The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

مراقبت از نوزاد هفت ماهه چگونه باید باشد؟

با گذشت زمان، وقتی نوزاد شما بزرگ می شود انجام امورات روزانه ساده تر شده اما به زودی با چالش های جدیدی مواجه می شوید. دانستن نکات مراقبت از نوزاد هفت ماهه ازجمله تغذیه، بیماری های معمول، خواب و ... به شما کمک خواهد کرد تا در برخورد با این چالش ها هشیارانه تر و صحیح تر عمل کنید. در ادامه این مطلب، نکات مفیدی را درمورد مراقبت نوزاد هفت ماهه برای شما شرح داده ایم.

مراقبت از نوزاد هفت ماهه، رشد و تکامل جسمی

بیش از دو برابر وزن هنگام تولد او! در این ماه احتمالاً نوزاد شما در حدود 450 تا 600 گرم وزن اضافه می‌کند. تا آخر این ماه حتی ممکن است وزن او به حدود دو و نیم برابر وزن زمان تولدش برسد. اگر نوزادتان را برای معاینه و بررسی به مرکز بهداشتی ببرید، با بررسی وزن، قد و دور سر او می‌توانند تشخیص دهند که آیا رشد او طبق نمودار رشد است یا خیر.

مراقبت از نوزاد هفت ماهه، تغذیه

در طی هفته‌ها و ماه‌های بعدی، نوزاد شما هنوز در حال یادگیری چگونگی خوردن غذای جامد با قاشق خواهد بود. بنابراین شیردهی یا تغذیه با شیرخشک را طبق روال معمول ادامه دهید. زیرا در این مرحله غذای زیادی وارد دهان نوزاد شما نمی‌شود و این دوره فقط برای آشنایی نوزاد با قاشق و برخی از طعم‌ها و بافت‌های جدید است. همیشه بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید تا مطمئن شوید که نوزاد مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت می‌کند و رشد او به روال طبیعی ادامه دارد. اگر نگران تغذیه بیش از حد نوزاد هستید، باید قبل از تنظیم میزان غذای کودک، ابتدا با پزشک صحبت کنید.

مراقبت از نوزاد هفت ماهه، شروع تغذیه کمکی

غذای جامد ممکن است مدفوع نوزاد را تغییر دهد. هنگامی که شروع به دادن غذای جامد به نوزاد خود کردید، ممکن است متوجه تغییر رنگ و شکل مدفوع شوید. ممکن است سفت‌تر و بودارتر شود! اگر متوجه شدید که مدفوع نوزاد بسیار شل و آبکی شده با پزشک اطفال تماس بگیرید تا بررسی شود که چه چیزی سبب تحریک دستگاه گوارش او می‌شود. فراموش نکنید که با بزرگ شدن نوزاد باید اندازه پوشک او را نیز تغییر دهید.

مراقبت از نوزاد هفت ماهه، خواب

اکثر نوزادان در این سن حدود ۱۲ تا ۱۶ ساعت در شبانه ‌روز می‌خوابند. از جمله حدود ۲ تا ۳ ساعت خواب در طول روز. بهتر است اجازه دهید نوزادتان تا زمانی که می‌خواهد بخوابد. فقط مطمئن شوید که او در طول روز به اندازه کافی بیدار باشد تا برای زمان خواب شبانه خسته باشد و بتواند به راحتی بخوابد. برای کمک به راحت خوابیدن نوزاد هفت ماهه باید یک برنامه آرام سازی کوتاه برای قبل از خواب طراحی کنید. این برنامه می‌تواند شامل یک حمام گرم، خواندن یک لالایی آرامش بخش و شیر دادن به او شود. نوزاد را در حالی که هنوز بیدار است به پشت در گهواره بگذارید تا در نهایت یاد بگیرد که خودش بخوابد. اگر نوزاد هنگام خروج شما از اتاق گریه می‌کند، سعی کنید به طرف او برگردید و چند کلمه تسکین دهنده به او بگویید و سپس دوباره او را تنها بگذارید. با گذشت هفته‌ها، او به احتمال زیاد هر شب کمتر گریه می‌کند.

