The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بالش برای کودکان وآیا استفاده از بالش برای کودکان ضروری است؟

زمانی که گهواره برای کودک نوپای در حال رشد شما کوچک می شود، یعنی وقت آن رسیده که به دنبال تخت مخصوص کودکان باشید. احتمالا مدتی را صرف خرید یک تشک و ملافه جدید خواهید کرد، اما در مورد بالش چطور؟ آیا فرزند شما به آن احتیاج دارد؟ آیا استفاده از بالش برای کودکان ضروری است؟ و اگر چنین است، بالش مناسب برای کودکان کدام است؟ در ادامه این مطلب همه چیز را در مورد بالش کودکانه برای شما شرح می دهیم.

انتخاب بهترین بالش برای کودکان

آكادمی اطفال آمریكا توصیه می كند، والدین از قرار دادن هرگونه لوازم تختخواب نرم، از جمله بالش، ضربه گیر تخت و حیوانات پشمالو در محیط خواب نوزاد خودداری كنند. در حالی که كودک شما به تخت منتقل می شود، یعنی آنها تا اندازه ای بزرگ شده اند که دیگر نگران این لوازم نرم نیستیم، اما این به این معنی نیست که پیدا کردن بالش مناسب سن و جثه کودک کار ساده ای است. اگر در حال تدارک برای خرید یک تخت خواب بزرگتر برای کودک خود هستید، نکاتی را به طور اختصاصی برای خرید بالش برای کودکان در این بخش ارائه می کنیم:

از چه سنی گذاشتن بالش برای کودکان ضروری است؟

طبق کمیسیون ایمنی کالاهای مصرفی (CPSC)، والدین معمولا می توانند بالش را در حدود 18 ماهگی به تخت کودک خود وارد کنند. قبل از این سن، سطح نرم و تعداد بیش از حد کوسن و عروسک در محیط خواب کودک می تواند خطر سندرم مرگ ناگهانی نوزاد ( SIDS ) را افزایش دهد.

سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS)

هنگامی که یک نوزاد زیر یک سال به طور غیرمنتظره و بدون دلیل مشخصی فوت می کند، به عنوان سندرم مرگ ناگهانی نوزاد شناخته می شود. بیشتر موارد در هنگام خواب اتفاق می افتد، بنابراین گرچه متخصصان دقیقا نمی دانند، که چرا این اتفاق می افتد، اما تصور می شود که یک محیط خواب ناامن یک عامل مؤثر در این مورد است. عوامل خطر مرگ ناگهانی نوزادان شامل موارد زیر می باشد:

خوابیدن روی شکم یا پهلو

• تولد زودرس یا وزن کم هنگام تولد

• محیط خواب بیش از حد گرم

• نوزاد از مادری که در دوران بارداری سیگار می کشیده است، متولد شده باشد.

• داشتن بیماری خاص

• تختخواب مشترک با یکی از اعضای خانواده

بعد از 18 ماهگی

اما اگر شما می خواهید در حدود سن 18 ماهگی برای کوچولوی خود بالش تهیه کنید به این معنی نیست که شما قطعا به آن نیاز دارید. بسیاری از کودکان نوپا بدون یک بالش هم کاملا خوب می خوابند و اگر کودک شما شب راحت به نظر می رسد، دلیلی وجود ندارد که او را مجبور به استفاده از بالش کنید.ممکن است برای ما بزرگسالان عجیب به نظر برسد، اما به یاد داشته باشید که کودک شما در زندگی خود هرگز با بالش نخوابیده است، بنابراین او نمی داند که چیز مهمی را از دست می دهند!

به طور کلی، اگر کودک دو یا سه ساله شما در رختخواب خود مشکل دارد و صبح ها از درد شکایت می کند یا مرتبا سر خود را روی پتوی رول شده یا یک عروسک پشمالو می گذارد و می خوابد، علائمی هستند که نشان می دهد زمان آن رسیده که یک بالش تهیه کنید.

آیا بالش برای کودکان ایمن است؟

حتی اگر بیشتر کودکان بالای دو سال قادر به خوابیدن با بالش و بدون خطر خفگی هستند، این به این معنا نیست که شما می توانید با هر سایزی حتی سایز بزرگسالان بالش تهیه کنید. هنوز نگرانی های ایمنی وجود دارد که باید در خاطر داشته باشید:

• اگر بالش خیلی بلند یا ضخیم است، می تواند به گردن کوچولوی شما فشار بیاورد.

• اگر بالش خیلی کرکی است، می تواند نفس کشیدن را برای کودک شما دشوارتر کند.

• كودكان مبتلا به آلرژی هنگام استفاده از بالش برای خواب ممكن است علائم تنفسی بیشتری داشته باشند.

• برخی از بالش ها با مواد ناایمن مانند ساچمه های کوچک درست می شوند که در صورت آسیب دیدن بالش، این مواد به بیرون ریخته و ممکن است خطر خفگی ایجاد کنند.

به یاد داشته باشید که همه کودکان به طور متفاوتی رشد می کنند، بنابراین اگر یک کودک نوپا با خیال راحت از بالش استفاده می کند، ممکن است کودک دیگر کاملا آماده نباشد.

اندازه کودک شما می تواند به تعیین آمادگی برای بالش کمک کند. اگر او از نظر سن کوچک است یا عضلات گردن ضعیفی دارد، بهتر است قبل از تهیه بالش مدتی دست نگه دارید تا بالش به خطری برای ایمنی او تبدیل نشود.

