The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

نیامدن شیر بعد از زایمان به چه علت است وبا این مشکل چه کنیم؟

برای بیشتر مادران خصوصا افرادی که تجربه اولین زایمان خود را پشت سر گذاشته و اولین شیردهی خود را تجربه می کنند، نیامدن شیر بعد از زایمان یک دردسر شایع و بزرگ محسوب می شوند. این افراد معمولا در سینه های خود احساس پری می کنند به شکلی که تورم ناشی از انباشته شدن شیر برای آنها دردناک است، درحالی که خبری از جاری شدن شیر و سیر شدن نوزاد نیست. در ادامه این مقاله به شما خواهیم گفت که باید با مشکل نیامدن شیر بعد از زایمان چه کنید.

نیامدن شیر بعد از زایمان

در ابتدا تولید شیر مادر کم است زیرا تغییرات هورمونی که باعث تولید شیر مادر می‌شود به آرامی رخ می‌دهد و تا حدود ۲ تا ۴ روز طول می‌کشد. این ممکن است باعث شود شما از این که نوزاد شیر کافی دریافت نمی‌کند نگران شوید، اما از آنجایی که معده او در ابتدا کوچک است و به دفعات تغذیه می‌شود، مشکلی نیست. در روزهای اول فقط باید بررسی کنید که آیا نوزاد شما از حد مورد انتظار وزن بیشتری کم می‌کند و خیلی کمتر پوشک خود را خیس و کثیف می‌کند، یا علائم کم آبی را نشان می‌دهد یا خیر. برای توضیح کامل درباره اینکه نوزاد شما چند وقت یکبار باید پوشک خود را خیس و کثیف کند، با مشاور شیردهی مشورت کنید.

علت نیامدن شیر بعد از زایمان چیست؟
بعد از زایمان، خصوصا اگر سزارین کرده باشید، مدتی طول می کشد تا سطح هورمون اکسی توسین در بدن شما به مقدار لازم برای تولید شیر کافی برسد. معمولا 5 روز بعد از زایمان، تولید شیر در سینه های مادر به حداکثر مقدار خود می رسد اما در ادامه مقدار خروج شیر از سینه ها و میزان مکیدن نوک سینه توسط نوزاد بر روی تولید مقدار شیر موثر خواهد بود.

با مشکل نیامدن شیر بعد از زایمان چه کنیم؟

• از یک مشاور شیردهی، متخصص تغذیه با شیر مادر یا متخصص مراقبت‌های بهداشتی کمک بگیرید. زیرا او می‌تواند ارزیابی کند که آیا مشکل شما تولید شیر است یا مسئله دیگری وجود دارد . هر چه زودتر کمک بگیرید بهتر است.

• نوزاد را هر زمان که گرسنه است تغذیه کنید نه طبق برنامه و جدول زمانی. در هفته اول پس از تولد نوزاد شما نیاز دارد هر دو تا سه ساعت (یا حتی بیشتر!) در طول روز و شب شیر بخورد. این تکرار شیردهی به تولید شیر شما کمک می‌کند.

• از خودتان مراقبت کنید. اگرچه با وجود یک نوزاد تازه متولد شده کار آسانی نیست، اما سعی کنید از هر فرصتی برای استراحت استفاده کنید. خوب غذا بخورید و تا جایی که ممکن است برای انجام کارها و نگهداری از فرزندان دیگر کمک بگیرید تا بتوانید بر روی شیردهی تمرکز کنید.

• سعی کنید وضعیت را توضیح دهید. اگر نوزاد شما به دفعات شیر می‌خورد اما هنوز وزن او اضافه نشده است، ممکن است یک مشاور تغذیه یا شیردهی، دوشیدن شیر را برای افزایش تولید شیر به شما توصیه کند. اگر هنوز شیر شما کم است، باید از ابزار شیر دوشی که تقلیدی از شیر خوردن نوزاد است، استفاده کنید. اما به یاد داشته باشید که همواره مکیدن نوک سینه توسط نوزاد بر دوشیدن شیر ارجح است.

  •  امیدتان را از دست ندهید، روزهای ابتدایی بعد از زایمان برای اغلب مادران به سختی سپری می شود اما به یاد داشته باشید که با کمی صبر و تلاش بیشتر همانند بیشتر مادران در این کار موفق خواهید شد.
  •  درصورتی که حس می کنید سینه هایتان سبک است و هیچ احساس پری در آن ندارید، از مواد غذایی شیرافزا همچون عرق رازیانه کمک بگیرید.
  •  برای حل مشکل نیامدن شیر بعد از زایمان، سینه هایتان را با کمک روغن زیتون از ابتدای سینه به سمت نوک ماساژ دهید، این کار به باز شدن مجاری و جاری شدن شیر کمک بسیار زیادی خواهد کرد.
  •  اگر با گذشت یک هفته از زایمان همچنان با مشکل نیامدن شیر بعد از زایمان درگیر هستید، حتما با متخصص مشورت کنید زیرا تجمع طولانی مدت شیر درون سینه ها ممکن است سبب بروز عفونت گردد.

 

بیشتر بدانید:

1- راه های افزایش شیر مادر بعد از زایمان چیست؟

2- بهترین روش برای درمان جمع شدن شير در سينه

3- درمان درد و سفت شدن سينه در دوران شيردهی

4- علل کمبود تولید شیر در مادر

منبع: medela