The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا عفونت سبب سقط می شود؟

از آنجا که سیستم دفاعی بدن مادر باردار ضعیف می شود تا جنین را در خود نگه دارد، ابتلا به عفونت واژن، خون و ... چیزی است که در دوران بارداری ممکن است رخ دهد. یکی از سوالاتی که پیرامون مساله سقط جنین مطرح می شود، این است که آیا عفونت سبب سقط می شود؟ آیا عفونت قارچی باعث سقط جنین می شود؟ آیا عفونت ادراری باعث سقط جنین می شود؟ با ما تا پایان این مطلب همراه باشید تا به شما بگوییم که آیا عفونت سبب سقط می شود یا نه.

آیا عفونت سبب سقط می شود؟

برخی از عفونت های ویروسی و باکتریایی می توانند خطر سقط جنین در بارداری را افزایش دهند. در حالی که چند بیماری عفونی به عنوان فاکتورهای خطرناک سقط جنین اثبات شده اند، اما مطالعات دیگر نشان می دهند برخی از عفونت های واژن می توانند خطر سقط جنین را افزایش دهند.

واژینوز باکتریال (BV)

آیا قارچ باعث سقط جنین می شود؟ واژینوز باکتریال، یک عفونت شایع عفونت واژن است که شامل علائم زیر می شود:

• احساس بوی ماهی مانند در ناحیه تناسلی

• خارش و سوزش بعد از مقاربت

• ترشحات واژن رقیق، سفید یا خاکستری

در حالی که این بیماری می تواند علائمی ایجاد کند، برخی از زنان مبتلا به BV هیچ علائمی ندارند. برخی مطالعات واژینوز باکتریایی را به سقط های سه ماهه اول و دوم و همچنین خطر بالاتر برای زایمان زودرس پیوند داده است. با این حال، محققان هنوز در حال بررسی چگونگی ارتباط واژینوز باکتریال با سقط هستند.

متخصص زنان می تواند در طول معاینه لگن با سواب و آزمایش وجود باکتری، شما را از نظر BV آزمایش کند. اگر واژینوز باکتریال داشته باشید، یک کرم واژینال حاوی آنتی بیوتیک می تواند به رفع هرگونه عفونت کمک کند.

کلامیدیا

داشتن کلامیدیا و سایر بیماری های مقاربتی می تواند احتمال ابتلا به بیماری التهاب لگن (PID) را افزایش دهد. بیماری التهابی لگن یک بیماری التهابی است که یک عامل خطر شناخته شده برای حاملگی خارج رحمی می باشد.

علائم PID می تواند شامل درد لگن، ناراحتی و تب باشد. محققان شواهدی یافته اند که کلامیدیا ممکن است سقط جنین را افزایش دهد، زیرا باکتری ها می توانند پاسخ ایمنی بدن شما را در برابر بارداری تغییر دهند.

علائم کلامیدیا می تواند شامل موارد زیر باشد:

• ترشح

• خارش

• درد واژن

• درد مقعدی

• ترشح و درد در هنگام رابطه جنسی و ادرار کردن

بسیاری از زنان مبتلا به کلامیدیا هیچ علائمی را تجربه نمی کنند.

اگر کلامیدیا یا PID دارید، باید تحت درمان با آنتی بیوتیک قرار بگیرید. بیماری التهابی لگن به درمان آنتی بیوتیکی کمی بیشتر از کلامیدیا نیاز دارد. پزشک شما می تواند با آزمایش یک سواب گرفته شده از معاینه لگن یا آزمایش خون، کلامیدیا را تشخیص دهد. اگر کلامیدیا دارید که برای مدت طولانی درمان نشده و پزشک به PID مشکوک است، ممکن است سونوگرافی انجام دهد تا علائم التهاب مزمن یا شدیدتر را بررسی کند.

آیا عفونت باعث سقط جنین می شود؟ عفونت های ناشی از غذا

انواع خاصی از مسمومیت غذایی باکتریایی، مانند عفونت های لیستریا و سالمونلا، با خطرات سقط جنین مرتبط است. لیستریا نوعی باکتری است که بیشتر در پنیرهای غیرپاستوریزه و گوشت های استفاده شده در رستوران ها یافت می شود و می تواند باعث بیماری لیستریوز شود. وجود باکتری سالمونلا در مرغ، گوشت قرمز و تخم مرغ های پخته نشده شایع است.

