The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

زمان ایستادن کودک تا چندماهگی است واز چه زمان کودک می ایستد؟

بلند شدن و ایستادن یک نقطه عطف جالب و سرگرم کننده برای خردسالان و والدین است. این مهارت های مهم به نوزادان کمک می کند تا عضلات دست و پای آنان رشد کند و دید کاملاً عمود و جدیدی از جهان به او می دهد. به علاوه، ایستادن مقدمه ای برای راه رفتن و حرکت کردن است، به این معنی که کودک شما به زودی تحرّک بیشتری خواهد داشت. اما زمان ایستادن کودکان چند ماهگی است؟ درچه شرایطی زمان ایستادن کودک به تاخیر می افتد؟ در ادامه این متن زمان ایستادن و راه رفتن کودک را برایتان شرح می دهیم.

از چه زمانی کودک می ایستد؟

طبق نمودار نقطه عطف ارزیابی رشد دنور 2، نوزادان معمولاً می توانند موارد زیر را شروع کنند:

• بین 5/6 تا 5/8 ماهگی می تواند به وسیله دست گرفتن از لوازم بایستد.

• بین 8 تا 10 ماهگی می تواند به حالت ایستاده قرار بگیرد.

• بین 9 تا 5/11 ماهگی حدود 2 ثانیه می ایستد.

• بین 5/10تا 14 ماهگی بدون کمک می ایستد.

ایستادن و بالا کشیدن

توجه به این نکته مهم است که همه نوزادان طی بازه های زمانی فوق به این نقاط عطف نخواهند رسید. نمودار نقطه عطف به سادگی به ما می گوید که 25٪ تا 90٪ از نوزادان در این زمان به این مهارت ها دست پیدا می کنند.

این بدان معناست که ممکن است رسیدن حداقل 10٪ کودکان نوپا به این نقاط عطف کمی بیشتر طول بکشد، در حالی که سایر کودکان ممکن است زودتر بایستند یا بلند شوند. با گذشت زمان، در نهایت اکثر نوزادان به این نقاط عطف می رسند. بیشتر کسانی که کمی دیرتر به این مهارت دست پیدا می کنند، با گذشت چند هفته یا یکی دو ماه بعد از زمان معمول به این نقطه می رسند.

کاملاً طبیعی است که نوزادان طبق برنامه خود به این مراحل مهم (و سایر موارد) برسند، به شرطی که ایستادن و بالا کشیدن خود حدوداً تا 18 ماهگی به پایان برسد.

نقاط عطف مرتبط

موارد مهم دیگری که باید در مورد این نقاط عطف بدانید عبارتند از:

• بیشتر نوزادان کوچک بین 2 تا 5/4 ماهگی قادر به ایستادن با حمایت و تحمل وزن در پاهای خود هستند. این یک مرحله رشد قابل انتظار و ایمن است که به طور مستقل به سمت بالا کشیده می شود و باعث نمی شود که پاهای آنها دچار قوس شوند.

• بیشتر کودکان نوپا می توانند بین 13 تا 17 ماهگی به سمت عقب راه بروند.

• بیشتر کودکان نوپا از 14 ماهگی شروع به دویدن و بالا رفتن از پله می کنند.

• کودکانی که مبتلا به دیسپلازی مفصل ران تشخیص داده نشده هستند، احتمالاً می توانند بایستند و احتمالاً راه رفتن با لنگی را یاد خواهند گرفت. اگر متوجه این رفتارها شدید، با پزشک کودک خود مشورت کنید.

بیشتر نوزادان از 1 سالگی بلافاصله پس از یادگیری ایستادن و بلند شدن، شروع به راه رفتن بین مبلها می کنند. راه رفتن متفاوت است، بطوریکه تعدادی از نوزادان اولین قدم های خود را قبل از 9 ماهگی برداشتند و برخی دیگر تا حدود 20 ماهگی یا بیشتر منتظر ماندند.

چه زمانی نباید نگران زمان ایستادن کودک باشید؟

در صورتی که کودک هر مرحله از رشد را طبق برنامه مشخص طی نکند، والدین نگران می شوند، اما این نباید دلیلی برای وحشت باشد. انجام این مهارت ها دیرتر از حد معمول لزوماً نشان دهنده وجود مشکلی در طولانی مدت نیست.

بعلاوه، به یاد داشته باشید که طبیعی است نوزادانی که زودرس به دنیا می آیند دیرتر از همسالان کامل خود به نقاط عطف برسند. در بیشتر مواقع، کودک شما به سادگی این مهارت ها را کمی بعد فرا می گیرد اما مهارت ها فراگرفته می شوند. این امر به ویژه در صورتی اتفاق می افتد که کودک شما کمی دیرتر از حد معمول به این نقاط عطف رشد رسیده باشد اما سرانجام آن را جبران کرده است.

