The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا توانایی زایمان طبیعی دارم و مزایای زایمان طبیعی چیست؟

اگر فکر می‌کنید دلتان نمی‌خواهد برای زایمان از داروها و مداخلات پزشکی استفاده کنید، پس زایمان طبیعی برای شما مناسب است. اما احتمالا می پرسید با شرایطی که دارم، آیا من توانایی زایمان طبیعی را دارم؟ تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا در مورد زایمان طبیعی و اینکه آیا انتخاب مناسبی برای شما هست یا نه بیشتر بدانید.

ایا من میتونم طبیعی زایمان کنم؟

از نقطه شروع بارداری تا پایان آن یعنی نوع زایمان، این دوران پر از تصمیمات مختلف است. هنگام تولد نوزادتان اگر نمی‌خواهید به بیمارستان بروید یا امیدوار هستید که بدون هیچ دارویی زایمان کنید، ممکن است زایمان طبیعی برای شما مناسب باشد. اما این دقیقا به چه معنی است و آیا شما کاندیدای خوبی هستید؟ آیا توانایی زایمان طبیعی را دارید؟ تشخیص توانایی زایمان طبیعی بر عهده کیست آیا پزشک باید مجوز بدهد؟ برای پاسخ به این سوال ها بهتر است در ابتدا در مورد مزایا و خطرات زایمان طبیعی بیشتر بدانید تا بتوانید در مورد برنامه ریزی برای زایمان آگاهانه تصمیم گیری کنید.

زایمان طبیعی چیست؟

زایمان طبیعی، زایمان واژینال و تولد با کمترین میزان مداخلات پزشکی است؛ این می‌تواند دارای گزینه‌های مختلفی باشد از انتخاب پزشک گرفته تا تسکین دهنده‌ای که استفاده می‌کنید. در اینجا رایج‌ترین گزینه‌هایی که معمولاً در یک زایمان طبیعی درگیر هستند ذکر می‌شود:

• زایمان در یک زایشگاه یا در خانه به جای بیمارستان (اگرچه شما می‌توانید در بیمارستان زایمان بدون دارو را درخواست کنید).

• زایمان با یک ماما یا یک متخصص زنان و زایمان که زایمان با کمترین مداخله دارویی را انجام می‌دهد.

• به جای دراز کشیدن به پشت، وضعیت‌های دیگر، مثل چمباتمه زدن، چهار دست و پا، زانو زدن یا تکیه دادن به چیزهایی مانند صندلی یا غیره را هم امتحان کنید.

• زایمان در وان آب گرم

• روش‌های جایگزین بدون دارو شامل هیدروتراپی، هیپنوتیزم، ماساژ، تکنیک‌های آرام سازی، مراقبه ذهن آگاهی، تمرین‌های تنفسی و طب سوزنی هستند.

• بلافاصله پس از به دنیا آوردن نوزاد برای تماس پوست به پوست و شیردهی، او را روی شکم قرار دهید (به جای دور کردن او برای ارزیابی و وزن کردن توسط پزشک)

• اجتناب از تزریق، القاء زایمان، اپیزیوتومی روتین (که خوشبختانه این روزها به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرد)، نظارت مداوم بر روی جنین، کمک به زایمان با فورسپس، زایمان با خلاء و عمل سزارین (مگر اینکه یکی از این مداخلات پزشکی به عنوان آخرین گزینه ضروری باشد).

مزایای زایمان طبیعی

از آنجا که شما به جای پیش فرض مداخلات پزشکی، از بدن و غرایز خود استفاده خواهید کرد، روش‌های طبیعی تولد ممکن است باعث شود در طی مراحل زایمان احساس قدرت بیشتری داشته باشید. در اینجا به چند مزیت دیگر زایمان طبیعی اشاره می‌شود:

• زایمان طبیعی احتمال شیردهی موفق را بیشتر می کند. مطالعات نشان داده است که تماس فوری پوست به پوست به پیوند زودتر مادر و نوزاد کمک می‌کند که می‌تواند شیردهی را آسان‌تر کند.

• شما قادر به حرکت خواهید بود. بسیاری از مادران راحتی در توانایی حرکت در حین زایمان را راهی برای کنار آمدن با درد می‌داند. چه در حال راه رفتن در سالن، چه در دوش گرفتن و چه تاب خوردن روی یک توپ ورزشی باشد، در زایمان طبیعی شما می‌توانید تقریبا به اندازه دلخواه خود حرکت کنید. در حالیکه با اپیدورال شما معمولاً در رختخواب هستید. فشار ممکن است موثرتر باشد و از آنجایی که شما داروی تسکین دهنده درد دریافت نمی‌کنید، هیچ حسی را از دست نخواهید داد و قادر خواهید بود راحت‌تر حرکت کنید.