ایمنی خواب برای کودکان نوپا

علاوه بر اطمینان از خرید بالش ایمن برای کودک نوپای خود، اقدامات احتیاطی دیگری نیز باید در هنگام انتقال کودک از گهواره به تخت انجام دهید:

• کمدها را با بندهای ایمنی به دیوار محکم کنید، بنابراین این کوهنورد کوچک نمی تواند قطعاتی که در بالا قرار دارند را روی خود بریزد.

• سیم های شل متصل به برق و یا کابل های برق آویزان از پنجره ها را به دقت بررسی کنید، زیرا این دو مورد بسیار برای کودکان خطرناک هستند. همچنین پریزهای برق را با درپوش محافظ ببندید تا کودک نتواند چیزی را درون آنها فرو ببرد و خطر برق گرفتگی ایجاد شود.

• اگر فکر می کنید که ممکن است در هنگام خواب شبانه کودک دچار آسیب شود، بهتر است از نرده متحرک برای تخت خواب او استفاده کنید.

این مسئله ممکن است در مورد تخت های کودک نوپا که به طور معمول در سطح پایین تری هستند مشکل ساز نباشد، اما یک تخت استاندارد دوقلو ممکن است به حفاظت اضافی نیاز داشته باشد.

هنگام خرید بالش برای کودکان به دنبال چه چیزی باشید؟

قبل از رفتن به خرید (حضوری یا آنلاین) نکات زیر به شما کمک می کند بدانید که قبل از خرید بالش برای کودک نوپای خود به دنبال چه مواردی باشید:

1. جنس بالش

کودکانی که به مواد حساسیت زای محیطی حساس هستند، باید با یک بالش ضد آلرژی بخوابند که به منظور کاهش یا محدود کردن میزان باکتری و کپک قابل رشد روی بالش طراحی شده باشد. همچنین می توانید بالشی 100 درصد از پنبه ارگانیک و عاری از مواد شیمیایی انتخاب کنید.

2. ماده پر کننده بالش

بسیاری از بالش ها در حال حاضر با مواد سازگار با محیط زیست پر می شوند، اما برای کودکان نوپا گزینه مناسبی نیستند (بخشی از این امر به دلیل خطر خفگی است). پرهای درون بالش نیز ممکن است باعث ایجاد حساسیت شوند. از بالش های حاوی یک فیبر مصنوعی یا فوم استفاده کنید.

3. پشتیبانی

نه خیلی محکم و نه خیلی نرم باشد. شما می خواهید بالشی راحت برای خوابیدن فرزندتان داشته باشید، اما باید انتخاب شما بین سفت و محکم باشد، نه کرکی. بالشی که مانند حیوانات پشمالو مورد علاقه کودک شما باشد، احتمالا خیلی نرم است و نمی تواند حمایت کافی را ایجاد کند.

4. اندازه کودک نوپا

به طور کلی کودکان به بالش با سایز استاندارد بزرگسالان احتیاج ندارند. بیشتر بالش های کودک نوپا حدود 33 تا 45 سانتی متر هستند، که بیشتر مناسب سرهای کوچکتر (و فضای خواب کوچکتر!) هستند.

اگر برای خرید بالش برای کودکان خود به کمک بیشتری نیاز دارید، گزینه های مختلف موجود در اینترنت را جستجو کنید و نظرات سایر والدین را بخوانید. با توجه به شرایط جسمی و یا ابتلا به آلرژی کودک، بالش مناسب را انتخاب کنید.

 مطالعه بیشتر:

10 کاری که نباید با نوزاد انجام داد

استفاده ایمن از پتو و بالش برای نوزاد

از چه زمانی باید زیر سر نوزاد بالش گذاشت؟

زمان و نحوه استفاده از پتو برای نوزاد چگونه است؟

?پرسش و پاسخ های بالش برای کودکان

آیا استفاده از بالش برای کودکان ضروری است؟

اما اگر شما می خواهید در حدود سن 18 ماهگی برای کوچولوی خود بالش تهیه کنید به این معنی نیست که شما قطعا به آن نیاز دارید. بسیاری از کودکان نوپا بدون یک بالش هم کاملا خوب می خوابند و اگر کودک شما شب راحت به نظر می رسد، دلیلی وجود ندارد که او را مجبور به استفاده از بالش کنید.

آیا بالش برای کودکان ایمن است؟

حتی اگر بیشتر کودکان بالای دو سال قادر به خوابیدن با بالش و بدون خطر خفگی هستند، این به این معنا نیست که شما می توانید با هر سایزی حتی سایز بزرگسالان بالش تهیه کنید. هنوز نگرانی های ایمنی وجود دارد که باید در خاطر داشته باشید: اگر بالش خیلی بلند یا ضخیم است، می تواند به گردن کوچولوی شما فشار بیاورد. اگر بالش خیلی کرکی است، می تواند نفس کشیدن را برای کودک شما دشوار تر کند. كودكان مبتلا به آلرژی هنگام استفاده از بالش برای خواب ممكن است علائم تنفسی بیشتری داشته باشند.

برای چه کودکانی باید بالش بگذاریم؟

اندازه کودک شما می تواند به تعیین آمادگی برای بالش کمک کند. اگر او از نظر سن کوچک است یا عضلات گردن ضعیفی دارد، بهتر است قبل از تهیه بالش مدتی دست نگه دارید تا بالش به خطری برای ایمنی او تبدیل نشود.

بهترین جنس بالش برای کودکان چیست؟

کودکانی که به مواد حساسیت زای محیطی حساس هستند، باید با یک بالش ضد آلرژی بخوابند که به منظور کاهش یا محدود کردن میزان باکتری و کپک قابل رشد روی بالش طراحی شده باشد. همچنین می توانید بالشی 100 درصد از پنبه ارگانیک و عاری از مواد شیمیایی انتخاب کنید.

منبع: verywellfamily