The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

رشد نوزاد در ماه دوم ، نکات مربوط به رشد نوزاد در ماه دوم

یک ماه اول پس از تولد را گذراندید و حالا نوزاد 2 ماهه شما خودی نشان می‌دهد. دوست داشتن‌ها و نداشتن‌ها و همه و همه در گریه‌‌های او خلاصه شده و شما چیزی در او نمی‌بینید جز رفع نیازهای اصلی. وظیفه شما هم رفع گرسنگی، خواباندنش و تعویض پوشک‌‌های کثیف است. در این مقاله نگاهی دیگر به نیازها و توانایی‌‌ها و نکات مربوط به رشد نوزاد در ماه دوم انداخته‌ایم.

رشد نوزاد در ماه دوم

درمورد رشد نوزاد در ماه دوم شامل چند بخش است:

رشد نوزاد در ماه دوم، مهارت‌ها:

نوزاد دو ماهه روی بدنش کنترل دارد. می‌تواند سرش را نگه دارد و وقتی به شکم خوابیده آن را بالا بیاورد. مکیدن‌هایش قوی شده و ممکن است به مکیدن شست یا انگشتان دیگرش علاقه نشان دهد. این راه یکی از بهترین و موثرترین روش‌هایی است که نوزادان برای آرام کردن خود از آن کمک می‌گیرند. در این ماه هنوز او توانایی کافی و هماهنگی لازم برای بازی با اسباب بازی‌ها را ندارد و به اسباب بازی‌های رنگی آویزان در مقابلش چنگ می‌زند و حتی می‌تواند آن را با یک دست نگه دارد.

رشد نوزاد در ماه دوم، خوابیدن:

هنوز الگوی خواب نوزاد شما اصلاح نشده است. در شبانه روز باید نوزاد 15 تا 16 ساعت بخوابد اما این ساعات معمولا در طول روز است و شب‌ها بیدارند. این موضوع بویژه در مورد نوزادان شیرمادرخوار که هر 3 ساعت یکبار برای شیرخوردن بیدار می‌شوند صادق تر است. می‌توانید برای راحتی بیشتر نوزاد را در اتاق خود بخوابانید اما خواباندن او در تخت والدین اصلا توصیه نمی‌شود.

برای کاهش خطر سندروم مرگ ناگهانی نوزاد نیز بهتر است او را به کمر بخوابانید و زمان‌هایی که بیدار است اما او را به شکم بگذارید و تمامی پتوها و بالشت‌ها و عروسک‌‌های نرم را از او دور کنید تا موجب خفگی ناگهانی او نشود.

رشد نوزاد در ماه دوم، حواس:

در این سن نوزاد توانایی دیدن اجسام و مردم را در نیم متری خود دارد. نوزاد می‌تواند چهره مادر را وقتی به او شیر می‌دهد به خوبی ببیند و وقتی به او نزدیک می‌شود تشخیصش دهد. شنوایی نوزاد بهتر شده است و از شنیدن صدای مادر لذت می‌برد.

رشد نوزاد در ماه دوم، ارتباطات:

ارتباط برای نوزاد دوماهه هنوز در گریستن خلاصه شده است. گاه البته می‌تواند صداهای مختلفی را در بیاورد. در این سن نوزاد صدا و صورت مادر را به خوبی تشخیص می‌دهد و به آن پاسخگوست. اولین لبخند او نیز از همین سن نمایان می‌شود.

بهترین کاری که در این سن می‌توانید انجام دهید صحبت کردن با نوزادتان است. حتی نوزاد دو ماهه هم می‌تواند گفت و گو را دنبال کرده و به شما پاسخ دهد حرف زدن با نوزاد او را تحریک می‌کند تا اولین کلمات را خیلی سریع تر بیاموزد و بیان کند.

