The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

مراقبت از نوزاد سه ماهه و نکات مراقبت از نوزاد سه ماهه چیست؟

با اینکه هنوز هم جای پیشرفت وجود دارد، اما ممکن است شما در توانایی های خود به عنوان یک پدر یا مادر احساس اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید و از اینکه بتوانید پیش بینی کنید که در هر روز قرار است چه پیش بیاید، احساس هیجان کنید. در اینجا، ما به برخی از نکات مراقبت از نوزاد سه ماهه اشاره خواهیم کرد و به برخی از سؤالات متداول در مورد مراقبت از نوزاد سه ماهه و زندگی در این مرحله پاسخ داده و به شما اطمینان می دهیم که اگرچه ممکن است کم خواب شوید، اما عالی عمل می کنید!

مراقبت های نوزاد سه ماهه

این ماه با بزرگ شدن و رشد فرزند شما و افزایش آگاهی او در مورد بعد جسمی خود و دنیای اطرافش، اتفاقات زیادی می افتد. در اینجا نگاهی به برخی از تحولاتی که ممکن است با آن ها رو به رو شوید، می اندازیم:

مراقبت از نوزاد سه ماهه، رشد و نمو جسمی

به لطف توسعه و تکامل استخوان ها و ماهیچه ها، فرزند شما اکنون قادر است خود را کشیده که به شما نشان دهد که او چقدر قد کشیده است. به طور متوسط، او احتمالاً در حدود 2.5 تا 3.8 سانتی متر در ماه در حال رشد است و در حدود 453 تا 907 گرم وزن اضافه می کند. اگرچه این ارقام در هر نوزاد با دیگری متفاوت است. نوزاد 3 ماهه شما به آرامی کنترل بیشتری بر بدن و حرکات خود به دست می آورد. به عنوان یک نوزاد تازه متولد شده، بسیاری از حرکات او در واقع رفلکس های غیرارادی بودند، اما در این زمان ممکن است با حرکت دادن سر، دست ها و پاها، حرکات هدفمند و اراده ی بیشتری را آغاز نماید. با افزایش قدرت گردن، فرزندتان به زودی می تواند سر خود را به طور مستقل بالا ببرد و به مردم و چیزهایی که در میدان دید او هستند، نگاه کند. در همان زمان، ممکن است متوجه شوید فرزند شما دست یابی به اشیایی که در اطرافش هستند را شروع کرده یا همانطور که میدان دیدش ارتقا پیدا می کند، اشیاء متحرک را با چشمانش دنبال می کند.

نگهداری از نوزاد سه ماهه، جنب و جوش

تقریباً در این زمان، اغلب حرکات نوزادان بیشتر ارادی و عمدی شده و احتمالاً شما می توانید شاهد شروع پیشرفت های مهیجی در مهارت های حرکتی فرزند کوچک خود باشید. کشش بدن او به تقویت عضلات ساق پاهایش کمک می کند، و این فقط یک آماده سازی است که برای انجام غلت زدن به آن نیاز دارد. غلت زدن احتمالاً برای دو یا سه ماه دیگر اتفاق نخواهد افتاد، اما او از حالا آماده می شود!

آیا سعی کرده اید در حالی که زیر بغل فرزندتان را گرفته اید و از او حمایت می کنید، او را روی پاهایش نگه دارید؟

ممکن است متوجه شوید که او قادر است پاهای خود را به تنهایی خم و راست کند، که این یک آماده سازی عالی برای ایستادن است. سعی کنید اجازه دهید خودش را در این موقعیت قرار داده و ببینید که او از به دست آوردن این توانایی جدید چقدر افتخار می کند.

مراقبت از نوزاد سه ماهه، کمک و تشویق حرکت

شما می توانید با دادن اسباب بازی ها و خوراکی ها این توانایی های جدید حرکتی او را تشویق کرده و اجازه دهید تا برای چنگ زدن و گرفتن اشیاء معلق در یک سالن مختص کودکان یا زمین مخصوص بازی تلاش نماید. این فعالیت ها می تواند به نوزاد 3 ماهه شما در رشد و توسعه حرکتی، هماهنگی چشم ها و چشم و سایر مهارت های مهم کمک کند.

و این تنها پاهای فرزند شما نیست که در این ماه تمرین می کند. کوچولوی نوزاد 3 ماهه شما اکنون می تواند دست خود را برای چنگ زدن و گرفتن چیزها باز و بسته کند، از اسباب بازی ها گرفته تا انگشتان دست شما. در حال حاضر، او به احتمال زیاد کنترل کمی بهتری از بازوهای خود را به دست آورده است، بنابراین می تواند برای دستیابی به اشیاء تلاش کند و ممکن است سعی کند به هر چیزی که به چشمش خورده و توجه او را جلب می کند، ضربه بزند. او احتمالاً در بردن دست های خود به دهانش نیز به موفقیت بیشتری رسیده، بنابراین وقت آن است که در مورد آنچه که ممکن است بتواند با دست هایش بگیرد، بیش از حد مراقب باشید.

