The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

راه های آمدن شیر مادر بعد از سزارین کدام است؟

بسیاری از بانوان نوزاد خود را با عمل سزارین به دنیا می‌آورند. این عمل چه برنامه‌ریزی شده باشد چه غیرمنتظره، بر عملکرد تولید شیر تاثیر می‌گذارد. این به آن معنا نیست که نمی‌توانید یا نباید شیر بدهید. به همین سبب تعداد بسیار زیادی از مادران بعد از سزاین احساس پری در سینه های خود دارند اما شیر جاری نمی شود. در این مقاله به شما خواهیم گفت که راه های آمدن شیر مادر بعد از سزارین کدام است و برای آمدن شیر مادر بعد از سزارین چه کاری از دست شما بر می آید.

علت تاخیر در آمدن شیر مادر بعد از سزارین چیست؟

اطلاع از چالش‌های شیردهی پس از عمل سزارین می‌تواند در تصمیم‌گیری شما برای این عمل تاثیرگذار باشد. برخی از تجربیات شایع افراد از عمل سزارین شامل موارد زیر است:

تاخیر در شروع شیردهی

بسته به نوع بیهوشی، شما و نوزاد تا مدتی بعد از عمل خواب‌آلود خواهید بود. اگر بیهوشی کامل داشتید (که البته نادر است)، پس از رفع علائم بیهوشی می‌توانید شیردهی را آغاز کنید. اگر بی‌حسی اپیدورال یا نخاعی باشد، می‌توانید در اتاق عمل نیز شروع به شیردهی کنید. به طور معمول کمی پس از اتمام عمل در اتاق ریکاوری قادر به شیر دادن خواهید بود.

درد در ناحیه برش

درد در ناحیه برش و درد ناشی از جمع شدن دوباره رحم، می‌تواند شیردهی را بسیار آزاردهنده کند. دراز کشیدن به پهلو و شیر دادن به روش توپ فوتبالی، روش‌های مناسب شیر دادن دوره بهبودی محل برش زایمان است. اگر می‌خواهید در حالت نشسته به نوزاد شیر دهید، می‌توانید بالشی روی محل برش قرار دهید تا از آن مراقبت کنید. ممکن است شیردهی در ابتدا مشکل باشد اما با بهبود زخم کم‌کم این کار راحت‌تر خواهد شد.

نوزاد خواب‌آلود

استفاده از مسکن پس از عمل سزارین از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا بدن در هنگام درد سخت‌تر بهبود می‌یابد و هنگام شیردهی احساس ناراحتی خواهید کرد. مصرف بسیاری از داروهای مسکن در دوران شیردهی بی‌خطر است. در هر صورت پزشک را در جریان شیردهی خود قرار دهید.هرچند داروی ضد درد برای نوزاد مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما برخی از این داروها از شیر مادر عبور می‌کند و نوزاد را خواب‌آلود می‌سازد. خواب‌آلودگی ناشی از این داروها مشکلی برای نوزاد ایجاد نمی‌کند اما شیر دادن به نوزاد خواب‌آلود کار سختی است.

تاخیر در تولید شیر

اگر زایمان به روش سزارین انجام شده باشد، آمدن شیر مادر بعد از سزارین نسبت به زایمان طبیعی بیشتر طول خواهد کشید. باید نوزاد را هر چه سریع‌تر زیر پستان قرار دهید تا با مکیدن خود پستان را تحریک به تولید شیر کند.

اگر پس از زایمان از نوزاد دور باشید. (برای مثال اگر نیاز به مراقبت اضافی داشته باشید،) فرصت این را ندارید بلافاصله به نوزاد شیر بدهید. اگر بیش از ۱۲ ساعت از نوزاد دور هستید حتما تقاضای شیر دوش کنید تا پستان برای تولید شیر تحریک شود. تا زمانی که نوزاد شروع به شیر خوردن از پستان کند، هر دو تا سه ساعت یک بار شیر خود را بدوشید.

احساسات

اگر عمل جراحی بسیار سختی داشته‌اید یا با شرایط اضطراری مواجه شدید که انتظارش را نداشتید، وضعیت جسمی و روحی می‌تواند در آمدن شیر مادر بعد از سزارین اختلال ایجاد کند. یک زایمان سخت یا عمل سزارین غیرمنتظره می‌تواند باعث ناراحتی و احساس شکست در شما شود. اگر زایمان آن‌طور که تصور می‌کردید اتفاق نیفتد، ممکن است احساس از دست دادن کنید.

این احساسات بین مادران رایج است و شما تنها نیستید. در مورد احساس خود حرف بزنید و پذیرای کمک دیگران باشید. به خاطر داشته باشید که شیر دادن به نوزاد می‌تواند مشکلات و احساس ناراحتی را از بین ببرد.

راههای آمدن شیر مادر بعد از سزارین

ممکن است در ابتدا شیر دادن دشوار باشد اما قطعا می‌توانید پس از عمل سزارین به نوزاد شیر دهید. این نکات به شما کمک خواهد کرد:

1. پس از عمل سزارین هر چه سریع‌تر به نوزاد شیر بدهید. اگر بیهوشی اپیدورال یا نخاعی داشته‌اید، بیدار هستید و هرچه سریع‌تر می‌توانید به نوزاد شیر بدهید. اما اگر نیاز به بیهوشی کامل بوده است، زمان بیشتری در اتاق ریکاوری خواهید ماند. اگر نمی‌توانید به نوزاد شیر بدهید، از پرستار بخواهید نوزاد را در تماس پوست به پوست با شما قرار دهد و نوزاد را هر چه سریع‌تر به پستان برساند.