• ممکن است زودتر بتوانید راه بروید. پس از زایمان شما می‌توانید بهتر از رختخواب بیرون بیایید و راه بروید، چون نه داروی بی حسی اپیدورال را دریافت کرده‌اید و نه به خاطر داروی مسکن احساس گیجی دارید. در عوض راه رفتن به بهبودی سریع‌تر شما کمک می‌کند و می‌تواند از یبوست (عارضه شایع بعد از زایمان) جلوگیری کند.

• به بدن خود افتخار خواهید کرد. مهم نیست که چگونه زایمان کنید، بدون دارو، با کمک اپیدورال یا از طریق سزارین، شما باید از آنچه به دست آورده‌اید احساس غرور داشته باشید. بسیاری از مادرانی که به دنبال زایمان طبیعی هستند، از دانستن این که بدنشان بدون دارو دقیقاً قادر به چه چیزی است لذت می‌برند.

خطرات زایمان طبیعی

مانند هر تصمیم پزشکی، زایمان طبیعی نیز خطرات زیادی را به همراه دارد که باید به عنوان بخشی از تصمیم نهایی شما در نظر گرفته شوند. در اینجا چند مورد از این خطرات ذکر می‌شود:

• همه چیز را حس خواهید کرد. بسیاری از مادران درمی‌یابند که این درد بسیار شدید‌تر از آنچه تصور می‌کردند است. با این حال می‌توانید به پزشک خود اطلاع دهید که در حال برنامه‌ ریزی برای زایمان طبیعی هستید و از او بخواهید در هر زمان در طی فرایند زایمان، اگر درد خیلی زیاد باشد می‌تواند از اپیدورال استفاده کند.

• ممکن است به بیهوشی عمومی نیاز داشته باشید. اگر اپیدورال مناسب نباشد و ضربان قلب جنین کاهش یابد، بند ناف دچار افتادگی شود یا یک مشکل غیر منتظره دیگر اتفاق بیفتد، ممکن است برای ایمنی‌تان شما را تحت بیهوشی عمومی قرار دهند (یا دارویی دریافت کنید که شما را بیهوش کند)، زیرا احتمال انجام سزارین ضروری است.

• ممکن است بیشتر در معرض خطر عوارض قرار بگیرید. اگر شما در حال برنامه‌ ریزی برای زایمان در خانه هستید، بهتر است بدانید که مطابق بررسی کالج آمریکایی زنان و زایمان، در مقایسه با زایمان در بیمارستان، دو تا سه برابر بیشتر در معرض خطر مرگ در حین زایمان هستید، اگرچه خطر کمی است (3/1 نوزاد از ۱۰۰۰ نوزاد در هنگام زایمان در خانه، در مقابل 4/0 از ۱۰۰۰ نوزاد در زایمان‌های بیمارستانی کم خطر می‌میرند). این امر به احتمال زیاد به این دلیل است که اگر عوارضی ایجاد شود و محل زندگی مادر در نزدیکی بیمارستان نباشد، نوزاد وی ممکن است نتواند درمان‌های نجات‌بخش سریع را دریافت کند. با این وجود، بسیاری از بیمارستان‌ها و بخصوص زایشگاه‌ها برای روش‌های زایمان طبیعی آماده هستند و در مواردی که شما نیاز به مداخلات پزشکی داشته باشید، آنها در دسترس هستند.

تشخیص توانایی زایمان طبیعی

صحبت با پزشک در مورد گزینه‌های خود و اینکه آیا زایمان طبیعی برای شما بی خطر است ضروررت دارد. اگر دارای شرایط زیر هستید، احتمالاً توانایی زایمان طبیعی را دارید و یک کاندید مناسب برای زایمان طبیعی هستید:

• بارداری شما یک قلو است.

• دارای یک سیستم حمایتی از خانواده و دوستان هستید که شما را در طول زایمان حمایت می‌کنند.

• دوره بارداری کامل شده باشد یا حداقل در هفته ۳۷ بارداری باشید.

• هیچ گونه بیماری مزمن نداشته و عوارض بارداری را تجربه نکرده باشید.

• در حین بارداری در محدوده وزنی سالم قرار داشته، به طور منظم ورزش کرده و تغذیه سالم را حفظ کرده باشید.در بعضی موارد شما ممکن است در هنگام زایمان در معرض عوارض قرار بگیرید، بنابراین پزشک شما می‌خواهد اطمینان حاصل کند که شما توانایی زایمان طبیعی دارید و از مراقبت‌های پزشکی کافی برخوردار هستید تا در امان باشیدیا نه.

