده‌اید،‌ تجربه سقط جنین دارید یا بارداری پرخطری را در گذشته تجربه کرده‌اید، ممکن است نگران از دست دادن فرزندی باشید که با سختی او را باردار شده‌اید. بانوانی که این حجم از استرس را تحمل می‌کنند، ‌ریسک بالایی برای ابتلا به افسردگی دارند.

• کم‌سن بودن: دختران کم‌سن بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی در دوران بارداری خواهند بود.

• قربانی سوء استفاده بودن: احساس اعتمادبه‌نفس پایین، ناامیدی و تنهایی همه می‌توانند به بروز نشانه‌های افسردگی کمک کنند.

• مشکل تیروئید: ممکن است علت افسردگی در بارداری مربوط به مشکلات تیروئیدی باشد. سطح هورمون تیروئید که میزان سوخت و ساز انرژی بدن را تنظیم می‌کند،‌ در دوران بارداری دچار نوسان می‌شود و همین امر باعث ایجاد افسردگی خواهد شد. یک آزمایش خون ساده مشخص می‌کند که آیا وضعیت تیروئید باعث ایجاد این اختلال شده است یا خیر.

 

بیشتر بدانید:

1- آیا افسردگی بارداری به جنین آسیب می‌رساند؟

2- آیا درمان افسردگی در بارداری امکان پذیر است؟

3- علائم افسردگی در بارداری چیست و چگونه درمان می شود؟

4- افسردگی مردان در بارداری همسر چگونه تشخیص داده می شود

منبع: whattoexpect