The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

نحوه استفاده از بالش شیردهی چگونه باید باشد؟

بالش شیردهی، بالشی است که مخصوص مادران شیرده طراحی شده است. بالش های شیردهی به سبک ها و طرح های مختلفی ساخته می شوند و برای کمک به شما در نگهداری از فرزندتان در موقعیت مناسب شیردهی ساخته شده اند. با خواندن این مقاله، بیاموزید که چگونه از بالش شیردهی برای اطمینان از قرار گرفتن شیرخوار در موقعیت مناسب و همچنین کاهش فشار وارده به ستون فقرات استفاده کنید.

نحوه استفاده از بالش شیردهی نوزاد

انتخاب یک بالش شیردهی مناسب

1- در نظر بگیرید که چه مدت شیر دهی را انجام می دهید. بالش شیردهی تا حدی یک سرمایه گذاری بلند مدت است. اگر از استفاده از آن لذت می بری و برای شما و فرزندتان ابزاری مناسب است، تا زمانی که شیردهی را تمام نکنید می توانید از این بالش استفاده کنید. پس حتما این نکته را هنگام انتخاب بالش خود به خاطر داشته باشید.

- بعضی از مادران فقط برای 3 یا 4 ماه به فرزند خود از سینه هایشان شیر می دهند. در این حالت شاید بهتر باشد که نگران طول و اندازه بالش نباشید. نوزادی در آن محدوده سنی می تواند بدون دردسر زیاد و به راحتی روی بیشتر بالش های شیردهی قرار بگیرد.

- بعضی از مادران ترجیح می دهند که مدت طولانی تری به فرزندشان شیر دهند. اگر قصد دارید بیش از دو ماه به فرزند خود از سینه هایتان شیر دهید، از ابتدا با یک بالش بزرگتر که می تواند به خوبی شیرخواری در سنین بالاتر را حمایت کند، شیردهی را انجام دهید. با این حال، هرچه فرزندتان بزرگتر می شود، می تواند سر خود را بالاتر نگه داشته و عملکردهای حرکتی را به راحتی کنترل کند. با گذشتن از یک سالگی ممکن است دیگر استفاده از بالش برای حمایت لازم نباشد.

2. به تناسب و شکل نگاه کنید. فرزند شما تنها عامل اثرگذار در انتخاب بالش شیردهی نیست. برای اطمینان از متناسب بودن بالش شیردهی با بدن، باید اندازه و شکل بدن خود را نیز در نظر داشته باشید.

- بسیاری از انواع بالش شیردهی مادر برای بستن دور تنه شما طراحی شده اند تا بالش بتواند هنگام شیردهی از سر و گردن شیرخوار پشتیبانی کند. سعی کنید مدت کوتاهی پس از تولد فرزندتان، بالشی متناسب با قسمت میانی بدن خود انتخاب کنید. برای موفقیت در انتخاب مناسب، یک راه حل مفید این است که خودتان را به عنوان یک خانم بادار 5 تا 6 ماهه تصور کنید، زیرا این اندازه گیری معیار مناسبی برای اندازه مورد نیاز شما است.

- بالش های شیردهی در اشکال مختلفی وجود دارند: شکل "c"، شکل "o" و هلالی شکل. شکل "c" رایج ترین شکل این بالش ها است و به دلیل اینکه از بازو پشتیبانی کافی می کند، متناسب با بیشتر انواع بدن ها است.

- بالشهای O شکل دور کل بدن قرار گرفته و گویی آن را احاطه و بقچه پیچ می کنند، اگر بعد از بارداری به دلیل عوارض یا برش جراحی نیاز به حمایت اضافی داشته باشید، استفاده از این نوع بالش ها می تواند ایده ی خوبی باشد.

- بالش های هلالی شکل به گونه ای طراحی شده اند که در کنار بدن شما قرار می گیرند. این ممکن است برای خانم های با جثه کوچکتر به خوبی کار نکند زیرا ممکن است طرفین بالش روی پشتی صندلی، مبل یا هرجایی که نشسته اند بیفتد. برخی بالش های هلالی قابل تنظیم هستند و می توانند به راحتی متناسب با چندین اندازه تطبیق یابند.

3. تصمیم بگیرید که آیا بندهای بست بالش را می خواهید یا نه. بندهای چفت و بست از محبوبیت بالش های شیردهی است. این نوارها بندهای کمان داری هستند که اجازه می دهند بالش در نزدیک ترین قسمت بدن شما قرار بگیرد.

