The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

مشکلات شیردهی با پروتز سینه و نکاتی که باید بدانید چیست؟

شیر مادر یکی از بزرگترین نعمت هایی است که خداوند در بدو ورود انسان به این دنیا، به او عطا کرده است. تمامی مادران آگاه و مسئول می دانند که یکی از مهم ترین مسئولیت های آنها بعد از تولد نوزاد، تغذیه او با شیر خودشان است. حتی مادرانی که عمل جراحی پروتز پستان انجام داده اند نیز می توانند دلبندشان را با شیر مادر تغذیه کنند گرچه به هر حال امکان مواجه شدن با مشکلات و چالش هایی در این رابطه وجود خواهد داشت. در ادامه درمورد مشکلات شیردهی با پروتز سینه برایتان شرح خوهیم داد.

مشکلات شیردهی با پروتز سینه چیست؟

وقتی با پستانی که پروتز دارد شیر می‌دهید، این مشکلات ممکن است به وجود آید:

  • بزرگ شدن پستان‌ها: پروتز باعث بزرگ شدن پستان‌ها می‌شود. در دوران شیردهی سایز پستان‌ها بزرگ‌تر شده و به خاطر پروتزها، از سایز طبیعی خود نیز بزرگ‌تر می‌شود.
  • حساسیت نوک پستان‌ها: بانوانی که پروتز پستان انجام داده‌اند، کم و بیش از حساسیت بیش از حد نوک پستان‌ها شکایت می‌کنند. این مسئله می‌تواند در امر شیردهی مشکل ایجاد کند. بانوانی که نوک پستان دردناک‌تری دارند، مکیدن نوزاد برایشان بسیار آزاردهنده‌تر خواهد بود.
  • کم شدن میزان شیر: پروتزهایی که روی ماهیچه پستان قرار دارند به غدد شیری پستان فشار وارد می‌کنند و بر میزان تولید شیر تاثیر منفی می‌گذارند.
  • عدم تمایل مادران به شیردادن: تحقیقات نشان داده است بانوانی که پروتز پستان انجام داده‌ا‌ند، کمتر به شیر دادن علاقه نشان می‌دهند و حتی در بعضی موارد هیچ تمایلی وجود ندارد.هنوز هیچ ارتباط مستقیمی بین بی‌میلی در شیردادن و داشتن پروتز پستان وجود ندارد. عدم علاقه به شیر دادن معمولا به خاطر رشد نکردن کامل پستان است که بانوان را به سمت گذاشتن پروتز سوق می‌دهد. دلیل دیگر نگهداری دائم از پستان‌های دارای پروتز است که می‌تواند علاقه مادر به شیردادن را از بین ببرد.
  • خطر پارگی پروتز: عمر پروتزها همیشگی نیست. ممکن است پاره یا کم حجم شوند. این اتفاق باعث می‌شود مادر نتواند به درستی شیر بدهد. چنین رویدادهایی ممکن است رخ دهد ولی این شواهد به اندازه‌ای نیست که دلیلی برای شیرندادن مادر باشد. با مراقبت‌هایی می‌توان با وجود پروتز در پستان شیردهی را به روشی درست انجام داد.

وقتی با پروتز پستان شیر می‌دهید، چه چیزهایی را باید به خاطر داشته باشید؟

در زیر مواردی است که هنگام شیر دادن با پروتز پستان باید به خاطر داشته باشید:

  1. اگر پروتز شما مربوط به سال‌ها قبل است،‌ حجم آنها براثر فشار غدد شیری به شدت کم می‌شود. حواستان به اندازه پستان‌ها باشد و اگر تغییرات شدیدی در پستان خود احساس کردید، حتما با دکتر در این مورد صحبت کنید.
  2. اگر پستان‌ها بیش از حد دردناک هستند حتما با دکتر خود مشورت کنید. با وجود پروتز در پستان هر عفونتی، باعث تورم و سوزش پستان‌ها می‌شود.
  3. اگر به خاطر حساسیت نوک پستان‌ها و یا تغییر شکل آن به علت جراحی نوزاد نتواند به خوبی پستان را بمکد، با مشاور شیردهی در این زمینه صحبت کنید تا با کمک او مشکل را حل کنید.

این هشیاری‌ها و آگاهی از مشکلات شیردهی با پروتز سینه می‌تواند شیردهی را آسان‌تر کند. در هر صورت احتیاط بر آن است که عمل پروتز پستان را به بعد از شیردهی موکول کنید.

 آیا نوع پروتز در شیردهی تاثیرگذار است؟

خیر فرقی ندارد که شما پروتز سیلیکونی استفاده کرده باشید یا پروتز آب نمکی. هیچ مدرکی وجود ندارد که بگوید کدام یک از این دو پروتز برای مادری که قصد شیردادن دارد بهتر است. ریسک همچنان وجود دارد.

آیا محتویات داخل پروتز وارد شیر می‌شود؟

شانس ورود آنها بسیار کم است. هر دو پروتز سیلیکونی و آب نمکی نفوذ ناپذیر هستند و به ندرت وارد شیر می‌شوند مگر آن‌که تحت فشار قرار بگیرند.

علاوه بر اینها اگر پروتز سیلیکونی یا آب نمکی پاره شود باید از غشاهای سلولی زیادی عبور کند تا به شیر برسد. اصولا احتمال ورود محتویات سیلیکون به داخل شیر بسیار بعید است.

این روزها بسیاری از خانم ها خواستار عمل پروتز هستند. همان‌طور که این عمل ظاهر را زیباتر و جذاب‌تر می‌کند، بر روی توانایی بانوان در شیردادن نیز تاثیرگذار است. آگاهی داشتن از مشکلات شیردهی با پروتز سینه که ممکن است با این عمل زیبایی بروز کند، می‌تواند بر تصمیم شما در انجام این عمل تاثیرگذار باشد.

 

بیشتر بدانید:

1- روش و زمان مناسب شیردهی به نوزاد پس از زایمان

2- آموزش نحوه صحیح شیردهی پستانی به نوزاد

3- تاثیرات مثبت شیردهی بر مادر

4- همه چیز در مورد چگونگی تولید شیر مادر و شیردهی پستانی به نوزاد