The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

میوه های ممنوع برای بچه های زیر یک سال کدامند؟

بچه های در حال رشد با بزرگتر شدن و شروع روند آشنایی با طعم های جدید، به مرور به امتحان کردن غذاهای جدید علاقه وافری نشان می دهند و بنابراین این کاملا طبیعی است که به عنوان پدر و مادر بخواهیم تا آن ها را با مزه ها و بافت های جدید آشنا کنیم. اما در این مسیر باید این نکته مهم و حیاتی را در نظر بگیرید که همه خوراکی ها و به ویژه میوه ها و سبزیجات برای دلبند کنجکاو و کوچک شما مجاز نیستند در ادامه این مقاله به شما خواهیم گفت که میوه های ممنوع برای بچه های زیر یک سال کدامند.

میوه های ممنوع برای بچه های زیر یک سال

 برخی از انواع آن ها می توانند برای او خطرآفرین باشند. به همین دلیل در این مقاله به لیستی از میوه هایی اشاره کرده ایم که باید از دادن آن ها به فرزند دوست داشتنیتان در اولین سال زندگی او که دورانی بسیار حساس است، خودداری کنید و به علاوه شما را با بهترین میوه ها برای این سنین آشنا می کنیم. پس با ما همراه شوید.

میوه های ممنوع برای بچه های زیر 12 ماه:

1. مرکبات

یکی از میوه های ممنوع برای بچه های زیر یک سال مرکبات است. شاید فکر می کنید که میوه های خوشمزه و پرخاصیتی همچون پرتقال، نارنگی، لیمو شیرین و ... انتخاب مناسبی برای فرزندتان هستند، اما سخت در اشتباهی! شما می بایست از دادن مرکبات و آب آن ها به فرزندتان در ماه های ابتدایی عمر او به صورت جدی خودداری کنید. میوه های خانواده مرکبات دارای ویتامین C فراوان و قدرت اسیدی زیادی هستند که می تواند منجر به ایجاد درد شکم و یا ریفلاکس اسید معده و مشکلات گوارشی ناشی از آن در دلبند شما شود.

2. انگور

از دیگر میوه های ممنوع برای بچه های زیر یک سال انگور است. بچه های زیر یک سال، اغلب در خوردن دانه های انگور به مشکل برخورده و نمی توانند آن ها را با لثه های خود له کنند. به علاوه حتی در صورت له کردن دانه های انگور، پوست، اندازه و سفتی دانه های این میوه می تواند منجر به گیر افتادن آن در لوله گوارشی یعنی مری شود. بنابراین به دلیل خطر خفگی، باید از دادن این میوه به فرزندتان صرف نظر کنید.

3. توت ها

خانواده توت ها همچون توت فرنگی، بلوبری، توت سیاه، تمشک و غیره، اگرچه خوشمزه و وسوسه کننده هستند اما از آنجا که مانند مرکبات دارای مقادیر زیادی اسید و ویتامین C می باشند، می توانند منجر به درد معده و مشکلات گوارشی شده و یا حتی باعث جوش زدن پوست دلبندتان در نواحی که پوشک می بندید، شوند. به علاوه خطر بروز واکنش های آلرژیک نیز در پی مصرف خانواده توت ها وجود دارد. پس بهتر است تا پایان یک سالگی صبر کنید. به علاوه بعد از گذر از این سن، برای شروع دادن این میوه ها بهتر است با احتیاط و به آرامی پیش بروید.

4. سبزیجات خام

اگرچه نمی توان آن ها را جزو میوه ها طبقه بندی کرد، اما لازم است بدانید که شما به دو دلیل عمده نباید به فرزند زیر یک سال خود سبزیجات خام بدهید. اول اینکه آن ها به دلیل سفت و سخت بودن خطر خفگی را افزایش می دهند و دوم اینکه سبزیجات خام حاوی مقادیر زیادی نیترات هستند.

5. کیوی

این میوه به دلیل آلرژیک بودن، بهتر است بعد از یک سالگی به بچه ها داده شود. به علاوه میزان بالای ویتامین C موجود در کیوی، دلیل دیگری است که نشان می دهد بهتر است برای دادن این میوه به فرزندتان عجله نکنید.

6. خربزه

خربزه نیز به دلیل آلرژیک بودن، بهتر است بعد از یک سالگی به بچه ها داده شود.

میوه های مناسب برای بچه های زیر 12 ماه:

شاید برایتان این سوال ایجاد شود که به این ترتیب، چه میوه ای را به فرزندم بدهم؟ به جز این موارد، شما می توانید به مرور تمامی میوه ها را به دلبندتان بدهید اما در این میان تعدادی از میوه ها انتخاب های بهتری نسبت به سایرین به حساب می آیند. از جمله:

1. موز

میوه های نرم و تازه، گزینه های شگفت انگیزی برای این زمان و سنین بعد از آن هستند. آن ها نه تنها مواد مغذی مورد نیاز و بسیاری از مواد شیمیایی گیاهی مفید را فراهم می کنند، بلکه در تقویت عادات غذایی سالم نیز نقش دارند. از جمله این موارد می توان به موز اشاره کرد. برای دادن موز به فرزندتان در این سن، باید آن را به قطعات کوچک تر برش بزنید.