- اصلی ترین فایده بستن بندها این است که بالش را ایمن تر نگه می دارند. این باعث می شود شیردهی کمتر اختلال ایجاد کند. همچنین می توانید از بندها برای نزدیک شدن فرزندتان به بدن خود استفاده کنید.

- بزرگترین ایراد این بندهای بست مانند، مشکل باز و بسته کردن آن ها است. شیردهی روندی غیرقابل پیش بینی است. فرزند شما می تواند دگیر مسائلی از قبیل تف انداختن و بیرون ریختن آب دهان باشد. یا اینکه سایر کودکان یا حیوانات خانگی ممکن است نیاز به توجه شما داشته باشند، در نتیجه ممکن است لازم باشد شما لحظه ای از انجام شیردهی دست بکشید. وجود این بندها می تواند زمان پاسخ دهی شما را به هر مسئله ای که رخ دهد به تأخیر بیندازد.

4. اطمینان حاصل کنید که تمیز کردن بالشی که قصد دارید آن را انتخاب کنید، آسان است. بالش های شیردهی به راحتی کثیف می شوند. شیرخواران شیر را به بیرون روی بالش قی کرده و یا آب دهان و شیر را تف می کنند یا اینکه حوادث دیگری ممکن است رخ دهند که باعث کثیف شدن بالش می شوند. بالشی را پیدا کنید که به راحتی تمیز شود.

- راحت ترین بالش های شیردهی برای تمیز کردن، دارای روکش هایی هستند که می توانید آن ها را در آورده، سپس آن را به راحتی بشویید و خشک کنید.

- برخی از بالش های شیردهی با تزریق فوم تهیه می شوند. که می توانند با دست شسته شده و سپس خشک شوند.

- مواد استفاده شده برای ساخت بالش نیز به عنوان عاملی کلیدی در سهولت تمیز کردن بالش شما نقش دارند. گاهی اوقات، تمیز کردن مواد آلی دشوارتر است. با این حال، اگر با استفاده از پارچه و بالشتک بدون آفت کش احساس راحتی بیشتری می کنید، می بایست که برای شستن دستی بالش خود باید وقت بگذارید.

نحوه تغذیه با بالش شیردهی

در مورد نحوه نشستن هنگام تغذیه فرزند شیرخوار خود تصمیم بگیرید. نحوه استفاده از بالش به نحوه قرارگیری بدن شما در هنگام شیردهی از سینه ها بستگی دارد. موقعیتی را انتخاب کنید که بیشترین راحتی را برای شما و فرزندتان فراهم کند.

1- برخی از خانم ها شیردهی از سینه ها را در حالتی انجام می دهند که به پشت یا پهلو دراز کشیده اند، این موقعیت قرارگیری، معمول ترین فرم برای شیردهی از سینه ها است. می توانید فرزند خود را به صورت درازکش بخوابانید و او را روی سینه یا شکم خود قرار دهید تا به او شیر دهید، یا اینکه او را کنار تخت یا مبل بخوابانید. در صورت استفاده از یکی از این موقعیت ها، استفاده از بالش شیردهی ممکن است چندان ضروری نباشد.

- اگر شیردهی از سینه ها را در حالی انجام می دهید که بر روی صندلی یا مبل نشسته اید، در حالی که فرزندتان بر روی دامان شما دراز کشیده است، کمک گرفتن از بالش شیردهی بسیار مفید خواهد بود. در چنین موقعیتی بالش شیردهی می تواند از سر و گردن فرزند شما در هنگام شیر خوردن محفاظت کند.

- بسیاری از خانم ها، برای حمایت از فرزند خود و جلوگیری از افتادنش، او را در زیر بغل خود نگه داشته و از پهلو به او شیر می دهند. استفاده از بالش معمولاً در چنین مواردی لازم است. بالش شیردهی، به ویژه بالش های هلالی شکل، می توانند به چنین شکل های شیردهی کمک کنند.

2. هنگام شیردهی از سینه هایتان، از بالش شیردهی استفاده کنید. وقتی برای شیر دادن از سینه ها آماده می شوید، صرف نظر از موقعیت قرار گیری شما و فرزندتان و همچنین نوع بالشی که انتخاب کرده اید، مطمئن شوید که بالش شیردهی را با خود به همراه داشته باشید و ایمنی فرزندتان را حتما در نظر بگیرید.