مراقبت از نوزاد سه ماهه، تغذیه نوزاد

تعداد دفعات تغذیه یک نوزاد سه ماهه ممکن است نسبت به روزهای ابتدایی نوزادان تازه متولد شده، کمتر شود. صرف نظر از اینکه آیا خوراک آن ها فقط از شیر مادر حاصل می شود، یا از طریق شیرخشک و یا ترکیبی از این دو، اغلب نوزادان در این سن در مقایسه با دو ماه گذشته، قادر به مصرف شیر بیشتری در هر نوبت تغذیه (در حال حاضر به طور متوسط در حدود 148 تا 177 سی سی) هستند. بنابراین تعداد دفعات تغذیه آن ها کمتر است (شاید شش تا هشت نوبت شیر خوردن در یک دوره 24 ساعته).

مراقبت از نوزاد سه ماهه، تعویض پوشک

 ردیابی پوشک های نوزاد، راه مناسبی برای ارزیابی این است که آیا او به اندازه کافی غذا می خورد یا نه. ممکن است نسبت به قبل کمتر مدفوع کرده و در حال حاضر مدفوع او بیشتر به حالت جامد باشد. به عنوان یک نوزاد تازه متولد شده، ممکن است فرزند ما بعد از هر بار شیر خوردن، یک حرکت روده را پشت سر بگذارد و مدفوع کند، اما نوزاد 3 ماهه شما ممکن است فقط یک بار در روز یا حتی هر دو یا سه روز یک بار عمل دفع را انجام دهد. به طور کلی، هنگامی که او حدود شش پوشک مرطوب در روز تولید می کند، می توانید اطمینان یابید که به خوبی شیر می خورد.

مراقبت نوزاد سه ماهه، خواب

در این مرحله، ممکن است عادات خواب فرزند شما دچار تغییراتی شود. تغییراتی که او در حال رشد انجام می دهد به این معنی است که حالا فرزند نوزاد شما قادر است در طول روز بیشتر غذا بخورد و بنابراین احتمالاً به تغذیه شبانه کمتری نیاز دارد و یا ممکن است اصلا در طول شب شیر نخورد. او اکنون در طول روز هوشیارتر است، که به نوبه خود باعث می شود در شب خواب آلوده تر باشد و اکنون در این سن، او ممکن است در طول روز دو یا سه چرت کوتاه بزند، و به دنبال آن در شب چرت طولانی تری داشته باشند. بعضی از نوزادان ممکن است در طول شب بخوابند، اما مهم است که به یاد داشته باشید که این موضوع در مورد همه آن ها صدق نمی کند و این کلمه "در طول شب" اغلب به معنی خوابی متوالی در حدود پنج یا شش ساعت است.

چگونه فرزند خود را بخوابانید

هنگام قرار دادن فرزندتان در تخت در شب یا به هنگام چرت روزانه، این دستورالعمل ها را برای تامین خوابی بی خطر و پر آسایش و همچنین کاهش خطر سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS)، دنبال کنید:

• همیشه نوزاد را به پشت بخوابانید.

• هرگز با او در یک تخت یا رختخواب نخوابید.

• او را روی یک تشک پنبه ای محکم که به راحتی فرو نمی رود، قرار دهید.

• متناسب با دمای اتاق، لباس راحتی را تن نوزاد کنید.

• با پستانک (در صورت توصیه پزشک)، او را بخوابانید.

مراقبت از نوزاد سه ماهه، نکاتی برای خواب خوب شبانه

این ایده خوبی است که برای یک برنامه خواب که متناسب با هر دو نفر شما باشد، هدف داشته باشید. برای تجربه یک شب آرامش بخش نکات زیر را امتحان کنید:

• یک روال را ایجاد کنید: ماساژ دادن ملایم او، خواندن داستان یا خواندن لالایی راه های خوبی برای کمک به آرام کردن ذهن فرزند 3 ماهه شما پس از فعالیت های روزانه است. ویدیوی آموزشی ما نکات بیشتری را در مورد چگونگی ایجاد یک روال راحت خواب شبانه به شما نشان می دهد. (این سبک موارد ترجمه بشن یا خیر؟)

• بگذارید خوب خودش را کش و قوس بدهد: ممکن است فرزند شما به یک دقیقه زمان برای آرام گرفتن و راحت شدن نیاز داشته باشد. خوب است که اجازه دهید او قبل از خواب، کمی در جای خود پیچ و تاب بخورد، غان و غون کرده و یا حتی گریه کند.

• تحریک را به حداقل برسانید: اگر در شب نیاز دارید به فرزندتان رسیدگی کنید، سعی کنید حواس پرتی را به حداقل برسانید. نور چراغ ها را کم کرده و در جریان شیردهی شبانه یا سایر کارها، زیاد صحبت نکنید تا آرامش او را حفظ کرده و خوابیدن مجدد برایش راحت تر شود.