توصیه‌هایی برای نوزادان دو ماهه

• ماه‌‌های اول بعد از تولد نوزاد، سخت ترین زمان برای مادران است. در مورد دغدغه‌ها و نگرانی‌‌های خود سوال کنید. متخصص اطفال بهترین فرد برای پاسخگویی به شماست اما اگر به او دسترسی ندارید از خانوده و والدین خودتان بپرسید.

• اگر سوالی را روی نت جستجو می‌کنید حتما به سراغ منابع موثق و علمی بروید. تمام اطلاعاتی که در اینترنت یافت می‌شود درست و علمی نیست.

• والدین امروزی بسیار مشغولند و همیشه در رفت و آمد هستند. نوزاد شما نیاز دارد که در فضاها و وضعیت‌‌های مختلف به شکم و کمر قرار بگیرد تا عضلات و ماهیچه‌هایش تقویت شوند. همیشه او را در صندلی اتومبیل، کریر یا روی تختش رها نکنید. گاهی اوقات او را روی شکم بگذارید، بچرخانید و بغلطانید و در شرایط ایمن حتی اجازه دهید روی روروئک راه برود.

• در ماه‌‌های اول بعد از تولد لمس پوست نوزاد اهمیت بالایی دارد. ارتباطات پوستی خود را با نوزاد بالا ببرید. اگر نمی‌توانید نوزاد خود را ماساژ دهید نوزاش او هم کفایت می‌کند.

• زمانی که نوزادتان می‌گرید روش‌های مختلفی را برای تسکین او استفاده کنید. برخی نوزادان با صدای ملایم موسیقی آرام می‌شوند و برخی دیگر با صدای زمینه‌ای مثل صدای جاروبرقی یا نویز رادیو. اگر تابحال این موضوع را امتحان نکرده‌اید آن را برای یکبار هم که شده بررسی کنید.

درمورد رشد نوزاد در ماه دوم دقت کنید که نوزادان مختلف روند رشد متفاوتی دارند، اگر دلبند شما هر مهارتی را در همان سن نشان نمی دهد، این موضوع نباید سبب نگرانی شما شود. 

 

بیشتر بدانید:

1- چطور مغز نوزاد رشد و تکامل پیدا می کند؟

2- نقطه عطف رشد نوزاد در شش هفتگی

3- نقاط عطف رشد نوزاد در سال اول زندگی

4- کمک به رشد نوزاد با 4 چیز که نوزاد عاشق آن هاست

?پرسش و پاسخ های توانایی ها و نکات مربوط به رشد نوزاد در ماه دوم

آیا نوزاد دو ماهه می تواند اسباب بازی ها را در دست بگیرد؟

در این ماه هنوز او توانایی کافی و هماهنگی لازم برای بازی با اسباب بازی‌ها را ندارد و به اسباب بازی‌های رنگی آویزان در مقابلش چنگ می‌زند و حتی می‌تواند آن را با یک دست نگه دارد.

نوزاد دو ماهه چقدر باید بخوابد؟

در شبانه روز باید نوزاد 15 تا 16 ساعت بخوابد اما این ساعات معمولا در طول روز است و شب‌ها بیدارند. می‌توانید برای راحتی بیشتر نوزاد را در اتاق خود بخوابانید اما خواباندن او در تخت والدین اصلا توصیه نمی‌شود.

در دو ماهگی نوزاد هر چند ساعت باید شیر بخورد؟

این موضوع بویژه در مورد نوزادان شیرمادر خوار که هر 3 ساعت یکبار برای شیرخوردن بیدار می‌شوند صادق تر است.

بینایی و شنوایی نوزاد دو ماهه چگونه است؟

در این سن نوزاد توانایی دیدن اجسام و مردم را در نیم متری خود دارد. نوزاد می‌تواند چهره مادر را وقتی به او شیر می‌دهد به خوبی ببیند و وقتی به او نزدیک می‌شود تشخیصش دهد. شنوایی نوزاد بهتر شده است و از شنیدن صدای مادر لذت می‌برد.

منبع: webmd