- بالش شیردهی را در امتداد بازو، دامان یا کنار بدن خود قرار دهید، جایی که فرزند شیرخوارتان هنگام تغذیه در آنجا قرار دارد.

- به آرامی فرزند خود را در آغوش بگیرید و پاهای او را زیر بازوی خود، رو به پشت قرار دهید. او را طوری قرار دهید که شکم او رو به بدن شما باشد.

- فرزند خود را روی بالش شیردهی به شکلی ایمن قرار دهید. بالش در مورد حمایت از فرزند شما کارایی خوبی خواهد داشت.

- اطمینان حاصل کنید که فرزند کوچک شما در کنار خود قرار دارد و شکم او به سمت شما است. موقعیت نامناسب قرارگیری می تواند منجر به ریفلاکس معده یا مشکل در بلع شیر شود.

3. برای شیردهی با بطری شیر نیز از بالش استفاده کنید. اگر بنا به هر دلیلی فرزند خود را از شیر گرفته اید، یا علاوه بر شیر سینه ها، به فرزندتان شیر خشک نیز داده و شریک زندگیتان در دادن شیر خشک به شما کمک می کند، می توانید هنگام تغذیه کردن فرزندتان با بطری شیر، با خیالی راحت از بالش شیردهی استفاده کنید.

- مکانی راحت برای نشستن و قرار دادن بالش در دامان یا پهلوی خود پیدا کنید. بر روی هر بازویی که می خواهید سر فرزندتان را روی بالش نگه دارید، دراز بکشید.

- هنگام تغذیه با بطری شیر، فرزند شیرخوار شما باید کمی مایل بخوابد. سر او باید کمی به سمت بالا متمایل شود.

- در حالی که شما باید از بازوی خود کمک بگیرید تا نوزاد بیش از حد دست و پا نزند، بالش هنوز به خوبی از فرزند شما پشتیبانی می کند و مقداری از سنگینی وزن او را از روی شما بر می دارد.

یافتن سایر موارد استفاده

1. در دوران بارداری از بالش شیردهی استفاده کنید. اگر قبل از تولد فرزندتان، بالش شیردهی خریداری کرده اید، آن را بلا استفاده نگذارید! شما می توانید از آن برای تسکین دردها و ناراحتی های دوران بارداری استفاده کنید.

- قرار دادن و جمع کردن بالش شیردهی بین زانوهای خمیده هنگام خواب، از کمر شما حمایت کرده و درد کمر و پاها را کاهش می دهد. همچنین می توانید بالش را در پشت خود محکم کنید تا به شما کمک کند در هنگام خواب بر روی یک پهلو (پهلوی چپ) مانده و بی هوا غلت نزنید.

- همه چیز به همین چند فایده ختم نمی شود. اگر در دوران بارداری خود دچار سوزش معده شده اید، می توانید از بالش شیردهی به عنوان بالشی اضافی برای بلند کردن سر و بالا تنه در هنگام خواب استفاده کنید تا از شدت سوزش معده کاسته شود.

2. بالش شیردهی را به زمان شکمی اضافه کنید. زمان شکم به روالی گفته می شود که در آن نوزاد هر روز برای مدتی روی شکم خود قرار می گیرد. هدف از زمان شکم تقویت عضلات گردن نوزاد و آموزش به جلو رفتن، غلت خوردن، خزیدن و ایستادن است. برای بهبود و تقویت روند زمان شکم می توان از بالش های شیردهی استفاده کرد.

- بیشتر نوزادان به طور معمول به پشت خوابانده می شوند، مطابق با استانداردهای تعیین شده توسط آكادمی پزشكان اطفال در سال 1992، این امر برای جلوگیری از سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) است. از آنجایی که نوزادان در بیشتر مواقع به پشت خوابانده شده و در مقایسه با این زمان، مدت بسیار کمتری را بر روی شکم خود می خوابند. بنابراین فرآیند زمان شکم می تواند برای آن ها استرس زا باشد. به همین دلیل است که نوزادان ممکن است در برابر اجبار به خوابیدن بر روی شکم مقاومت کنند.

- بالش شیردهی می تواند کار فرزند شما را در زمان شکم راحت کند. قرار دادن نوزاد بر روی بالش می تواند دید جدیدی به او بدهد و به او اجازه دهد فضای بیشتری از اتاق را ببیند. چنین اتفاقی می تواند ناراحتی فرزندتان از زمان شکم را کاهش داده و از گریه و پریشانی او در این زمان جلوگیری کند.

