The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

رشد نوزاد در ماه اول بعد تولد چگونه است؟

طی 12 ماه جنینی که در رحم داشتید به نوزادی تبدیل شد و حالا در کنار شماست و کاملا وابسته است اما طی ماه‌های آینده یاد می‌گیرد که راه برود و حرف بزند و به تدریج مستقل شود. در ماه اول پس از تولد نوزاد شما تلاش می‌کند تا خود را با این دنیای بزرگ و تازه هماهنگ کند. شما هم در تلاشید تا متوجه نیازهای او شوید و به آنها پاسخ دهید. نکته مهم اینجاست که بدانید نوزادان نارس ماه اول تولد را همانند نوزادان رسیده و کامل نمی‌گذرانند. در این متن همه چیز را درمورد رشد نوزاد در ماه اول تولد خواهید خواند.

رشد نوزاد در ماه اول

رشد و تکامل نوزاد در ماه اول بعد تولد را می توان در قالب چند مورد بررسی کرد:

رشد نوزاد در ماه اول، وزنگیری

در طی رشد نوزاد در هفته اول تولد و حتی هفته دوم، آب بدن او کمی از دست می رود بنابراین اگر فرزندتان در ماه اول پس از تولد وزن کم کرد نگران نباشید. میزان مایعات بدن نوزادان هنگام تولد بالاست و آنها بعد از تولد قبل از آنکه وزن گیری را آغاز کنند 10 درصد از وزن خود را از دست خواهند داد. بعد از دو هفته نوزاد شما به وزن زمان تولد برمی‌گردد و افزایش وزن سریعی در ماه اول بعد از تولد خواهند داشت. در این دوهفته معمولا روزانه نوزاد بین 15 تا 30 گرم وزن می‌گیرد.

رشد نوزاد در ماه اول، رشد نوزاد در ماه اول، مهارت‌ها

سیستم عصبی نوزاد تازه متولد شده هنوز نارس است و در ماه اول بعد از تولد به تدریج کامل خواهد شد. برخی واکنش‌های نوزاد در این سن از جمله مکیدن ناخودآگاه است و با کوچکترین کمک بعد از تولد می‌تواند سینه یا سرشیشه را به دهان گرفته و بمکد.

اگر انگشت‌تان را کف دستش بگذارید می‌تواند انگشت‌تان را بگیرد. حتی از همین ماه نخست راه رفتن را می‌داند و اگر او را در آغوش داشته باشید و پاهایش را به زمین نزدیک کنید می‌بینید که تا حدی تلاش می‌کند تا قدم بردارد. نوزاد یک ماهه را اگر به شکم بخوابانید توان چرخاندن سر را دارد اما گردنش هنوز به قدری محکم نشده است که بتواند آن را صاف نگه دارد بنابراین همیشه موقع برداشتن نوزاد مراقب گردنش باشید و دستی را حامی آن نگه دارید.

رشد نوزاد در ماه اول، خواب نوزاد

در هفته‌های اول بعد از تولد نوزادان زیاد می‌خوابند. تولد انرژی بالایی از آنها گرفته و به همین دلیل 15-16 ساعت در روز را خوابند. اما چرخه روز و شب آنها هنوز تنظیم نیست. کافی است روزها سر و صدا کنید و شب‌ها با تاریک و ساده و خسته کننده نگه داشتن خانه به نوزادتان آموزش دهید که چه زمان باید بخوابد و کی بیدار باشد. چرخه خواب نوزادان هم با افراد بزرگسال متفاوت است. نوزادان بیشتر ساعات در چرخه خواب عمیق همراه با حرکات سریع چشم هستند.

رشد نوزاد در ماه اول، حس‌ها

نوزاد در هنگام تولد نزدیک بین است و تنها اشیای نیم متری خود را به خوبی می‌تواند ببیند. او قادر است صورت مادر را زمانی که به او شیر می‌دهد ببیند و از رنگ‌های متضاد و روشن خوشش می‌آید چون دیدنش برایش ساده تر است.

زمانی که نوزاد تلاش می‌کند روی چیزی تمرکز کند ممکن است فکر کنید چشمانش لوچ می‌شود. این موضوع طبیعی است و دلیل آن عدم توانایی نوزاد در کنترل چشم‌هاست. این موضوع در ماه سوم و چهارم دیگر کاملا رفع شده و اگر در این سن همچنان فرزند شما دچار این انحراف است باید با تخصص در رابطه با آن مشورت کنید.

