The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

درمان اختلالات هورمونی در زنان چگونه است؟

بعد از پی بردن به علت اصلی اختلالات هورمونی نوبت به پیدا کردن راهکاری برای درمان اختلالات هورمونی در زنان می رسد. این کار که باید توسط متخصص غدد انجام شود، در برخی موارد چندان ساده نخواهد بود و به حداقل شش ماه دارو درمانی نیاز دارد. در ادامه برایتان شرح می دهیم که برای درمان مشکلات هورمونی در زنان چه می توان کرد. آیا استفاده از داروهای گیاهی برای درمان اختلالات هورمونی در زنان اثر بخش است؟ آیا درمان اختلالات هورمونی در زنان می تواند مشکل بی میلی جنسی را نیز برطرف کند.

برای درمان مشکلات هورمونی در زنان به چه دکتری باید مراجعه کنیم؟

برای تشخیص صحیح علت و نیز درمان اختلالات هورمونی در زنان باید به متخصص غدد مراجعه کنید. پزشک ممکن است از شما سؤالات زیر را بپرسد:

• چند وقت است که این علائم را تجربه می کنید؟

• آیا چیزی به تسکین علائم شما کمک می کند؟

• آیا اخیراً لاغر یا چاق شده اید؟

• آیا بیش از حد معمول استرس دارید؟

• آخرین قاعدگی چه زمانی بود؟

• آیا قصد بارداری دارید؟

• آیا در حین رابطه جنسی خشکی واژن یا درد دارید؟

بسته به علائم شما، پزشک ممکن است یک یا چند آزمایش تشخیصی را پیشنهاد دهد.

آزمایش خون

یکی از مواد کمک کننده برای تشخیص هورمون نامتعادل انجام آزمایش خون است. بیشتر هورمون ها در خون قابل تشخیص هستند. یک پزشک می تواند نتیجه آزمایش خون از نظر تعادل هورمون های تیروئید، استروژن، تستوسترون و کورتیزول و ... بررسی کند.

معاینه لگنی

یکی دیگر از موارد تشخیص انجام معاینه لگنی است، متخصص غدد ممکن است بعد از معاینه انجام آزمایش پاپ اسمیر را توصیه کند.

انجام سونوگرافی

یکی دیگر از راه های تشخیص علت اصلی اختلالات هورمونی در زنان انجام سونوگرافی رحم و تخمدان و تیروئید و ... است. سونوگرافی می تواند هرگونه توده های غیرطبیعی را در این اعضا نشان دهد. گاهی اوقات به آزمایشات پیشرفته تری نیاز است. این موارد می تواند شامل موارد زیر باشد:

• نمونه برداری از بافت های بدن

• ام آر آی

• تصویر برداری اشعه ایکس

• اسکن تیروئید

راه درمان اختلالات هورمونی در زنان

درمان عدم تعادل هورمونی در زنان به علت ایجاد کننده آنها بستگی دارد. برخی از گزینه های معمول درمانی در زیر شرح داده شده است.

درمان اختلالات هورمونی در زنان با کمک استروژن

اگر گرگرفتگی یا سایر علائم ناخوشایند یائسگی را تجربه می کنید، پزشک ممکن است دوز کم استروژن را برای تسکین علائم شما توصیه کند. به یاد داشته باشید که حتماً درباره خطرات و مزایای درمان های هورمونی با پزشک خود صحبت کنید.

استروژن درمانی واژن

اگر در حین رابطه جنسی خشکی واژن یا درد دارید، ممکن است بخواهید کرم، قرص یا حلقه استروژن استفاده کنید. استفاده از این روش درمانی موضعی به از بین بردن بسیاری از خطرات مرتبط با استروژن سیستمیک یا استروژن که در سراسر جریان خون پخش شده و به اندام ها منتقل می شود کمک کننده خواهد بود.

