The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

مراقبت از نوزاد چهار ماهه ، نحوه مراقبت از نوزاد چهار ماهه

هم‌اکنون که فرزند شما 4 ماهه است زندگی جنب و جوش کمتری دارد زیرا طبق یک برنامه روتین کارهای کودک را انجام می‌دهید و قلق انجام امور و نکات مراقبت از نوزاد چهار ماهه تا حد زیادی دستتان آمده است. اما این موجود کوچولو همچنان شما را سر پا نگه خواهد داشت و باید این واقعیت را قبول کنید! هم‌اکنون و در چند ماه‌ آینده مهارت‌های جدید خود را پیش خواهد برد و کاملا قادر است اشیا را بگیرد، غلت بزند و بدون کمک کسی بنشیند. بهترین چیزها هنوز در راه است. در زیر به مواردی که باید درمورد مراقبت از نوزاد چهار ماهه بدانید اشاره شده است:

مراقبت از نوزاد چهار ماهه، رشد و نمو فیزیکی

احتمالا نوزاد 4 ماهه شما با همان سرعت رشد سریع دوران نوزادی رشد خواهد کرد (در حدود450 تا 600 گرم در ماه). اما به خاطر داشته باشید رشد ثابت کودک مهم‌تر از رقم به خصوصی در وزن یا قد است. ممکن است بخواهید بدانید که پزشک اطفال چگونه با استفاده از نمودار رشد می‌تواند رشد کودک را دنبال کند. هم‌اکنون پیشرفت‌های فیزیکی و شناختی بسیاری رخ می‌دهد و ممکن است به زودی شاهد رفتارهای سنجیده‌تری از کودک باشید. زیرا کودک به رابطه علت و معلول پی برده است.

مراقبت از نوزاد چهار ماهه، غلت زدن:

حرکات کودک 4 ماهه همراه با کنترل ماهیچه‌ها و هماهنگی میان چشم و دست است. اگر دقت کنید هر جسمی به سمت دهان کودک هدایت می‌شود. به دلیل پیشرفت قدرت دید کودک این کار را با موفقیت بیشتری انجام می‌دهد. فقط مراقب اجسامی که در دسترس کودک است، باشید. به احتمال زیاد کودک اسباب‌بازی و عروسک را می‌گیرد، تکان می‌دهد و از این دست به دست دیگر منتقل می‌کند.

کودک دلبند شما در همه حال در حال حرکت است! او همچنان در حال تقویت ماهیچه‌های پشت و سینه خود است و هنگامی‌که روی شکم خوابیده می‌تواند سر خود را بالا بگیرد و از مدتی قبل نیز می‌تواند از یک جهت به جهت دیگر غلت بزند.

مراقبت های نوزاد 4 ماهه، نقاط عطف رشد:

کودک در این سن ممکن است این کارها را انجام دهد:

• به طور مستقل سر خود را بالا بگیرد.

• دستان خود را به سمت دهان ببرد.

• با کمک شما می‌تواند بنشیند.

• خود را به جسم مورد نظر می‌رساند و آن را می‌گیرد.

مراقبت های نوزاد چهار ماهه، حمایت از رشد:

ممکن است بخواهید به کمک روش‌هایی که از متخصص اطفال یا والدین دیگر شنیده‌اید رشد کودک را تقویت کنید. اما در زیر به فعالیت‌هایی که برای رشد کودک 4 ماهه مفید است اشاره کرده‌ایم:

مراقبت از نوزاد 4 ماهه، رشد بینایی:

• بالای گهواره او اجسام متحرک رنگی نصب کنید و مراقب باشید دست کودک به آنها نرسد.

• اجازه دهید به تصویر خود و حرکات خود در آینه نگاه کند و حیرت‌زده شود.

• به منظور یادگیری اصل پایداری اجسام با او بازی دالی موشه انجام دهید. کودک عاشق این است که ببیند ظاهر می‌شوید و ناگهان از برابر دیدگانش غیب می‌شوید!

