The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

مراقبت از نوزاد پنج ماهه و رعایت چه نکاتی ضروری است؟

هرقدر نوزاد شما بزرگتر می شود، احتمالا در انجام امور روزانه او همچون شیر دادن، عوض کردن پوشک، آروغ گرفتن و ... ماهرتر می شوید اما همچنان با رشد نوزاد، چالش های جدید به برنامه روزمره شما اضافه خواهند شد. متن زیر را درمورد مراقبت از نوزاد پنج ماهه مطالعه کنید تا بدانید که رعایت چه نکاتی در این ماه ضروری است.

مراقبت های نوزاد 5 ماهه، رشد و نمو فیزیکی

هر نوزاد با دیگری متفاوت است و سرعت رشدی مخصوص به خود را دارد. هنگامی‌که نوزاد ۵ ماه دارد، متوجه می‌شوید وزن او دو برابر وزن هنگام تولد است. در این رده سنی نوزادان به طور میانگین در هر ماه حدود ۶۵۰ گرم وزن و ۲ سانتی‌متر قد اضافه می‌کنند. متخصص اطفال نمودار رشد نوزاد را رسم می‌کند تا از رشد او مطمئن شود.

مراقبت از نوزاد پنج ماهه، غذا دادن

در ۵ ماهگی نوزاد در هر وعده مقدار ۱۲۰ تا ۱۸۰ میلی‌لیتر یا بیشتر شیر می‌خورد. ممکن است نوزاد در دوره جهش رشد شیر بیشتری بخورد. جهش رشد ممکن است در هر سنی رخ دهد. ممکن است در سن ۶ ماهگی متوجه جهش رشد نوزاد شوید. به هر حال هر زمان نوزاد احساس گرسنگی کرد به او شیر بدهید.

مراقبت از نوزاد پنج ماهه، خواب

در این سن ممکن است نوزاد بین ۱۲ تا ۱۶ ساعت بخوابد که شامل خوابی طولانی در شب و بیدار شدن‌های احتمالی کوتاه باشد. هر نوزاد با دیگری متفاوت است. اما خوشبختانه در این سن نوزاد نیازی به شیردهی شبانه ندارد. نوزاد ۵ ماهه نیاز به چرت روزانه دارد که در حدود ۳ تا ۴ ساعت در روز است.

مراقبت نوزاد پنج ماهه، مراقبت از لثه ها

دیدن ناخوشی نوزاد و اینکه درد می‌کشد و گریه می‌کند بسیار ناراحت کننده است. شما به عنوان پدر و مادر هرکاری انجام می‌دهید تا نوزاد در امنیت و سلامت باشد. اما زمان‌هایی هست که نوزاد بیمار است و این ارتباطی به مراقبت شما ندارد. برخی از مشکلاتی که نوزاد در ۵ ماهگی ممکن است به آن دچار شود شامل موارد زیر است:

مراقبت از کودک پنج ماهه، دندان درآوردن

ممکن است متوجه شوید از دهان نوزاد آب سرازیر می‌شود، بدخلقی و از ناراحتی گریه می‌کند. بین ۴ تا ۷ ماهگی اولین دندان‌های نوزاد شروع به درآمدن می‌کند. نوزاد شما ممکن است خوش شانس باشد و دردی احساس نکند اما همچنان دچار ورم و درد لثه می‌شود. به او حلقه پلاستیکی مربوط به دندان بدهید یا با انگشت تمیز خود لثه‌های او را ماساژ دهید. اگر از دهانش آب سرازیر می‌شود دهان او را با حوله‌ای تمیز خشک کنید تا از تحریک پوست جلوگیری شود. اگر احساس می‌کنید نوزاد درد می‌کشد و احساس ناراحتی می‌کند از متخصص اطفال مشورت بگیرید.

