The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا چاقی و سقط جنین با هم ارتباط دارد؟

در دهه های اخیر، دانشمندان تحقیقات زیادی را برای بررسی ارتباط بین چاقی و سقط جنین انجام داده اند و به نظر می رسد کاملاً واضح است که وزن نقش اساسی دارد. اما آیا چاقی به خودی خود باعث سقط جنین می شود؟ این سوالی است که بسیاری از پزشکان، دانشمندان و بانوان در معرض خطر با آن دست و پنجه نرم می کنند و اغلب بین آنچه تحقیقات به ما می گوید و آنچه که ما تصور می کنیم مرز باریکی وجود دارد.

آیا چاقی مادر می تواند سبب سقط جنین شود؟

از دیدگاه یک تحقیق، چاقی که به عنوان شاخص توده بدنی بیش از 30 تعریف می شود با افزایش خطر عوارض بارداری از جمله سقط جنین و سقط مکرر همراه است (و همچنین در درجه اول مشکل در بارداری). تحقیقات همچنین نشان می دهد که کاهش وزن ممکن است خطر سقط در بانوان چاق را کاهش دهد، حتی در کسانی که سابقه سقط دارند.

بسیاری از مطالعات بانوان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک را شامل شده است، یک بیماری که در آن بانوان دارای اضافه وزن هستند. حتی در میان این گروه از بانوان، ارتباط مشخصی بین میزان کاهش وزن و میزان سقط وجود دارد.

در نتیجه این شواهد و مدارک دیگر، کالج آمریکایی متخصص زنان و زایمان در حال حاضر به پزشکان توصیه می کند که برای بانوان چاقی که قصد بارداری دارند، مشاوره تغذیه ای ارائه دهند.

ارتباط بین چاقی و سقط جنین

گرچه بین چاقی و سقط جنین ارتباطی وجود دارد، اما لازم به یادآوری است که اکثر بانوانی که دارای اضافه وزن هستند سقط نمی کنند. علاوه بر این، مانند بانوان با وزن طبیعی، مادران چاقی که سقط جنین داشته اند معمولاً بارداری بعدی موفقیت آمیزی دارند.

محتمل ترین توضیح در مورد پیوند این است که چاقی خطر عوامل دیگر مرتبط با از دست دادن بارداری را ایجاد می کند. مثلا:

• چاقی با فشار خون بالا همراه است، که می تواند پره اکلامپسی را پیچیده کند.

• چاقی می تواند دیابت را دشوارتر کند و خطر عوارض را در 13 هفته اول افزایش دهد.

• چاقی می تواند وضعیت دشواری را در مادران مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک ایجاد کند که در حال حاضر خطر سقط بیشتری دارند.

مدیریت وزن در دوران بارداری

در حالی که متخصصان توصیه می کنند قبل از بارداری لاغر شوید، همیشه نمی توانید هنگام بارداری وزن خود را کنترل کنید. اگر به طور غیرمنتظره یا قبل از رسیدن به وزن مناسب باردار شدید، با متخصص زنان و زایمان خود ملاقات کنید تا افزایش وزن بارداری سالم را برای شما تعیین کند.

اگر عدد BMI شما 30 یا بیشتر باشد، موسسه پزشکی (IOM) توصیه می کند در طول بارداری بیش از 7 تا 5/11 کیلوگرم وزن اضافه نکنید، یعنی معادل 220 گرم در هفته در سه ماهه دوم و سوم.

بهترین شرط شما این است که در تمام دوران بارداری خود با پزشک متخصص زنان و زایمان همکاری نزدیک داشته باشید تا وزن خود را به گونه ای کنترل کنید که از شما و نوزادتان محافظت کند.

کاهش وزن برای کاهش خطر چاقی و سقط جنین

رسیدن به وزن سالم بهترین راه برای کاهش خطر سقط جنین است. بر اساس نظریه کالج آمریکایی زنان و زایمان، از دست دادن 5 تا 10 درصد از وزن بدن (یا 5/4 تا 9 کیلوگرم) می تواند سلامت کلی و احتمال بارداری سالم را بهبود بخشد .

به دنبال راهنمایی حرفه ای باشید

اگر چاق هستید و به فکر بچه دار شدن هستید، در اولین قدم شما باید با پزشک خود صحبت کنید که می تواند یک معاینه کامل از جمله آزمایشاتی برای مقاومت به انسولین ٬ سندرم تخمدان پلی کیستیک و عدم تعادل تیروئید را انجام دهد، که همچنین می تواند به مشکلات باروری کمک کند.

پزشک می تواند به شما در مورد بهترین راه کاهش وزن توصیه هایی بکند و حتی ممکن است مراجعه به یک متخصص تغذیه را نیز به شما پیشنهاد دهد، که می تواند به شما کمک کند برنامه ای برای کاهش وزن ایمن ایجاد کنید.