استفاده از قرص های ضد بارداری

استفاده از قرص های ضدبارداری می تواند به تنظیم چرخه قاعدگی در بانوانی که بی نظمی پریود دارند کمک کند. انواع این نوع درمان های هورمونی به صورت قرص و آمپول در دسترس است. همچنین این نوع درمان ها ممکن است به بهبود آکنه و کاهش موهای زائد صورت و بدن کمک کنند.

درمان اختلالات هورمونی در زنان با کمک داروهای ضد آندروژن

آندروژن ها هورمون های جنسی مردانه هستند که در بدن زنان و مردان وجود دارد. زنان با سطح آندروژن بالا باید با داروهایی درمان شوند که اثرات آندروژن ها را مسدود کند. این اثرات عبارتند از:

• ریزش مو

• رشد موهای صورت

• آکنه

مصرف داروهای تیروئید

اگر به کم کاری تیروئید مبتلا هستید، هورمون مصنوعی تیروئید لووتیروکسین (لووکسیل، سینتروئید، یونیتروئید) می تواند سطح هورمون های این غده را به تعادل برساند.

درمان اختلال هورمونی در زنان با متفورمین

متفورمین یک داروی دیابت نوع 2 است که ممکن است به برخی از زنان با علائم PCOS کمک کند. FDA آن را برای درمان PCOS یا همان سندروم تخمدان پلی کیستیک تأیید نکرده است، اما ممکن است به کاهش سطح آندروژن کمک کرده و تخمک گذاری را تشویق کند.

درمانی بی میلی جنسی در بانوان

فلیبانسرین (Addyi) و برملانوتید (Vyleesi) Addyi و Vyleesi تنها داروهایی هستند که برای درمان میل کم جنسی در زنان یائسه مورد تأیید FDA قرار گرفته اند. Addyi یک قرص است و ویلسی یک داروی تزریقی است که برای بانوان با بی میلی جنسی تجویز می شود. این داروها ممکن است با برخی عوارض جانبی جدی مانند حالت تهوع شدید و تغییر فشار خون همراه باشند. با پزشک خود صحبت کنید تا ببینید آیا یکی از آنها برای شما مناسب است یا خیر.

آیا اختلالات هورمونی در زنان می تواند سبب جوش و آکنه شود؟

بله. اختلالات هورمونی در زنان عامل اصلی تولید بیش از حد سبوم توسط غدد سباسه است این مسأله خود منجر به مسدود شدن غدد چربی در نتیجه جوش و اکنه در صورت، سینه، بازوها و ... خواهد شد.

تغییرات هورمونی طی چرخه قاعدگی یکی از رایج ترین عوامل ایجاد کننده آکنه است. به همین دلیل در بسیاری از خانم ها آکنه یک هفته قبل از پریود شدن ایجاد می شود و سپس از بین می رود.

یکی دیگر از دلایل جوش و آکنه در بانوان بالا بودن هورمون آندروژن است. دختران و پسران در دوران بلوغ دارای مقادیر زیادی آندروژن هستند، به همین دلیل در آن زمان آکنه بسیار شایع است.

آیا چاقی با عدم تعادل هورمونی در زنان ارتباط دارد؟

بله. هورمون ها نقشی اساسی در متابولیسم و توانایی بدن شما در استفاده از انرژی دارند. اختلالات هورمونی در زنان، مانند سندرم کوشینگ، می تواند باعث اضافه وزن یا چاقی شود. در افراد مبتلا به سندرم کوشینگ میزان کورتیزول در خون زیاد است. این امر منجر به افزایش اشتها و ذخیره بیشتر چربی می شود. بعلاوه کم کاری تیروئید نیز می تواند منجر به افزایش وزن قابل توجهی در بانوان شود.

در دوران یائسگی، بسیاری از خانم ها دچار افزایش وزن می شوند زیرا متابولیسم بدن آنها کند خواهد شد. ممکن است دریابید که حتی اگر مثل عادی غذا می خورید و ورزش می کنید، باز هم وزن اضافه می کنید. به این ترتیب چنانچه افزایش وزن شما ناشی از اختلالات هورمونی است، تنها راه درمان آن، درمان بیماری زمینه ای خواهد بود.