مراقبت های نوزاد 4 ماهه، تقویت حرکات و کنترل حرکتی:

• کودک را روی شکم قرار دهید. هنگامی‌که کودک روی شکم است سعی می‌کند سر و سینه خود را بالا بکشد. این کار که همراه با نظارت شما انجام می‌شود، باعث تقویت ماهیچه‌های لازم برای غلت زدن و نشستن خواهد شد.

• تمرین نشستن: با پشتیبانی شما در این حالت، محدوده حرکتی بهتری برای رسیدن و برداشتن اجسام دارد.

• تمرین ایستادن: هنگامی‌که زیر بغل کودک را می‌گیرید و او را در حالت ایستاده نگه می‌دارید ماهیچه‌های پای کودک به‌کار گرفته می‌شود.

مراقبت از نوزاد چهار ماهه، غذا دادن:

در 4 ماهگی کودک نیاز غذایی خود را از شیرمادر، شیرخشک یا ترکیبی از این دو برطرف می‌کند. بهترین زمان برای اینکه به کودک غذا دهید زمانی است که نشانه‌هایی از گرسنگی در کودک نمایان باشد. این نشانه‌ها شامل لیس زدن لب‌ها، بیرون آوردن زبان، بهانه‌گیری و مکیدن شست است. طبق راهنمای کلی تغذیه، کودک 4 ماهه هر 3 تا 5 ساعت یک بار به 120 تا 180 میلی‌لیتر شیر نیاز دارد. همچنان لازم است پوشک‌های خیس کودک و مدفوع او را بررسی کنید تا مطمئن شوید کودک به اندازه کافی غذا خورده است. پزشک با کمک جدول رشد کودک متوجه خواهد شد که کودک به اندازه کافی شیر می‌خورد یا خیر.مسئله‌ای که تغییر نمی‌کند این است که کودک همچنان به یک پوشک راحت نیاز دارد پس در انتخاب آن دقت کافی داشته باشید.

مراقبت از نوزاد چهار ماهه، خواب

به طور میانگین کودک 4 ماهه در روز به 12 تا 16 ساعت خواب نیاز دارد. این شامل دو چرت در میان روز (هنگام صبح و بعدازظهر و هرکدام 3 تا 4 ساعت) و خوابی طولانی‌تر در طول شب است.

حالا که کودک در طول روز فعال‌تر و هوشیارتر است، خوابیدن او در بعداز ظهر یک چالش است. یک روال خواب برای کودک انتخاب کنید. ممکن است متوجه شوید که حمام آب گرم، ماساژ ملایم، تکان دادن و شیر خوردن می‌تواند به خوابیدن کودک کمک کند.

مراقبت از نوزاد چهار ماهه، بیماری‌های معمول

اگر کودک سرفه می‌کند یا علامت‌های دیگری مانند تب دارد، لازم است در مورد عارضه‌هایی که کودک در این سن دچار آن می‌شود بیشتر بدانید و اینکه چه زمان به پزشک مراجعه کنید:

تب

معمولا تب نشانه بیماری است. در کودکان دمای 38 درجه سانتی‌گراد و بالاتر نشانه تب است و اینکه کودک در حال حاضر با نوعی عفونت در بدن درگیر است. تب به معنای عوارض مختلف در بدن است. از سرماخوردگی و آنفولانزا گرفته تا عفونت‌های گوش و ذات‌الریه. بنابراین بهتر است با پزشک اطفال مشورت کنید و علايم دیگر بیماری بررسی شود.

برای اندازه‌گیری دمای بدن کودک از یک دماسنج دیجیتال داخل مقعد کودک استفاده کنید. دستگاه را به آرامی و به اندازه 2.5 تا 3 سانتی‌متر داخل مقعد کنید و صبر کنید تا بوق بزند یا روشن شود و یک درجه دقیق نشان دهد.