- اطمینان حاصل کنید که قبل از 3 یا 4 ماهگی، از فرزند خود با بالش شیردهی حمایت نکنید، زیرا در این زمان هنوز ممکن است عضلات گردن وی به اندازه کافی قوی نبوده و در نتیجه چنین کاری برایش بی خطر و ایمن نباشد.

3. درک کنید که این بالش ها برای همه مناسب نیستند. بالش های شیردهی می توانند ابزاری عالی باشند، اما متاسفانه آن ها برای هر مادری کارآمد و مفید نیستند.

- گاهی اوقات، استفاده از بالش شیردهی، می‌تواند منجر به ایجاد مشکل در جفت شدن نوزاد با سینه شما شود.

- بالش های شیردهی اغلب حجیم هستند و به سختی می توان آن ها را از مکانی به مکان دیگر برد. برخی از مادران دیگر نیز گزارش می دهند که مجبور به تکیه دادن روی بالش ها و در نتیجه دچار کمردرد شده اند.

آیا بالش شیردهی خوبه؟

به یاد داشته باشید، یک بالش شیردهی با هدف راحتی بیشتر شما و فرزند شیرخوارتان طراحی شده است. اگرچه بعضی از خانم ها بالش را ابزاری مفید می دانند، اما اگر بالش شیردهی باعث ناراحتی شما شد، استفاده از آن یک ضرورت نیست. اگر با بالش شیردهی احساس راحتی نمی کنید، شیردهی به روش سنتی ایده خوبی است.

مطالعه بیشتر:

1- آموزش پوزیشن های صحیح شیردهی به نوزاد

2- شیردهی موفق ، چگونه شیردهی موفقی داشته باشیم؟

3- وضعیت های مختلف شیردهی بعد از سزارین چگونه است؟

4- همه چیز در مورد شیر دادن به نوزاد ،چطور برای شیردهی آماده شویم؟

?پرسش و پاسخ های بالش شیردهی

بالش های O شکل چه کاربردی دارند؟

بالشهای O شکل دور کل بدن قرار گرفته و گویی آن را احاطه و بقچه پیچ می کنند، اگر بعد از بارداری به دلیل عوارض یا برش جراحی نیاز به حمایت اضافی داشته باشید، استفاده از این نوع بالش ها می تواند ایده ی خوبی باشد.

بالش های شیردهی هلالی شکل در چه مواردی کاربرد دارد؟

بالش های هلالی شکل به گونه ای طراحی شده اند که در کنار بدن شما قرار می گیرند. این ممکن است برای خانم های با جثه کوچکتر به خوبی کار نکند زیرا ممکن است طرفین بالش روی پشتی صندلی، مبل یا هرجایی که نشسته اند بیفتد. برخی بالش های هلالی قابل تنظیم هستند و می توانند به راحتی متناسب با چندین اندازه تطبیق یابند.

آیا درهنگام تغذیه با شیشه شیر نیز می توان از بالش شیردهی استفاده کرد؟

برای شیردهی با بطری شیر نیز از بالش استفاده کنید. اگر بنا به هر دلیلی فرزند خود را از شیر گرفته اید، یا علاوه بر شیر سینه ها، به فرزندتان شیر خشک نیز داده و شریک زندگیتان در دادن شیر خشک به شما کمک می کند، می توانید هنگام تغذیه کردن فرزندتان با بطری شیر، با خیالی راحت از بالش شیردهی استفاده کنید.

بند های بالش شیردهی چه کاربردی دارد؟

اصلی ترین فایده بستن بندها این است که بالش را ایمن تر نگه می دارند. این باعث می شود شیردهی کمتر اختلال ایجاد کند. همچنین می توانید از بندها برای نزدیک شدن فرزندتان به بدن خود استفاده کنید. بزرگترین ایراد این بندهای بست مانند، مشکل باز و بسته کردن آن ها است. شیردهی روندی غیرقابل پیش بینی است. فرزند شما می تواند دگیر مسائلی از قبیل تف انداختن و بیرون ریختن آب دهان باشد. یا اینکه سایر کودکان یا حیوانات خانگی ممکن است نیاز به توجه شما داشته باشند، در نتیجه ممکن است لازم باشد شما لحظه ای از انجام شیردهی دست بکشید. وجود این بندها می تواند زمان پاسخ دهی شما را به هر مسئله ای که رخ دهد به تأخیر بیندازد.

منبع: wikihow