آیا اختلالات هورمونی در زنان مانع از بارداری می شود؟

در برخی موارد بله. در طی یک بارداری طبیعی و سالم، بدن شما تغییرات عمده هورمونی را تجربه می کند اما این متفاوت از بیماری های اختلالات هورمونی در زنان است. اختلالات هورمونی در زنان ناشی از برخی بیماری ها مانند سندروم تخمدان پلی کیستیک PCOS، از دلایل اصلی ناباروری بانوان است. در زنان مبتلا به PCOS، عدم تعادل هورمونی مانع از تخمک گذاری می شود اگر تخمک گذاری نکنید نمی توانید باردار شوید.

در صورت ابتلا به PCOS هنوز بارداری امکان پذیر است. کاهش وزن بهترین درمان تخمدان پلی کیستیک است و می تواند تفاوت زیادی در قدرت باروری شما ایجاد کند. داروهایی نیز موجود است که می توانند تخمک گذاری را تحریک کرده و احتمال بارداری شما را افزایش دهند. اگر دارو موثر نباشد، لقاح آزمایشگاهی (IVF) نیز گزینه ای کمک کننده در این زمینه محسوب می شود.

آیا ابتلا به تخمدان پلی کیستیک در بارداری مشکل ایجاد می کند؟

PCOS می تواند در دوران بارداری هم برای شما و هم برای جنین مشکل ایجاد کند. احتمال بروز مشکلات زیر در مادران که به سندروم تخمدان پلی کیستیک مبتلا هستند بیشتر خواهد بود:

سقط جنین

دیابت بارداری

پره اکلامپسی

• وزن زیاد نوزاد هنگام تولد

• بستری شدن نوزاد در بخش مراقبت ویژه نوزادان (NICU)

آیا کم کاری تیروئید در بارداری اختلال ایجاد می کند؟

کم کاری تیروئید نوعی از شایعترین اختلالات هورمونی در زنان است که در صورت عدم درمان طی بارداری به شدت مشکل ساز خواهد شد. نوزادانی که از زنان مبتلا به کم کاری تیروئید درمان نشده متولد می شوند، خطر بیشتری برای ابتلا به انواع نقص مادرزادی دارند. این نواقص شامل انواع عقب ماندگی ذهنی و رشدی است. توجه داشته باشید که اگر تحت نظر متخصص غدد به طور دقیق دارو مصرف کنید مشکلی پیش نخواهد آمد.

درمان گیاهی اختلالات هورمونی در زنان

مکمل های غذایی زیادی در بازار وجود دارند که ادعا می کنند یائسگی و عدم تعادل هورمون ها در بانوان را درمان می کنند. با این حال تعداد کمی از آنها از نظر علمی واقعا کمک کننده هستند.

بسیاری از این مکمل ها حاوی هورمون های گیاهی هستند. این هورمون ها گاهی اوقات "bioidentical" نامیده می شوند زیرا از نظر شیمیایی شبیه هورمون های طبیعی بدن هستند. هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد درمان اختلالات هورمونی زنان با گیاهان دارویی بهتر از هورمون درمانی منظم عمل می کنند.

برخی افراد دریافتند که یوگا به درمان علائم عدم تعادل هورمونی کمک می کند. یوگا برای تقویت بدن، انعطاف پذیری و آرامش اعصاب شما عالی است. همچنین ممکن است به کاهش وزن کمک کند که خود می تواند به تنظیم هورمون های بدنتان کمک کند.