سرماخوردگی

که به عنوان عفونت دستگاه تنفسی فوقانی نیز شناخته می‌شود و علت آن ویروس است. سرماخوردگی بسیار شایع است (اغلب کودکان در دوسال اول زندگی 8 تا 10 بار دچار این بیماری خواهند شد) و بسیار واگیردار است. اگر کودک در مهد است یا خواهر یا برادر مدرسه‌ای دارد، مراقب او باشید. به طور یقین با علائم شایع سرماخوردگی شامل آبریزش بینی، عطسه، تب خفیف، سرفه،‌ کم‌اشتهایی و گلو درد آشنا هستید. اما در صورتی که کودک یکی از نشانه‌ای زیر را داشت سریع به پزشک مراجعه کنید:

• کبودی لب‌ها یا انگشتان

• سرفه‌‌های طولانی (بیشتر از یک هفته)

• خواب‌آلودگی بیش از حد یا بهانه‌گیری

• تب بالای 39 درجه سانتی‌گراد

برونشیت

یکی از بیماری‌های ویروسی رایج برونشیت است که به عفونت لوله‌های تنفسی و ریه‌ها گفته می‌شود. این بیماری بسیار مسری است و در فصل پاییز و زمستان که به نظرمی‌رسد فصل شیوع بیماری است،‌ باید مراقب بهداشت شخصی خود باشید. اگر هر یک از علائم زیر را در کودک مشاهده کردید با پزشک مشورت کنید:

• خس‌خس کردن سینه هنگام نفس کشیدن

• ناتوانی در نوشیدن مایعات

• کبودی لب‌ها یا انگشتان

• نشانه‌هایی از کم‌آبی بدن

مراقبت از نوزاد چهار ماهه، مراجعه به پزشک

کودک را برای انجام معاینات 4 ماهگی نزد متخصص اطفال ببرید. از پزشک در مورد واکسیناسیون لازم برای کودک سوال کنید. در مورد واکسیناسیون کودک میتوانید در اینترنت هم مطالب زیادی پیدا کنید.

مطالعه بیشتر:

1- 10 کاری که نباید با نوزاد انجام داد

2- تغییرات نوزاد در سه تا شش ماهگی

3- 5 نظریه جدید در شیوه مراقبت از نوزاد

4- تغییرات نوزاد در چهار ماهگی و خصوصیاتی که بدست می آورد چیست

?پرسش و پاسخ های مراقبت از نوزاد چهار ماهه

دندان های نوزاد چه زمانی در می آیند؟

زمان درآمدن دندان و نشانه‌های آن در هر کودک متفاوت است. اما اولین دندان‌ها ممکن است در این ماه ظاهر شوند. جوانه زدن دندان‌ها گاهی با بدخلقی، تب خفیف ، سرازیر شدن آب دهان، تورم و حساسیت لثه ها همراه است

نشانه‌های کم‌آبی در نوزادان چهار ماهه چیست؟

کودکانی که کمتر از ۶ بار در روز پوشک خود را خیس می‌کنند به معنای کم‌آبی است (اگر تعداد خیلی کمتر از ۶ پوشک باشد به معنای کم‌آبی شدید است). همچنین به اشک‌های کمتری که کودک هنگام گریه کردن می‌ریزد، ملاج سر او و چشمان گود رفته کودک دقت کنید. اگر کم‌آبی بر اثر اسهال باشد ممکن است متوجه مدفوع شل شوید و اگر کم‌آبی به دلیل استفراغ یا از دست دادن مایعات دیگر باشد شکم کودک کمتر کار می‌کند.

چه زمانی کودک بدون اینکه در طول شب شیر بخورد، می‌خوابد؟

در ۴ ماهگی برخی از کودکان برای شیر خوردن از خواب بیدار نمی‌شوند. کودکانی که از شیر مادر تغذیه می‌شوند هر ازگاهی در طول شب بیدار می‌شوند. اما ممکن است در برخی نوزادان این موضوع حتی تا یکسالگی ادامه داشته باشد.

آیا می‌توانم به کودک ۴ ماهه غذا بدهم؟

خیر (مگر پزشک تشخیص داده باشد). اغلب پزشکان توصیه می‌کنند کودکان تا ۶ ماهگی فقط شیر مادر یا شیر خشک مصرف کنند. در این زمان ممکن است متوجه شوید که بلع نابالغ کودک کاهش یافته، می‌تواند سرش را مستقلا بالا نگه دارد و به غذایی که شما می‌خورید علاقه نشان می‌دهد، این‌ها نشان می‌دهد که او آماده خوردن غذای جامد است.

منبع: pampers