The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

علائم حاملگی بعد از ای یو ای یا علائم IUI موفق چیست؟

اگر شما هم جزو آن دسته از زوج هایی باشید که از روش تلقیح داخل رحمی (IUI) برای باردار شدن کمک گرفته باشند، احتمالا می دانید که اضطراب و استرس هیچ مرحله ای مانند مرحله دوره انتظار بعد از انجام این روش، و انتظار نمایان شدن علائم حاملگی بعد از ای یو ای نیست. اضطرابی که این دوران انتظار در پی دارد تا در نهایت مشخص شود که بارداری رخ داده است یا خیر، می تواند برای زوج ها بسیار طاقت فرسا باشد. با این حال، این سختی، با نظر گرفتن اینکه لذت باردار بودن شما می تواند به همان اندازه یا حتی بیشتر نشاط آور باشد، قابل چشم پوشی است. در ادامه این متن درمورد علائم حاملگی بعد از ای یو ای برای شما توضیحات دقیق و علمی را بیان خواهیم کرد.

بارداری حاصل از IUI چیست؟

بارداری از طریق آی یو آی (IUI)، گزینه ای است که به زوجینی که در باردار شدن به صورت طبیعی مشکل دارند، ارائه می شود. در این روش، اسپرم مستقیماً به رحم وارد می شود تا احتمال لقاح افزایش یابد. در این روش پزشک برای هدایت و قرار دادن اسپرم در رحم زن، از یک کاتتر مخصوص استفاده می کند. خوشخبتانه روش آی یو آی در بسیاری از موارد موفقیت آمیز بوده و یکی از بهترین روش های لقاح مصنوعی موجود است که به کاهش نرخ ناباروری کمک شایانی کرده است.

روش آی یو آی چقدر موفق است؟

میزان موفقیت بارداری از طریق IUI به عوامل مختلفی از جمله سن خانم، مسائل جدی مربوط به باروری که احتمالاً تشخیص داده نشده اند، اینکه آیا از داروهای کمک باروری استفاده شده است یا خیر و غیره بستگی دارد. از این رو، میزان موفقیت این روش در هر خانمی متفاوت است. به طور متوسط، در زنانی که زیر 35 سال سن دارند، شانس موفقیت آی یو آی در هر نوبت انجام این روش بین 10 تا 20 درصد است. از طرف دیگر، در زنان بالای 40 سال احتمال موفقیت و بارداری با این روش بسیار کمتر و بین 2 تا 5 درصد است.

علائم حاملگی بعد از ای یو ای چه زمانی پدیدار می شوند؟

برخی از زنان ممکن است علائم بارداری پس از ای یو ای را بلافاصله پس از درمان و انجام آی یو آی مشاهده کنند. با این حال، این علائم کاذب بوده و معمولاً به دلیل مصرف داروهایی رخ می دهد که حاوی پروژسترون و جزوی از پروسه آی یو آی هستند. این داروهای پروژسترونی غالبا منجر بروز علائمی همچون به احساس پری و حساسیت در پستان ها، نفخ و خستگی می شوند. اما علائم واقعی بارداری معمولاً پس از دو هفته از انجام آی یو آی ظاهر می شوند.

علائم بارداری بعد از ای یو ای چیه؟

علائم حاملگی بعد از ای یو ای به عبارت دیگر علائم لانه گزینی تخمک بارور شده در رحم بعد از انجام آی یو آی مشابه علائم حاملگی طبیعی است. برخی از این نشانه ها عبارتند از:

1. خونریزی لانه گزینی

یکی از اولین علائم لانه گزینی و بارداری، خونریزی و لکه بینی لانه گزینی است. اگرچه که تمامی خانم ها این علامت را تجربه نمی کنند، اما به هر حال این یکی از نشانه های بارداری بوده و اتفاقی طبیعی است. خونریزی لانه گزینی زمانی اتفاق می افتد که تخمک بارور شده در لایه داخلی رحم یعنی اندومتر نفوذ کرده و در آنجا قرار بگیرد تا بارداری تداوم یابد. این اتفاق منجر به خروج مقدار اندکی ترشح خونی از واژن شده که این خونریزی و لکه بینی می تواند به راحتی با دوره ماهیانه اشتباه گرفته شود. البته حجم خونریزی ناشی از لانه گزینی، در مقایسه با خونریزی پریود، کمتر است. گرفتگی عضلات بخش پایینی شکم نیز در اغلب می تواند با این خونریزی لانه گزینی، همراه باشد. این نشانه معمولاً حدود شش تا دوازده روز پس از وقوع لقاح مشاهده می شود.

2. تأخیر در قاعدگی

تأخیر در قاعدگی اشاره بزرگی است که احتمال بارداری را مطرح می کند. اگرچه لکه بینی یا خونریزی خفیف ممکن است در این بین مشاهده شود، اما به احتمال زیاد جای نگرانی وجود ندارد. اگر خونریزی غیرمعمولی مشاهده کردید که باعث نگرانی شما شده است، همیشه توصیه می شود که در این رابطه با پزشک مشورت کنید.

3. حساسیت در پستان ها

اگر در پستان های خود احساس پری، سنگینی، حساسیت و کمی درد دارید، ممکن است علائم حاملگی بعد از ای یو ای باشد. البته تورم و حساسیت به لمس در پستان ها از علائمی است که در دوره های قاعدگی نیز معمول و شایع است. با این حال، اگر این علامت حتی پس از تأخیر در دوره قاعدگی شما ادامه یابد، احتمال بارداری تقویت شده و در چنین شرایطی انجام آزمایش بارداری عاقلانه خواهد بود.

4. حالت تهوع

یکی دیگر از علائم حاملگی بعد از ای یو ای، شامل حالت تهوع یا تهوع صبحگاهی (بیماری صبحگاهی) است. در چنین شرایطی حالت تهوع ممکن است به دلیل بوی شدید، بیزاری از یک غذای خاص یا بعضی اوقات، بدون هیچ دلیل مشخصی تحریک شود. گفته می شود که این حالت به دلیل افزایش سطح هورمون استروژن در بدن شما اتفاق می افتد.

5. احساس خستگی

شما ممکن است در این مدت به دلیل بالا رفتن سطح هورمون پروژسترون در سیستم بدنی خود احساس خستگی غیرقابل توجیهی کنید، زیرا این هورمون به عنوان یک عامل القاکننده احساس خواب آلودگی در افراد شناخته شده است. علاوه بر این، با وقوع بارداری تولید خون در بدن افزایش یافته که این مساله به نوبه خود سبب افت فشار خون و پایین آمدن سطح قند خون شما می شود. این کار انرژی زیادی را صرف می کند و به تشدید احساس خستگی در مادران باردار کمک می کند.

6. ویار و یا بیزاری از غذاها

شاید متوجه شوید که به برخی غذاها اشتیاق شدیدی پیدا کرده اید که حتی برای خودتان هم غیرطبیعی باشد، در عین حال ممکن است متوجه شوید قادر به تحمل بو یا غذای خاصی نیستید. این یکی از علامت های بارداری است که می تواند برای مدت زمان طولانی و حتی تا پایان زایمان با شما بماند. این هوس و ویار غذایی می تواند باعث شود که شما اغلب در زمان های عجیب به دنبال غذا یا یک خوراکی خاص بگردید، در حدی که گاهی ممکن است همسرتان را برای تهیه خوراکی مدنظر نیمه شب به بیرون از منزل بفرستید! این هوس های عجیب و غریب و انزجارهای پیش بینی نشده نسبت به بوها و غذاها به دلیل تغییرات هورمونی ناشی از بارداری در بدن یک خانم ایجاد می شود.