مراقبت از نوزاد هفت ماهه، ایمنی در خودرو

با بزرگ شدن کودک، ممکن است از اینکه باید صندلی مخصوص کودک را در خودرو تغییر دهید تعجب کنید. همیشه بهتر است با چک کردن دستورالعمل کارخانه سازنده، بررسی کنید که صندلی مخصوص کودک برای سن، اندازه و وزن کودک شما مناسب باشد. کارشناسان توصیه می‌کنند که نوزادان و کودکان نوپا در صندلی کودک که در عقب خودرو نصب شده است قرار بگیرند تا زمانی که به بالاترین وزن و قد مجاز تولید کننده صندلی برسند. صندلی کودک همیشه باید روی صندلی عقب خودرو (در حالت ایده‌آل در وسط) قرار گیرد و کودک در هنگام سفر با خودرو حتی برای یک سفر کوتاه، باید به شکلی ایمن در صندلی قرار گرفته و کمربند ایمنی آن بسته شود. کمربند خودرو نیز باید به طور صحیح نصب شود. یک قانون مهم دیگر برای ایمنی در خودرو این است که هرگز کودک خود را حتی برای یک لحظه در خودرو تنها نگذارید.

مراقبت از نوزاد هفت ماهه، بیماری های متداول در این سن

هر از گاهی ممکن است کودک دچار سرماخوردگی یا سرفه شود. اگر فکر می‌کنید ممکن است کودک شما بیمار باشد، همیشه با پزشک خود مشورت کنید. در اینجا برخی از نگرانی‌ها وجود دارد که ارزش آگاه شدن دارد:

مراقبت کودک هفت ماهه، خروسک

در طول ماه‌های پاییز و زمستان (و حتی در مواقع دیگر) کودک ممکن است هنگام نفس کشیدن دچار سرفه‌های مداوم و یا خس خس سینه شود. این عفونت ویروسی معمولاً کودکان بین سه ماه تا سه سال را درگیر می‌کند. این بیماری ممکن است در اثر التهاب لارنژ و نای که به نام خروسک شناخته می‌شود به وجود آید. در صورت خفیف بودن، استنشاق بخار گرم ممکن است به کاهش سرفه کمک کند. برای این کار، آب داغ را در حمام باز کرده و درها و پنجره‌ها را برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه می بندیم تا بخار در فضای اتاق وحمام پیچیده شود. سپس با کودک خود در این اتاق چند دقیقه بنشینید. مطمئن شوید کودک شما در اثر گرم شدن هوای اتاق دچار گرمازدگی یا سوختگی نمی‌شود. گزینه دیگر این است که در هوای مناسب، کودک خود را در هوای خنک و مرطوب شب بیرون ببرید. خروسک می‌تواند منجر به تورم راه‌های هوایی شود، بنابراین اگر متوجه شدید کودک شما در تنفس دچار مشکل است، سریعاً او را نزد پزشک ببرید.

مراقبت از نوزاد هفت ماهه، ذات‌الریه

خطر ابتلا به این عفونت ریه در ماه‌های سرد سال بیشتر است. علائم بیماری شامل سرفه، مشکل در تنفس، تب و بی حالی است. اگر گمان می‌کنید کودک شما بیمار است، او را نزد پزشک ببرید تا مشکل را تشخیص دهد. ذات‌الریه می‌تواند ناشی از ویروس‌ها یا باکتری‌ها باشد و پزشک اطفال درمان مناسب را توصیه می‌کند.

مراقبت از نوزاد هفت ماهه، گلودرد

شاید مشکل باشد که بدانید کودک شما گلودرد دارد، زیرا نمی‌تواند با کلمات آنچه را احساس می‌کند بیان کند. اما ممکن است متوجه شوید که او در بلع مشکل دارد یا بی قرار است. گلو درد ممکن است در اثر عفونت‌های ویروسی و باکتریایی ایجاد شود. اما به طور معمول ویروس سبب ایجاد عفونت در کودکان و خردسالان است و کودک شما در عرض یک هفته تا ۱۰ روز بهبود می یابد. اگر گمان می‌کنید کودک شما گلودرد دارد، بهتر است او را برای تشخیص و درمان نزد پزشک ببرید.

