The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

روغن آرگان در شیردهی چه فواید و عوارضی دارد؟

امروزه، مردم برای حل بسیاری از مشکلات خود از روغن های گیاهی استفاده می کنند و در این میان، مادران باردار و مادران شیرده، به دلیل محدودیت در استفاده از لوازم بهداشتی و آرایشی، بیشتر از دیگران به دنبال روغن های گیاهی می روند. اگرچه در میان این روغن ها، گزینه های بی خطر زیادی وجود دارد، اما مصرف برخی از آن ها در دوران شیردهی ممنوع است. ما قصد داریم تا در این مقاله، به این سوال پرتکرار پاسخ دهیم که روغن آرگان در شیردهی، جزو کدام دسته بوده و چه فواید و عوارضی دارد.

همه چیز در مورد روغن آرگان

روغن آرگان، به عنوان یکی از کمیاب ترین و در عین حال گران قیمت ترین روغن های گیاهی در جهان شناخته شده است، زیرا تهیه روغن خالص و اصلی آن سخت و زمانبر است و در عین حال فواید بی نظیری برای سلامت عمومی و همچنین پوست و مو به همراه دارد. به همین دلیل برخی نام "طلای مایع طبیعت"، را بر روغن آرگان خالص گذاشته اند. روغن آرگان خالص و واقعی، دارای رایحه ای ملایم بوده و رنگ آن زرد طلایی روشن است. البته باید توجه داشته باشید که رنگ روغن آرگان خوراکی که در آشپزی و پخت و پز مورد استفاده قرار می گیرد، قهوه ای طلایی است.

این اکسیر زیبایی محبوب، بومی کشور مراکش بوده و از هسته های درخت آرگان (Argania spinosa) استخراج می شود. زنان محلی مراکش، برای سال ها در آشپرخانه های خود از روغن آرگان با هدف تهیه غذا استفاده می کردند، سپس آن ها به مرور دریافتند که این روغن، مانند یک درمان معجزه گر می تواند روند پیری را به تعویق انداخته و سلامت پوست، موها، ناخن ها و حتی لب ها را حفظ کند. امروزه، علاوه بر زنان مراکشی، بقیه مردم جهان نیز از این راز زیبایی باخبر شده و به دلیل فواید سحرانگیز روغن آرگان، آن را جزو روتین پوستی و مراقبتی خود قرار داده اند.

شاید بد نباشد بدانید درخت آرگان که روغن از هسته های آن گرفته می شود، به قدری ارزشمند و مورد احترام است، که سازمان یونسکو در سال 1998، جنگل های آرگان مراکش را به عنوان میراث جهانی و ذخیره گاه زیستی کره زمین ثبت کرد. میوه های این درخت، که فقط کمی بزرگتر از زیتون و به رنگ سبز تا زرد روشن هستند، نیز به قدری مقوی بوده که بزها برای خوردن آن ها از درختان آرگان بالا می روند! هر کدام از میوه ها، هسته ای با پوست سخت دارند و در درون هر هسته، 1 تا 3 دانه سفید رنگ و روغنی نهفته است که روغن آرگان از آن ها استخراج می شود.

روغن آرگان چه ویتامین هایی دارد؟

روغن آرگان، مملو از انواع اسیدهای چرب ضروری همچون امگا 6 و امگا 3، آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها، مواد معدنی، ویتامین E، فنل ها (آنتی اکسیدان هایی که در ترکیبات گیاهی یافت شده و به جلوگیری از آسیب ماده ژنتیکی بدن یعنی DNA در مقابل رادیکال های آزاد کمک می کنند)، کاروتن (پیش ساز ویتامین A که علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، سلامت پوست و چشم ها را نیز تامین می کند) و ... است و همین ترکیب منحصر به فرد، باعث خواص بی شمار آن شده است.

خواص روغن آرگان

برای مشخص شدن تمامی اثرات و خواص روغن آرگان، لازم است تا تحقیقات علمی و پژوهشی بیشتری انجام شوند، اما در حال حاضر ما می دانیم که روغن آرگان احتمالا می تواند چنین فوایدی را به دنبال داشته باشد:

- نرم و ابریشمی ساختن موها،

- درخشان تر و شاداب تر کردن پوست و موها،

- آبرسانی به پوست، ناخن ها، موها و لب ها،

- رفع وز و خشکی موهای سر،

- ضخیم تر کردن موها و جلوگیری از شکستگی و آسیب دیدن موها،

- کمک به جلوگیری از موخوره،

- کاهش التهاب پوست سر که منجر به شوره، خارش و سایر مشکلات از این دست می شود،

- دارای خواص ضد باکتری، ضد ویروسی و ضد قارچی،

- ضدعفونی کننده،

- افزایش خاصیت ارتجاعی و کشسانی بودن پوست و در نتیجه جلوگیری و درمان ترک های پوستی،

- جلوگیری از خشکی و پوسته شدن پوست و لب،

- کند ساختن روند پیری پوست و مقابله با نشانه های ناشی از آن،

- کمک به بازسازی و ترمیم پوست،

- لایه برداری پوست و موثر در محو شدن لکه های پوستی ناشی از افزایش سن و آفتاب،

- یکدست تر کردن رنگ پوست،

- جلوگیری از آسیب پوست در برابر اشعه های خورشید،

- کنترل چربی پوست،

- جلوگیری از چین و چروک،

- درمان آکنه و جای آن،

- تسریع روند بهبود زخم و سوختگی،

- نرم کننده لب،

- درمانی ایده آل برای کوتیکول و ناخن ها،

- رفع ترک پاشنه پا،

- کنترل چربی و قند خون،

- ضدسرطان،

- و بهبود سلامت عمومی بدن و به ویژه قلب.