مراقبت از کودک 5 ماهه، ورم ملتحمه چشم

هنگامی‌ اتفاق می‌افتد که سفیدی چشم و داخل پلک پایین قرمز می‌شود و التهاب دارد. ورم ملتحمه که به آن عارضه چشم ارغوانی نیز می‌گویند، همراه با خارش و درد است و معمولا یک یا دو هفته طول می‌کشد. ورم ملتحمه معمولا بر اثر یک عفونت ایجاد می‌شود اما ممکن است به راحتی با حساسیت یا دود تحریک شود. اگر فکر می‌کنید نوزاد عفونت چشم دارد به پزشک متخصص مراجعه کنید زیرا ممکن است نیاز به درمان داشته باشد. ورم ملتحمه به شدت مسری است. بنابراین قبل و بعد از هر بار که برای نوزاد قطره می‌ریزید دستان خود را بشویید و اگر نوزاد به مهد نوزاد می‌رود، بهتر است تا بهبودی کامل او صبر کنید.

نگاهی اجمالی به سوالات متداول

چگونه می‌توانم به نوزاد کمک کنم که به تنهایی بنشیند؟ نوزاد اغلب در حدود ۶ ماهگی یا کمی بعد از آن می‌تواند بنشیند. نوزاد باید به اندازه کافی قوی شود که بتواند خود را نگه دارد. بنابراین نوزاد را اوقات بیشتری روی شکم بگذارید. سپس او را در حالت نشسته نگه دارید. به تدریج نوزاد به وسیله دستانش خود را به حالت نشسته نگه می‌دارد و بدون کمک می‌نشیند.

درچه سنی نوزاد غلت می‌زند؟ از آنجایی‌که نوزادان سرعت رشد متفاوتی دارند، نوزاد شما ممکن است غلت زدن را در ۵ ماهگی یا دیرتر یاد بگیرد. نوزاد را در جایی بلند مانند تخت، میز تعویض پوشک یا نیمکت رها نکنید. زیرا ممکن است زودتر از موقع غلت زدن را شروع کند و باعث غافلگیری شما شود.

چرا نوزاد شب‌ها بیدار می‌شود؟ گاهی نوزاد به دلیل گرسنگی یا خیس بودن پوشک از خواب بیدار می‌شود. اگر گرسنه نیست و احتیاجی به تعویض پوشک ندارد، او را رها کنید تا به خواب برود. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید در اینترنت جستجو کنید.

آیا واقعا نیازی به واکسیناسیون نوزاد است؟ واکسیناسیون در واقع امن‌ترین و بهترین راه برای سلامتی نوزاد و محافظت از نوزادان دیگر و اعضای خانواده در مقابل بیماری‌های جدی و واگیردار است. اگر در مورد واکسیناسیون سوالی دارید با پزشک مشورت کنید.

زندگی شما به عنوان پدر و مادر: تصویر بدنی و مراقبت از خود

هم‌ا‌کنون که ماه‌ها از تولد نوزاد گذشته است و به کارهای روتین نوزاد عادت کرده‌اید و تا حدی نکات مراقبت از نوزاد پنج ماهه را می دانید، ممکن است وقت پیدا کنید به خودتان هم فکر کنید. خوش به حال شما! رسیدگی به خود بسیار مهم است. به عنوان یک مادر به راحتی می‌توان از نیازهای خود غافل ماند. ممکن است بخواهید به کارهای روزمره خود برنامه‌های سلامتی اضافه کنید. شما مانند بسیاری از مادران می‌خواهید به وزن قبل از بارداری بازگردید. اما پس از زایمان ممکن است زمانی طول بکشد تا بتوانید وزن کم کنید.

آهسته و پیوسته عمل کنید! به خودتان یادآوری کنید، گرچه اندام شما مانند قبل نیست اما کاری فوق‌ا‌لعاده انجام داده‌اید و آن به دنیا آوردن نوزاد است. نگاه کنید چه قدرتی دارید! در زیر پیشنهاداتی برای احساسی بهتر حتی عالی نسبت به خودتان در این دوران ارائه شده است:

• تغذیه‌ای سالم داشته باشید: میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل مصرف کنید. پروتئین حیوانی شامل گوشت مرغ، تخم‌مرغ و ماهی به وعده‌های غذایی خود اضافه کنید. دسرها و تنقلاتی مانند شکلات، چیپس،‌ بستنی،‌ کلوچه مصرف نکنید و حواستان به مقدار هر وعده باشد.