2. از پرستاران کمک بگیرید تا نوزاد را در موقعیت مناسب شیردهی قرار دهند. نه تنها باید از محل جراحی خود مراقبت کنید، بلکه ممکن است سرم و دستگاه فشار خون نیز به دستان شما باشد. پرستاران و مشاوران شیردهی بیمارستان می‌توانند روش‌های شیردهی را به شما معرفی کنند که از آن‌ها بی‌خبر بوده‌اید.

3. برای سریعتر آمدن شیر مادر بعد از سزارین به دفعات به نوزاد شیر دهید. حداقل هر ۱ تا ۳ ساعت یک بار به نوزاد شیر بدهید. ممکن است خسته شوید و درد زیادی داشته باشید اما باید بدانید هر چه بیشتر و زودتر به نوزاد شیر دهید، موفقیت‌تان بیشتر خواهد بود.

4. تا جای ممکن نوزاد را نزدیک خود قرار دهید. نمی‌توانید در لحظه از خواب بیدار شوید و از نوزاد مراقبت کنید. اما اگر همسر، خانواده یا یکی از دوستان همراه شماست، می‌توانید نوزاد را در اتاق خود نگه دارید.

5. برای آمدن شیر مادر بعد از سزارین سعی کنید شیر خود را بدوشید. اگر نمی‌توانید کنار نوزاد باشید، باید هر ۲ تا ۳ ساعت یک بار شیر خود را بدوشید تا تولید شیر متوقف نشود.

6. داروهای مسکن خود را مصرف کنید. اگر درد شما تحت کنترل باشد، راحت‌تر می‌توانید به شیردهی مشغول شوید. دارو به شما کمک می‌کند تا آرام باشید و بدن می‌تواند روی بهبودی متمرکز شود و شروع به تولید شیر کند.

7. نهایت استفاده را از زمانی که در بیمارستان هستید ببرید. نسبت به کسی که زایمان طبیعی داشته، زمان بیشتری در بیمارستان خواهید بود. این باعث می‌شود زمان بیشتری را با خدمه بیمارستان و مشاوران شیردهی صرف کنید. هر پرسشی دارید از آنها بکنید. این کار باعث می‌شود وقتی به خانه برمی‌گردید احساس آرامش و اعتماد‌به‌نفس بیشتری داشته باشید.

 عمل سزارین باعث می‌شود موانعی بر سر راه شیردهی موفق ایجاد شود. درد و خستگی‌ فیزیکی و روحی به‌راحتی می‌تواند شما را کلافه کند. از زمان خود استفاده کنید،‌ کمک بگیرید،‌ درد خود را مدیریت کنید، به میزان کافی استراحت کنید درصورت نیاز قبل از ترخیص از بیمارستان برای آمدن شیر مادر بعد از سزارین از متخصص شیردهی بیمارستان کمک بگیرید. با بهبودی شما شیردهی هم راحت‌تر خواهد شد.

 مطالعه بیشتر:

1- راه های افزایش شیر مادر بعد از زایمان چیست؟

2- روش و زمان مناسب شیردهی به نوزاد پس از زایمان

3- نحوه شیردهی بعد از سزارین و نکاتی که باید بدانید؟

4- نیامدن شیر بعد از زایمان به چه علت است وبا این مشکل چه کنیم؟

?پرسش و پاسخ های آمدن شیر مادر بعد از سزارین

چیکار کنیم تا بعد از سزارین دچار مشکل کمبود شیر نشویم؟

پس از عمل سزارین هر چه سریع‌تر به نوزاد شیر بدهید. اگر بیهوشی اپیدورال یا نخاعی داشته‌اید، بیدار هستید و هرچه سریع‌تر می‌توانید به نوزاد شیر بدهید. اما اگر نیاز به بیهوشی کامل بوده است، زمان بیشتری در اتاق ریکاوری خواهید ماند. اگر نمی‌توانید به نوزاد شیر بدهید، از پرستار بخواهید نوزاد را در تماس پوست به پوست با شما قرار دهد و نوزاد را هر چه سریع‌تر به پستان برساند.

برای سریعتر آمدن شیر مادر بعد از سزارین چه کنیم؟

برای سریعتر آمدن شیر مادر بعد از سزارین به دفعات به نوزاد شیر دهید. حداقل هر ۱ تا ۳ ساعت یک بار به نوزاد شیر بدهید. ممکن است خسته شوید و درد زیادی داشته باشید اما باید بدانید هر چه بیشتر و زودتر به نوزاد شیر دهید و تلاش کنید، موفقیت‌تان بیشتر خواهد بود.

آیا دریافت مسکن بعد از سزارین مانع از شیردهی می شود؟

داروهای مسکن خود را مصرف کنید. اگر درد شما تحت کنترل باشد، راحت‌تر می‌توانید به شیردهی مشغول شوید. دارو به شما کمک می‌کند تا آرام باشید و بدن می‌تواند روی بهبودی متمرکز شود و شروع به تولید شیر کند.

چرا سزارین بر شیردهی اثر منفی می گذارد؟

بسته به نوع بیهوشی، شما و نوزاد تا مدتی بعد از عمل خواب‌آلود خواهید بود. اگر بیهوشی کامل داشتید (که البته نادر است)، پس از رفع علائم بیهوشی می‌توانید شیردهی را آغاز کنید. اگر بی‌حسی اپیدورال یا نخاعی باشد، می‌توانید در اتاق عمل نیز شروع به شیردهی کنید. به طور معمول کمی پس از اتمام عمل در اتاق ریکاوری قادر به شیر دادن خواهید بود.

منبع: verywellfamily