The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

چند سی سی شیر خشک برای نوزاد در ماه های مختلف مناسب است؟

هیچ فرمول جادویی برای میزان شیرخشک مورد نیاز کودک وجود ندارد. این مقدار بیشتر به وزن، سن، اشتها و اینکه کودک غذای جامد مصرف می‌کند یا خیر بستگی دارد. اما برخی دستورالعمل‌ها و نکات کلی پایه وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا به طور تقریبی میزان و ساعات تغذیه کودک با شیرخشک را متوجه شوید. در ادامه به شما خواهیم گفت که چند سی سی شیر خشک برای نوزاد در ماه های مختلف مناسب است.

یک قوطی شیر خشک برای چند روز کافی است؟

درمورد این که یک قوطی شیر خشک برای چند روز کافی است باید ابتدا به سن شیرخوار توجه کنید اما در شیرخواران زیر شش ماه که فقط از شیر خشک تغذیه می کنند، یک قوطی شیر خشک معمولا برای سه تا چهار روز کافی است.

میزان شیر مورد نیاز نوزاد چقدر است؟

هنگامی‌که کودک را از شیر خودتان تغذیه می‌کنید محاسبه اینکه کودک چه مقدار شیر خورده بسیار آسان است. اگر پوشک کودک به مقدار کافی خیس می‌شود، یعنی تغذیه او کافی بوده است و نیازی به اندازه‌گیری مقدار شیر ندارید. تغذیه با شیرخشک اصول خاصی دارد. علاوه بر این می‌خواهید بدانید کودک می‌بایست چقدر شیر بخورد یا روزانه یا در طول هفته چقدر باید به او شیرخشک بدهید. برای همین دستورالعمل‌های مصرف شیرخشک به‌درد بخور هستند.

اما این دستورالعمل‌ها با اخطارهایی نیز همراه است. کودکانی که با شیرخشک تغذیه می‌شوند، مانند کودکانی که شیر مادر می‌خورند،‌ می‌دانند چه موقع بسشان است. به دلیل اینکه تغذیه با شیر خشک توسط پدر و مادر تنظیم می‌شود (نه مادر طبیعت)، ممکن است اصرار والدین برای خوردن شیرخشک تا ته بطری باعث شود کودک بیش از حد نیاز مواد مغذی مصرف کند و این مقدار اضافی باعث چاق شدن کودک شود.

بنابراین سرنخ‌های گرسنگی کودک را به دست بگیرید و به اندازه اشتهای کودک به او غذا بدهید نه به مقدار مشخص و ثابت. تا زمانی‌که کودک خوب وزن می‌گیرد، پوشک خود را به اندازه کافی خیس و کثیف می‌کند، خوشحال و سالم است. اطمینان خاطر داشته باشید که کار خود را به درستی انجام داده‌ید. اجازه دهید در زمان شیر خوردن، کودک به اراده خودش شروع به خوردن کند و با اراده خود آن را تمام کند.

در کنار اخطارهایی که داده شد ممکن است هنوز فکر کنید کودک به چقدر شیر نیاز دارد. به عنوان یک قاعده کلی، کودکان زیر ۶ ماه که هنوز غذای جامد نمی‌خورند، باید در طول ۲۴ ساعت به اندازه هر ۴۵۰ گرمی که اضافه می‌کنند ۶۰ تا ۷۵ میلی‌لیتر شیر خشک مصرف کنند.

بنابراین اگر وزن کودک ۵/۴ کیلو است، باید روزانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلی‌لیتر شیرخشک مصرف کند. در طول ۲۴ ساعت باید هر ۴ ساعت یک‌بار مقدار ۹۰ تا ۱۲۰ میلی‌لیتر به کودک شیر بدهید.

