The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

قرص جلوگیری برای کاهش درد پریود آیا مؤثر و مفید است؟

اگرچه برخی از بانوان گرفتگی عضلات را به عنوان یکی از عوارض قرص های جلوگیری از بارداری گزارش می کنند، اما به طور معمول قرص جلوگیری برای کاهش درد پریود و حتی از بین بردن درد دوره قاعدگی کمک می کنند. گرفتگی ها، معمولا موقتی است و مربوط به تغییرات هورمونی است. بیایید ببینیم چرا این اتفاق می افتد و چگونه قرص جلوگیری برای کاهش درد پریود می تواند موثر باشد بعلاوه در این مورد چه کاری می توان انجام داد.

قرص های جلوگیری از بارداری چگونه عمل می کنند؟

بیشتر قرص های ضد بارداری قرص های ترکیبی هستند.این بدان معناست که آنها حاوی اشکال مصنوعی هورمون های زنانه استروژن و پروژسترون هستند.

این هورمون ها با جلوگیری از تخمک گذاری، ایجاد و آزاد شدن تخمک از تخمدان، به توقف بارداری کمک می کنند. هورمون ها همچنین مخاط دهانه رحم شما را ضخیم می کنند و رسیدن اسپرم به تخمک را دشوارتر می کنند. پوشش رحم نیز برای جلوگیری از کاشت تغییر می کند.

مینی پیل که فقط حاوی پروژستین است نوعی مصنوعی از پروژسترون است. همچنین تخمک گذاری را متوقف می کند، مخاط دهانه رحم را تغییر داده و پوشش رحم را تغییر می دهد.

آیا واقعا قرص جلوگیری برای کاهش درد پریود مؤثر است؟

بله. مصرف مناسب قرص های شما نه تنها به جلوگیری از بارداری کمک می کند بلکه می تواند از گرفتگی عضلات جلوگیری کند. اگر مصرف قرص ها را فراموش کرده یا آنها را دیر مصرف می کنید، ممکن است سطح هورمون تغییر کند و باعث خونریزی موفقیت آمیز و گرفتگی خفیف شود.

ارتباط بین قرص های ضد بارداری و گرفتگی عضلات

در حالی که برخی از بانوان فقط گاهگاهی گرفتگی قاعدگی را تجربه می کنند، برخی دیگر در هر دوره قاعدگی گرفتگی عضله را تجربه می کنند.

چگونه قرص جلوگیری برای کاهش درد پریود مؤثر هستند؟

گرفتگی های قاعدگی با ترشح پروستاگلاندین ها از غدد رحم ایجاد می شود. پروستاگلاندین ها نیز هورمون هایی هستند که باعث انقباضات رحمی می شوند. هرچه سطح این هورمون بیشتر باشد، گرفتگی قاعدگی شدیدتر می شود. قرص های جلوگیری از بارداری ممکن است برای تسکین گرفتگی دردناک قاعدگی تجویز شوند.

طبق یک بررسی ادبی که توسط کتابخانه کوکران در سال 2009 منتشر شد، تصور می شود که قرص های جلوگیری از بارداری میزان پروستاگلاندین ها را کاهش می دهند. به نوبه خود گفته می شود که این باعث کاهش جریان خون و گرفتگی می شود. این قرص ها تخمک گذاری را نیز سرکوب می کنند، که از هرگونه گرفتگی مرتبط جلوگیری می کند.

یک آزمایش کنترل شده تصادفی نشان داد که قرص های ترکیبی ضد بارداری به صورت دوره ای یا 21 روز مصرف و هفت روز توقف، مصرف می شوند و آنهایی که به طور مداوم مصرف می شوند هر دو در درمان درد قاعدگی اولیه مؤثر هستند.

هنوز هم، هفت روز مرخصی ممکن است منجر به خونریزی چشمگیر و گرفتگی عضلات شود. مصرف مداوم قرص ها در کوتاه مدت نتایج بهتری را ارائه می دهد.

دلایل دیگر گرفتگی قاعدگی

گرفتگی ممکن است در نتیجه یک بیماری زمینه ای باشد. شرایطی که باعث گرفتگی قاعدگی دردناک می شود عبارتند از:

• آندومتریوز. آندومتریوز وضعیتی است که در آن پوشش رحم در خارج از رحم کاشته می شود.

• فیبروم. فیبروم ها رشد غیرسرطانی در دیواره رحم هستند.

• آدنومیوز. در این شرایط، پوشش رحم در دیواره عضله رحم رشد می کند.

• بیماری التهابی لگن (PID). این عفونت لگن اغلب ناشی از عفونتهای مقاربتی است (ITS).

• تنگی دهانه رحم. با تنگی کانال گردن رحم اشتباه گرفته نشود، این باریک شدن دهانه رحم است. این باریک شدن جریان قاعدگی را مسدود می کند.