خواص روغن آرگان در شیردهی

قطعا می دانید مادرانی که از سینه های خود به فرزندشان شیر می دهند، درست مانند مادران باردار و حتی بیشتر از آن ها باید در مورد مواد مصرفی خود دقت به خرج دهند، چرا که تمامی این مواد می توانند در شیر ترشح شده و به شیرخوار برسند. محصولات پوستی و آرایشی و بهداشتی نیز از این قائده مستثنا نبوده و به همین دلیل مادران شیرده با محدودیت های زیادی رو به رو هستند. از سوی دیگر، در دوران شیردهی، مشکلاتی همچون لکه های پوستی، خشکی پوست و مو و ریزش و شکنندگی موها، به وفور دیده شده که برای خانم ها بسیار ناخوشایند هستند. به همین دلیل مادران شیرده علاقه زیادی به استفاده از روغن های گیاهی از جمله روغن آرگان دارند. اما آیا مصرف روغن آرگان در شیردهی، ممکن و بی خطر است؟

آیا مصرف روغن آرگان در شیردهی، بی خطر است؟

پاسخ "بله" است! محققان منعی برای استفاده از روغن آرگان در شیردهی در نظر نگرفته اند و حتی توصیه می کنند که برای رفع ترک و خشکی نوک پستان ها نیز از روغن آرگان در شیردهی استفاده شود، البته به شرطی که قبل از شیر خوردن نوزاد، نوک سینه از روغن پاک شود.

روغن آرگان در شیردهی چه عوارضی دارد؟

روغن آرگان، تقریبا یک روغن بی خطر و با عوارض حانبی ناچیز در نظر گرفته می شود. مجموعه عوارضی که برای این روغن ذکر شده، عبارتند از:

- واکنش های آلرژیک و تحریک پوستی،

- حالت تهوع، تجمع گاز در روده ها، اسهال و سایر مشکلات گوارشی (در صورت مصرف خوراکی)،

- اختلال در هشیاری و گیج شدن، اختلال در خواب، ضعف و بی حالی و حتی علائم افسردگی که جزو عارضه های نادر اما جدی هستند.

در مورد عوارض ویژه روغن آرگان در شیردهی، هنوز اطلاعاتی در دست نیست، اما هر کدام از عارضه های جانبی که در سطرهای بالا به آن ها اشاره شده است، در صورت استفاده از روغن آرگان در شیردهی، ممکن است برای مادران شیرده ایجاد شوند. بنابراین بهتر است پیش از استفاده از روغن آرگان در شیردهی، از حساسیت نداشتن به آن اطمینان یافت و در صورت بروز هر یک از علائم ذکر شده، استفاده از آن را متوقف کرده و به پزشک یا یک مرکز درمانی مراجعه کرد.

مطالعه بیشتر:

روغن آرگان در بارداری آیا مفید بوده و بی ضرر است؟

استفاده از روغن رزماری در بارداری آیا ایمن و بی خطر است؟

پیشگیری از افتادگی پوست بعد از زایمان و راه های خانگی آن

آیا استفاده از روغن پالم در دوران بارداری و شیردهی مضر است؟

?پرسش و پاسخ های روغن آرگان در شیردهی

آیا مصرف روغن آرگان در شیردهی، بی خطر است؟

پاسخ بله است! محققان منعی برای استفاده از روغن آرگان در شیردهی در نظر نگرفته اند و حتی توصیه می کنند که برای رفع ترک و خشکی نوک پستان ها نیز از روغن آرگان در شیردهی استفاده شود، البته به شرطی که قبل از شیر خوردن نوزاد، نوک سینه از روغن پاک شود.

روغن آرگان در شیردهی چه عوارضی دارد؟

روغن آرگان، تقریبا یک روغن بی خطر و با عوارض حانبی ناچیز در نظر گرفته می شود. مجموعه عوارضی که برای این روغن ذکر شده، عبارتند از: واکنش های آلرژیک و تحریک پوستی،- حالت تهوع، تجمع گاز در روده ها، اسهال و سایر مشکلات گوارشی (در صورت مصرف خوراکی)،

استفاده ار روغن آرگان در شیردهی چه فوایدی دارد؟

تسریع روند بهبود زخم و سوختگی، نرم کننده لب، درمانی ایده آل برای کوتیکول و ناخن ها، رفع ترک پاشنه پا، کنترل چربی و قند خون، ضدسرطان و بهبود سلامت عمومی بدن و به ویژه قلب.

روغن آرگان چه ویتامین هایی دارد؟

روغن آرگان، مملو از انواع اسیدهای چرب ضروری همچون امگا 6 و امگا 3، آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها، مواد معدنی، ویتامین E، فنل ها (آنتی اکسیدان هایی که در ترکیبات گیاهی یافت شده و به جلوگیری از آسیب ماده ژنتیکی بدن یعنی DNA در مقابل رادیکال های آزاد کمک می کنند)، کاروتن (پیش ساز ویتامین A که علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، سلامت پوست و چشم ها را نیز تامین می کند) و ... است و همین ترکیب منحصر به فرد، باعث خواص بی شمار آن شده است.