اما به خاطر داشته باشید،‌ هر کودک با کودک دیگر متفاوت است. کودکان بزرگ‌تر تمایل به خوردن بیشتر دارند تا کودکان کوچک‌تر و اشتهای کودک و زمان تغذیه او روز به روز تغییر خواهد کرد. بنابراین این دستورالعمل‌ها را تقریبی در نظر بگیرید. زیرا هیچ دستور قطعی برای مقدار شیرخشک در هر وعده وجود ندارد و باید نشانه‌های گرسنگی را در کودک تشخیص دهید. اگر در طول شیر خوردن بی‌قرار می‌شود و به راحتی حواسش پرت می‌شود نشان می‌دهد سیر شده است. اگر بعد از تمام کردن بطری شیر دهانش را تکان می‌دهد و لبخند می‌زند،‌ ممکن است هنوز گرسنه باشد.

نکاتی در مورد تغذیه با شیر خشک در مراحل مختلف سنی

با خودتان فکر می‌کنید چقدر شیرخشک به کودک بدهید؟ از جدول میزان شیرخشک نوزاد کمک بگیرید:

چند سی سی شیر خشک برای نوزاد یک ماهه: ۳۰ تا ۹۰ میلی‌لیتر هر ۳ تا ۴ ساعت یک‌بار

شیرخوار ۲ تا ۴ ماهه: ۱۲۰ تا ۱۸۰ میلی‌لیتر هر ۴ تا ۵ ساعت یک‌بار

۶ ماهگی: ۱۸۰ تا ۲۳۰ میلی‌لیتر هر ۴ تا ۶ ساعت یک‌بار. از ۹۵۰ میلی‌لیتر تا یک لیتر در ۲۴ فراتر نروید.

میزان شیر خشک برای نوزاد تازه متولد شده

معده دلبند شما کوچک است (به اندازه مشت دست او، نه شما!) بنابراین لازم است وقتی زمان شیر دادن فرا می‌رسد از مقدار کم شروع کنید. برای نوزاد از مقدار ۳۰ تا ۹۰ میلی‌لیتر در هر ۳ تا ۴ ساعت استفاده کنید. به مرور (و براساس تقاضای کودک) مقدار را بیشتر کنید. اما هیچ‌گاه کودک را وادار به خوردن بیشتر از حد تمایل نکنید.

چند سی سی شیر خشک برای نوزاد سه ماهه، ۲ تا ۴ ماهگی

وقتی کودک به ۵/۵ کیلوگرم می‌رسد،‌ که معمولا بین ۲ تا ۴ ماهگی است، دیگر نیازی به شیر نیمه شب ندارند (و این به معنای خواب بهتر شبانه برای شماست!). کودک دلبند شما در طول روز بیشتر شیر می‌خورد، حدود ۱۲۰ تا ۱۷۵میلی‌لیتر و الگوی خواب او (اگر خدا بخواهد) منظم‌تر خواهد شد. همچنین ظرفیت معده او افزایش پیدا کرده و این به آن معناست که فاصله میان شیر خوردن او بیشتر می‌شود و گاهی بین شیر خوردن حدود ۴ تا ۵ ساعت فاصله می‌افتد. مثلا بین آخرین وعده شب (به عنوان وعده نیمه‌شب) و اولین وعده صبحگاهی که ۶ صبح باشد نیازی به شیر خوردن ندارد.

چند سی سی شیر خشک برای نوزاد شش ماهه

پس از افزودن غذای جامد به رژیم کودک، مقدار شیرخشکی که کودک مصرف می‌کند باید کم شود. در این مرحله ممکن است کودک هر ۴ تا ۶ ساعت ۱۸۰ تا ۲۴۰ میلی‌لیتر شیرخشک بخورد. اما این مقدار را در هر ۲۴ ساعت به بیشتر از ۹۵۰ میلی‌لیتر تا ۱ لیتر نرسانید. طبق آکادمی اطفال آمریکا (AAP)، این میزان مصرف روزانه برای نوزادان ۶ ماه و بالاتر است. اگر به نظر می‌رسد کودک همواره بیشتر از این مقدار شیر می‌خواهد، با پزشک در میان بگذارید.