آیا عفونت خون باعث سقط جنین می شود؟ توکسوپلاسموز

برخی از گربه ها دارای باکتری با نام توکسوپلاسموز گوندی هستند، که در مدفوع گربه یافت می شود و به همین دلیل زنان باردار نباید با سطل های آشغال در تماس باشند. این باکتری ها باعث بیماری به نام توکسوپلاسموز می شوند که می تواند باعث سقط جنین یا مشکلات مادرزادی در نوزاد شود.

پاروویروس B19 (بیماری پنجم)

این ویروس باعث بیماری نسبتا خفیفی به نام بیماری پنجم می شود. این وضعیت معمولا در کودکان و در بزرگسالان سالم خفیف است. اکثر افراد در دوره ای از کودکی به این بیماری مبتلا می شوند و منجر به ایمنی دائمی می شود. در صورت ابتلای یک زن باردار که ایمنی کافی ندارد، می تواند باعث ایجاد هیدروپس جنینی شود که یک بیماری جدی است و منجر به تجمع مایعات در جنین می شود.

طبق گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های امریکا (CDC)، کمتر از 5٪ از زنانی که در حین بارداری به پاروویروس B19 مبتلا می شوند، سقط می کنند.

سرخجه

سرخجه، که به آن سرخک آلمانی نیز گفته می شود، اگر در حین بارداری در طی سه ماهه اول بارداری مبتلا شوید، می تواند نقایص مادرزادی ایجاد کند. سرخجه همچنین می تواند باعث سقط جنین شود. خوشبختانه سرخجه به دلیل واکسیناسیون گسترده علیه ویروس عامل آن شایع نیست. پزشکان به عنوان بخشی از آزمایش خون قبل از بارداری، به طور معمول زنان را از نظر ایمنی در برابر سرخجه آزمایش می کنند.

وقتی می پرسید که آیا عفونت سبب سقط می شود یا نه در حقیقت جواب شما به نوع عفونت، شدت آن و سن بارداری شما بستگی دارد. در برخی موارد عفونت می تواند سبب ناهنجاری یا از دست رفتن جنین شود.

مطالعه بیشتر: 

درمان عفونت قارچی واژن با روش های خانگی و دارویی

علائم عفونت واژن و علت عفونت واژن در بارداری چیست؟

آیا عفونت قارچی واژن در بارداری قابل پیشگیری و درمان است؟

عفونت واژن در بارداری و راه های جلوگیری از عفونت واژن چیست؟

?پرسش و پاسخ های آیا عفونت سبب سقط می شود؟

آیا توکسوپلاسموز سبب سقط می شود؟

برخی از گربه ها دارای باکتری با نام توکسوپلاسموز گوندی هستند، که در مدفوع گربه یافت می شود و به همین دلیل زنان باردار نباید با سطل های آشغال در تماس باشند. این باکتری ها باعث بیماری به نام توکسوپلاسموز می شوند که می تواند باعث سقط جنین یا مشکلات مادرزادی در نوزاد شود.

آیا عفونت بدن مادر می تواند سبب سقط جنین شود؟

وقتی می پرسید که آیا عفونت سبب سقط می شود یا نه درحقیقت جواب شما به نوع عفونت، شدت آن و سن بارداری شما بستگی دارد. در برخی موارد عفونت می تواند سبب ناهنجاری یا از دست رفتن جنین شود.

آیا عفونت واژن می تواند سبب سقط جنین شود؟

برخی از عفونت های ویروسی و باکتریایی می توانند خطر سقط جنین در بارداری را افزایش دهند. در حالی که چند بیماری عفونی به عنوان فاکتورهای خطرناک سقط جنین اثبات شده اند، اما مطالعات دیگر نشان می دهند برخی از عفونت های واژن می توانند خطر سقط جنین را افزایش دهند.

آیا قارچ باعث سقط جنین می شود؟

واژینوز باکتریال، یک عفونت شایع عفونت واژن است که شامل علائم زیر می شود:• احساس بوی ماهی مانند در ناحیه تناسلی• خارش و سوزش بعد از مقاربت • ترشحات واژن رقیق، سفید یا خاکستری. در حالی که این بیماری می تواند علائمی ایجاد کند، برخی از زنان مبتلا به BV هیچ علائمی ندارند. برخی مطالعات واژینوز باکتریایی را به سقط های سه ماهه اول و دوم و همچنین خطر بالاتر برای زایمان زودرس پیوند داده است. با این حال، محققان هنوز در حال بررسی چگونگی ارتباط واژینوز باکتریال با سقط هستند.

منبع: verywellfamily