بر سبک زندگی سالم تمرکز کنید

به جای تلاش برای رسیدن به وزن مشخص یا اندازه شدن لباس ها، کاهش وزن را به عنوان وسیله ای برای داشتن یک سبک زندگی سالم دنبال کنید. با این کار، کاهش وزن به جای رویدادی که شروع و پایان دارد، بخشی از یک روند مداوم می شود. بله، فراز و نشیب هایی وجود خواهد داشت، اما مانند مادر شدن، این مسئله نیز مربوط به آهسته و پیوسته بودن است.

به رژیم های غذایی نه بگویید

از رژیم های شدید و برنامه های سریع کاهش وزن خودداری کنید، که ممکن است با تضعیف کیفیت تخمک ها توانایی بارداری شما را مختل کند. کاهش وزن به آرامی و به روشی سالم برای باروری و سلامتی شما بهتر است.

از سرزنش خود پرهیز کنید

اگر اضافه وزن دارید و سقط جنین کرده اید، در مقابل وسوسه مقصر دانستن خود مقاومت کنید. متأسفانه سقط جنین می تواند برای هرکسی اتفاق بیفتد. علاوه بر این، اضافه وزن ممکن است تنها دلیلی برای مشکل بارداری نباشد.

بر اساس گزارشی از کالج آمریکایی زنان و زایمان، میزان سقط در ایالات متحده، صرف نظر از وزن، می تواند از 17٪ در بانوان زیر 30 سال تا بالاتر از 40٪ تا رسیدن به سن 40 سالگی باشد.

سخنی با خوانندگان

از دست دادن بارداری به دلایل مختلفی اتفاق می افتد که خارج از کنترل شما است. با حمایت مناسب، می توانید وزن خود را کنترل کرده و از خطر چاقی و سقط دور بمانید، به رژیم غذایی و ورزش توجه بیشتری داشته باشید و به دنبال مراقبت منظم دوران بارداری باشید تا خطر سقط جنین ناشی از چاقی را کاهش دهید.

کاهش وزن هرگز آسان نیست، اما سخت کوشی شما ارزش آن را خواهد داشت زیرا شما احساس قدرت، سلامتی و انرژی بیشتری می کنید و احتمال تشکیل خانواده را افزایش می دهید.

مطالعه بیشتر:

کاهش وزن در دوران بارداری خطرناک است!

اضافه وزن در بارداری چه خطراتی برای مادر و جنین دارد؟

افزایش وزن شدید در اوایل بارداری، خطر سقط جنین را بالا میبرد؟

آیا پرخوری مادر در بارداری و بیماری های قلبی در جنین مرتبط است؟

?پرسش و پاسخ های چاقی و سقط

آیا چاقی مادر می تواند سبب سقط جنین شود؟

از دیدگاه یک تحقیق، چاقی - که به عنوان شاخص توده بدنی بیش از 30 تعریف می شود - با افزایش خطر عوارض بارداری از جمله سقط جنین و سقط مکرر همراه است (و همچنین در درجه اول مشکل در بارداری). تحقیقات همچنین نشان می دهد که کاهش وزن ممکن است خطر سقط در بانوان چاق را کاهش دهد، حتی در کسانی که سابقه سقط دارند.

ارتباط بین چاقی و سقط جنین چیست؟

گرچه بین چاقی و سقط جنین ارتباطی وجود دارد، اما لازم به یادآوری است که چاقی خطر عوامل دیگر مرتبط با از دست دادن بارداری را ایجاد می کند. مثلا: چاقی با فشار خون بالا همراه است، که می تواند پره اکلامپسی را پیچیده کند. چاقی می تواند دیابت را دشوارتر کند و خطر عوارض را در 13 هفته اول افزایش دهد.

مادران چاق در بارداری چقدر باید وزن اضافه کنند؟

اگر عدد BMI شما 30 یا بیشتر باشد، موسسه پزشکی (IOM) توصیه می کند در طول بارداری بیش از 7 تا 5/11 کیلوگرم وزن اضافه نکنید، یعنی معادل 220 گرم در هفته در سه ماهه دوم و سوم.

اگر مشکل چاقی داشته باشیم چه کنیم تا جنین سقط نشود؟

اگر چاق هستید و به فکر بچه دار شدن هستید، در اولین قدم شما باید با پزشک خود صحبت کنید که می تواند یک معاینه کامل از جمله آزمایشاتی برای مقاومت به انسولین ٬ سندرم تخمدان پلی کیستیک و عدم تعادل تیروئید را انجام دهد، که همچنین می تواند به مشکلات باروری کمک کند. پزشک می تواند به شما در مورد بهترین راه کاهش وزن توصیه هایی بکند و حتی ممکن است مراجعه به یک متخصص تغذیه را نیز به شما پیشنهاد دهد، که می تواند به شما کمک کند برنامه ای برای کاهش وزن ایمن ایجاد کنید.

منبع: verywellfamily