چند سی سی شیر خشک برای نوزاد هفت ماهه

از پایان شش ماهگی به بعد تغذیه کمکی نوزاد شروع می شود اما در این سن هدف از تغذیه کمکی تنها آشنا کردن شیرخوار با انواع غذاها است و همچنان شیر مادر یا شیر خشک غذای اصلی محسوب می شود. براساس فرمولی که برای شش ماهگی تعریف شد پیش بروید و بعد از دادن غذا اصرار به خوردن شیر نداشته باشید اما اگر شیرخوار همچنان میل داشت به او شیر بدهید.

با پرخوری کودک چه کنیم؟

وقتی به کودکان سالم به اندازه‌‌ای که اشتها دارند و بدون اصرار والدین شیر و غذا داده شود به اندازه طبیعی رشد خواهند کرد. اگر وزن کودک طبق برنامه غذایی با نمودار رشد پیش می‌رود نباید نگران اضافه وزن کودک باشید. اما اگر بطری کودک مدام پر و خالی شود، آنگاه باید نگران اضافه وزن او باشید. در زیر مواردی وجود دارد که نشان می‌دهد، کودک بیش از نیاز خود شیرخشک مصرف می‌کند:

• به طور مکرر شیر را برمی‌گرداند. شیر خوردن بیش از حد باعث بالا آوردن کودک می‌شود. اگر بیش از ظرفیت معده به او غذا دهید مجبور است مقدار اضافی را بالا آورد.

• وزن گرفتن بیش از حد. اگر به نظر می‌رسد همواره وزن کودک نسبت به قد او سریع‌تر بالا می‌رود، با پزشک اطفال مشورت کنید. ممکن است به دلیل مصرف زیاد شیر، به سرعت چند کیلویی وزن گرفته باشد.

اگر پزشک اطفال بگوید به نظر می‌رسد وزن کودک بالا رفته است، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید مقدار مصرف شیرخشک (و روند افزایش وزن ) را کاهش دهید:

• با دلیل درست به کودک شیر دهید. دلیل صحیح برای شیر دادن کودک گرسنگی اوست. نه به این دلیل که خوشحال یا بی‌حوصله است، سرو صدا می‌کند یا دوست دارد جلب توجه کند. کودک به تازگی شیر خورده است اما بداخلاق است؟ می‌توانید با نوازش او را آرام کنید؛ نه اینکه شیر اضافی به او بدهید. کودک بعد از غذا خوردن کلافه است، شاید نیاز دارد کمی بادگلو بزند نه اینکه یک شیشه دیگر برای او آماده کنید. برای بازی کردن با کودک سرتان شلوغ است؟ برای او سرگرمی درست کنید نه اینکه شیشه دوم شیر را برایش آماده کنید.

• برای کودک پستانک تهیه کنید تا نیاز به مکیدن او برطرف شود. یا کمک کنید شست خوشمزه خود یا انگشتان‌اش را پیدا کند. برخی از کودکان بین غذاها یا بعد از شیر خوردن فقط نیاز به مکیدن اضافی دارند (نه اینکه شیر اضافه بخواهند).

• مطمئن شوید که شیرخشک را خوب رقیق کرده‌اید. همیشه هنگام مخلوط کردن شیرخشک راهنمای آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید به اندازه کافی آب اضافه می‌کنید. اگر کمتر از نیاز به آن آب اضافه کنید،‌ کالری شیرخشک بالا می‌رود.

• از پزشک سوال کنید که می‌توانید به کودک آب بدهید یا خیر. اغلب تا قبل از ۶ ماهگی و شروع غذاهای جامد نوشیدن آب توصیه نمی‌شود. بدون توصیه پزشک برای کم کردن کالری شیرخشک آن‌را با آب اضافه رقیق نکنید. زیرا این کار باعث عدم تعادل سدیم می‌شود. درنهایت می تواند درمورد این که چند سی سی شیر خشک برای نوزاد مناسب است از متخصص اطفال کمک بگیرید.

بیشتر بدانید:

1- همه چیز درباره شیر خشک!

2- نوزاد هر چند ساعت یکبار باید شیر بخورد ؟

3- چند سی سی شیر خشک در هر شیردهی به نوزاد بدهیم؟

4- بهترین شیر خشک برای نوزاد و نکات مهم در تهیه بهترین شیر خشک

منبع: whattoexpect