The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

شیردهی پس از جراحی بزرگ کردن یا پروتز سینه امکان پذیر است؟

یکی از جراحی های زیبایی رایج، عمل پروتز سینه است. بسیاری از بانوان تمایل به انجام این نوع جراحی دارند اما از مشکلات بعد از آن می ترسند. مثلا می پرسند که شیردهی پس از جراحی بزرگ کردن یا پروتز سینه امکان پذیر است؟ در ادامه این مقاله همه چیز را درمورد شیردهی پس از جراحی بزرگ کردن یا پروتز سینه برای شما شرح خواهیم داد.

آیا شیردهی پس از جراحی بزرگ کردن یا پروتز سینه امکان پذیر است؟

اکثر بانوانی که ایمپلنت سینه انجام می دهند، مشکلی برای شیردهی ندارند اما بعد از عمل باید مواردی را مد نظر قرار داد. اگر جراحی پروتز سینه انجام داده اید، شاید این سوال مطرح شود که آیا می توانید به فرزندتان شیر بدهید یا خیر. خبر خوب این است که اکثر مادران با وجود پروتز نیز می توانند به خوبی شیر بدهند زیرا مجاری شیری و بافت های دخیل در شیردهی تحت جراحی قرار نمی گیرند. سیلیکون های امروزی موجود در پروتزهای پستان با شیر مخلوط نمی شوند.

تاثیر شیردهی پس از جراحی بزرگ کردن یا پروتز سینه، به جایگاه برش در سینه و نوع جراحی بستگی دارد. در عمل جراحی پروتز سینه، معمولاً برش چین زیر سینه زده می شود که به شکل شکاف زیر پستان است. لایه ایمپلنت در پشت ماهیچه سینه که در زیر بافت پستان قرار دارد، جایگذاری می شود. در این سناریو ایمپلنت در واقع دور از پستان قرار می گیرد و تمامی مجاری شیری دست نخورده باقی می ماند و به نوک پستان متصل است.

آیا بعد از پروتز سینه می توان شیر داد؟

اگرچه این روش رایج ترین روش بزرگ کردن سینه است، در مواردی نیز به دلایل زیبایی و برای اینکه جای زخم کمتر به چشم بیاید، برش در زیر بغل یا اطراف هاله داده می شود. این نوع برش می تواند بر احساس نوک پستان تأثیر بگذارد و با سیگنال های مورد نیاز برای رفلکس خروج شیر که در تامین شیر تاثیر دارد، تداخل ایجاد کند. در این روش ممکن است برخی مجاری قطع شود اما تا زمانی که اقدام به شیردهی نکنید نمی توانید به طور دقیق به این مسئله پی ببرید. در بعضی جراحی ها، ایمپلنت روی ماهیچه سینه ای قرار می گیرد که در موارد نادر امکان تداخل با مجاری شیری وجود دارد. اگر اطلاعی در مورد روش جراحی خود ندارید، برای کسب اطلاعات کافی با پزشک جراح مشورت کنید.

نکته دیگری که باید در نظر بگیرید دلیل جراحی است. اگر پستان های نسبتاً متقارن و منظمی داشتید و فقط می خواستید اندازه آنها بزرگ شود، احتمالاً در شیردهی دچار مشکل نخواهید شد. اما اگر قبل از پروتز سینه، شکل سینه ها خیلی صاف یا توبولار (لوله‌ای شکل) باشد، احتمالاً صرف نظر از جراحی، تولید شیر در شما کم خواهد بود. برخی پستانها در دوران بلوغ به درستی رشد نمی کنند و لذا بافت غده ای برای تولید شیر کافی وجود ندارد.

پیشنهاد می شود چنانچه ایمپلنت پستان انجام داده اید و می خواهید به فرزندتان شیر بدهید، برای اینکه شروع خوبی داشته باشید، تمامی جوانب را به درستی بررسی کنید. به خصوص اگر در دوران بارداری، پستان شما تغییر خاصی از نظر اندازه نداشته است، احتمال بافت های غده ای ناکافی وجود دارد که باید بررسی شود.

کم بودن شیر بعد از پروتز سینه

اگر مقدار شیر کم است، می توانید از مکمل های طبیعی که باعث تولید شیر می شوند مانند شنبلیله و شیرافزا استفاده کنید و یا برای تجویز داروی دارپیدون که افزاینده شیر مادر است، از پزشک مشورت بگیرید.اطمینان حاصل کنید که کودک پستان را به درستی می گیرد، اگر از این بابت نگران هستید می توانید از مشاور شیردهی در مراکز بهداشت کمک بگیرید تا شیرخوار به نحو احسن از شیر استفاده کند.

