The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

تغییرات نوزاد در چهل روزگی ،چه انتظاراتی می توان از کودک چهل روزه داشت؟

وقتی نوزاد شما به چهل روزگی می رسد و اصطلاحا چله را پشت سر می گذارد، گفته می شود که تا حد زیادی از آب و گل در آمده، یاد گرفته چطور شیر بخورد و چگونه نیازهای خود را به شما ابراز کند. از طرفی شما نیر در انجام کارهایی همچون تعویض پوشک، تعویض لباس و ... بسیار ماهر شده اید و می توانید بیشتر کارهای نوزاد را بدون هیچ کمکی انجام دهید. اگر می خواهید تغییرات نوزاد در چهل روزگی را بدانید و اطلاعاتی درمورد رشد دلبندتان کسب کنید، با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

تغییرات نوزاد در چهل روزگی، چه انتظاراتی می توان از کودک چهل روزه داشت؟

آیا می توانید باور کنید که بیشتر از یک ماه از سن فرزندتان می گذرد؟ حالا دیگر در انجام امور نوزاد خصوصا شیر دادن ماهر شده اید و به تدریج مشغول یادگیری شیوه های فرزندپروری هستید.

تغییرات نوزاد در چهل روزگی،  قدرت بینایی واضح تر

کودک در یک ماهه اول دید واضح تری پیدا می کند و قادر است تا حدود نیم متری مقابل خود را ببیند، بنابراین سر خود را در فاصله طبیعی از صورت مادر نگه می دارد.

تغییرات نوزاد در چهل روزگی رشد جسمانی

فرزند شما از هفته چهارم بعد از تولد می تواند هر ماه 5 سانتی متر رشد کند و بین 140-200 گرم در هفته وزن بگیرد. شنوایی پس از گذشت یک ماه به رشد کامل می رسد به این معنی که منبع صدا را دنبال می کند و صداهای بلند در اطراف اتاق توجه او را جلب می نماید. با وجود قوی تر شدن عضلات گردن، کودک می تواند در حالت خوابیده به شکم، سرش را اندکی بلند کند و از سمتی به سمت دیگر بچرخاند. در طول یک ماه، بینایی و نیز توانایی تمرکز پیشرفت می کند. اما رسیدن به نقطه مطلوب تلاش زیادی می طلبد. حتی ممکن است چشم کودک هنگام نگاه کردن به بعضی نقاط، چپ به نظر برسد. برای تقویت بینایی می توانید اشیا را مقابل صورت او بگیرید و به آرامی به طرفین تکان دهید، فرزندتان در این سن حرکت اشیا را با چشم دنبال می کند.

تغییرات نوزاد در چهل روزگی، ویژگی های رشد شناختی 

تغییرات نوزاد تا چهل روزگی بدین صورت است که در این مقطع، طفل به همه اشیای تازه ای که پیرامون خود می بیند حتی پاها و دست های خود توجه می کند. از آنجایی که او نمی تواند بین خودش و مادر تمایز قائل شود، به طور دقیق دست و پا را نمی شناسد. اما به زودی قادر به برقراری هماهنگی بیشتر خواهد بود.

جنین در رحم مادر قادر به تشخیص صداهاست و می تواند مثلا آهنگ مورد علاقه مادر را از تلویزیون تشخیص دهد، اکنون در سن یک ماهگی توانایی تشخیص چهره های آشنا را نیز دارد. در این مرحله می توانید آینه ای را در مقابل صورت او بگیرید تا شکلک در بیاورد، به این ترتیب می تواند چهره خود را نیز تشخیص دهد. اگر فرزندتان شما را نمی شناسد، دلگیر نشوید. حافظه او به تدریج تکامل خواهد یافت.

با او حرف بزنید و اجازه دهید تا بر روی صورتتان تمرکز و حرکات چهره تان را مشاهده کند. به زودی از حرکات چهره مادر تقلید خواهد کرد و دستش را به طرف صورت او دراز می کند.

تغییرات نوزاد در چهل روزگی، کسب توانایی ها

فرزند شما چهل روز بیشتر ندارد، اگر نمی تواند کار خاصی انجام دهد، نگران نشوید، معمولا تا دو ماهگی لازم نیست کاری کند. تا دو ماهگی که خیلی زودتر از انتظار شما فرا می رسد.

تغییرات نوزاد در چهل روزگی، مقدار خواب

نوزاد حداقل تا دو ماه اول روزانه حداکثر 18 ساعت می خوابد، این مقدار خواب مربوط به ساعت های روز است نه شب هنگام که می خواهید اندکی چشم بر هم بگذارید. در این شرایط شاید به شدت خسته شوید لذا راهکارهای دم دستی برای والدین جوان به کارتان می آید. یکی از راهکارها این است که کودک را به طور کامل قنداق کنید، قنداق کردن شرایطی شبیه به رحم برای او ایجاد می کند و آرامش دنیای قبل از تولد را به او می بخشد.

تغییرات نوزاد در چهل روزگی، تغذیه

در این سن کودک شیرخوار کمتر از گذشته برای شیرخوردن از خواب بیدار می شود بنابراین برنامه خواب مادر تا حدودی تنظیم خواهد شد. اما به هر حال، تغذیه شبانه جز ویژگی های نوزاد یک ماهه و مادر سرباز شب های بی خوابی است. برای آگاهی از مقدار شیر لازم برای شیرخوار، ابتدا کودک را وزن کنید و سپس به ازای هر کیلو حدود 150 -200 میلی لیتر به او شیر بدهید. چنانچه کودک بیشتر از این مقدار شیر بخواهد، نگران نشوید، او مقدار نیاز خود را به خوبی تشخیص می دهد و به اندازه نیاز خود شیر می خورد. صرف نظر از اینکه شیرخوار از شیر خشک یا مادر تغذیه می کند، از خواسته او برای شیردهی پیروی کنید. اگر در شیردهی مشکلی دارید، می توانید برای مشاوره به پزشک کودکان و نوزادان یا متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید. پزشک در خصصوص بهترین وضعیت شیردهی راهنمایی های لازم را خواهد کرد. (راهکارهای بیشتر را در بخش بهترین وضعیت برای شیردهی جستجو کنید).