7. بالا بودن دمای بدن به طور مداوم

افزایش سطح هورمون پروژسترون ناشی از بارداری، می تواند درجه حرارت بدن شما را افزایش دهد. اگر بیش از 20 روز است که شاهد افزایش دمای بدن خود هستید، این نشانه خوبی است و ممکن است علائم حاملگی بعد از ای یو ای باشد. البته افزایش شدید دمای بدن می تواند ناشی از عفونت ها نیز باشد، بنابراین در صورت وقوع تب، به پزشک خود مساله را اطلاع دهید.

سایر علائم حاملگی بعد از ای یو ای

اگرچه آی یو آی یک روش تقریبا غیرتهاجمی است، اما ممکن است بخواهید از علائمی که ممکن است نشان دهنده اشتباه بودن آن باشد، مطلع باشید. اگرچه عوارض ناشی از پروسه آی یو آی غیرمعمول است، اما آگاهی از آن ها ممکن است به شما کمک کند از علائم مشابه آن مطلع شوید. این علائم را در خاطر بسپارید:

- خونریزی قرمز روشن از واژن که مشابه به خونریزی پریود است

- احساس گرفتگی شدید در ناحیه شکم یا درد در گردن و پاها

- بروز تب

- سرگیجه یا غش کردن

این علائم ممکن است نشانه ای از بارداری خارج رحمی (لانه گزینی تخمک بارور شده در لوله رحمی) و یا عفونت باشند. در صورت بروز چنین مواردی، توصیه می شود بلافاصله مساله را به پزشک خود اطلاع داده و اقدامات درمانی مناسب را تحت نظر پزشک دنبال کنید. همچنین، در صورت استفاده از داروهای کمک باروری برای تحریک تخمک گذاری، باید از بیماری به نام سندرم هیپراستیمولاسیون تخمدان یا همان تحریک بیش ازحد تخمدان ها (OHSS) آگاه باشید. هنگامی که مصرف این داروها باعث ایجاد و رشد بیش از یک فولیکول بالغ به طور همزمان در تخمدان شود، این سندرم اتفاق می افتد. سندرم تحریک بیش از حد تخمدان ها در بعضی موارد می تواند باعث بروز حالت تهوع و درد شکم شود و یا در موارد شدید و جدی حتی ممکن است منجر به مشکلات تنفسی شود. در صورت مشاهده هر یک از این علائم، توصیه می شود به صورت اورژانسی با پزشک خود تماس بگیرید.

چند روز بعد از ای یو ای بارداری مشخص میشود و چه زمانی باید آزمایش بارداری انجام دهید؟

حتی اگر روش آی یو آی منجر به وارد شدن اسپرم به طور مستقیم در رحم شود، پس از وقوع لقاح و بارور شدن تخمک لقاح، حدود چهار تا شش روز طول می کشد تا تخمک بارور شده یا همان زایگوت، به رحم برسد. فرآیند لانه گزینی می تواند پنج روز یا بیشتر طول بکشد. علاوه بر این ها، چند روز دیگر نیز زمان می برد تا سطح هورمون گنادوتروپین جفتی انسانی (hCG)، که وجود آن در خون، عامل تشخیص و تایید قطعی بارداری است، در بدن افزایش یابد. از این رو، بهتر است حداقل دو هفته یا 14 روز پس از انجام آی یو آی، تست بارداری را انجام دهید.