شنوایی نوزاد در ماه نخست بعد از تولد گرچه کامل نیست اما صداهایی را که در دوران رحمی شنیده به یاد می‌آورد و صداهای بلند مثل صدای جغجغه را دوست دارد. اگر نوزادتان به صداها واکنش نشان نمی‌دهد حتما با متخصص اطفال مشورت کنید تا مطمئن شوید که از نظر شنوایی مشکلی ندارد. مانند کودکان بزرگتر نوزادان هم مزه شیرین را دوست دارند. هنوز پرزهای چشایی آنها کامل نشده است اما می‌تواند تلخی و شوری را تشخیص دهد. بویایی نوزاد خوب است و مخصوصا بوی سینه مادر و بوی شیر را تشخیص می‌دهد.

رشد نوزاد در ماه اول، خوردن

نوزادی که شیر مادر می خورد در ماه اول بعد از تولد بین 8 تا 12 مرتبه شیر می‌نوشد. نوزادان شیرخشک خور اما بین 6 تا 8 وعده دریافت شیر دارند. برخی مادران هر وقت نوزاد شیر طلب می‌کند به آنها می‌دهند و برخی دیگر طبق برنامه هر 2 تا 3 ساعت یکبار شیردهی را انجام می‌دهند.

زمانی که نوزاد گرسنه است مرتبا صورت و دهانش را به سمت مادر و سینه او می‌چرخاند و وقتی سیر شد خوابش می‌برد. نوزادی که به اندازه شیر می‌خورد باید بین 4 تا 6 پوشک خیس شده در روز داشته باشد.

رشد نوزاد در ماه اول، ارتباطات

نوزاد یک ماهه برای برقراری ارتباط فقط یک راه بلد است: گریه کردن. به مرور مادر می‌تواند بین گریه‌های نوزاد تفاوت قایل شده و متوجه دلیل آن شود. برخی نوزادان در ماه اول خیلی گریه می‌کنند که دلیل آن می‌تواند کولیک یا دیگر دلایل پزشکی باشد که بهتر است در رابطه با آن با متخصص مشورت کنید.

توصیه‌هایی برای مراقبت از نوزادان یک ماهه

برای کمک به رشد نوزاد در ماه اول، عشق‌تان را با تماس پوست به پوست با نوزاد به او نشان دهید. او را بغل کنید، نوزاش کنید و ماساژ دهید. این کار احساس آرامش بالایی به نوزاد می‌دهد.پاهای نوزاد را هر از گاهی به شکل دوچرخه تکان دهید. اینکار ماهیچه‌های نوزاد را برای خزیدن و چهاردست و پا رفتن آماده می‌کند.

 

بیشتر بدانید:

1- نخستین ماه تولد

2- تغییرات نوزاد از بدو تولد تا سه ماهگی

3- رشد جنین در سه ماهه اول بارداری

4- همه چیز در مورد مراقبت از نوزاد در سه ماه اول پس از زایمان

?پرسش و پاسخ های رشد نوزاد در ماه اول تولد چگونه است؟

چرا نوزادان در دو هفته اول وزن کم می کنند؟

میزان مایعات بدن نوزادان هنگام تولد بالاست و آنها بعد از تولد قبل از آنکه وزن گیری را آغاز کنند 10 درصد از وزن خود را از دست خواهند داد. بعد از دو هفته نوزاد شما به وزن زمان تولد برمی‌گردد و افزایش وزن سریعی در ماه اول بعد از تولد خواهند داشت.

نوزاد یک ماهه چقدر باید بخوابد؟

در هفته‌های اول بعد از تولد نوزادان زیاد می‌خوابند. تولد انرژی بالایی از آنها گرفته و به همین دلیل 15-16 ساعت در روز را خوابند. اما چرخه روز و شب آنها هنوز تنظیم نیست.

نوزاد یک ماهه تا چه فاصله ای را می بیند؟

نوزاد در هنگام تولد نزدیک بین است و تنها اشیای نیم متری خود را به خوبی می‌تواند ببیند. او قادر است صورت مادر را زمانی که به او شیر می‌دهد ببیند و از رنگ‌های متضاد و روشن خوشش می‌آید چون دیدنش برایش ساده تر است.

آیا چپ شدن چشم های نوزاد یک ماهه طبیعی است؟

زمانی که نوزاد تلاش می‌کند روی چیزی تمرکز کند ممکن است فکر کنید چشمانش لوچ می‌شود. این موضوع طبیعی است و دلیل آن عدم توانایی نوزاد در کنترل چشم‌هاست. این موضوع در ماه سوم و چهارم دیگر کاملا رفع شده و اگر در این سن همچنان فرزند شما دچار این انحراف است باید با تخصص در رابطه با آن مشورت کنید.

منبع: webmd