مراقبت از نوزاد سه ماهه، ماساژ نوزاد

ممکن است در این فکر باشید که آیا کاری فراتر از فعالیت های معمول هنگام بازی هست که با انجام دادنش سلامت و حال خوب فرزندتان را ارتقا دهید. برخی از نوزادان از آرامش و پیوندی که از ماساژ دادن حاصل می شود، لذت می برند. با استفاده از تکنیک های صحیح، می توانید ضمن کاهش سطح استرس و حتمالاً میزان گریه نوزاد، پیوند خود را نیز با او تقویت کنید.

این ایده خوبی است که ابتدا با پزشک متخصص اطفال خود این مساله را در میان بگذارید و حتی ممکن است بتوانید کلاس های محلی را در مورد ماساژ نوزادان پیدا کنید تا در این زمینه راهنمایی بگیرید، اما در اینجا چند تکنیک اساسی برای امتحان کردن وجود دارد:

• ایجاد یک محیط آرامش بخش: می توانید از میز تعویض پوشک و لباس فرزندتان یا تختخواب خود استفاده کنید. نوزاد را به پشت خوابانده و همانطور که تماس چشمی را حفظ می کنید، ماساژ دادن او را شروع کنید.

• بدن او را با ملایمت لمس کنید: برای ماساژ دادن هر قسمت از بدن از سر، گردن و شانه ها تا کمر، ران ها، پاها و دستان نوزاد، از حرکات آرام و ملایم استفاده کنید.

• با او صحبت کنید یا برایش آواز یا لالایی بخوانید: اگر با ملایمت با فرزند نوزادتان صحبت کنید یا در هنگام ماساژ دادن آهنگ مورد علاقه او را بخوانید، احساس آرامش بیشتری خواهد داشت.

• واکنش او را بسنجید: اگر فرزند شما خوشحال به نظر می رسد ، ماساژ را ادامه دهید. اما اگر به نظر می رسد بی قرار است یا بدخلقی می کند، ماساژ دادن را ادامه ندهید، زیرا احتمالاً فرزندتان از این کار لذت نمی برد.

• حداقل 45 دقیقه پس از شیر دادن صبر کرده و بعد ماساژ دادن را شروع کنید. اگر فرزند کوچک شما از ماساژ لذت ببرد، می توانید به خوبی در سال های بعدی زمانی که او کودکی نوپا می شود، نیز به این فعالیت ادامه دهید.

اگر سوالی درمورد مراقبت از نوزاد سه ماهه دارید، می توانید آن را از کارشناسان ما در اپلیکیشن نی نی پلاس بپرسید.

مطالعه بیشتر:

1- 10 کاری که نباید با نوزاد انجام داد

2- تغییرات نوزاد از بدو تولد تا سه ماهگی

3- مراقبت از نوزاد تازه متولد شده تا سه ماهه

4- 10 نکته مهم برای نگهداری و مراقبت از نوزاد نارس

?پرسش و پاسخ های مراقبت از نوزاد سه ماهه

چه موقع نقطه نرم روی سرش (ملاج یا فونتانل) بسته می شود؟

این نقطه نرم باید طی دو یا سه ماه بسته شود، اگرچه به یاد داشته باشید که ممکن است سر او در مقایسه با بدنش هنوز بزرگ به نظر برسد.

چند مشخصه برجسته ی رشد نوزاد 3 ماهه که باید در رابطه با گفتار و شنوایی منتظر آن ها باشیم، کدامند؟

لبخند زدن با شنیدن صدای شما، تقلید از صداهای سخنان شما، و چرخاندن سر در جهت صداهایی مانند صدا یا موسیقی، همه نشانه هایی است مبنی بر اینکه روند توسعه شنوایی و گفتار او به خوبی در جریان است.

نوزاد 3 ماهه من وزن زیادی نمی گیرد. چرا چنین اتفاقی می افتد؟

اگر فرزند شما از شیر مادر می خورد، اما به نظر نمی رسد بزرگتر می شود، این مساله می تواند به این دلیل رخ داده باشد که تولید شیر شما کافی نیست. این اتفاق می تواند نتیجه استرس یا خستگی باشد. برای کمک به افزایش تولید شیر، می توانید با متخصص اطفال یا مشاور شیردهی صحبت کنید. اگر به فرزندتان شیر خشک می دهید، افزایش وزن آهسته و تدریجی، می تواند ناشی از وجود مشکلاتی در هضم یا اندازه گیری نادرست شیر خشک باشد. باز هم، متخصص اطفال یا متخصص شیردهی می توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

در هنگام بیرون رفتن از خانه با یک نوزاد 3 ماهه چه چیزی را به همراه داشته باشم؟

پوشک به میزان کافی و حداقل یک دست کامل لباس (برای هر دوی شما) آماده کنید. همچنین، آماده باشید برای شیر دادن به فرزندتان در محیطی به دور از خانه آمادگی داشته باشید، حتی اگر پیش از بیرون رفتن از خانه، به او شیر داده باشید. متناسب با آب و هوا لباس تن او کنید. با یک لایه اضافی در هوای سرد و محافظت کافی از آفتاب در تابستان، این کار را انجام دهید.

منبع: pampers