مراقبت از نوزاد هفت ماهه، سرماخوردگی

عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی شایع‌ترین بیماری‌های مربوط به نوزادان و کودکان خردسال هستند. در ۲۴ ماه اول زندگی، کودکان به طور معمول با ۸ تا ۱۰ بار سرماخوردگی مواجه می‌شوند. بهترین راه برای کاهش خطر ابتلا به سرماخوردگی کودک، دور نگه داشتن او از افرادی است که در حال حاضر بیمار هستند. البته این همیشه ممکن نیست. به عنوان مثال، هنگام تماس با سایرین، سرماخوردگی به راحتی از یک کودک به دیگری سرایت می‌کند، مثلاً در مهدکودک‌ها. خوشبختانه بیشتر سرماخوردگی‌ها طی حدود ۷ تا ۱۰ روز به خودی خود از بین می‌روند. علائم این بیماری شامل آبریزش بینی، عطسه، تب خفیف، گلودرد و غده‌های متورم در گردن است. همیشه بهتر است در مورد چگونگی درمان و تسکین علائم سرماخوردگی از پزشک اطفال کمک بگیرید.

مراقبت از کودک هفت ماهه، چگونه دمای بدن کودک را اندازه بگیریم؟

کارشناسان استفاده از دماسنج دیجیتال را توصیه می‌کنند. شاید بی خطرترین راه اندازه گیری دمای نوزاد از طریق مقعد باشد. برای این کار، مقدار کمی روان کننده را روی نوک دماسنج بمالید، سپس کودک را روی پشت بخوابانید و پاهای او را تا روی سینه بالا بیاورید. یک دماسنج را تا حدود یک تا دو سانت وارد کنید و آن را برای یک دقیقه یا تا زمانی که دماسنج اعلام کند نگهدارید. به طور معمول، دمای بالاتر از 38 درجه نشان دهنده تب است، اما همیشه با پزشک متخصص در این مورد مشورت کنید.

مراقبت های کودک هفت ماهه، استفاده از آنتی بیوتیک

آنتی بیوتیک‌ها داروهای مفید و قدرتمندی برای درمان عفونت‌های باکتریایی هستند، اما در برابر عفونت‌های ویروسی شایع، مانند ویروس‌های ایجاد کننده سرماخوردگی و آنفولانزا بی اثر هستند. پزشک یا مرکز بهداشتی شما به بهترین وجه در مورد اینکه آیا آنتی بیوتیک برای درمان وضعیت خاص کودک شما لازم است یا نه تشخیص می دهند. در برخی موارد، عفونت‌های ویروسی می‌توانند منجر به عفونت باکتریایی شوند. بنابراین اینکه آیا کودک شما به آنتی‌بیوتیک احتیاج دارد یا خیر باید توسط پزشک ارزیابی شود. اگر برای کودک شما آنتی بیوتیک تجویز شود، بسیار مهم است که طبق توصیه پزشک کل دوره درمان طی شود، حتی اگر قبل از پایان دوره حال او بهتر به نظر برسد.

زندگی شما به عنوان پدر و مادر: نکاتی برای کاهش استرس

مانند همه والدین، شما مسئولیت‌های زیادی دارید. با وجود وظایف و مسیولیت های گوناگون استرس شما از بین نمی‌رود، اما نکاتی وجود دارند که می‌توانید برای مدیریت آن از آنها استفاده کنید:

• کمک گرفتن: شما می‌توانید کسی را پیدا کنید که برای انجام کارهای خانه و مراقبت از نوزاد به شما کمک کند.

• انعطاف ‌پذیر باشید: ممکن است برنامه منظمی داشته باشید، اما نوزاد شما می‌تواند این برنامه را برهم بزند. در صورت لزوم آمادگی این را داشته باشید که در نقشه‌ها و برنامه‌های تان اختلال ایجاد شود.