عفونت بعد از عمل پروتز سینه

بانوانی كه تحت عمل پروتز پستان قرار گرفته اند باید نسبت به عفونت پستان یا ماستیت نیز مراقب باشند زیرا این امر می تواند خطر انقباض كپسولی را افزایش دهد، در این شرایط بافت زخم در اطراف ایمپلنت سفت می شود که بسیار دردناک است و در موارد شدید به ناچار باید ایمپلنت را خارج کرد.

پزشک را از جراحی پستان مطلع سازید تا وضعیت وزن گیری نوزاد تحت پایش قرار بگیرد و از کافی بودن شیر اطمینان حاصل شود. اگر شیر کافی نباشد، باید از شیرخشک به عنوان غذای کمکی استفاده کرد. اگرچه دوشیدن شیر روش مناسبی است، اما چون همراه با شیردهی می تواند بسیار خسته کننده باشد، به همگان توصیه نمی شود و انتخاب آن بستگی به نظر فردی دارد. به تازگی روش دیگری پیشنهاد می شود که در آن مادر می تواند از وسایل کمک شیردهی به نام سیستم مکمل شیردهی استفاده کند. در این روش شیر کمکی درون یک ظرف ریخته و به پستان مادر متصل می شود، در این ظرف لوله ای تعبیه شده است که در دهان شیرخوار قرار می گیرد و نوزاد آن را می مکد. خارج شدن شیر بیشتر از پستان مادر پیام تولید شیر به بدن می فرستد و به این ترتیب ذخیره شیر مادر به بیشترین مقدار خود می رسد. این یعنی کودک بطور انحصاری از شیر مادر تغذیه می کند و این همان خواسته مادر است.اگر سوالی درمورد شیردهی پس از جراحی بزرگ کردن یا پروتز سینه داشتید می توانید آن را در اپلیکیشن نی نی پلاس از کارشناسان ما بپرسید.

مطالعه بیشتر:

1- آیا شیردهی با پروتز سینه امکان پذیر است؟

2- جلوگیری از افتادگی سینه ها بعد از شیردهی چگونه است؟

3- مشکلات شیردهی با پروتز سینه و نکاتی که باید بدانید چیست؟

4- شیردهی پس از عمل جراحی کوچک کردن سینه آیا امکان پذیر است؟

?پرسش و پاسخ های شیردهی پس از جراحی بزرگ کردن یا پروتز سینه

آیا شیردهی پس از جراحی بزرگ کردن یا پروتز سینه امکان پذیر است؟

اکثر بانوانی که ایمپلت سینه انجام می دهند، مشکلی برای شیردهی ندارند اما بعد از عمل باید مواردی را مد نظر قرار داد. اگر جراحی پروتز سینه انجام داده اید، شاید این سوال مطرح شود که آیا می توانید به فرزندتان شیر بدهید یا خیر. خبر خوب این است که اکثر مادران با وجود پروتز نیز می توانند به خوبی شیر بدهند زیرا مجاری شیری و بافت های دخیل در شیردهی تحت جراحی قرار نمی گیرند. سیلیکون های امروزی موجود در پروتزهای پستان با شیر مخلوط نمی شوند.

عمل پروتز سینه در شیردهی چه تاثیری دارد؟

تاثیر شیردهی پس از جراحی بزرگ کردن یا پروتز سینه، به جایگاه برش در سینه و نوع جراحی بستگی دارد. در عمل جراحی پروتز سینه، معمولاً برش چین زیر سینه زده می شود که به شکل شکاف زیر پستان است. لایه ایمپلنت در پشت ماهیچه سینه که در زیر بافت پستان قرار دارد، جاگذاری می شود. در این سناریو ایمپلنت در واقع دور از پستان قرار می گیرد و تمامی مجاری شیری دست نخورده باقی می ماند و به نوک پستان متصل است.

برای حل مشکل کم بودن شیر بعد از پروتز سینه چه کنیم؟

اگر مقدار شیر کم است، می توانید از مکمل های طبیعی که باعث تولید شیر می شوند مانند شنبلیله و شیرافزا استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که کودک پستان را به درستی می گیرد، اگر از این بابت نگران هستید می توانید از مشاور شیردهی در مراکز بهداشت کمک بگیرید تا شیرخوار به نحو احسن از شیر استفاده کند.

بعد از عمل پروتز سینه به بچم شیر بدم یا ندم؟

پیشنهاد می شود چنانچه ایمپلت پستان انجام داده اید و می خواهید به فرزندتان شیر بدهید، برای اینکه شروع خوبی داشته باشید، تمامی جوانب را به درستی بررسی کنید. به خصوص اگر در دوران بارداری، پستان شما تغییر خاصی از نظر اندازه نداشته است، احتمال بافت های غده ای ناکافی وجود دارد که باید بررسی شود.

منبع: todaysparent