• ورزش کنید: در مشاوره با پزشک همه موارد برای شما شفاف‌سازی می‌شود. ممکن است پزشک کمی ورزش ملایم در برنامه روزمره شما قرار می‌دهد. به خاطر داشته باشید که به آرامی به آمادگی جسمانی قبل از بارداری خود بازگردید. بنابراین سعی کنید به تدریج قدرت بدنی و استقامت خود را بالا ببرید.

• وقتی برای خودتان: ممکن است گذاشتن وقت برای خودتان چالش‌برانگیز باشد. اما لازم است به تعادل برسید. برنامه‌ریزی کنید تا با دوستان به سینما بروید. یا شبی رمانتیک با همسر خود داشته باشید یا کمی آب‌درمانی کنید.

از کمک گرفتن برای مراقبت از نوزاد پنج ماهه خجالت نکشید. اگر احساس کردید خسته شده‌ا‌ید و نیاز به استراحت دارید، از همسر، اعضای خانواده یا پرستار نوزاد بخواهید که به کمک شما بیایند.

چک لیست مراقبت از نوزاد پنج ماهه

هم‌اکنون که نوزاد فعال‌تر شده است، بار دیگر خانه را بررسی کنید تا خانه برای این نوزاد فعال که قرار است همه چیز را کشف کند فراهم باشد. این موارد را بررسی کنید: طناب‌ها یا سیم‌های برق را که ممکن است نوزاد در آنها گرفتار شود دور کنید. هر چیز سنگینی که ممکن است نوزاد خود را از آن بالا بکشد بردارید و گوشه‌های تیز وسایل خانه و میز‌ها را برای نوزاد ایمن‌سازی کنید. بهتر است روی زانوها و دست‌های خود خم شوید و در حال خزیدن و از زاویه دید نوزاد خانه را نظاره کنید تا متوجه شوید چه وسایلی باید حذف شود. اگر در خانه پله دارید، باید جلوی آنها نرده بکشید.

مطالعه بیشتر:

1- 10 کاری که نباید با نوزاد انجام داد

2- 5 نظریه جدید در شیوه مراقبت از نوزاد

3- مراقبت از نوزاد تازه متولد شده تا سه ماهه

4- 10 نکته مهم برای نگهداری و مراقبت از نوزاد نارس

?پرسش و پاسخ های مراقبت از نوزاد پنج ماهه

درچه سنی نوزاد غلت می‌زند؟

از آنجایی‌که نوزادان سرعت رشد متفاوتی دارند، نوزاد شما ممکن است غلت زدن را در ۵ ماهگی یا دیرتر یاد بگیرد. نوزاد را در جایی بلند مانند تخت، میز تعویض پوشک یا نیمکت رها نکنید. زیرا ممکن است زودتر از موقع غلت زدن را شروع کند و باعث غافلگیری شما شود.

چرا نوزاد شب‌ها بیدار می‌شود؟

گاهی نوزاد به دلیل گرسنگی یا خیس بودن پوشک از خواب بیدار می‌شود. اگر گرسنه نیست و احتیاجی به تعویض پوشک ندارد، او را رها کنید تا به خواب برود. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید در اینترنت جستجو کنید.

آیا واقعا نیازی به واکسیناسیون نوزاد است؟

واکسیناسیون در واقع امن‌ترین و بهترین راه برای سلامتی نوزاد و محافظت از نوزادان دیگر و اعضای خانواده در مقابل بیماری‌های جدی و واگیردار است. اگر در مورد واکسیناسیون سوالی دارید با پزشک مشورت کنید.

نوزاد پنج ماهه چند کیلو باید باشد؟

هر نوزاد با دیگری متفاوت است و سرعت رشدی مخصوص به خود را دارد. هنگامی‌که نوزاد ۵ ماه دارد، متوجه می‌شوید وزن او دو برابر وزن هنگام تولد است. در این رده سنی نوزادان به طور میانگین در هر ماه حدود ۶۵۰ گرم وزن و ۲ سانتی‌متر قد اضافه می‌کنند. متخصص اطفال نمودار رشد نوزاد را رسم می‌کند تا از رشد او مطمئن شود.

منبع: pampers