زایمان طبیعی احتمالا برای افرادی با شرایط زیر مناسب نخواهد بود: 

• بارداری چند قلویی

• زایمان زودهنگام دارید یا در زمان زایمان کمتر از ۳۷ هفته از بارداری‌تان می‌گذرد.

• دارای اضافه وزن هستید یا در بارداری وزن زیادی اضافه کرده‌اید.

• عوارض بارداری دیگری مانند دیابت بارداری یا پره اکلامپسی را تجربه می‌کنید.

• یک ناقل استرپ گروه بی هستید (در هفته ۳۶ بارداری مورد آزمایش قرار خواهید گرفت). برای کاهش خطر عفونت نوزاد نیاز به آنتی بیوتیک وریدی دارید.

• به دیابت یا دیابت بارداری مبتلا هستید و ممکن است در طول زایمان نیاز به قطره یا تزریق انسولین داشته باشید.

• هنگامی که وارد زایمان می‌شوید، جنین در وضعیت بریچ قرار دارد. برای ایمنی شما و نوزاد احتمالاً نیاز به سزارین خواهید داشت.

 گرچه اکنون با خواندن این مطلب اطلاعاتی را درمورد این که آیا توانایی زایمان طبیعی دارید یا نه بدست آوردید، اما توصیه می کنیم که درمورد هر سوالی با پزشک متخصص یا ماما مشورت کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را در این رابطه بگیرید.

 بیشتر بدانید:

1- انتخاب مناسب: زایمان طبیعی یا سزارین

2- اطلاعات زایمان طبیعی برای زایمانی آسوده تر

3- اموزش زایمان طبیعی راحت با راه کارهای ساده و خانگی

4- راه های آسان شدن زایمان طبیعی، در طی بارداری چه کنیم؟

?پرسش و پاسخ های توانایی زایمان طبیعی

زایمان طبیعی برای چه افرادی مناسب است؟

• بارداری شما یک قلو است. دارای یک سیستم حمایتی از خانواده و دوستان هستید که شما را در طول زایمان تشویق می‌کنند، دوره بارداری کامل شده باشد یا حداقل در هفته ۳۷ بارداری باشید، هیچ گونه بیماری مزمن نداشته و عوارض بارداری را تجربه نکرده باشید.

زایمان طبیعی برای کدام مادران نامناسب است؟

• بارداری چند قلویی • زایمان زودهنگام دارید یا در زمان زایمان کمتر از ۳۷ هفته از بارداری‌تان می‌گذرد. • دارای اضافه وزن هستید یا در بارداری وزن زیادی اضافه کرده‌اید. عوارض بارداری دیگری مانند دیابت بارداری یا پره اکلامپسی را تجربه می‌کنید، یک ناقل استرپ گروه بی هستید. برای کاهش خطر عفونت نوزاد نیاز به آنتی بیوتیک وریدی دارید، به دیابت یا دیابت بارداری مبتلا هستید و ممکن است در طول زایمان نیاز به قطره یا تزریق انسولین داشته باشید، هنگامی که وارد زایمان می‌شوید، جنین در وضعیت بریج قرار دارد

آیا قبل از خروج جنین در زایمان طبیعی می توانم حرکت کنم؟

بله. شما قادر به حرکت خواهید بود. بسیاری از مادران راحتی در توانایی حرکت در حین زایمان را راهی برای کنار آمدن با درد می‌داند. چه در حال راه رفتن در سالن، چه در دوش گرفتن و چه تاب خوردن روی یک توپ ورزشی باشد، در زایمان طبیعی شما می‌توانید تقریبا به اندازه دلخواه خود حرکت کنید. در حالیکه با اپیدورال شما معمولاً در رختخواب هستید. فشار ممکن است موثرتر باشد و از آنجایی که شما داروی تسکین دهنده درد دریافت نمی‌کنید، هیچ حسی را از دست نخواهید داد و قادر خواهید بود راحت‌تر حرکت کنید

آیا زایمان طبیعی در تسهیل شیردهی اثری دارد؟

بله. بعد از زایمان طبیعی در شیردهی موفقیت بیشتری پیدا می کنید. مطالعات نشان داده است که تماس فوری پوست به پوست به پیوند زودتر مادر و نوزاد کمک می‌کند که می‌تواند شیردهی را آسان‌تر کند.

منبع: whattoexpect