مهم است که تشخیص دهیم رسیدن به نقاط عطف چیزی نیست که بتوان آن را به کودک تحمیل کرد و نیازی به آموزش آن نیست. نوزادان این مهارت ها را به طور غریزی فرا می گیرند، این بدان معناست که والدین به غیر از مراقبت های روزمره از نوزاد و اجازه دادن به فرصت هایی برای آزمایش مهارت های در حال ظهور، نیازی به هیچ کاری برای کمک به کودک خود ندارند.

به عنوان مثال، کودک برای اینکه مهارت ایستادن را امتحان کند، به چیزی برای بلند شدن (مانند نرده تخت) نیاز دارد. بعلاوه، حتماً به كودک خود اجازه دهید تا در یک فضای امن و ایمن شده برای كودک جا به جا شود. به غیر از این، والدین تنها کاری که باید انجام دهند این است که صبر کنند، تماشا کنند و سپس وقتی که کودک کوچک آنها سرانجام مهارت ایستادن خود را نشان می دهد، او را تشویق کنند.

مراقب چه چیزی باید باشید

در حالی که باید تمام تلاش خود را بکنید که در هنگام تأخیر یک نقطه عطف بیش از حد دچار استرس نشوید، اما به غریزه خود اعتماد کنید. اگر احساس می کنید که ممکن است مشکلی در رشد کودک شما وجود داشته باشد، نگرانی های خود را با متخصص اطفال کودک خود در میان بگذارید.

یک مسئله اساسی هنگامی بیشتر اتفاق می افتد که تأخیر در ایستادن یا بالا کشیدن با سایر ضعف ها همراه باشد. به عنوان مثال، اگر کودک شما هنوز قادر به انجام موارد زیر نباشد، ممکن است باعث نگرانی شود:

• تحمل مقداری وزن بر روی پاهای خود

غلت زدن

• نشستن (تا 9 ماهگی)

• سرو صدا کردن

• خندیدن

• واکنش به بازی ها، مانند دالی کردن

• واکنش به محیط اطراف

• انجام حرکاتی برای جلب توجه شما

بعلاوه، اگر بدن کودک شما بسیار سفت و انعطاف ناپذیر و عضلات وی فشرده به نظر برسد، احتمال اینکه کودک شما تأخیر در رشد داشته باشد بیشتر است.

تاخیرهای رشد

اگرچه انتظار می رود که نقاط عطف ممکن است کمی زودتر یا دیرتر از حد طبیعی رخ دهند، اما تأخیرهای طولانی مدت طبیعی نیست و ممکن است نگران کننده باشد. گاهی اوقات این نقاط عطف چند هفته یا حتی چند ماه پس از زمان بندی معمول اتفاق نمی افتند.

وقتی این اتفاق می افتد، تاخیر در رشد نامیده می شود. متخصص اطفال فرزند شما در ویزیت ها ی روتین، رسیدن کودک شما به این نقاط عطف را ارزیابی می کند. اگر مهارت های کودک شما از حد معمول کمتر باشد، پزشک بررسی می کند که آیا نگرانی های پزشکی دیگری نیز در این زمینه وجود دارد یا نه. برخی از شرایط پزشکی که ممکن است باعث تاخیر در زمان ایستادن کودک یا راه رفتن شوند عبارتند از:

سندرم داون

• فلج مغزی

• مشکلات ارتوپدیک مادرزادی

• دیستروفی عضلانی

زمان ایستادن کودک تا چندماهگی است؟

در 18 ماهگی، پزشک متخصص اطفال باید مطمئن شود که کودک نوپای شما می تواند به طور مستقل بنشیند، بایستد و راه برود. اگر از اینكه كودک به موقع نمی ایستد یا دیرتر راه می افتد با پزشک متخصص اطفال صحبت كنید یا مداخلات پزشکی در اوایل كودكی و یا یک مراجعه به یک متخصص رشد را در نظر بگیرید.

سخنی با خوانندگان

فقط اولین قدمها، هیجان تماشای ایستادن و تلاش برای راه افتادن کودک را ایجاد می کند. اگر کودک شما در زمان ایستادن کودک و رسیدن به این مراحل رشد دچار تأخیر شود، می تواند استرس زا باشد، اما در حالی که به کودک خود فضای لازم برای تؤسعه این مهارت های جدید را می دهید، صبر پیشه کنید. بیشتر نوزادان سرانجام به مرحله بالا کشیدن خود و ایستادن تسلط پیدا می کنند، حتی اگر رسیدن به آنجا کمی بیشتر طول بکشد.

مطالعه بیشتر:

كودك در چند ماهگي راه ميرود؟

آموزش نشستن به نوزاد (کودک)

خزیدن کودک و نوزاد از چند ماهگی آغاز می شود؟

چهاردست و پا راه رفتن کودک از چه زمانی آغاز می شود؟

منبع: verywellfamily