تغییرات نوزاد بعد از چهل روزگی، کولیک

چنانچه فرزند شما ساعت های متمادی، سه بار در هفته و به مدت سه هفته گریه می کند، احتمالا مشکل کولیک یا قولنج روده دارد. حدود 40٪ نوزادان به این بیماری مبتلا می شوند، اما فروانی آن در بین نوزادان به معنی آسانی مواجه با این مشکل نیست. اگر کودک بدون دلیل ساعتها گریه می کند به پزشک مراجعه نمایید و در خصوص راهکارهای مقابله با کولیک نظر او را جویا شوید (برای کسب اطلاعات بیشتر به چگونگی مقابله با کولیک رجوع کنید).

تغییرات نوزاد در چهل روزگی، دفع ادرار و مدفوع

اگر اجابت مزاج کودک در یک ماهه اول منظم نیست، نگران نباشید. میزان دفع مدفوع روزانه بین یک تا ده بار و ادرار حداقل شش بار در روز مناسب است. اگر احساس می کنید رنگ مدفوع نوزاد مشکل دارد، نمودار بررسی رنگ مدفوع را ملاحظه کنید.

تغییرات نوزاد در چهل روزگی، ملاکهای رشدی نوزاد چهل روزه

• پیدا کردن انگشتان دست و انگشتان پا: کودک در این سن به وجود اندامهای وابسته پی می برد، اگر چنین نبود نگران نباشید، سرعت رشد در کودکان با یکدیگر تفاوت دارد.

• بگذارید صدای غان و غون دربیاید: سرانجام، بعد از گریه و زاری، کودک یک ماهه پی می برد که می تواند صداهای دیگری ایجاد کند. این بدان معناست که به زودی هنگام صحبت با او صدای غان و غون را خواهید شنید.

مشکلات والدین نوزاد یک ماهه

• کمبود خواب: در این مدت احتمالا به زندگی بی خواب عادت کرده اید، فهرستی از غذاهای انرژی زا را تهیه و استفاده کنید (فهرستی از غذاهای انرژی زا را در این مقاله بخوانید). به علاوه، برخی از محصولات زیبایی نیز برای پوشاندن آسیب های ناشی از شب های بی خوابی ارائه شده است.

• افسردگی پس از زایمان: یک ماه بعد از زایمان هورمونهای مادر به تدریج تنظیم می شود و افسردگی پس از زایمان از بین می رود. اگر هنوز احساس شکست دارید یا خود را مقصر تمامی ناکامی های زندگی می دانید، احتمالا افسرده هستید. حدود یک دهم مادران افسردگی پس از زایمان را تجربه می کنند، اما برای بهبود وضعیت حتما به پزشک مراجعه کنید. اگر اطمینان ندارید که احساس شما به افسردگی پس از زایمان مربوط می شود یا هورمونهای زایمان، تشخیص افتراقی این دو را بررسی کنید.

 مطالعه بیشتر:

1- تغییرات نوزاد از بدو تولد تا سه ماهگی

2- تغییرات نوزاد در سه تا شش ماهگی

3- تغییرات نوزاد در شش تا نه ماهگی

4- تغییرات نوزاد در نه تا دوازده ماهگی

?پرسش و پاسخ های تغییرات نوزاد در چهل روزگی

رشد طبیعی نوزاد در چهل روزگی چقدر است؟

فرزند شما از هفته چهارم بعد از تولد می تواند هر ماه 5 سانتی متر رشد کند و بین 140-200 گرم در هفته وزن بگیرد.

در چهل روزگی نوزاد چه مهارت هایی دارد؟

تغییرات نوزاد تا چهل روزگی بدین صورت است که در این مقطع، طفل به همه اشیای تازه ای که پیرامون خود می بیند حتی پاها و دست های خود توجه می کند. از آنجایی که او نمی تواند بین خودش و مادر تمایز قائل شود، به طور دقیق دست و پا را نمی شناسد. اما به زودی قادر به برقراری هماهنگی بیشتر خواهد بود.

مقدار خواب نوزاد چهل روزه چقدر است؟

نوزاد حداقل تا دو ماه اول روزانه حداکثر 18 ساعت می خوابد، این مقدار خواب مربوط به ساعت های روز است نه شب هنگام که می خواهید اندکی چشم بر هم بگذارید. در این شرایط شاید به شدت خسته شوید لذا راهکارهای دم دستی برای والدین جوان به کارتان می آید. یکی از راهکارها این است که کودک را به طور کامل قنداق کنید، قنداق کردن شرایطی شبیه به رحم برای او ایجاد می کند و آرامش دنیای قبل از تولد را به او می بخشد.

آیا ممکن است نوزاد چهل روزه دچار کولیک شود؟

چنانچه فرزند شما ساعت های متمادی، سه بار در هفته و به مدت سه هفته گریه می کند، احتمالا مشکل کولیک یا قلنج روده دارد. حدود 40٪ نوزادان به این بیماری مبتلا می شوند، اما فروانی آن در بین نوزادان به معنی آسانی مواجه با این مشکل نیست. اگر کودک بدون دلیل ساعتها گریه می کند به پزشک مراجعه نمایید و در خصوص راهکارهای مقابله با کولیک نظر او را جویا شوید.

منبع: motherandbaby