• زندگی خود را با دیگران مقایسه نکنید: زمان و انرژی خود را صرف احساس گناه نکنید و سعی کنید از مقایسه خود با افراد در رسانه‌های اجتماعی خودداری کنید.

• زمانی را مختص خود قرار دهید و از آن لذت ببرید: با دوستان خود همراه شوید، با همسرتان یک وقت برای تفریح دو نفره داشته باشید یا فقط در تنهایی با خود وقت بگذرانید. انجام این کار کمی هماهنگی با یک پرستار کودک یا یکی از خویشاوندان نیاز دارد تا مطمئن شوید که در غیاب شما از نوزادتان به خوبی مراقبت می‌شود و داشتن فرصتی برای به دست آوردن انرژی مجدد برای شما احساستان را بسیار بهتر می‌کند.

• مسیولیت‌های خود را محدود کنید: ممکن است به تاخیر انداختن یک پروژه بازسازی خانه یا نه گفتن به جای بله گفتن برای کمک به یک دوست در انجام کاری باشد. با تغییرات بسیاری که در سال اول زندگی کودک اتفاق می‌افتد، اکنون زمان مناسبی برای پیچیده کردن زندگی تان نیست. با این حال، اگر فکر می‌کنید انجام یک کار متفاوت مانند یک سرگرمی خلاقانه یا یک هدف شخصی به کاهش استرس شما کمک می‌کند، پس با کمال میل آن را بپذیرید.

• یک سبک زندگی سالم اتخاذ کنید: خوب غذا خوردن، خوابیدن هرچه بیشتر و اضافه کردن کمی ورزش به برنامه روزانه شما، می تواند میزان استرس تان را کاهش دهد. البته قبل از شروع ورزش از پزشک خود در مورد چگونگی و مقدار آن مشورت بگیرید.

اگر همچنان سوالی درمورد مراقبت از نوزاد هفت ماهه داشتید، می توانید آن را از کارشناسان ما در اپیکیشن نی نی پلاس بپرسید.

مطالعه بیشتر:

1- 10 کاری که نباید با نوزاد انجام داد

2- پرسش های مهم مادران درباره نوزاد!

3- تغییرات نوزاد در شش تا نه ماهگی

4- بازی با نوزاد هفت ماهه ، هفته اول و دوم هفت ماهگی

?پرسش و پاسخ های مراقبت از نوزاد هفت ماهه

برخی از نوزادان به محض رسیدن به هفت ماهگی می‌توانند به وسیله خزیدن راه بروند، اما سینه خیز رفتن معمولاً بین ۷ تا ۱۰ ماهگی اتفاق می‌افتد. بعضی از نوزادان کلاً این مرحله را انجام نمی‌دهند.

آیا نوزادان در هفت ماهگی می‌توانند سینه خیز راه بروند؟

آیا کودک می‌تواند در هفت ماهگی شروع به راه رفتن کند؟

هر نوزادی با دیگر نوزادان متفاوت است. اما به طور معمول نوزادان اولین قدم‌های خود را در زمان حدود یک سالگی بر می‌دارند.

با چه غذایی می‌توانم کودک هفت ماهه را تغذیه کنم؟

علاوه بر شیر مادر یا شیر خشک، شما می‌توانید فرنی، حریره بادام او را تغذیه کنید. سرلاک را با شیر مادر، شیر خشک یا آب ترکیب کنید و با قاشق به او بخورانید و همچنبن سبزیجات و میوه‌های پوره شده را نیز می توانید به کودک بدهید . در چند ماه آینده می‌توانید گوشت و تخم‌ مرغ پوره شده را نیز در برنامه غذایی کودک قرار دهید.

آیا می‌توان به نوزاد ۷ ماهه آب داد؟

اگر نوزاد شما بین وعده‌های غذایی تشنه شود، شیر خود یا مقدار کمی آب به او بدهید. وقتی نوزاد شما خوردن غذای جامد را شروع کرد، چند سی سی آب بین وعده‌های غذا به او بدهید. هنگامی که هوا گرم است می‌توان مقدار بیشتری آب، دو یا سه بار در روز برای جلوگیری از کم آبی بدن به او داد.

منبع: Pampers