روش های خانگی برای درمان مشکلات هورمونی در زنان

می توانید برای کمک به درمان اختلالات هورمونی تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد کنید از جمله:

• کاهش وزن: بر اساس منابع معتبر، کاهش 10 درصد از وزن بدن در زنان ممکن است به منظم تر شدن قاعدگی و افزایش احتمال بارداری کمک کند. کاهش وزن در مردان ممکن است به بهبود عملکرد نعوظ کمک کند.

• رژیم غذایی سالم: رژیم متعادل و سالم بخشی مهم از سلامت کلی بدن شما و درمان اختلالات هورمونی در زنان است.

• خشکی واژن را کاهش دهید: از روغن یا مرطوب کننده های فاقد پارابن، گلیسیرین و ... استفاده کنید.

• علائم گر گرفتگی را کنترل کنید: سعی کنید مواردی را که معمولاً گرگرفتگی شما را تحریک می کنند، مانند دمای گرم، غذاهای پرادویه یا نوشیدنی های گرم شناسایی کرده و آنها را کنترل کنید.

• موهای زائد را از بین ببرید: اگر موهای زائد صورت یا بدن شما زیاد است، می توانید از کرم های موزدایی، لیزر موهای زائد یا الکترولیز استفاده کنید.لازم به ذکر است که هورمون ها مسئول بسیاری از فرآیندهای اصلی بدن شما هستند. وقتی هورمون ها از تعادل خارج می شوند، علائم آن می توانند بسیار متنوع باشند. اختلالات هورمونی در زنان می تواند انواع مختلفی از عوارض را ایجاد کند بنابراین مهم است که در اسرع وقت به دنبال بهترین درمان اختلالات هورمونی در زنان باشید.

مطالعه بیشتر:

علائم و نشانه های کاهش سطح هورمون پروژسترون

علائم و درمان اختلال هورمونی تخمدان پلی کیستیک

تاثیرات بالا بودن میزان هورمون پرولاکتین در زنان و مردان

بالا بودن هورمون تستوسترون در زنان از علت تا تشخیص و درمان

?پرسش و پاسخ های درمان اختلالات هورمونی در زنان

آیا استفاده از قرص های ضد بارداری در درمان اختلالات هورمونی واقعا موثر است؟

استفاده از قرص های ضد بارداری می تواند به تنظیم چرخه قاعدگی در بانوانی که بی نظمی پریود دارند کمک کند. انواع این نوع درمان های هورمونی به صورت قرص و آمپول در دسترس است. همچنین این نوع درمان ها ممکن است به بهبود آکنه و کاهش موهای زائد صورت و بدن کمک کنند.

بهترین راه درمان خشکی واژن چیست؟

اگر در حین رابطه جنسی خشکی واژن یا درد دارید، ممکن است بخواهید کرم، قرص یا حلقه استروژن استفاده کنید. استفاده از این روش درمانی موضعی به از بین بردن بسیاری از خطرات مرتبط با استروژن سیستمیک یا استروژن که در سراسر جریان خون پخش شده و به اندام ها منتقل می شود کمک کننده خواهد بود.

آیا اختلالات هورمونی در زنان می تواند سبب جوش و اکنه شود؟

بله. اختلالات هورمونی در زنان عامل اصلی تولید بیش از حد سبوم توسط غدد سباسه است این مساله خود منجر به مسدود شدن غدد چربی درنتیجه جوش و اکنه در صورت، سینه، بازوها و ... خواهد شد.

آیا چاقی با عدم تعادل هورمونی در زنان ارتباط دارد؟

بله. هورمون ها نقشی اساسی در متابولیسم و توانایی بدن شما در استفاده از انرژی دارند. اختلالات هورمونی در زنان، مانند سندرم کوشینگ، می تواند باعث اضافه وزن یا چاقی شود. در افراد مبتلا به سندرم کوشینگ میزان کورتیزول در خون زیاد است. این امر منجر به افزایش اشتها و ذخیره بیشتر چربی می شود. بعلاوه کم کاری تیروئید نیز می تواند منجر به افزایش وزن قابل توجهی در بانوان شود.

منبع: healthline