این مساله کاملا قابل درک است که انتظار برای تشخیص و تایید بارداری پس از انجام آی یو آی، ممکن است بسیار سخت بوده و شما را از لحاظ احساسی تحت فشار قرار دهد. با این حال، حفظ آرامش و جلوگیری از استرس بیش از حد برای شما بسیار مهم است. در این مرحله مهم به یاد داشته باشید که به شریک زندگی خود اعتماد کنید، از یکدیگر حمایت کنید، روابط عاطفی را بیش از پیش تقویت کرده و انجام آزمایش خانگی بارداری را حداقل برای دو هفته به تعویق بیندازید تا وقتی که زمان مناسب برای انجام آزمایش بارداری فرا برسد. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که اگرچه تست خانگی تشخیص بارداری یا همان بی بی چک ساده، در دسترس و ارزان تر است، اما خالی از خطا نبوده و بهترین راه برای تشخیص دقیق بارداری حتی بعد از مشاهده شدن علائم حاملگی بعد از ای یو ای، انجام آزمایش خون است، زیرا نتیجه دقیق را تضمین می کند و در صورت انجام آن در زمان مناسب، می توان به پاسخ آن اتکا و اعتماد کرد.

مطالعه بیشتر:

لقاح مصنوعی با روش IUI ( آی یو آی )

روش های لقاح مصنوعی برای باردار شدن

لقاح مصنوعی بارداری را خطرناک می کند؟

بهترین زمان بی بی چک بعد از ای یو ای روز چندم است؟

?پرسش و پاسخ های علائم حاملگی بعد از ای یو ای

آیا خستگی از علائم آی یو آی موفق است؟

شما ممکن است در این مدت به دلیل بالا رفتن سطح هورمون پروژسترون در سیستم بدنی خود احساس خستگی غیر قابل توجیهی کنید، زیرا این هورمون به عنوان یک عامل القاکننده احساس خواب آلودگی در افراد شناخته شده است. علاوه بر این، با وقوع بارداری تولید خون در بدن افزایش یافته که این مساله به نوبه خود سبب افت فشار خون و پایین آمدن سطح قند خون شما می شود. این کار انرژی زیادی را صرف می کند و به تشدید احساس خستگی در مادران باردار کمک می کند.

آیا حالت تهوع از نشانه های IUI موفق است؟

یکی دیگر از علائم حاملگی بعد از ای یو ای، شامل حالت تهوع یا تهوع صبحگاهی (بیماری صبحگاهی) است. در چنین شرایطی حالت تهوع ممکن است به دلیل بوی شدید، بیزاری از یک غذای خاص یا بعضی اوقات، بدون هیچ دلیل مشخصی تحریک شود. گفته می شود که این حالت به دلیل افزایش سطح هورمون استروژن در بدن شما اتفاق می افتد.

آیا ویار انواع خوراکی ها می تواند از نشانه های گرفتن آی یو آی باشد؟

شاید متوجه شوید که به برخی غذاها اشتیاق شدیدی پیدا کرده اید که حتی برای خودتان هم غیر طبیعی باشد، در عین حال ممکن است متوجه شوید قادر به تحمل بو یا غذای خاصی نیستید. این یکی از علامت های بارداری است که می تواند برای مدت زمان طولانی و حتی تا پایان زایمان با شما بماند. این هوس و ویار غذایی می تواند باعث شود که شما اغلب در زمان های عجیب به دنبال غذا یا یک خوراکی خاص بگردید، در حدی که گاهی ممکن است همسرتان را برای تهیه خوراکی مدنظر نیمه شب به بیرون از منزل بفرستید! این هوس های عجیب و غریب و انزجارهای پیش بینی نشده نسبت به بوها و غذاها به دلیل تغییرات هورمونی ناشی از بارداری در بدن یک خانم ایجاد می شود.

آیا حساسیت در پستان ها نشان دهنده لانه گزینی بعد از ای یو ای است؟

اگر در پستان های خود احساس پری، سنگینی، حساسیت و کمی درد دارید، ممکن است علائم حاملگی بعد از ای یو ای باشد. البته تورم و حساسیت به لمس در پستان ها از علائمی است که در دوره های قاعدگی نیز معمول و شایع است. با این حال، اگر این علامت حتی پس از تأخیر در دوره قاعدگی شما ادامه یابد، احتمال بارداری تقویت شده و در چنین شرایطی انجام آزمایش بارداری عاقلانه خواهد بود.

منبع: parenting.firstcry