سایر عوارض قرص های جلوگیری از بارداری

بیشتر بانوان با کمترین عوارض جانبی با قرص های جلوگیری از بارداری تطبیق پیدا می کنند. عوارض جانبی که ممکن است رخ دهد شامل موارد زیر است:

• سردرد

قاعدگی نامنظم، که ممکن است با گرفتگی همراه باشد یا نباشد

• حالت تهوع

• سینه های بزرگ شده

• درد پستان

• کاهش یا افزایش وزن

عوارض جانبی کمتر قرص های ضد بارداری عبارتند از:

• لخته شدن خون

• حمله قلبی

• سکته

اگرچه برخی از بانوان هنگام مصرف قرص های ضد بارداری از نوسانات خلقی و افسردگی خبر می دهند، اما تحقیقات هنوز رابطه مشخصی ایجاد نکرده است.

تصور می شود که قرص های تولید شده با پروژسترون اثرات جانبی کمتری نسبت به قرص های ترکیبی دارند.

چگونه دردهای پریودی را درمان کنیم؟

قبل از استفاده از قرص های ضد بارداری برای تسکین گرفتگی، ممکن است بخواهید درمان های غیرهورمونی مانند درمان های زیر را امتحان کنید:

• مصرف مسکن های بدون نسخه، مانند استامینوفن یا ایبوپروفن

• قرار دادن بطری آب گرم یا پد گرم کننده در ناحیه لگن برای شل کردن عضلات

• حمام گرم گرفتن

• انجام تمرینات ملایم، مانند یوگا یا پیلاتس

چه زمانی نگران گرفتگی عضلات باشید

اکثر بانوان هنگام مصرف قرص های ضد بارداری گرفتگی عضلانی را کم و یا اصلا احساس نمی کنند. بعضی از آنها با تنظیم بدن به تغییرات هورمونی، در یک یا دو چرخه قاعدگی گرفتگی خفیف دارند، اما این اغلب کاهش می یابد یا کاملا متوقف می شود.

در صورت گرفتگی ناگهانی یا شدید درد لگن با پزشک خود تماس بگیرید. این امر به ویژه اگر درد یا گرفتگی با عوارض زیر همراه باشد:

• خونریزی

• حالت تهوع

• استفراغ

• سرگیجه

• تب

اینها ممکن است علائم بارداری خارج رحمی یا پارگی کیست تخمدان باشد.

یک مطالعه چینی نشان داد که عدم کنترل بارداری خطر بارداری خارج رحمی را افزایش می دهد. همچنین در هنگام مصرف قرص های فقط پروژستین، خطر کیست تخمدان افزایش می یابد.

نتیجه نهایی

به خصوص در چرخه اول یا موارد دیگر ممکن است گرفتگی عضلات در حین مصرف قرص کنترل بارداری ایجاد شود. با این حال، برای اکثر بانوان، قرص جلوگیری برای کاهش درد پریود مؤثر است و گرفتگی را کاهش می دهند یا به طور کلی جلوی آن را می گیرند. اگر قرص های جلوگیری از بارداری به درستی مصرف شوند، نباید باعث گرفتگی عضله یا بدتر شدن آن شوند. اگر گرفتگی مداوم یا شدید دارید باید با پزشک خود صحبت کنید.

مطالعه بیشتر:

8 دلیل برای مصرف قرص های ضد بارداری

طریقه مصرف قرص ضد بارداری و زمان مصرف قرص ضد بارداری

قرص پیشگیری از بارداری ال دی و عوارض قرص جلوگیری از بارداری

فواید قرص های ضد بارداری چیست وآیا همه میتواننداستفاده کنند؟

?پرسش و پاسخ های قرص جلوگیری برای کاهش درد پریود

آیا واقعا قرص جلوگیری برای کاهش درد پریود موثر است؟

بله. مصرف مناسب قرص های شما نه تنها به جلوگیری از بارداری کمک می کند بلکه می تواند از گرفتگی عضلات جلوگیری کند. اگر مصرف قرص ها را فراموش کرده یا آنها را دیر مصرف می کنید، ممکن است سطح هورمون تغییر کند و باعث خونریزی موفقیت آمیز و گرفتگی خفیف شود.

چگونه قرص جلوگیری برای کاهش درد پریود موثر هستند؟

گرفتگی های قاعدگی با ترشح پروستاگلاندین ها از غدد رحم ایجاد می شود. پروستاگلاندین ها نیز هورمون هایی هستند که باعث انقباضات رحمی می شوند. هرچه سطح این هورمون بیشتر باشد، گرفتگی قاعدگی شدیدتر می شود. قرص های جلوگیری از بارداری ممکن است برای تسکین گرفتگی دردناک قاعدگی تجویز شوند.

چگونه درد های پریودی را درمان کنیم؟

قبل از استفاده از قرص های ضد بارداری برای تسکین گرفتگی، ممکن است بخواهید درمان های غیر هورمونی مانند درمان های زیر را امتحان کنید: مصرف مسکن های بدون نسخه، مانند استامینوفن یا ایبوپروفن، قرار دادن بطری آب گرم یا پد گرم کننده در ناحیه لگن برای شل کردن عضلات، حمام گرم گرفتن، انجام تمرینات ملایم، مانند یوگا یا پیلاتس

چه علائمی در هنگام پریودی طبیعی نیستند؟

در صورت گرفتگی ناگهانی یا شدید درد لگن با پزشک خود تماس بگیرید. این امر به ویژه اگر درد یا گرفتگی با عوارض زیر همراه باشد: خون ریزی، حالت تهوع، استفراغ، سرگیجه، تب

منبع: healthline