2. سیب رسیده

هضم این میوه برای دلبند شما واقعاً آسان است و پکتین یا فیبر محلول موجود در آن به جلوگیری از یبوست و یا درمان آن کمک می کند.

3. زردآلو

زردآلو نه تنها حاوی مواد مغذی ارزشمندی همچون آهن، پتاسیم و بتاکاروتن است، بلکه منبع خوبی از فیبر نیز به شمار می رود.

4. آووکادو

آووکادو یک انتخاب خارق العاده برای دلبند 1 ساله شماست. این میوه، منبع بسیار خوبی از چربی های اشباع نشده است که شیرخواران برای رشد مغز و سلامت قلب خود به آن ها نیاز دارند. به علاوه آووکادو دارای بالاترین میزان پروتئین در میان میوه ها است. فقط به یاد داشته باشید که حتما از نوع رسیده آن استفاده کنید. برای دادن آن به فرزندتان، کافی است قسمت بیرونی آن را بشویید، سپس آن را نصف کرده و محتویات داخل میوه را له و تبدیل به پوره کنید.

5. هلو

هضم این میوه آبدار و خوشمزه برای کوچولوی شما آسان است و ویتامین های C و A را به میزان متعادل در خود دارد.

در انتها به خاطر داشته باشید که بهتر است هنگام امتحان کردن هر میوه و خوراکی جدیدی برای فرزندتان، به تدریج پیش رفته و حواستان به علائم آلرژی باشد و برای جلوگیری از بروز آلرژی، هرگز چند میوه را به صورت همزمان به فرزندتان ندهید. بعد از کسب اطلاعات کافی درمورد میوه های ممنوع برای بچه های زیر یک سال، همچنین فراموش نکنید که اگر فرزندتان از امتحان کردن یک میوه جدید سرباز زد، آن میوه را از لیست غذایی او حذف نکرده و مجددا تلاش کنید. برای موفقیت در این کار، می توانید میوه را به شکل دیگری همچون پوره و ... به دلبندتان ارائه دهید.

مطالعه بیشتر:

خوراندن آب میوه به کودکان ممنوع است

مواد غذایی مناسب برای کودکان زیر دو سال چیست؟

از چند ماهگی به نوزاد کیوی بدهیم؟ فواید دادن کیوی به نوزاد

آیا دادن میوه خشک به نوزاد بی خطر است و فواید میوه خشک چیست؟

?پرسش و پاسخ های میوه های ممنوع برای بچه های زیر یک سال

آیا به شیرخواران زیر یکسال می توانیم مرکبات بدهیم؟

یکی از میوه های ممنوع برای بچه های زیر یک سال مرکبات است. شاید فکر می کنید که میوه های خوشمزه و پرخاصیتی همچون پرتقال، نارنگی، لیمو شیرین و ... انتخاب مناسبی برای فرزندتان هستند، اما سخت در اشتباهی! شما می بایست از دادن مرکبات و آب آن ها به فرزندتان در ماه های ابتدایی عمر او به صورت جدی خودداری کنید. میوه های خانواده مرکبات دارای ویتامین C فراوان و قدرت اسیدی زیادی هستند که می تواند منجر به ایجاد درد شکم و یا ریفلاکس اسید معده و مشکلات گوارشی ناشی از در دلبند شما شود.

آیا به کودکان زیر یکسال می توانیم انگور بدهیم؟

از دیگر میوه های ممنوع برای بچه های زیر یک سالف انگور است. بچه های زیر یک سال، اغلب در خوردن دانه های انگور به مشکل برخورده و نمی توانند آن ها را با لثه های خود له کنند. به علاوه حتی در صورت له کردن دانه های انگور، پوست، اندازه و سفتی دانه های این میوه می تواند منجر به گیر افتادن آن در لوله گوارشی یعنی مری شود. بنابراین به دلیل خطر خفگی، باید از دادن این میوه به فرزندتان صرف نظر کنید.

آیا به شیرخواران زیر یکسال می توانیم توت فرنگی بدهیم؟

خانواده توت ها همچون توت فرنگی، بلوبری، توت سیاه، تمشک و غیره، اگرچه خوشمزه و وسوسه کننده هستند اما از آنجا که مانند مرکبات دارای مقادیر زیادی اسید و ویتامین C می باشند، می توانند منجر به درد معده و مشکلات گوارشی شده و یا حتی باعث جوش زدن پوست دلبندتان در نواحی که پوشک می بندید، شوند. به علاوه خطر بروز واکنش های آلرژیک نیز در پی مصرف خانواده توت ها وجود دارد. پس بهتر است تا پایان یک سالگی صبر کنید

آیا قبل از یکسالگی می توانیم به کودک کیوی بدهیم؟

این میوه به دلیل آلرژیک بودن، بهتر است بعد از یک سالگی به بچه ها داده شود. به علاوه میزان بالای ویتامین C موجود در کیوی، دلیل دیگری است که نشان می دهد بهتر است برای دادن این میوه به فرزندتان عجله نکنید.